*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Waarom Moet Het Universum Net Nu aan Jouw Behoeftes Voldoen?

Bericht door Elisabeth » 18-07-2011 20:28

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Waarom Moet Het Universum Net Nu aan Jouw Behoeftes Voldoen?



God zei :




Wat met ongeduldig zijn samengaat is dat je jezelf frustreert. Je frustreert ook de situatie die jou ongeduldig maakt. Je vecht. Je verzet je, alsof je de voorkeur aan frustratie geeft boven geduld. Zeker, je kiest ongeduld. Kies in plaats daarvan geduld. Kies ervoor meer gemakzuchtig te zijn.

Wat je ook toestaat jou ongeduldig te maken zal niet altijd voortduren. Het zal vanzelf weggaan of je zult een oplossing vinden. Dank nu ongeduld af. Zeg mild tegen jezelf dat het in orde is deze situatie een poosje te hebben. Als er niets is wat je er nu onmiddellijk aan doen kunt, zou je net zo goed jezelf aan wachten kunnen overgeven.

Vind datgene in de situatie waarom je blij kunt zijn. Als je computer jou frustreert, heb je tenminste een computer. Je hebt je vingers nog om mee te typen. Je hebt je bekwaamheid nog. Wat gebeurde er met van dit ogenblik dat jou nu ten dienste staat genieten? Moet je jezelf ervan overtuigen dat dit ogenblik uit iets anders gemaakt moet worden, of dat je het niet verdragen zult?

Wie ben jij om tegen het Universum te pruilen omdat het niet aan jouw bevel gehoorzaamt? Wie ben jij te pruilen of met je voeten te stampen? Waarom moet het Universum net nu aan jouw behoefte voldoen? Bestaat er kans dat je deze situatie die jou van streek maakt zelf naar je toegetrokken hebt? De kans bestaat dat niets anders dan jij deze situatie geschapen heeft. En als je dat niet gedaan hebt, moet je er evengoed mee omgaan.

Je auto wil niet starten of je deed je auto op slot en liet de sleutels erin zitten. Je zult te laat op je werk komen. Nou, kom dan te laat op je werk zonder ergernis te veroorzaken om het laat zijn te vergezellen. Er zijn grotere frustraties dan te laat zijn. Wees blij om datgene waarom je blij kunt zijn.

Hindernissen zijn deel van het leven. Word er niet zo door gehinderd. Moeten hindernissen jou beheersen? Neem de dingen zoals ze komen, geliefden. Gebruik deze tijd voor iets anders dan tegen jouw lot te schreeuwen.

Het kan je lot zijn te laat op je werk te komen, maar het is niet je lot te volharden in intolerante frustratie en slecht humeur. Zou je niet liever goed voor jezelf zijn? Waarom niet goed voor jezelf zijn? Waarom niet geduld als jouw middel kiezen?

Haal een kop koffie of gebruik de vertraging om op een vriendelijke manier tegen Mij te praten. Waarom niet een aardig mens zijn in plaats van een onstuimig?

Als je, laten We zeggen, in een stortbui terechtkomt, waarom dan tegen een storm tekeer gaan? Accepteer hem in plaats daarvan. Als je het weer niet kunt beheersen, sluit er dan vriendschap mee.

Als je \s avonds niet kunt slapen, hoef je er niet om te huilen. De wereld heeft gezegd dat je vannacht moet slapen. Misschien was deze nacht niet voor slapen bedoeld. Het is genoeg dat je vaststelt dat je niet kunt slapen. Maak het niet erger.

Zelfs als je de meest ongeduldige mens in de wereld bent, hoef je dat niet te blijven. Je betaalt een hoge prijs voor je ongeduld, want wat is ongeduld anders dan spanning? Ontspan jezelf. Kies kalmte. Je kunt het. Er moet een remedie zijn voor het tuimelen uit jouw Zijnstoestand, want is dat niet wat je doet als je frustratie kiest boven iets in je eigen tempo doen?

Is deze situatie het waard dat je er gespannen van wordt? Echt?

Beperk jezelf niet omdat er iets niet naar je zin gaat. Het leven leverde jou het verkeerde. Nou, corrigeer het dan of wacht. Je wilt dat een situatie verandert. Misschien ben jij het die moet veranderen. Misschien moet jij je tolerantie IQ verhogen. Zul je dit voor Mij doen?










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Het Toppunt van het Leven

Bericht door Elisabeth » 19-07-2011 14:23

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Het Toppunt van het Leven



God zei :




Je bent nu op het toppunt van het leven. Je loopt op Broadway. Je loopt op de snelweg. Je bent op het punt waarvan geen terugkeer mogelijk is. Je kunt niet naar het verleden terugkeren. Het verleden was toch maar ingebeeld.

Jij en Ik zijn vrienden voor de Eeuwigheid. Er was nooit een tijd dat We elkaar niet kenden. Jij werd uit Mijn scheppende drang geboren en dus ben je Mijn Geschapen Wezen. Ik riep naar jou en jij snelde in Mijn armen. Ik trok je naar Mij toe en jij trok Mij naar jou toe. Dit is jouw situatie. Alles is niet zoals je dacht. Alles is veel beter dan je dacht.

Je dwaalde ogenschijnlijk op een laan van Onmetelijkheid af, maar je bent de Onmetelijkheid. Ik schiep de wereld en jou, en toch blijf jij de wereld en jezelf scheppen. De Geschapene schept.

Tegelijkertijd is er Oneindigheid die groter is dan het Geschapene. Oneindigheid is van voor de Schepping, in de loop van de Schepping, en Oneindigheid is voor altijd in de enormiteit van de tijdloosheid waarin ze rust.

Oneindig ben jij.

Oneindig ben Ik.

De uitdrukking van Oneindigheid is liefde. Oneindigheid zelf is Eenheid. Eenheid houdt ervan zichzelf te kopiëren. Eenheid houdt van al wat is. Eenheid houdt oneindig van zichzelf. Er is geen einde aan de Schepping en toch was er nooit een begin. Ze was er altijd. Zelfs in zaadvorm was ze er. Vóór weten bestond Eeuwigheid. Eeuwigheid en Oneindigheid bestaan voort in een rijk van niet-bestaan.

Jij was bij de dingen betrokken vanaf het allereerste niet-begin. Er was nooit een oneindig klein ogenblik dat Wij Niet waren. Wij ervaren samen in het kader van geen ervaring. Wie moet wat en wanneer en waarom ervaren behalve om Onze exploratie van de rivier van vreugde waarin Wij Onszelf vinden? Wij koesteren Ons in de stralen van de zon.

Er is niet teveel vreugde. Dat kan niet. En toch als vreugde teveel wordt om mee om te gaan, alsof vreugde een tegenpool zou hebben, komt haar tegenpool binnen en je zwemt erin. Ik ben meer een Schepper dan een zwemmer. Jij zwemt. Ik kijk toe.

De fonkeling in de rivier van het Universum als de zon zichzelf op jouw huid verwarmt en jou woordeloze verhalen vertelt, is verbazingwekkend. Je neemt de verhalen en het chlorophyl van de zon op. De zon wenkt naar jou en jij wenkt naar de zon. Er is een uitwisseling gaande. Het is een uitwisseling van liefde. Het is een grenzeloze uitwisseling. Aantekeningen worden niet bijgehouden. Het is gewoon de transactie die gemaakt is. Je stond hem toe, hoewel er geen toestemming nodig was. Het leven is zoals het leven doet. Jij bent de veroorlover en de veroorloofde en de veroorloving. Er stijgt niets anders dan jou op naar de Zon van Mijn hart en daarom naar de zon van jouw hart, schijnbaar afgezonderd in jouw borst.

De Schepping ontvouwt zich en jij bevindt je erin en erop en erboven en eronder.

Er is geen verwarring. Je danste de dans en je zong het lied, of het zong zichzelf, of echode Mijn lied, of echode het jouwe en het Universum rommelde en murmelde zijn eigen levenslied.

Waaraan hebben Wij dit genoegen te danken? We danken het aan Onszelf en toch, wie of wat bedanken We? Ik denk dat We Onszelf bedanken. En toch wie veranderde wie je schijnbaar in het leven was een ogenblik geleden, dus ben je ontwijkend. Wat ontwijkt is belangrijk. Het ontwijkende is belangrijker dan het gekende. Je bent veel meer dan je zelf denkt dat je bent.

Ik ken jou natuurlijk en weet dat je bent die je bent. Ik schiep jou en Ik ben je nooit vergeten. Ik hou je in gedachte en altijd in Mijn hart. In Mijn hart verblijf je met Mij.
.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 19-07-2011 14:28

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Je bent de Golven van Gods Oceaan

Bericht door Liana » 20-07-2011 16:21

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Je bent de Golven van Gods Oceaan




God zei :



Ik maak geen geheim van Mijn liefde voor jou. Mijn liefde, waarvan gezegd zou kunnen worden dat die niet gericht is omdat ze overal is, is niettemin gericht op jou. Mijn aandacht is overal en toch is Mijn aandacht direct op jou. Het is alsof Ik veel ogen heb.

Wat zou jij graag weten dat Mijn aandacht op jou is. Oh, wat zou je je eraan overgeven. Wat zou je haar opnemen. Wat zou Ik jou dierbaar worden.

Jij bent Mij al dierbaar. Jij bent Mijn dierbaarste gedachte. Jouw welzijn is Mijn dierbaarste gedachte. Ik koester jou met Mijn gedachten. Mijn gedachten zijn een andere vibratie dan jouw gedachten. Mijn hart heeft gedachten over jou. Je bent de golven van Mijn Oceaan en de getijden zijn sterk. Onze liefde houdt vast. We kennen elkaar goed. We hebben elkaar vaak bij de bron ontmoet, en toch is jouw herinnering aan Onze liefde vervaagd. Je viel midden in een zin in slaap. Ik fluisterde je iets toe. Ik fluisterde over Mijn liefde die ook jouw liefde is. Ik kus jouw gesloten ogen.

Je zult wakker worden en Ik zal verder gaan met Mijn woorden. Als je wakker wordt, zul je niet weten dat je geslapen hebt. Je droomde dat je sliep. Het was maar een droom dat je sliep, omdat een deel van jou altijd bij Mij wakker is.

Nu masseert de liefde in Mijn hart voorzichtig de liefde in jouw hart. Met wederzijdse instemming bezoeken We elkaar vaak. Of Ik naar jou ga, of jij bij Mij komt, doet er niet toe. Wij zijn samen. Het doet er niet toe waar. Er is geen daar. Geen ruimte om in te nemen, geen tijd eigenlijk om hem te bezetten.

Wij zijn altijd samen. Het is niet alleen zo dat Ik bij jou aanwezig ben. Jij bent ook bij Mij aanwezig. In een oogwenk vergeet je het. Je vergeet even en dan herinner je je. Je herinnert je wat het is om lief te hebben. Je herinnert je hoe het is als liefde jouw aandacht in beslag neemt, als je op liefde bent afgestemd en niets anders dan liefde.

Je herinnert je wat het is Eenheid te zijn. Je herinnert je wat het is de Nietsheid van Allesheid te zijn. Je herinnert je van voordat je op Aarde geboren werd en je herinnert je het goed. Je herinnert je de Stilte van Allesheid. Je herinnert je toen jouw hart opsteeg en je hart niets anders kende dan opstijgen. Engelen in jouw hart vlogen naar die van Mij, hoewel je altijd in Mijn hart omhelst werd. Hoe stevig is Onze Eenheid zelfs als ze jou ver weg leek. Wij zijn zo dichtbij elkaar, Wij zijn Eén.

Kom terug in je herinnering, geliefden. Kom terug naar waar je bent. Dit is hoe je gespannenheid achterlaat, bewust met Mij verenigd zijn. We wagen het samen. We doorkruisen het ingebeelde Universum. Er is nergens te doorkruisen. Er is alleen te herinneren wat altijd was. Er is niets anders te herinneren.

Je kunt je geest van al die feiten en cijfers ledigen. Hoe kun jij, die diep van binnen alles weet, in details gevangen worden? Hoe kun je in zelf-dienen gevangen zijn als je uiteindelijk Mijzelf bent? Hoe kan het ego bij jou zijn zin krijgen als je God-gebonden, God-vrij, en God-geliefd bent?

Alleen jouw geest drijft weg. Jij kunt niet wegdrijven. In de grond is de Oceaan stil en stille wateren hebben diepe gronden. Ze lopen diep in het hart van God binnen en wankelen nooit. Wij zijn onwankelbaar. Onze liefde is onwankelbaar. Mijn liefde is niet onbeantwoord. Ze is alleen een poosje op het oppervlak van jouw geest in vergetelheid geraakt.

Jouw geest wordt een schaatser op het ijs van de wereld. Jouw geest glijdt rond. Hij glijdt nu naar Mij toe en Ik vang jouw geest op, die aan Mijn hart en dat van jou toegeeft.











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Hoe de Wereld te Leiden

Bericht door Elisabeth » 21-07-2011 13:59

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Hoe de Wereld te Leiden



God zei :




Als je je terneergeslagen voelt is er maar een weg te gaan en dat is omhoog. Wees daardoor bemoedigd. In elk geval is het aan jou om boven de wereld uit te stijgen. Je kunt niet voor altijd terneergeslagen blijven. Je hoeft niet op de wereld te wachten om jou te verheffen. Jij kunt de wereld verheffen. Je moet.

Als jij verheft, zal iets of iemand in de wereld jou verheffen. Soms als je het het minst verwacht, gebeurt er iets moois. Je ontmoet een prachtig iemand, of je ontvangt een prachtige email, of je vindt een citaat dat jouw hele stemming verandert.

Nou, je hebt zeker jouw stemming door iets laten neertrekken. Op dezelfde manier kun je jouw wereld door iets laten optrekken.

Blijf aan de wereld geven zelfs als je geen beloning ervaart. Je geeft niet aan de wereld om betaald te worden. Je geeft aan de wereld omdat het jouw natuur is en omdat ik, jouw Vader, dat van je vraag.

Je kunt naar binnen gaan en toch is het aan jou om naar buiten te gaan en je met de wereld te vermengen en haar een glimp te geven van wat het leven zal zijn als jij een gever bent. Alleen geef jij zonder een gedachte aan ontvangen. Laten We wel zijn. Het leven draait niet alleen om jou. Het leven draait om jou, maar je bent niet het hele onderwerp.

Je helpt de wereld het meest door een goed voorbeeld te geven. Een goed voorbeeld is hoger dan het voorbeeld dat je zou kunnen onthullen als alles waarover je denkt jijzelf bent. Je hebt geen gebrek aan belangrijkheid, en toch ben je niet de enige. Dat is waarom jij broeder of zuster voor allen wilt zijn, want allen zijn onder jouw hoede. De hele wereld is onder jouw hoede. De wereld werd jou gegeven om voor haar te zorgen. Het is waar dat de wereld jou zal voeden, en toch wordt jou de goede raad gegeven om eerst de wereld te voeden.

Als je verleid wordt om over het een of ander te klagen - zeker, er is geen gebrek aan dingen om over te klagen - moet je de kaarten omkeren. Dat is waarom Ik je vraag anderen te verheffen.

Als je je terneergeslagen voelt, bestaat de kans dat je teveel aandacht geeft aan hoe je je voelt. Het is beter aan de wereld bij te dragen. Als je jouw stemming wilt verhogen, verhef dan de wereld. Help de wereld vrolijk te zijn, en dan zul jij dat ook zijn.

Ik heb het niet over valse vrolijkheid. Ik spreek over buiten jezelf treden en een bijdrage leveren. De wereld is voor jou gemaakt, maar de wereld is niet voor jou gemaakt om erover te klagen. Je bent bedoeld om te dienen. Gezegend zijn de dienaren van de wereld. Zij hebben niet alle tijd van de wereld om over zichzelf na te denken en over wat ze niet hebben. Zij zijn gericht op wat zij doen. Zij zijn gericht op de op handen zijnde minuut.

Jij bent in dienst aan Mij, jij bent in dienst aan anderen. Daar valt niet aan te ontkomen. De wereld is jou geen levensonderhoud verschuldigd. Noch ben jij aan de wereld verschuldigd. Je bent het aan jezelf verschuldigd de wereld te helpen. Help jouw deel van de wereld en je zult de hele wereld helpen. Dien een persoon en je dient iedereen. Dit is de schoonheid van dienstbaarheid.

Als je niet een kam in een wiel wilt zijn, wees dan het wiel. Wees zelfs het wiel van een kleine wagen. Wees het wiel dat de wagen leidt. Dit is hoe je de wereld leidt.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Omarm de Wereld, God en Jezelf

Bericht door Elisabeth » 22-07-2011 17:42

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde







Omarm de Wereld, God en Jezelf




God zei :




Als je genoeg hebt van wat geweest is, ga dan in meer van wat is. Wat is en wat was zijn niet gelijk. Wat is is, en wat was is niet. Wat was was een inschatting. Het was een conclusie die je trok. Je schreef een zekere waarde toe en dan is de zaak gesloten. Het was goed, of half-slecht, of helemaal niet goed. In plaats van jouw inschatting terzijde te leggen, heb je die bij je gehouden. Je zou jouw inschatting niet veranderen. Je had er een besluit over genomen en je houdt dat, alsof jouw inschatting waar was en niets dan waar. Je zou niet wijken.

Eens keek je in een golvende spiegel, en dat is hoe je jezelf zag, in de bries heen en weer golvend.

Wat Ik ook zeg, je verzet je. Hoe kun je een mooi wezen zijn, vraag je jezelf af, als alles in jouw leven ervan getuigde dat je geen mooi wezen was.

Oh, wat zal de wereld veranderen als jij je inschatting van jezelf verandert. We spreken hier niet over het ego. We pompen jou niet op als een slap kussen. We praten over de werkelijke maat van jou. Jij praat misschien over een foto die helemaal illusie was.

Je bent niet wat je in het verleden was. Je bent niet wat je dacht dat je in het verleden was. Je was nooit wat je dacht dat je in het verleden was. Koop geen dingen van gisteren. Koop vers gedachtegoed vandaag.

Vertrouw niet op anderen in de wereld om jou te bemoedigen. Bemoedig jezelf. Bemoedig anderen. Je bent bedoeld hoog te staan. Je bent bedoeld boven jouw oude gedachtepatronen uit te stijgen. Er is genoeg aan vastgehouden. Er is te lang aan ze vastgehouden.

Het is niet zo dat je gered moet worden. Je moet er nieuw uitzien. Open je geest en hart zelfs maar een kier en je zult beginnen er het licht door te zien komen. Het licht is er. Het brandt helder binnenin je. Jij bent een toren van licht, maar een toren van licht die niet zichzelf ziet.

Je sloot lang geleden een overeenkomst dat je niet jezelf zou zijn. Je sloot lang geleden een overeenkomst dat je minder dan jezelf zou zijn. Je accepteerde de overeenkomst. Daarom zeg Ik dat jij hem maakte. Je werd belaagd en je zei: "Oké. Het is niet anders." En je accepteerde onwaardigheid als feit. Je keek rond en je zag onwaardigheid. Je keek in een golvende spiegel en je zag golving. Wuif onwaardigheid gedag. Je bent het losgeld van een Koning waard. En Ik, de Koning, verlos jou van onjuiste overtuigingen.

Zo gemakkelijk als je tot onjuiste overtuigingen werd overgehaald, word nu overgehaald naar het ware licht van menszijn. De waarheid is dat je licht bent omringd door een lichaam. Jouw licht is niet verzwakt. Jouw licht schijnt helder, alleen heb je meer in de schaduw rond jouw licht geloofd dan je in het licht geloofd hebt. Zoals je geloofde, zag je. Nu vraag Ik je jezelf te zien zoals je bent. Kijk met Mijn ogen en alles wat je zien zult is helder stralend licht. Waar je ook kijkt, zul je helder licht zien schijnen. Je zult de schittering van liefde overal zien stralen. Je zult op een echte schaal gewogen worden en de duim van de wereld zal niet de schaal vervalsen.

Aan uw eigen zelf trouw zijn krijgt een nieuwe betekenis.

Je hoort Mijn boodschap aan jou. Jij bent Mijn boodschap. Ik geef jou een boodschap die je naar de wereld moet schijnen, en dus omarm je de wereld, Mijn boodschap en jezelf.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Dromen Laten Jou Doorgaan

Bericht door Liana » 23-07-2011 15:34

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Dromen Laten Jou Doorgaan



God zei :


Een kleine zonnestraal is nog steeds een zonnestraal. Laat die stralen binnen. Hoop is niet veel, maar een beetje hoop houdt een belofte in. Maak hoop werkelijkheid. Erken intussen dat zelfs een glimp van wat jij wilt een opening is.

Echt, als jouw gedachten krachtig zijn, en dat zijn ze, wat kan jou er dan nog van afhouden je grootste dromen te vervullen?

Het is waar, in het leven gaat niet alles zoals je het graag zou willen, maar soms wel. Er is gezegd dat je jouw dromen schept. Als dit zo is, en het is zeker vaak zo, zelfs wat jou aangaat, dan is het ook mogelijk dat je je dromen blokkeert.

Ik zal je zeggen dat Ik links en rechts ideeën strooi, en je ziet of hoort ze niet altijd. Iets in jouw gedachten blokkeert de overdracht van droom naar actualisatie. Het moet wel zo zijn dat jouw geest veelbelovende ideeën buiten gehouden heeft. Jouw geest heeft ideeën er helemaal uit gehouden of heeft ze vaak terzijde gelegd, zeggende: "Nee, dat zal niet werken".

Dromen en ideeën hebben is belangrijker dan hun verwerkelijking. Dromen laten jou doorgaan. Verwerkelijking zal dat ook. Dus, zeg Ik, verwerkelijk je dromen en bied ze aan Mij aan. Bied je dromen aan Mij aan. Bied hun vervulling aan Mij aan. In de tussentijd geef jij je steun aan je dromen en laat ze uitkomen.

Nu zijn er dromen waar je van uit kunt gaan en die je kunt vervullen. De kans bestaat. Als je van een rijpe pruim droomt, bestaat de kans dat je naar de winkel gaat en er een koopt. De droom is vrij snel waar gemaakt.

Er zijn andere dromen waar je niet zo sterk aan kunt vasthouden. Edison ging niet naar de winkel en vond er geen kant-en-klare gloeilamp. Hij maakte zijn droom waar voor jou. Daarom deelde hij hem. Het was niet alleen voor zichzelf. Hij dacht groter dan de omtrek van zichzelf.

En toen Edison zijn droom uitwerkte, genoot hij ervan eraan te werken. Maak zeker dat jij dat ook doet. Als je er niet van geniet aan je droom te werken, dan is het misschien niet echt jouw droom. En dat is ook in orde.

In het leven ben je voortdurend bezig iets over jezelf uit te vinden. Je bent niet altijd wat je dacht. Zeker, je bent niet langer wat je dacht dat je was. Je heb grote vooruitgang geboekt, nietwaar?

Edison gaf niet op. Er is vaak gezegd dat de zwemmer die over een grote afstand zwemt, en niet verder ziet dan zichzelf, het opgeeft als hij in feite dichtbij succes is. Had hij het maar geweten.

Aan de andere kant is het soms juist om iets los te laten als je ontdekt dat je het niet echt wilt, of het niet genoeg wilt.

Het najagen alleen dient een doel.

Je wordt ergens op voorbereid. Misschien heb je geen idee, en toch word je voorbereid. En met iedere stap word je voorbereid en kom je dichterbij. Jouw droom hoeft niet te zijn wat jij denkt. Misschien heb je niet groot genoeg gedacht. Misschien heb je een compromis met jezelf gesloten, of gewoon een droom gevolgd die, als het erop aankomt, niet echt de jouwe is.

Dat erkennen is geen nederlaag. Het is erkennen wat waar is en waar is voor jou. Dit is grote vooruitgang.

Wat je dromen ook zijn, als ze vervuld worden, ga je verder naar een andere droom. De ene droom volgt op een andere, net als één druppel water een kop vol wordt, of een oceaan.

Dromen kunnen te klein zijn maar nooit te groot. Zelfs als je de droom niet langer wilt, betekent dat niet dat de droom te groot voor je was. Het kan betekenen dat je hem niet meer wilt.

Dromen veranderen en jij bent bedoeld te veranderen. Zie verandering als groei, en blijf groeien.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Cupido Kan Zijn Pijlen Afschieten Zonder te Richten

Bericht door Elisabeth » 24-07-2011 15:11

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Cupido Kan Zijn Pijlen Afschieten Zonder te Richten



God zei :


Soms schrijf je werelds succes aan jou toe en soms schrijf je werelds succes toe aan jouw gelukkig gesternte.

Succes in de wereld is niet altijd gunstig, geliefden. Het kan je afhankelijkheid van het ego vergroten.

Ik ga je nu iets vertellen wat je niet graag wilt horen. Je wilde het voorheen niet horen. Of misschien zul je het nu voor de eerste keer horen. Hier komt het:

Ongeacht wat er in de wereld gaande is, als je vol van jezelf bent, van jouw dapperheid, jouw succes, als je met jezelf bent ingenomen, hoe terecht ook, dan speelt het ego zijn spel met jou. Evenzeer speelt het ego zijn spel met jou als je geërgerd bent, van streek bent, jaloers of ontstemd in welke vorm dan ook. Als je aanmatigende gevoelens over jezelf hebt, of negatieve gevoelens over een ander, dan heeft het ego zijn dag met jou. Het is geen pretje, maar je blijft naar het ego luisteren als het in je oor fluistert.

Zonder het ego is er voor jou geen gelegenheid om over het leven te redetwisten. Angst komt al te vaak van het ego. Er is ontzaglijk veel dat van het ego komt. Veel van het leven is tot het ego beperkt.

Je denkt dat je gerechtigd bent. Een voorbeeld: als jouw ware liefde besluit dat ze niet langer van je houdt, hou jij opeens ook niet meer zoveel van haar. Je vindt pijnlijke fouten. Vanuit jouw emoties, heeft ze geen recht op te houden van jou te houden. Vanuit jouw gezichtspunt, is het verkeerd dat ze jou verlaat. Misschien is het zo, maar hoe weet je dat? Wat je wel weet is dat het je niet bevalt. Maar, ongeacht hoeveel ze eens van je hield, ze heeft elk recht om haar leven te leven zoals zij het op een bepaald moment leeft, ongeacht wat jij ervan denkt of wat zij ervan denkt. Het ego prikt in je hart en zegt je dat ze niet het recht heeft en dat jij een gekwetste partij bent. Waar ging jouw liefde heen? Ze is ontsnapt. Jouw lang verkondigde liefde in je hart bleef ook niet. De liefde in je hart kan veranderd zijn en dus heeft het onbetrouwbare ego een heerlijke tijd terwijl het jou van jouw ware zelf afscheurt.

Werd jouw liefde jouw bezit? Liefde was nooit bedoeld bezeten te worden. Eigendom is als gevangenschap. Wat anders dan het ego zou een ander gevangen zetten?

Het kan zijn dat de liefde die je in je hart dacht te hebben in de eerste plaats meer het ego was dan liefde. De kwestie met liefde, zelfs misplaatste liefde, is dat het jou een flauw idee geeft van wat liefde zijn kan.

Hoe je ook door het ego gedreven werd als het op liefde aankomt, zelfs deze proeven van liefde leiden jou naar grotere liefde en naar een zekerder kennis van wat liefde is. Misschien leer je wat liefde niet is.

Toen je je niet geliefd voelde, nam je jouw liefde weg. Je deed degene die jou verliet na. Je was niet in staat een andere weg te nemen en jouw liefde te behouden. De liefde in je hart viel langs de kant van de weg.

Alles bij elkaar gezien, wie op Aarde weet wat liefde is en weet dat uit te leggen. Cupido kan zijn pijlen afschieten zonder te richten en waar ze ook neerkomen zijn harten in verwarring.

Geen ander mens zet jou voor gek. Het ego zet jou voor gek. Het ego, dat jij onderdak geeft en waarmee je samenwerkt, zwaait met zijn zwaard.

Een uitdrukking als de bons geven hoort bij het ego. Kijk je naar jouw leven met je eigen ogen of met de ogen van de wereld? Geef je meer om wat de wereld zal zeggen dan dat je erom geeft het leven harmonieus voort te laten gaan? Ik zeg dat je genadig kunt zijn. Het leven draait niet altijd om jou. Kijk op die manier naar het leven.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Een Wetend Hart

Bericht door Elisabeth » 25-07-2011 15:44

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Een Wetend Hart



God zei :




Ik verleid je naar Mij toe te komen met het hart in je hand, als een hoed, of als een offergave, als een gast die een doos chocola of een taart meebrengt. Jij brengt je hart bij Mij en je steekt het uit en je zegt: "Hier God, dit is voor U. Hier God, dit is van U. U gaf het aan mij om voor U te bewaren en Ik heb het bewaard. U wilde niet dat ik het aseptisch hield of het in plastic wikkelde waar niets het kon binnengaan. U wilde dat ik het hield om het weg te geven namens U, en zodat als ik het voor U zette, U blij zou zijn dat het gebruikt was en vrijelijk weggegeven."

Je zegt: "God, het is een beetje versleten. Ik hoop dat U het niet erg vindt."

Natuurlijk vind Ik dat helemaal niet erg. Dat is hoe Ik het graag zie. De ongebruikte delen van jouw hart zijn steriel. Ze zijn roestig niet door slijtage maar door onbruik. Ik ben een zuinig soort God. Ik heb graag dat harten heel goed gebruikt en steeds weer grondig gebruikt worden.

Harten zijn niet bedoeld stijf en fatsoenlijk te zijn. Harten zijn niet bedoeld een gesteven kraag te dragen. Harten zijn bedoeld heel plooibaar te zijn, zelfs binnenstebuiten gedragen te worden. Harten moeten niet op ceremonie staan. Ze zijn niet bedoeld welvoeglijk te zijn. Ze zijn bedoeld ontspannen en overvloedig te zijn. Wat een hart heb Ik jou gegeven, niet om gespaard te worden, maar om gebruikt te worden.

Natuurlijk kan een hart niet opgebruikt worden. Het bloeit bij gebruik op. Een hart is bedoeld populair te zijn, een intieme vriend die goed ontvangen wordt. Een hart is bedoeld verwelkomend, nederig en edelmoedig te zijn. Een hart is bedoeld blij, heel blij te zijn om de gelegenheid mede-harten namens Mij te dienen.

Op Aarde ben jij, jij met een prachtig hart, dat in jou klopt afgestemd op Mijn liefde, dat bedoeld is ongebreideld te zijn, helemaal pralend, dat vrienden maakt op heuvel en dal, een wetend hart dat weet hoe zijn liefde te geven en dat niet verlegen is om dat te doen, een pret makend hart dat omvalt van het lachen, in spel betrokken is, dartelt als een lam in het gras en graast en niet over netheid of allerlei beperkingen inzit, een gretig hart dat zichzelf overal aanbiedt, er niet om geeft of het aangenomen wordt of niet, een hart dat zijn plaats overal kent, erop vertrouwt dat alle andere harten, ongeacht wat ze mogen lijken, verwanten zijn, misschien lang verloren maar nu gevonden worden.

Wat klopt Mijn hart bij de liefde die jij gegeven hebt en de vreugde die jij gevonden hebt. Ik schep vreugde in alle harten, gekke verwarde harten, struikelende harten, verlegen harten, harten die tegen dat van jou botsen, harten die alle grenzen verliezen, harten die dansen om de band te verslaan, harten die helemaal over zichzelf vallen, harten die niet met lachen kunnen ophouden, harten die nooit een slag missen, harten die over zichzelf vallen in hun vreugde andere harten te ontmoeten, harten die zwingen en draaien, harten die er alles aan doen om zich aan te bieden, harten die niets anders weten dan harten te zijn die trappelen om muziek te maken, goedaardige harten die willen spelen en toch geen spelletjes spelen, harten die opzij zitten zodat andere harten vooraan kunnen zitten, harten die zichzelf zonder beperking aanbieden, harten die weten waar het leven om gaat, en harten die genoeg weten om het ogenblik te grijpen en het met vreugde omverwerpen.

Ik zoek naar harten. Zijn er harten hier? Mag Ik een telling van harten zien? Doe je harten omhoog zodat Ik ze kan zien en ze in Mijn hart kan brengen en zo een jamboree kan hebben waarop alle harten gewacht hebben.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Een Wetend Hart

Bericht door Elisabeth » 27-07-2011 13:34

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Een Wetend Hart


God zei :


Ik verleid je naar Mij toe te komen met het hart in je hand, als een hoed, of als een offergave, als een gast die een doos chocola of een taart meebrengt. Jij brengt je hart bij Mij en je steekt het uit en je zegt: "Hier God, dit is voor U. Hier God, dit is van U. U gaf het aan mij om voor U te bewaren en Ik heb het bewaard. U wilde niet dat ik het aseptisch hield of het in plastic wikkelde waar niets het kon binnengaan. U wilde dat ik het hield om het weg te geven namens U, en zodat als ik het voor U zette, U blij zou zijn dat het gebruikt was en vrijelijk weggegeven."

Je zegt: "God, het is een beetje versleten. Ik hoop dat U het niet erg vindt."

Natuurlijk vind Ik dat helemaal niet erg. Dat is hoe Ik het graag zie. De ongebruikte delen van jouw hart zijn steriel. Ze zijn roestig niet door slijtage maar door onbruik. Ik ben een zuinig soort God. Ik heb graag dat harten heel goed gebruikt en steeds weer grondig gebruikt worden.

Harten zijn niet bedoeld stijf en fatsoenlijk te zijn. Harten zijn niet bedoeld een gesteven kraag te dragen. Harten zijn bedoeld heel plooibaar te zijn, zelfs binnenstebuiten gedragen te worden. Harten moeten niet op ceremonie staan. Ze zijn niet bedoeld welvoeglijk te zijn. Ze zijn bedoeld ontspannen en overvloedig te zijn. Wat een hart heb Ik jou gegeven, niet om gespaard te worden, maar om gebruikt te worden.

Natuurlijk kan een hart niet opgebruikt worden. Het bloeit bij gebruik op. Een hart is bedoeld populair te zijn, een intieme vriend die goed ontvangen wordt. Een hart is bedoeld verwelkomend, nederig en edelmoedig te zijn. Een hart is bedoeld blij, heel blij te zijn om de gelegenheid mede-harten namens Mij te dienen.

Op Aarde ben jij, jij met een prachtig hart, dat in jou klopt afgestemd op Mijn liefde, dat bedoeld is ongebreideld te zijn, helemaal pralend, dat vrienden maakt op heuvel en dal, een wetend hart dat weet hoe zijn liefde te geven en dat niet verlegen is om dat te doen, een pret makend hart dat omvalt van het lachen, in spel betrokken is, dartelt als een lam in het gras en graast en niet over netheid of allerlei beperkingen inzit, een gretig hart dat zichzelf overal aanbiedt, er niet om geeft of het aangenomen wordt of niet, een hart dat zijn plaats overal kent, erop vertrouwt dat alle andere harten, ongeacht wat ze mogen lijken, verwanten zijn, misschien lang verloren maar nu gevonden worden.

Wat klopt Mijn hart bij de liefde die jij gegeven hebt en de vreugde die jij gevonden hebt. Ik schep vreugde in alle harten, gekke verwarde harten, struikelende harten, verlegen harten, harten die tegen dat van jou botsen, harten die alle grenzen verliezen, harten die dansen om de band te verslaan, harten die helemaal over zichzelf vallen, harten die niet met lachen kunnen ophouden, harten die nooit een slag missen, harten die over zichzelf vallen in hun vreugde andere harten te ontmoeten, harten die zwingen en draaien, harten die er alles aan doen om zich aan te bieden, harten die niets anders weten dan harten te zijn die trappelen om muziek te maken, goedaardige harten die willen spelen en toch geen spelletjes spelen, harten die opzij zitten zodat andere harten vooraan kunnen zitten, harten die zichzelf zonder beperking aanbieden, harten die weten waar het leven om gaat, en harten die genoeg weten om het ogenblik te grijpen en het met vreugde omverwerpen.

Ik zoek naar harten. Zijn er harten hier? Mag Ik een telling van harten zien? Doe je harten omhoog zodat Ik ze kan zien en ze in Mijn hart kan brengen en zo een jamboree kan hebben waarop alle harten gewacht hebben.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie