*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Als het Ontluiken van de Krokus in de Lente

Bericht door Elisabeth » 07-07-2011 13:01

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde






Als het Ontluiken van de Krokus in de Lente


God zei :


Als jij vandaag voor Mij zou moeten komen, wat zou je dan zeggen?
En wat zou je niet zeggen?
Zou je eigenlijk wel wat zeggen?
Wat zou er zijn om gezegd te worden?


Misschien zou je stil zijn en gewoon in de gloed van Mijn Aanwezigheid zitten.

Misschien zou je alleen willen observeren.
Misschien zou je eenvoudig vereren en vereren zou genoeg voor je zijn.


Je zult een idee hebben van de verering waarin Ik jou houd.


Van God uit vereer je. Van God uit vereer Ik.
Jij bent van Mij. Wij hebben wederzijdse verering.
Er is niets anders daaraan gelijk.


Als je voor Mij staat, is het alsof jouw hart in het Mijne wordt geveegd.
Jouw aanwezigheid wordt in de Mijne geveegd.
Je wordt Eén met Mij, wat je altijd was, alleen had je voorheen die mogelijkheid afgewezen alsof het een grote aansporing was en niet een absolute Waarheid. Je offerde jezelf niet aan mij op. Je geeft jouw wereldse identiteit weg. Dit is geen opoffering. Je neemt je in Mijn Zelf op. Je erkent Onze Eenheid. Je versmelt met Mij. Je laat de voorn los en sluit je aan bij de walvis. De Koning en de Prins zijn Eén. Je smelt weg in Onze liefde. Wij zijn als een kus die nooit eindigt. Onze kus is oneindig. Wij zijn op dezelfde bladzijde.


In Onze omarming is er geen zwerven.
In de Oneindigheid is er geen plaats om te zwerven. Er is geen plaats. We kunnen poëtiseren en zeggen dat geen plaats Ons Paleis is. We wonen in een paleis van goud licht. We zijn hier heen gekomen.


Je hebt afstand gedaan van de troon van het ego. Je liet de leuke kleren achter je, want nu heb je het Ware Goud, en je hebt geen opsmuk nodig. Je hebt geen behoefte aan gouden borduursels om jou te versieren. Nu ben je het Ware Gouden Licht. Al het andere is imitatie. Het is schijn. Geliefden, je hebt de pot goud gewonnen die achter de regenboog staat.


Je bent ingebed in het Hart van God. Je bent hier gevestigd. In Mijn hart is het waar Wij recht spreken. Mijn hart is het hof van liefde waar Stilte rechtop staat en liefde gekend wordt in haar essentie en waar niets anders dan liefde gekend wordt. Mijn hart is vol liefde en jij bent in Mijn hart. Liefde is hier uitermate stil. Onze liefde omvat de wereld. Zonlicht schittert op de bladeren van liefde. Allen buigen voor Onze liefde, en dus groeien allen groot. Buigen voor liefde is omhoog gaan. Er is geen lager gaan. Buigen is stijgen naar Grootheid. Het is het verleden achterlaten, en dus stijgt liefde als mist en neemt het Universum over.

Er is een Universum van Liefde. Het rust in Ons hart. Het is hier tevreden in het Hart van liefde. Het Universum is één van harte.

Hoe zou iets zo krachtig als liefde ooit hebben kunnen wegzinken onder het mom van weg zijn van Eenheid? Wanneer was liefde ooit niet met liefde verbonden? Alleen in de verbeelding. En toch werd er in die verbeelding geloofd. Boosheid ontstond zelfs midden in een veld van bloemen zo energiek dat het niet was uit te leggen dat bloemen zo mooi konden bloeien en dat er niets anders dan bloemen opgemerkt konden worden. Doornen waren een onmogelijkheid, en toch ontstond de doorn van boosheid om zichzelf te bestormen.

Wat doet iets ertoe als Wij liefde zijn als het ontluiken van een krokus in de lente? Wat doet iets ertoe als liefde in bloei staat en ze bloeit in alle harten. Laat dit niet langer een geheim zijn. Wij zijn oneindige liefde. Er zijn geen uitzonderingen. Er zijn verhalen van minder dan liefde. Zulke verhalen zijn aan het vervagen. Niemand wil zulke verhalen nog langer lezen. Liefde is opgestegen en liefde wordt omhoog gebracht, en Wij zijn geheel liefde, en dus wat kan er anders zijn?








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Lach tegen God

Bericht door Elisabeth » 08-07-2011 18:01

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde







Lach tegen God


God zei :



Jij geeft Mij groot geluk. Jij maakt Mij Die Alleen Geluk Kent gelukkig. Ik lach al en jij maakt Mij aan het lachen. Al ken Ik waar geluk, dat geluk veroorzaakt door dit of dat, te boven gaat, Ik zal jou niettemin Mijn geluk toekennen. Aan Mijn geluk kan niet worden toegevoegd, en toch voeg jij toe aan Mijn geluk. Mijn lach kan niet breder zijn en toch doe jij Mij lachen van oor tot oor. Als Ik een bloem zou zijn, zou er gezegd kunnen worden dat jij Mij van jaar tot jaar doet bloeien. Jij doet Mij oneindig bloeien. Ik lach een lach die geen begin en geen einde heeft. Ik ben Eén Grote Glimlach. Jij doet Mij glimlachen. Jij maakt Mij aan het lachen. Lach terug naar Mij en het Universum is blij. Jij, Die naar mijn beeld gemaakt bent, lach naar Mij terug. Laat Mij nu jouw glimlach zien.

Op de manier zoals Ik het zie is er geen gelegenheid om niet lief te hebben. Niet liefhebben is niet precies je beste beentje voor zetten, begrijp je. Wat kan de verdienste van niet gelukkig zijn zijn? Voor wie levert dat iets op? Niemand die Ik ken.

Maak niet langer excuses voor het ongelukkig zijn bij je houden. Schiet ongelukkig zijn weg van het gezicht van de Aarde. Ingebeeld ongelukkig zijn bestaat nergens anders. Het is een oppervlakkig iets dat amok maakt op het oppervlak van het leven, en dat ongelukkig zijn weerspreekt de Waarheid van jou. Ongelukkig zijn is een leugen.

En dus zeg Ik dat jij Mijn geluk bent. En dus zeg Ik dat jij aan Mijn geluk toevoegt. Jij completeert Mij. Jij maakt Mij overdadig. Zelfs als je geen enkel draadje geluk kunt toevoegen, zeg Ik dat je dat doet. Dat is te zeggen dat Ik jou dankbaar ben voor de rijkdom die je aan de wereld toevoegt. De wereld zou beroofd zijn zonder jou. Wat zou de wereld bezig houden als jij niet hier zou zijn, zelfs als je hier aan het mopperen bent. Mopper maar raak voor de laatste keer en wees klaar met mopperen en kom hierheen en lach tegen Mij en lach tegen de wereld en wees een Geluksmaker. Nu is het tijd. Ik zie jou nu lachen.

Geluk is voor jou. Waarom niet? Iemand is gelukkig, waarom jij niet? Waarom niet dit ogenblik van niet-bestaande tijd gelukkig zijn? Net zoals je ervoor zou kiezen een tango te dansen, kies geluk. Je bent op de dansvloer van het leven. Stap in de dans van jouw keuze.

Waarom zou iemand ongelukkig zijn kiezen? Het is niet logisch. Goed, misschien dacht je dat je verplicht was niet gelukkig zijn te dienen, alsof je het aan de wereld verschuldigd was, alsof je het aan jezelf verschuldigd was, alsof niet gelukkig zijn een levenslange straf was en jij niet in vrijheid gesteld zou worden.

Laat jezelf vrij. Je bent goed geworden in de dans van ongelukkig zijn dansen. Kies nu een ander ritme. Kom, kom met Mij dansen. Ik ken Eén Dans, en Ik nodig je uit in de Danszaal van Geluk. Ik heb jou aan Mijn balboekje toegevoegd. Accepteer nu. Waarom wachten?

Natuurlijk is Mijn aanbod goed voor altijd. Natuurlijk heeft Mijn aanbod geen voorwaarden. Mijn aanbod loopt nooit af. Het gaat Mijn begrip te boven waarom of hoe je ooit "Nee, dank U", tegen Mij kon zeggen, of zelfs, ongelooflijk als het mag zijn, Mij jou zelfs niet hoorde uitnodigen om met Mij te dansen. Mijn armen zijn naar jou uitgestrekt. Er is niemand met wie Ik liever zou dansen dan met jij. Met gemak ben Ik Eén Danspartner voor allemaal. Ik heb plaats voor iedereen.

Dit is geen Gemaskerd Bal waarvoor Ik je uitnodig. Het is het verste weg van een maskerade. Het is lang over tijd dat je je maskers afneemt. Als je niet gelukkig geweest bent, heb je een masker van ongelukkig zijn gedragen. Het is waar, je geloofde erin. Je was oprecht. En je zat er ook naast.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Het Ego Leidt Jou om de Tuin

Bericht door Liana » 09-07-2011 13:51

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde






Het Ego Leidt Jou om de Tuin



God zei :


"Kom in mijn salon" zei de spin tegen de vlieg.

Het ego opereert als een spin tegen een vlieg. Zo verleidelijk. Zo vleiend. Zo veelbelovend.


Het ego zal jou belangrijk maken. Het ego zal jou de Koning van de Wereld maken. Het zal jou kleden en met jou pronken.
Het ego zal jou de Koningin maken die in de spiegel kijkt en de mooiste van allemaal is, de mooiste van allemaal is tot het ego jou laat vallen voor een ander.


Zelfs als het ego alle beloften die het maakt zou nakomen, geeft het jou weinig. De behoeften van het ego zijn moeilijk te bevredigen. Het ego laat jou achter met veel onvervulde wensen. Zelfs als je als ster schittert in een reclamecampagne, een fortuin wint, verering overal, is het weinig. Het is niet genoeg. Het ego overtuigt jou ervan dat geluk van jou is als je de mooiste van allemaal bent, of de machtigste van allemaal, of als je een contract wint of een mooi huis of een mooie vrouw of waartoe het ego jou ook verleidt om in te geloven dat jou geluk zal brengen.


Het ego beschimpt jou, plaagt jou, doet jou geloven dat geluk om de hoek ligt, dat alles wat je nodig hebt nog een ding is dat alleen het ego kan geven, en dan is er iets anders en weer iets anders wat je nodig hebt voordat geluk van jou kan zijn. En dus breng je een leven door met het ego terwijl het jou om de tuin leidt. Het ego liegt tegen jou en het ego kan met jou doen wat het wil. Het ego is zo overtuigend. Het ego steekt zijn hand uit en jij volgt het ego op de manier zoals een hond een stuk vlees zou volgen.


Jij valt steeds weer voor het ego. Het is jouw ego dat jou zegt dat je niet ten volle gewaardeerd werd. Het is jouw ego dat jou zegt dat je de nieuwste kleur lipstick of de eerste prijs of de knapste of rijkste echtgenoot moet hebben. Het ego zal jou bij elke draai op een dwaalspoor brengen en het zou lijken dat je nooit leert. Het ego zet zijn vallen en jij loopt erin alsof je een beginneling was.

Het is goed onschuldig tegenover het leven te staan, maar niet tegenover het ego. Wees wereldwijs met het ego. Wees gewaar. Wees op je hoede. Het ego geeft jou geen fundament.

Je hoeft niet de mooiste van het bal te zijn. Je hoeft niet beroemd te zijn. Iedereen hoeft jouw japon niet mooi te vinden of jouw denkbeeldige behoeften te bevredigen. Je hoeft niet de eerste in de rij te zijn. Je moet slechts liefde zijn. En, net zoals jou als klein kind gezegd werd, je moet delen. Wat je echt moet hebben is het verlangen te delen. Delen zonder je hart daar achter is slechts een gebaar.
Het leven zoals het geleefd is heeft veel meer gebaren gehad zonder jouw hele hart erachter. Waarom zouden er anders manieren onderwezen moeten worden? Wie zou er getraind moeten worden zijn plaats in de bus te geven aan iemand die hem meer nodig heeft? Tegen wie zou er gezegd moeten worden te delen?


Het is natuurlijk om te delen. Het is onnatuurlijk om niet te delen. Het ego zou in je oor fluisteren dat er een voordeel zit aan egoïsme, maar egoïsme moest onderwezen worden. Liefde geven hoeft niet onderwezen te worden. Welk jong kind plukt geen paardebloem om hem aan zijn moeder te geven? Niemand zei hem: "Pluk een paardebloem om aan je moeder te geven om jouw liefde voor haar te laten zien."


Het is natuurlijk om te dienen. Dienen betekent niet jezelf wegcijferen. Dienen betekent jezelf kennen en weten dat alle dienst aan Mij is. Als je een ander dient, ben je dienstbaar aan Mij. Als je dienstbaar bent aan een van de Mijnen, dan dien je Mij. Jij bent ook een van de Mijnen. Als je in dienst aan mij bent, dan heb je een groter beeld van jezelf in de wereld. Je verlangt er niet naar jezelf minder te maken. En dus vernietig je de vermeende macht van het ego en kom je in die van jezelf.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Jij Bent het Zonnetje van Gods Leven

Bericht door Elisabeth » 10-07-2011 23:13

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Jij Bent het Zonnetje van Gods Leven



God zei :




Wees stil vandaag en weet dat Ik God ben. Wat anders zou je moeten weten? Het woord God, of welk woord je ook voor God gebruikt, betekent alle liefde op Aarde en in de Hemel. Het is van belang dat er een God is, en dat Hij of Zij de jouwe is. Ik ben de jouwe. Ik ben oneindig de jouwe. Er is altijd meer van Mij en er is altijd meer van jou.

Ik ontwierp jou voor Mij. Het beviel Mij wat Ik zag. Wat Ik zie bevalt Me. Ik zie meer dan wat zelfs jouw moeder ziet. Ik zie de Ware Jou. Mijn visie wordt niet door het verleden en de ogen van de wereld gehinderd. Ik zie duidelijk. Ik zie jou duidelijk en Ik ben zeer in Mijn schik. Ik zie de Ware Jou. Ik zie dat jij uit schoonheid gemaakt bent. Ik zie dat jij uit liefde gemaakt bent. Ik zie ruimer dan je moeder en Ik zie een grotere uitgestrektheid dan jij ziet. Ik zie verreweg verder dan jij. Ik zie de hele weg naar Mij. Ik zie Mij in jou. Ik zie ook dat jij nog niet ver genoeg ziet. Jij hebt tunnelvisie, zie Ik.

Jij bent een wonder van een mens. Je bent verbazingwekkend. En soms ben je verbazingwekkend met jouw gebrek aan visie. Steeds weer stel je het uit om jezelf te zien zoals je bent. Je denkt dat jezelf zien zoals je bent een tamelijk onbetrouwbaar iets is. Nee, je bent het zonnetje van Mijn leven. Alles wat er in de wereld is heb Ik jou gegeven. Het is niet een kist voor een uitzet die Ik gevuld heb. Het is jouw hart dat Ik gevuld heb. En Ik vul het weer en weer tot je weet wat jouw hart van God bevat.

Het is niet nodig dat jij jouw hart met droesem uit het verleden vult. Maak je hart daarvan leeg. Het verleden was slechts een ogenblik in verzonnen tijd. Het verleden was helemaal niets. Als je het verleden niet leuk vond, is er des te meer reden het aan de kant van de weg achter te laten. En als je het verleden wel leuk vond, weet dan dat er nog wonderen zullen verschijnen, net zoals jij verscheen, schijnbaar uit het niets. Het voelt zeker aan alsof je onaangekondigd gekomen bent. Je wandelde naar binnen en je bent er nog niet echt achter wie je bent en wat je hier doet.

Nou, je bent hier voor Mij. Ik vroeg je om te komen. Je zei dat je blij was dat te doen en nu ben je er niet zo zeker van. Het geeft niet. Je bent er. Je bent hier op Aarde om er voor de jou toegewezen tijd te blijven, en dan naar Mijn hart terug te keren waar je eigenlijk nooit bent weggegaan.

Je bent een mythologisch figuur. Dat je op Aarde als een lichaam bestaat is een mythe. Je bestaat op Aarde en toch besta je als een ziel op Aarde in een menselijk lichaam. Het lichaam heeft zijn nut, en toch is het lichaam het minste van jou, het allerminste, en de grootste illusie van allemaal. Iedereen valt ervoor en beschouwt zichzelf als het lichaam en weinig meer, terwijl het feit is dat je veel meer bent. Het lichaam is niet veel. Niettemin, geniet ervan een lichaam te zijn. Begeef je in het experiment. Geniet van het menselijk leven.

Het is waar, je moet veel beslissingen nemen. Er doen zich beslissingen voor die jij moet nemen. Kies het leven. Kies het leven in al zijn kleuren, levendige kleuren. Het leven is niet dof, geliefden. Het leven houdt grote mogelijkheden voor jou in. Als je je nog niet gerealiseerd hebt wie je bent, besef dan dat je een roos in bloei bent, en dat je voor altijd bloeit. Oneindig ben je. Oneindig is de waarheid van jou. Ik maakte jou, en Ik weet waarvan jij gemaakt bent. Jij bent het ware. Jij bent geen klatergoud of flonkering, ofschoon je schittert. Inderdaad, schitteren doe je.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Genoeg van Vereisten voor Liefde

Bericht door Elisabeth » 11-07-2011 21:03

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde







Genoeg van Vereisten voor Liefde



God zei :




Wat is liefde waard? Hoe groot kan liefde groeien? Ware liefde, liefde die niet afhankelijk van het externe is, liefde die uit jouw hart voortkomt en overal landt, liefde die op zichzelf en alleen zichzelf vertrouwt. Ze is niet van iemand of iets afhankelijk behalve van zichzelf. De liefde waarvan Ik spreek raakt nooit zelf op. Dat is omdat liefde de brandstof van haar eigen vuur is. Ware liefde is haar eigen aanmaakhout. Liefde kijkt met de ogen van liefde. Er zijn geen splinters in de ogen van liefde. Ik hou van je jong en Ik hou van je oud.

Naarmate je in liefde groeit, niet jouw capaciteit voor liefde, want jouw capaciteit voor liefde is op dit ogenblik totaal, maar als je in het geven van liefde groeit zonder bepaalde eigenschappen nodig te hebben, dan heb je lief zoals Ik liefheb. Dan heb je lief omdat je liefhebt. Dan ben je stralende liefde die elke kamer verlicht en alle kloppende harten in de kamer.

Dit is geen schoolse verhandeling die Ik geef. Ik geef je de onvervalste waar. De liefde die je kunt geven is gelijk aan de liefde die Ik geef. Ik geef zonder twijfel. Ik ben niet sentimenteel, maar Ik geef liefde op dezelfde manier als jij ademhaalt. Liefde is aan Mij om te geven, en Ik geef haar. Ik geef haar overvloedig.

Als je eenmaal het ego afzegt, dan kun ook jij liefde zonder vereiste geven. Wat iemand ook van Mij denkt of niet van Mij denkt verandert Mijn liefde niet. Mijn liefde is een gegeven. Het is onmogelijk de stroom van Mijn liefde te stoppen. De kleine overwegingen die jouw liefde beïnvloeden zijn voor Mij geen overwegingen. Ik heb lief omdat Ik liefheb. Of je trouw aan Mij bent of niet laat geen stempel op Mijn liefde achter. Niets raakt Mijn liefde. De liefde die Ik geef is een gegeven. Mijn hartslag kan niet gestopt worden. Hij kan niet worden gepauzeerd. Mijn liefde is en ze stroomt uit in regen of in zonneschijn. Ze stroomt in de Hemel en ze stroomt op Aarde. Liefde, die nooit routine is, gaat nooit op en neer in dit hart van Mij.

Mijn hart is vol liefde en Ik heb geen ego. Ik heb geen overdachte behoefte om Mijzelf belangrijk te maken. Ik hoef helemaal geen applaus te hebben of zelfs goedkeuring of een status. En jij ook niet. Jouw hart vereist geen aansporing tot liefde die de wereld voor heilig houdt. Wij spreken hier niet over persoonlijke liefde. Wij spreken niet over het krankzinnige vertoon van liefde dat op Aarde algemeen is. Wij spreken helemaal niet over liefde die ergens van afhankelijk is.

Wij spreken over jouw natuurlijke visie. Als jouw ogen helder zijn, als oordeel en ego weggaan, blijf ook jij achter met liefde die opstijgt en al het gespuis dat in jouw hart werd gedeponeerd verdringt. Genoeg van vereisten voor liefde.

Heb gewoon lief. Je hebt het niet nodig dat iemand een bepaalde lengte heeft voordat je hem kunt liefhebben. Hij hoeft niet een bepaald beroep te hebben. Hij hoeft niet iemand te zijn. Hij kan iedereen zijn. Er zijn geen illusies aan jouw liefde als je er eenmaal het gevoel voor krijgt. Je hebt eenvoudig lief. Je hebt eenvoudig lief en jouw liefde omvat iedereen.

Dit is geen inspanning, begrijp je. Als je moet kruipen om liefde uit te ademen, kan dat nobel zijn, maar is het geen liefde. Liefde is niet nobel, begrijp je. Liefde stelt geen bepaalde prijs vast. Er is geen marchanderen over liefde. Liefde is een toestand van bewustzijn en als je eenmaal vanuit een groter gezichtspunt kijkt, als je verborgen of niet verborgen oordeel hebt verwijderd, dan zul je eenvoudig liefhebben. Er zal liefde zijn en jij zult dat zijn.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Je Straalt Eenvoudig Liefde Uit

Bericht door Elisabeth » 12-07-2011 21:35

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Je Straalt Eenvoudig Liefde Uit



God zei :




Als jouw hart vol liefde is, hoef je geen checklist te hebben die je doorloopt voordat je liefhebt. Er zijn geen bepaalde normen die je jouw hart oplegt. Je laat je hart met rust. Je komt niet tussenbeide namens de liefde noch onderschep je of onderbreek je haar. Je straalt eenvoudig liefde uit, niet maar hier of daar, maar overal.

Het is niet zo dat je met liefde bedwelmd bent. Je bent eenvoudig niet-opdringerige liefde die geen klok kent, die geen determinant kent. Liefde heeft lief omdat liefde liefheeft. Niets, helemaal niets, overwint de liefde in een standvastig hart. Je hebt de wereld en alles erin geadopteerd. Je gaat standvastig door de wereld. Jouw hart is op allen gespeld. Jouw liefde gaat niet alleen naar de populairste, noch gaat jouw liefde alleen naar de meest onpopulaire. Jouw liefde geeft wat iedereen ervan nodig heeft.

Je geeft jouw liefde geen naam. Je geeft haar geen identiteit. Jouw liefde is eenvoudig uitgaande liefde. Jouw aura is liefde en jouw substantie is liefde.

Net zoals jouw trek in eten steeds ontstaat en geen aansporing van jou nodig heeft, ontstaat jouw liefde. Ze ontstaat vanzelf zonder aandrang.

Het is niet zo dat je voortdurend aan liefde denkt. Het is gewoon dat jouw liefde constant is. Ik zeg jouw liefde. Natuurlijk bedoel Ik dat Mijn liefde in jouw hart constant is. Onze liefde doet zich zonder machinatie voor. Het ego en zijn maat oordeel vliegen het raam uit. Het is natuurlijk om lief te hebben. Elke belemmering van de natuurlijkheid van liefde is verdwenen. Het is geen grote drukte om lief te hebben. Het is zo ontspannend.

Wie er ook in jouw bewustzijn komt, jouw hart vindt er vreugde in. Je herkent Mijn aanwezigheid in iedereen. En dus geef jij je liefde feilloos aan Mij, naadloos. Het is zo gemakkelijk liefde te geven als er geen perimeters omheen zijn.

Als je hekken rondom jouw hart gebouwd hebt en je hebt dat, geef toe dat je het gedaan hebt, graaf je nu die hekken uit, of je klimt er eenvoudig overheen of je gaat erom heen. In elk geval bestaan ze niet langer voor je. Je had die hekken nooit nodig. Je dacht dat je ze nodig had. Je dacht dat je liefde buiten moest houden of onder jouw bevel. Je dacht dat je alleen maar soms moest liefhebben, en alleen een klein beetje, alleen als je ervoor gecompenseerd werd, of als iemand jouw liefde volgens jouw maatstaven verdiend had.

Nu weet je dat jouw liefde onmetelijk is, echt, opgeroepen door haarzelf. Jouw liefde vereist zelfs geen dank je wel. Er zijn geen grenzen aan jouw liefde. Er is geen hartzeer, want jouw liefde wordt stil en totaal gegeven. Je kunt niet anders dan jouw liefde geven.

Niet langer ben je iets speciaals omdat je liefhebt. Het is gewoon voor jou om lief te hebben. Jij bent liefde en jouw liefde gaat uit op de manier zoals een roos haar essentie verspreidt. Jij wordt de essence van liefde. Dit is helemaal omdat jij Mij overal ziet en je weet wat je ziet.

Je zou zelfs niet één uitdrukking van Mij liefdeloos laten. Je bent de liefhebber van het Universum geworden. Je hebt je visie verruimd. Je ziet dat iedere molecuul van Mijn liefde gemaakt is. Iedere molecuul van Mijn liefde vangt jou. In één zin, je geeft gewoon aan Mijn liefde gehoor. Iemand kan boos tegen jou kijken, en toch zie je Mijn glimlach.

Je geeft jezelf geen eer voor deze groeiende liefde. Je bent er dankbaar voor. Je geniet ervan, maar je klopt jezelf er niet voor op de borst. Je weet dat de liefde die je geeft de Mijne is. Je weet - Ik spreek niet van kennis maar van rijkdom van het hart - je weet dat je Mijn liefde aan Mij terug zult geven, en je denkt er niets van.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Liefde Is Een Staat van Bewustzijn

Bericht door Elisabeth » 13-07-2011 16:05

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde







Liefde Is Een Staat van Bewustzijn




God zei :




Het is liefde die alle begrip te boven gaat. Liefde kan niet worden uitgelegd. Liefde is haar eigen niveau van begrip. Liefde heeft lief, en wat valt er meer te zeggen?

Alleen heeft, wat vaak voor liefde wordt aangezien, weinig gelijkenis met liefde. Liefde vraagt niet: "Wat zit er voor mij in?".

Liefde is niet als de douane die sommige mensen binnenlaat en andere niet. Liefde zoekt niet uit en maakt geen keuze. Liefde laat allen tot haar kusten toe. De kreupelen en de lammen. De sterken en stoutmoedigen. Liefde verwelkomt allen. Dit is wat liefde graag doet, gewoon zijn wat ze is, onveranderlijk, onomkeerbaar, geen-mens-kan-haar-scheiden-liefde.

Liefde is uitgestrekt en kent geen nauwe ondiepten.

Liefde is geen eiland. Liefde is niet afgezonderd. Ze is een toestand. Ze is haar eigen staat van bewustzijn. Liefde geeft geen toelatingsexamens. Liefde bevordert zichzelf. Liefde heeft lief. Het is geen liefde in stukjes en beetjes. Liefde is niet bijzonder. Ze dient geen ander doel dan liefhebben, liefhebben omwille van liefde, liefhebben om Mijnentwil, liefhebben omwille van liefde en de verheffing van liefde voor allen. Liefde heeft geen boodschappenlijst. Wij praten over liefde die persoonlijke liefde ver te boven gaat. Ze zou onpersoonlijke liefde genoemd kunnen worden en toch is er niets onpersoonlijks aan. Liefde is van hart tot hart. Ze reist en gaat nooit weg. Er is geen regeling voor liefde. Liefde heeft geen normen en daarom heeft ze de hoogste normen van allemaal. Ze is liefde en niet een opschrift of gelijkenis van liefde. Liefde valt op allemaal.

Net als nevel valt liefde op allemaal. Liefde is zonder aanzien van titels of rijkdom of ook maar iets. Regen en mist vallen op allemaal, ongeacht de positie in het leven en dat doet liefde ook. Liefde vervalst zichzelf niet of geeft zichzelf alleen in bepaalde richtingen uit. Liefde vult ieder hoekje en iedere spleet. Er zou gezegd kunnen worden dat liefde haar eigen baas is. Ze neemt nergens opdrachten van aan behalve van zichzelf en haar opdracht is: "Heb overal lief. Heb alles lief. Heb iedereen lief."

Liefde weet dat ze de hele wereld en daar buiten moet liefhebben en iedereen en alles in de wereld en daar buiten. Liefde heeft geen grenzen. Liefde heeft geen overwegingen behalve haar uitgaan en allen op haar pad liefhebben en iedereen en alles is haar pad.

Welke beloning kan liefde hebben behalve zichzelf zijn? Wat is groter dan liefde?

Zeker niet het ego. Het ego is pietluttig. Liefde streeft naar niets maar naar alles. Liefde zet een X op iedere deur. Liefde gluurt door ieder raam, zit in iedere stoel, zegent iedere hoek in ieder huis, en kust iedere kiezelsteen op de straat.

Ware liefde discrimineert niet. Ware liefde roept nooit zichzelf op te stoppen. Ware liefde zoekt nooit naar kliekjes. Ze heeft niets nodig. Ze heeft alles. Ze is alles. Ware liefde houdt ervan zichzelf zonder uitzondering overal te verspreiden.

Ware liefde vraagt geen bedankjes. Ze is niet gekwetst als jij haar niet op jouw beurt liefhebt. Ware liefde gaat overal maar dringt nergens binnen. Ze is niet opdringerig. Ze vereist geen eerbetoon. Ze is eenvoudig sterke stoere liefde die haar lied voor allen zingt. Ze heeft geen harde stem. Haar stem is zoet.

Liefde is geen imitator. Ze is origineel en waar. Ze kampeert overal en is overal gelukkig. Liefde heeft geen grenzen. Daarom is ze grenzeloos.

Als jij niet overal liefde ziet, vergis jij je. Kijk nog eens.

Als je op het ogenblik niet aan iedereen overal voluit liefde kunt uitgeven, en dat is waarschijnlijk het geval, mis dan niet alle liefde die naar jou toestroomt. Zie haar en erken haar, en jouw eigen uitgieten van liefde zal groeien voor je eigen ogen.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Wereld Zal Zingen

Bericht door Elisabeth » 14-07-2011 18:53

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










De Wereld Zal Zingen




God zei :





Wat is het bestaan zonder liefde? Allereerst is er zonder liefde geen bestaan. Bestaan moet vibreren en liefde is zijn vibratie. Het tokkelen van het leven is vibrerende liefde. Op de manier zoals vioolsnaren muziek creëren, worden hartsnaren bespeeld door liefde. Er bestaat niets zonder liefde. Jij zou niet bestaan zonder liefde. Jij kunt niet liefdeloos zijn. Het kan jou soms wel zo lijken. Het kan jou lijken dat Mijn liefde niet genoeg is of zelfs dat Mijn liefde er niet is. Liefde heeft jullie van onwetendheid afgehouden, geliefden.

Liefde is intelligent. Ze is in het leven een ondersteuning. Liefde is het fundament waarop het leven is gebouwd.

Je kunt denken dat Ik teveel aandacht aan liefde geef. Dat is onmogelijk. Er kan niet teveel aandacht aan liefde worden gegeven. Ze is waarlijk het enige onderwerp dat het waard is. Beter over liefde praten dan te roddelen of te speculeren over afwezigheid van liefde.

Je zou niet kunnen spreken zonder liefde. Je zou niet kunnen horen zonder liefde. Je zou niet met je hoofd kunnen knikken zonder liefde. Liefde is alles en jij bent liefde. Daaraan valt niet te ontkomen.

Misschien heb jij jouw liefde afgezonderd, haar opzij gelegd, haar in een doos gedaan, haar opgeborgen in een kast. Toch zal liefde niet ontkend worden. En waarom zou je haar ontkennen? Is liefde niet goed genoeg voor jou?

Misschien heb je jouw liefde bij bezigheden op de verkeerde plaats gelegd. Misschien heb je een scherm over jouw liefde neergelaten, haar geblokkeerd, je gehaast om haar uit te schakelen.

Liefde is niet gebrekkig, noch is liefde lichtzinnig. Breng je stem uit op liefde en geef wat en heb wat. Of je je ervan bewust bent of niet, liefde is jouw meierij. Liefde is waarvoor je gemaakt werd. Liefde is waarvan je gemaakt bent. Liefde is het plengoffer van het leven. Liefde is wat het leven opkrikt en haar laat lopen.

Respecteer liefde. Wees haar dankbaar. Liefde is wat jou voortdrijft. Liefde is jouw natuur. Alles wat liefde blokkeert is onnatuurlijk. Mechanisatie is geen liefde. Liefde is niet hebzuchtig. Liefde is onstuimig. Liefde barst uit haar schuilplaats te voorschijn en laat zichzelf kennen. Doe geen afstand van liefde.

Verander misschien jouw definitie van liefde. Misschien zat je er naast. Je hebt misschien ergens anders dan in je eigen hart naar liefde gezocht. Zoek ook naar Mij. Je zult Mij in je hart vinden. Ik brand daar een spoor. Ik doe ramen open en open jouw hart voor je ziel. Ik kalmeer jouw geest die jou zoveel dingen vertelt. Wees eenvoudig van hart.

Onthul liefde aan jezelf. Wees jouw eigen openbaring. Laat jezelf meetellen.

Zing voor jezelf een lied van liefde. Speel met liefde in je hart. Laat liefde naar buiten komen om te spelen. Waar kan ze beter spelen dan in jouw hart? En zing uit volle borst van liefde als de melodie van liefde voor de wereld. De wereld wil jou graag horen zingen. De wereld verlangt naar jouw liefdesmuziek. Ze blijft erop wachten de wijs van jouw hart te horen.

Als jij graag liefde zou willen zingen, zing dan liefde. Zing tot tevredenheid van je hart.

Als het lastig voor je is voor de wereld te zingen, zing dan voor Mij. Zing voor Mij van liefde, en je zult Mijn lied spelen. Ik kan het niet te vaak horen. Ik speel Mijn lied in jouw hart. Speel Onze wijs. Speel hem voor Mij en speel hem voor jou en de wereld zal hem horen en de wereld zal haar hart openen en de wereld zal ook beginnen te zingen. De wereld zal zingen voor alles wat het waard is, en haar waarde zal hoog zijn, en liefde zal haar rechtmatige plaats innemen in de zaken van de wereld. Laat liefde vanuit jouw hart weerklinken zodat de wereld kan beginnen.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Je Bent Dapper Mens Te Zijn

Bericht door Liana » 15-07-2011 16:11

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Je Bent Dapper Mens Te Zijn


God zei :



Je bent dapper mens te zijn. Er is moed voor nodig. Er is bereidwilligheid voor nodig, en er is hart voor nodig. Moed betekent hart. Niemand zou moed hebben zonder hart.

Soms voel je je een zwerver op Aarde, alsof je nergens een thuis op deze uitgestrekte Aarde hebt. Op Aarde moet je dikwijls in het duister tasten om beslissingen te nemen. Op Aarde leer je beslissingen te nemen vanuit je hart en niet zozeer vanuit je verstand. Verstand kan inschatten wat je zou willen of zou hebben, maar wil jouw hart het?

Tegelijkertijd moet Ik het verschil benadrukken tussen bevlieging en hart. Onderscheid het verschil tussen wat je hart wil en waarop het ego aandringt. Dat je iets wilt betekent niet dat jouw behoefte uit je hart komt. Goed voor jezelf zijn betekent niet verwennen.

Zie je wat Ik bedoel als Ik zeg hoe dapper je bent om de Aarde te bezoeken? Het ego staat klaar om je op elk moment te bespringen. De behoeften van het ego zijn groot en toch zijn ze vals.

Je kunt hevig naar nog een stuk taart verlangen. Is dat hart of gril? Of is het het ego? Wie moet er nu beslissen of oordelen wat echt hart of echt gril of teisterend ego is? Het is allemaal vaag.

Je wilt die mooie japon die je in de etalage zag. Je hunkert ernaar. Die japon hebben betekent veel voor je. Je hebt er het geld niet voor, maar je verlangt er vreselijk naar. Je kunt jezelf ervan overtuigen dat je die japon nodig hebt, dat jouw geluk ervan afhangt. Je koopt de japon met je creditcard. En dan draag je hem misschien nooit. Hij past je misschien niet en toch moest je hem hebben. Misschien heb je nooit de gelegenheid om hem te dragen en toch moest je hem hebben. De japon vertegenwoordigt een droom die je vervuld wilt hebben en toch maakte de aankoop van de japon niet dat jouw droom uitkwam. Misschien was er een verborgen ego-behoefte voor die japon. Het ego zal jou nooit bevredigen. Het ego is een valse profeet.

Waarschijnlijk heeft iedereen dromen gekocht om alleen maar teleurgesteld te worden. Alle advertenties dringen er bij jou op aan een droom te kopen. Verkopers dringen er bij jou op aan hun goederen te kopen en ze doen beloftes die geen enkele aankoop, hoe prachtig ook, kan vervullen. Jouw verlangen is altijd naar iets diepers dan wat een product jou kan geven.

Ik zeg niet dat je nooit een gril vervult. Maak het gewoon niet jouw manier van leven. Koop niet altijd jouw eigen verhalen.

De droom kan zijn om Homecoming Queen te worden en je wordt Homecoming Queen. De werkelijkheid hoeft niet de substantie te hebben waarop je gehoopt had. Er is iets meer bevredigend om naar te verlangen.

Zelfzuchtige behoeftes zijn vaak ego-behoeftes. Je hebt een ontevredenheid en je zoekt ernaar die ontevredenheid gestild te krijgen. Je bent er zeker van dat jouw geluk van het vervullen van een ego-behoefte afhangt, die verborgen is in stralende kleuren.

Je hebt jezelf misleid. Maar misleid jezelf niet steeds. Wees een pleitbezorger voor een duidelijker kennis van wat wat is.

Af en toe is misleiden een goed iets, want het zegt jou wat domheid is. Leer dan van die ervaring en herhaal hem niet. Ach, maar hoe herhalend ben je in het leven geweest. Hoeveel keer, geliefden? Misschien heb je zelfs geen moment plezier van een domheid gehad.

Als al jouw kleren niet in je kast passen, dan kun je denken dat de enige oplossing een grotere kast is! Het komt misschien niet bij je op te komen iets van wat uit je kast puilt weg te geven. Je hebt dik voor die kleren die je verzamelt betaald en lijkt er geen afstand van te kunnen doen.

Laat oude manieren van denken los. Maak ruimte voor nieuw denken.












Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Wie Is Er Onschuldiger Dan God

Bericht door Elisabeth » 17-07-2011 14:06

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Wie Is Er Onschuldiger Dan God



God zei :




Was het niet altijd de eenvoudige jongste zoon die in sprookjes de overwinning behaalde? De oudere broers dachten dat ze slim waren. Ze wisten alles en de jonge broer wist niets. Maar wie was een sufferd? Niet de jonge broer. Hij won het goud, de mooie hand van de prinses, en het domein van de Koning. De oudere broers werden overwonnen en vaak verbannen. Waarvan werden zij verbannen?

Het is niet verstandig teveel te weten en te denken dat je op anderen voor ligt. Eenvoud overwint. Ingewikkeldheid denkt zo slim te zijn, maar dat werkt er tegen. Handigheid is niet in jouw hoogste belang. Knapheid is zichzelf te slim af. Knapheid neemt geen recht pad. Ingewikkeldheid is niet eenvoudig. Ingewikkeldheid is sluwheid.

Onschuldig, weet je niet alles. Onschuld is openhartig. Onschuld staat open voor wat komt. Knapheid veronderstelt en gluurt achter deuren.

Wees de onschuldige jonge broer.

Wie is er onschuldiger dan Ik? Ik ben op één spoor en dat is het spoor van liefde. Ik ontdekte niet alles.

Ik ging gewoon aan de slag en schiep de wereld. De wereld deed zichzelf recht en de zwaartekracht werd geboren en paden van de zon, maan en sterren namen hun plaats in. De planeten en dergelijke stelden zich op en liepen als een klok. Zeeën werden bewaterd en er werd zout aan toegevoegd, en het leven begon en allerlei dingen ontstonden.

Het belangrijkste van allemaal waren menselijke wezens die met een knip van Mijn vingers ontstonden. Hoe kan het dat menselijke wezens de belangrijkste van allemaal zijn? Dat kan omdat Ik jou naar Mijzelf gevormd heb. Ik maakte jou van pasteitjes en gaf jou heerschappij over, nou, over alles. Ik maakte geen ontwerpen. Ik plande niet. Ik zei: "Ik wil menselijke wezens", en dus verscheen Adam die de uitdaging van de Tuin van Eden overnam. Een rib werd van Adam weggerukt en Eva werd aan hem toegevoegd en zij werden één op de manier waarop boomstammen soms verstrengelen en in een omhelzing gesloten. Twee bomen als één, hart-omstrengeld.

Talrijk als jullie zijn mogen, je bent Eén Ondeelbaar Geheel. Je danst een quadrille. Je doet je armen omhoog en je slaat je ogen op en je plaatst je als je danst op een lijn met de sterren. Vanuit Mijn hart kwam je. Vanuit de sterren kwam je en je zwaait het Universum samen hoger en hoger tot alles beweegt op het kloppen van Mijn hart. Alles bestaat in Mijn hart en allen richten hun oren op Mijn hart en leunen in Mijn richting. We slingeren en zwaaien.

Welke andere richting is er dan waar Ik ben? Wie anders is er om te horen? Geboren vanuit Mijn hart, ben jij Mijn pracht. Jij bent Mijn mooie Wezen, Mijn mooie Aard-Wezen oneindig vanuit Mijn hart en naar Mijn hart, dat de liefde in Mijn hart laat wervelen en draaien en liefde openbaart als popcorn, als liefde die geheel onbekend is aan zichzelf, zo natuurlijk, zo eerlijk, zo onschuldig, een bloem van liefde die naar de zon reikt en haar stralen overal uitstort als het licht van de zon of de mist van de zee.

Waar kan liefde gevonden worden als het niet in jouw hart is? Waar kan liefde niet gevonden worden waar Ik ben? En waar ben Ik niet? En waar ben jij niet, eenvoudige jonge zoon of dochter?

Wat anders dan liefde is van belang? Wat heelt alles? Wat overtreft alles en maakt alles mooi?

Wat denk je dat het leven is? Het is geen wedstrijd. Het leven is een gelegenheid voor liefde om zichzelf te kennen. Er is geen uitvoering om indruk te maken. Liefde, eenvoudig, elegant, liefde voor allen en allen voor liefde en de wereld aan je voeten. Hoe maak je het?








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie