*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Wat Kan God Nog Meer Zeggen?

Bericht door Elisabeth » 07-09-2011 16:14

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Wat Kan God Nog Meer Zeggen?


God zei :


Laat Mij op de voorgrond van jouw leven komen. Er is geen beter gezelschap dan Ik. Door dik en dun ben Ik bij je. Als je wilt dat Ik stil achter je aanloop, dan doe Ik dat. Als je wilt dat Ik woordenrijk ben, dan fluister Ik in je oor. Ik ben voor jou wat je maar wilt dat Ik ben. Hoe dan ook, Ik ben je Vriend. Er is geen ander als Mij.

Dat Ik jouw bedoeling accommodeer betekent niet dat Ik gedwee ben. Ik neem geen steekpenningen aan. Ik trek niemand voor. Ik hou van allen. Ik Die Macht zelf ben, ben hulpeloos als het op liefde aankomt. Niets kan Mij ervan afhouden.

Er is niets wat je doen kunt om te bewijzen dat Ik niet van je houd. Er is niets wat jou kan gebeuren dat Mijn liefde logenstraft. Hoe je ook mag proberen niet in Mijn liefde te geloven, Mijn liefde zal door jouw afkeuring van Mij heen stromen, en ook jouw goedkeuring levert jou geen punten op. Ik Die zo persoonlijk BEN reik wijd en ver. Jij kunt het van een kant bekijken, en Ik bekijk het van een andere kant. We kunnen zeggen dat Ik vanaf de bergtop alles zie en alles weet en alles liefheb.

Vanuit jouw vooringenomenheid in de wereld, kijk je op een manier terwijl Ik op een andere manier kijk. Wat jij als tragedie ziet, zie Ik anders. Ik heb ver zicht en jij hebt het beeld van dichtbij. Jij hecht waarde aan close-ups, hoe erg ze jouw hart ook pijn mogen doen. Jij ziet verlies, en Ik zie Waarheid. In Waarheid is er geen verlies. Natuurkundigen weten dat.

Maar, helaas, jij moet eenvoudig geloven dat Ik weet waar Ik over praat. Jij erkent nog niet dat jij kortzichtig bent. Met de bril die je draagt kun je gewoon niet het Geheel zien zoals het Geheel is. Je ziet dood waar geen dood is. Je gelooft helemaal in jouw illusies. "Maar God, maar God", zeg je. Er zijn hierover geen maren, lieverds. Jullie en Ik zijn Eén en Ik ben hier om te blijven. Dat betekent dat jij hier ook bent om te blijven. Eeuwigheid en Eindeloosheid zijn dat ook.

In jouw ogen is alles in wanverhouding. Jouw blik is verwrongen. Mijn blik is zuiver. Jouw visie mist wat jouw hart diep van binnen weet. Mijn hart is al precies middenin in dat van jou, en toch ren je om de rand heen. In Waarheid is jouw hart solide. Er kan geen hartzeer zijn. Er is geen reden voor hartepijn. Je laat toe dat rubberen speelgoedmessen in jouw hart steken. Dit is waar lijden op neerkomt.

Lijden is niet edel. Het is niet waardig. Het is niet echt. Oh ja, het lijkt heel echt. Het lijkt het meest werkelijke van alles. Niettemin is lijden een opgedist iets. Er is geen reden om te lijden. Het heeft geen zin. Lijden is pijnlijk, en toch ben je eraan gehecht. Je gelooft in oorzaak en gevolg. Je gelooft dat A B moet veroorzaken. Je gelooft dat het onvermijdelijk is dat je lijdt. En dus lijd je. Je staat het Aardse Leven toe jouw ruggengraat te zijn en het laat jou in de steek. Een geliefde sterft en jij vecht ertegen. Je bent er zeker van dat het niet de bedoeling was dat dit zou gebeuren en toch in Aardse condities is het altijd zo geweest. De Groten verlaten de Aarde en jouw grote liefdes verlaten de Aarde. Wees niet verdrietig om hen noch om jou. Wat waar is gaat nooit weg.

Wat vals is was nooit. Gehechtheid is een verliezend spel. In de buitenwereld blijft niets hetzelfde. In Waarheid is er niets wat verandert. Liefde is, leven is, en zij zijn Eeuwig en wat kan Ik nog meer zeggen?











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Vrede en Liefde

Bericht door Elisabeth » 08-09-2011 16:53

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Vrede en Liefde

God zei :


Vrede en liefde zijn synoniem. Liefde, hoeft net als vrede, geen donderend tromgeroffel te hebben. Liefde vereist geen bliksem of vuurwerk. Stille vrede, stille liefde. Als je in vrede bent, dan ben je zonder fanfare. Vrede verveelt niet. Echt, je hebt niet alle sensaties nodig waarmee je jezelf omringt.

Vrede zij met je is een grote zegen. En je kunt in vrede zijn. Je hoeft geen tumult in je leven te verlangen. Het leven is niet bedoeld een achtbaan te zijn. Liefde is niet bedoeld tumultueus te zijn. De filmtheaters zeggen Brandende Liefde. Wens je echt van de kaart te raken of zou je in vrede willen zijn met een trouwe vriend aan je zijde? Ik ben die Vriend, en jij bent die van Mij, en allen zijn vrienden als er maar vrede werd gekend.

Denk aan het verschil tussen wat je begeert en wat je verlangt. Verlang naar goeds en je zult niet begeren.

Er is geen vrede zonder liefde. Als je liefhebt kun je ademen, en je bent in vrede. Vrede is veel meer dan afwezigheid van strijd. Afwezigheid van strijd echter is een goede plek voor liefde om te beginnen zichzelf te onthullen.

Ware liefde kan niet op een hoogtepunt van opwinding blijven. Ware liefde is meer als een rustig plateau waar vrede valt als mist op de kust.

Wees met liefde. Je hoeft verliefd te zijn, want je bent liefde. Zonder al jouw uiterlijk vertoon ben je liefde die gezien moet worden. Verlang vrede met je hart en je zult liefde in iedere richting kennen. Jouw hart zal liefde daveren en je hart zal kalm zijn in zijn liefde. Het kloppen van je hart zal sterker zijn, niet noodzakelijkerwijs sneller. Jouw hart zal een trouw hart zijn, trouw aan zichzelf, trouw aan Mij, en trouw aan allen.

Jouw hart en geest zullen op elkaar zijn afgestemd. Jouw geest zal ook stil zijn. Hij zal ophouden iedere gedachte van je te plunderen. Jouw geest zal tot rust komen en jou een beetje vrede geven.

Als je erover nadenkt, heb je niet altijd de vrede gewild die elk begrip te boven gaat? Dit is vrede die de geest die zoveel heeft om over te denken en over te peinzen, te boven gaat. Vrede bestaat op zichzelf, nergens afhankelijk van behalve zichzelf. Laat jouw polsslag langzaam en gemakkelijk zijn. Laat jouw hartslag in harmonie met de vrede van verzekerde liefde kloppen. Het is moeilijk op Aarde in een menselijk lichaam te leven zonder vrede die door je heen stroomt. Hou jezelf niet van vrede weg. Hou jezelf weg van schorre emoties die vrede in gevaar brengen. Laat vrede niet een bedreigde soort in jouw hart zijn. Jouw hart is bedoeld het ritme van liefde en niets dan liefde te slaan.

In vrede leven is een groot iets. Leid vrede je leven binnen. Maak er ruimte voor. Maak vrede welkom. Bied haar een zetel aan in jouw hart en in jouw woonkamer. Voed vrede en ze zal groeien,. Red vrede. Maak haar beschikbaar voor allen. Breng vrede vrij in omloop. Breng meer vrede in omloop dan dat je erover praat.

Vrede, net als liefde, net als Ik, kan niet beschreven of geschetst worden. Alles wat gezegd kan worden is dat je op vrede gedijt. Vrede is de tuin waarin je groeit. Je broedt in vrede en je moet haar nooit verlaten. Zeg Me dat je nooit vrede voor een paar ogenblikken opwinding zult inruilen. Een rit in de achtbaan eindigt. Vrede eindigt niet. Stijg op naar vrede in je hart, en je maakt plaats voor vrede in alle harten.

Kom, sluit je bij Mij aan. Wees een fan van vrede.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

De Tuin van Harten

Bericht door Liana » 09-09-2011 22:15

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde






De Tuin van Harten


God zei :



Ik tik op de plaats naast mij. Deze plaats is voor jou. Ik heb hem voor jou bewaard. Kom, zit naast Mij neer. Doe wat Ik vraag. Verblijd Mijn hart. Natuurlijk zal het jouw hart zijn dat het meest blij wordt. Je wordt tot de tuin van Mijn hart uitgenodigd. Hij is helemaal bebouwd en wacht erop dat je komt en bloeit zodat de hele wereld het kan zien. Zodat jij kunt zien, zodat jij kunt zien hoeveel je voor Mij betekent en hoeveel jij voor jezelf waard bent. Zie het nu.

Kom, zit naast Mij neer, en breng de wereld in haar nieuwe bloei. Help de wereld haar waarde te kennen. Verwaarloos de wereld niet. De Aarde is de enige planeet die je nu hebt om op te leven. Ik praat over de relatieve wereld. Dit is op het ogenblik de enige wereld onder jouw voeten, en jouw invloed op deze onschuldige Aarde is groot. Je hebt een relatie met deze zichtbare wereld. Je bent er niet onafhankelijk van, noch is zij onafhankelijk van jou. Er is iets tussen jullie gaande. Laat het een romance zijn die tussen jullie speelt. Laat de Aarde als een bloeiende plant zijn, die je in het midden van jouw tafel zet en die je graag ziet. Zegen deze Aarde met jouw tegenwoordigheid.

Waarom zou je de Aarde waarop je leeft niet zegenen? Zegen haar nu. Zegen haar later. Zegen haar. Geef de wereld jouw zegen. Zegen het leven op Aarde. De Aarde waarop je leeft en liefhebt is goed voor jou geweest. Schop haar niet. Wanhoop er niet om. Zegen haar. Dank haar. Als je niet houdt van de manier waarop jouw geliefd kind zijn haar kamt, kam het dan anders. De Aarde is jouw geliefd kind en ze hunkert naar jouw liefde.

Het is niet bepaald mogelijk jouw leven op Aarde van de Aarde zelf te scheiden. Dit is de planeet waarop je samenwoont. Herstel haar tot haar oorspronkelijke staat. Plant overal zaad van liefde. Als je een meter van de grond van de Aarde voedt, dan voedt je de hele planeet. Jouw buurt steunt op deze planeet en de planeet steunt op jou. Zijn geluk berust op dit ogenblik op jou. Voedt deze wereld met jouw gedachten. Voed haar rijkelijk. Stort jouw zegen erover uit.

Breek de hekken in je hart af.

Een platgetreden stuk Aarde, opgedroogd en verwaarloosd, kan de Tuin van Eden worden. Eerst wordt het de Tuin van Eden in jouw hart en dan onthult hij zichzelf in al zijn glorie. Wie zal het eerst een nieuw zaad planten? Laat iedereen de eerste zijn. Wees de eerste om op de bodem te tikken en de schoonheid uit te nodigen om te komen, net zoals Ik op de plaats naast Mij tikte. Wees net zo liefdevol voor de Aarde en het gezicht dat het aan jou toont, als Ik liefdevol ben voor jou.

De Aarde is meer dan de som van haar delen en toch kun je de delen voeden. Je kunt ze prijzen. Je kunt de schoonheid scheppen waarnaar je zo verlangt, en je kunt de goede wil scheppen waarnaar je lang gezocht hebt.

Jullie bewandelen de Aarde. Laten Wij samen de Aarde bewandelen. Het is goed in vruchtbare grond te planten. En als de grond op het ogenblik niet vruchtbaar is, maak hem dan vruchtbaar. Maak hem gezond. Laat jullie voeten en harten deze Aarde waarop je loopt zegenen en zo zegen je jezelf.

Zegen het huis waarin je woont. De Aarde is het huis waarin je woont. Maak het mooi. Maak het mooi voor jou en maak het mooi zodat allen het kunnen zien. Wat je echt plant is geluk. Dat je dient is jouw geluk.











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Hele Wereld is een Toneel

Bericht door Elisabeth » 10-09-2011 14:26

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











De Hele Wereld is een Toneel

God zei :


Jouw beeld van de wereld is jouw beeld van de wereld. De objectieve wereld bestaat niet. De subjectieve wereld bestaat voor jou. Alle materie is een gedachte die zichzelf in jouw veronderstelde realiteit manifesteert.

Maar genoeg daarover. Waar zullen We nu over praten?

Ik hoor je zeggen: "Maar God ....

En Ik zeg je dat de wereld is als de manier waarop je een verhaal leest. Het verhaal kan zelfs een sprookje zijn. Je weet dat het niet letterlijk waar is. Zijn appels gemaakt van goudmetaal die aan een boom hangen? Zijn er tien dansende prinsessen midden in de nacht? Is er echt een Rapunzel die haar lange haar los laat hangen, zodat haar geliefde erin kan klimmen om de toren waar zij is te bereiken? Is er een Rumpelstilskin en een prinses die hem te slim af is? Waar zijn deze karakters die jullie harten en geest binnengaan? Waren zij ooit iets anders dan een gedachte?

En toch, wat raken deze verhalen je. Wat word je gegrepen door het besef van het verhaal en zijn klinkende waarheden. Je lacht. Je huilt. Je gelooft in de verhalen die je leest of die worden verteld. Op dezelfde manier geloof je in wat jouw vingers aanraken en de stenen van een gebouw dat je ziet.

Natuurlijk geloof je heilig in het verzonnen verhaal van de wereld. Je bent gevangen in de intriges van het verhaal waarin je leeft. Is het leven niet met verhalen gevuld? Wie trouwde wie? Wie ging naar het bal? Met wie heb je gedanst? Wie opende jouw hart? Wie brak jouw hart?

Niemand deed jou werkelijk iets en er gebeurde werkelijk niets. Je beeldde je in dat je in een film bent, meer op de manier waarop je in een nachtelijke droom betrokken raakt, die jou bij de neus neemt en je kijkt naar een drama dat zelfs de verbeelding tart. Alles is een mythe. En jij, de individualiteit van jou, bent een mythe.

Ik ben de enige Waarheid. Zijn is de enige Waarheid, en jij bent Zijn. Je bent geen doen-heid. Je bent Zijn-heid. Je bent Zijn. In welk verhaal je op het ogenblik ook bent, welk karakter je ook speelt, de jonkvrouw, de schurk, de oude, de jonge, je bent Zijn. Dat is alles wat je bent, en dat is alles wat er is.

Je bent een Wezen dat een verhaal binnengaat. Het is een heel verhaal. Je weet nooit wat er echt gaat gebeuren, en toch zeg Ik je dat er niets gebeurt. Er gebeurt niets. Je bent gewoon Wezen gekleed in een verhaal van epische proporties.

Er is een stil deel van jou dat zich ervan bewust is dat jij in een verhaal bent, maar, toch, hoe dan ook, je bent in dat verhaal. Of je wilt of niet, je rijdt op een ingebeeld paard. Het is echt voor jou en toch is het allemaal fantasie. Er is geen paard. Er is geen jij. Er is geen rijden. Zijn vertelt een poosje een verhaal en gelooft erin alsof Zijn er niet zou zijn.

Er is niets dan Zijn. Hoe je ook ontleedt, Zijn is alles. De jij die je kent, de waaghals, de kluizenaar, de leider, de heethoofd, de koning, de slaaf, dit alles is een verzonnen verhaal. Je wandelt in illusie. Je bent de Keizer in zijn nieuwe kleren.

Maar wat lieflijk zijn fantasieën. Wat beuren ze je op of maken ze je neerslachtig. Wat lopen ze door je vingers. Wat maken ze jouw leven draaglijk of ondraaglijk. Wat onthoud je ze en vergeet je ze. Ze zijn toch allemaal hetzelfde, in welke kleren ze ook gekleed zijn. Ze zijn jouw op hol geslagen verbeelding. Dat is het leven in de relatieve wereld. Dat is het drama dat je zo serieus neemt en tot het einde verdedigt alsof het drama waar zou zijn in plaats van geënsceneerd.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

God Gaf Jou Lang Geleden een Boodschap

Bericht door Liana » 11-09-2011 19:17

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











God Gaf Jou Lang Geleden een Boodschap


God zei :


De boodschap is gestuurd. De boodschap werd lang geleden gestuurd. Je ontving hem lang geleden. De boodschap werd via de luchtgolven gestuurd. Ik fluisterde hem in je oor. Ik fluisterde in je oor waarvoor je op Aarde bent om te doen. Je hoeft je niet te herinneren wat Ik fluisterde. Je begreep het toen. Het kan nu onbegrijpelijk voor je zijn. Je hoeft je er niet van bewust te zijn. Je hoeft je er niet bezorgd over te maken, omdat je op het spoor bent. Als je al op het spoor loopt, dan heb je geen kaart nodig om je te vertellen hoe je er komt.

Er zullen onderweg ook wegwijzers opduiken.

Het is het ego dat ernaar hunkert te weten wat jouw specifieke doel in het leven is, alsof het noodzakelijk is jouw toekomstige gouden staf overduidelijk te kennen, alsof je niet kunt beginnen voordat je de nauwkeurige details kent.

Het algemene doel, het allesomvattende doel, is lief te hebben. Dat is de paraplu waaronder je gaat. Dat is alles wat je moet weten. Binnen die paraplu komen er vele specifieke vormen en maten. Wat is het precies dat je denkt wat je moet weten? De Groten kunnen heel goed hun specifieke doel niet gekend hebben tot zij er waren. Zij hadden geen kaarten. Zij vonden zichzelf, begrijp je. Zij vonden zichzelf en zonder manier om terug te gaan. Zij konden de klokken niet terugdraaien. Zij konden het zuivere goud van hun bestaan niet voor een specifiek recht inruilen.

Al het scharrelen dat je doet, wanhopig jouw toegewezen doel willen kennen, is niet nodig. Wees tevreden met te weten dat je een doel hebt en dat je nu op het spoor bent. Iedereen is met een doel gezegend.

Zeker, je hebt omwegen gemaakt. Je ging links in plaats van rechts, of je verroerde je helemaal niet. Toch ben je nu in een positie het leven te leven waarvan je weet dat het bestaat, zelfs als je het geen naam kunt geven.

Jouw doel is groter dan op de hoek van State en Main te staan, terwijl je wacht tot er iets gebeurt of tot er een pakje wordt afgeleverd.

Geliefden, jullie bestemming volgt jullie. Ga voort en je bestemming zal een hand op je schouder leggen. Jouw bestemming zal je in de ogen staren en je zult zwichten. Dan zul je een miljoen horlepijpen dansen. Je bestemming ben jij, niemand dan jij en natuurlijk Ik. Jij bent de bestemming die je zoekt.

Jouw belangrijkheid ligt in je, niet in een benoemde toekomst. Geliefden, je wacht niet op een aalmoes. Het is waar dat je een gouden munt op straat kunt vinden. Als je dat doet, dan ben je erover gestruikeld. Voor het grootste deel moet je naar goud delven. Je moet ernaar graven. Je moet pauzeren, ademhalen, en niet naar je geluk op zich zoeken, niet zozeer naar een beloning zoeken als dat je zoekt te geven in plaats van te ontvangen, je eigen hart te kennen en het onmiddellijk te volgen, niet om wat voorrang die je zult verkrijgen maar om wat je in Mijn Naam kunt geven. Begin.

Je bent ober in een chique restaurant. Je neemt bladen van de keuken en vult ze met culinaire lekkernijen, en je neemt ze mee en serveert ze aan de hongerige gasten. Je talmt niet in de keuken terwijl je jezelf afvraagt: "Welk voedsel zal ik op deze bladen zetten?" Nee, je serveert de bladen en dus neem je ze mee en serveert ze aan hun rechtmatige eigenaars. Je levert gewoon de bladen gevuld met zoetigheid af.

Wat jullie specifieke taken ook zijn, jullie zijn de bezorgers van manna uit de Hemel. Je kunt nu beginnen te bezorgen. Misschien begin je met eenvoudige pizza\s te bezorgen. Dat is hoe je je bestemming volgt. Je wacht niet tot er een limousine voorrijdt. Je neemt een gewone taxi of je stapt op de bus. Je steekt je hand uit en eist je bestemming op, niet om wat het voor jou doet, maar als een geschenk dat je aan anderen geeft.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

God Gaf Jou Lang Geleden een Boodschap

Bericht door Liana » 13-09-2011 17:26

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












God Gaf Jou Lang Geleden een Boodschap

God zei :


De boodschap is gestuurd. De boodschap werd lang geleden gestuurd. Je ontving hem lang geleden. De boodschap werd via de luchtgolven gestuurd. Ik fluisterde hem in je oor. Ik fluisterde in je oor waarvoor je op Aarde bent om te doen. Je hoeft je niet te herinneren wat Ik fluisterde. Je begreep het toen. Het kan nu onbegrijpelijk voor je zijn. Je hoeft je er niet van bewust te zijn. Je hoeft je er niet bezorgd over te maken, omdat je op het spoor bent. Als je al op het spoor loopt, dan heb je geen kaart nodig om je te vertellen hoe je er komt.

Er zullen onderweg ook wegwijzers opduiken.

Het is het ego dat ernaar hunkert te weten wat jouw specifieke doel in het leven is, alsof het noodzakelijk is jouw toekomstige gouden staf overduidelijk te kennen, alsof je niet kunt beginnen voordat je de nauwkeurige details kent.

Het algemene doel, het allesomvattende doel, is lief te hebben. Dat is de paraplu waaronder je gaat. Dat is alles wat je moet weten. Binnen die paraplu komen er vele specifieke vormen en maten. Wat is het precies dat je denkt wat je moet weten? De Groten kunnen heel goed hun specifieke doel niet gekend hebben tot zij er waren. Zij hadden geen kaarten. Zij vonden zichzelf, begrijp je. Zij vonden zichzelf en zonder manier om terug te gaan. Zij konden de klokken niet terugdraaien. Zij konden het zuivere goud van hun bestaan niet voor een specifiek recht inruilen.

Al het scharrelen dat je doet, wanhopig jouw toegewezen doel willen kennen, is niet nodig. Wees tevreden met te weten dat je een doel hebt en dat je nu op het spoor bent. Iedereen is met een doel gezegend.

Zeker, je hebt omwegen gemaakt. Je ging links in plaats van rechts, of je verroerde je helemaal niet. Toch ben je nu in een positie het leven te leven waarvan je weet dat het bestaat, zelfs als je het geen naam kunt geven.

Jouw doel is groter dan op de hoek van State en Main te staan, terwijl je wacht tot er iets gebeurt of tot er een pakje wordt afgeleverd.

Geliefden, jullie bestemming volgt jullie. Ga voort en je bestemming zal een hand op je schouder leggen. Jouw bestemming zal je in de ogen staren en je zult zwichten. Dan zul je een miljoen horlepijpen dansen. Je bestemming ben jij, niemand dan jij en natuurlijk Ik. Jij bent de bestemming die je zoekt.

Jouw belangrijkheid ligt in je, niet in een benoemde toekomst. Geliefden, je wacht niet op een aalmoes. Het is waar dat je een gouden munt op straat kunt vinden. Als je dat doet, dan ben je erover gestruikeld. Voor het grootste deel moet je naar goud delven. Je moet ernaar graven. Je moet pauzeren, ademhalen, en niet naar je geluk op zich zoeken, niet zozeer naar een beloning zoeken als dat je zoekt te geven in plaats van te ontvangen, je eigen hart te kennen en het onmiddellijk te volgen, niet om wat voorrang die je zult verkrijgen maar om wat je in Mijn Naam kunt geven. Begin.

Je bent ober in een chique restaurant. Je neemt bladen van de keuken en vult ze met culinaire lekkernijen, en je neemt ze mee en serveert ze aan de hongerige gasten. Je talmt niet in de keuken terwijl je jezelf afvraagt: "Welk voedsel zal ik op deze bladen zetten?" Nee, je serveert de bladen en dus neem je ze mee en serveert ze aan hun rechtmatige eigenaars. Je levert gewoon de bladen gevuld met zoetigheid af.

Wat jullie specifieke taken ook zijn, jullie zijn de bezorgers van manna uit de Hemel. Je kunt nu beginnen te bezorgen. Misschien begin je met eenvoudige pizza\s te bezorgen. Dat is hoe je je bestemming volgt. Je wacht niet tot er een limousine voorrijdt. Je neemt een gewone taxi of je stapt op de bus. Je steekt je hand uit en eist je bestemming op, niet om wat het voor jou doet, maar als een geschenk dat je aan anderen geeft.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

De Muziek van Jouw Hart

Bericht door Liana » 13-09-2011 17:27

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









De Muziek van Jouw Hart



God zei :


Je staat sierlijk in mijn hart geschreven. Schrijf nu jezelf op de Aarde. Maak een tekening van wat je bent gebaseerd op jouw aanwezigheid in Mijn hart. Beschrijf jezelf met je geest en je hart en je omzwervingen op Aarde. Toon dat wat je wenst te ondervinden, want ondervinden zul je.

Volg Mij. Het is waar dat je Mij volgt. Ik volg jou door elke beweging die je maakt. Ik volg jou door dik en dun en toch moet jij Mij volgen. Ik volg jouw rug. Ik ben jouw Schildwacht. Ik ben jouw Bewaarder. Ik ben jouw Verzorger.

Ik volg jou en Ik ga jou voor. Laten We samen lopen, zij aan zij. Ik neem nooit Mijn ogen van jou af. Kijk recht in Mijn ogen en smelt weg in jezelf. Kom, loop door de sterren met Mij aan je zijde. We kunnen lopen waar je maar wilt. We kunnen het weidepad aflopen. We kunnen Main Street aflopen. We kunnen lopen. We kunnen vliegen. We kunnen speculeren. We kunnen kauwgom kauwen en bellen blazen. We kunnen bij de rivier gaan zitten. We kunnen een boot roeien. We kunnen op water lopen. We kunnen helemaal alles doen.

Laten We Ons vandaag verder wagen en naar de hemel opstijgen. Laten We de zon bereiken en Onszelf warmen. Laten We door de gangen van jouw hart reizen en verbaasd zijn om de verrassende bezienswaardigheden daar. We raken een snaar aan en We spelen de muziek van jouw hart, en het weerklinkt rondom de wereld, de muziek van jouw hart.

Jouw hart herbergt een pianist en het speelt uit zichzelf Kerstmuziek. Je stemt de piano. Wat een muzikant ben je. Wat een muziekartiest en samensteller van kunst, en zo componeer je jouw leven en zo wordt het gecomponeerd en zo speelt het en zo zijn Wij vandaag samen fonkelend licht door het firmament, van elkaar genietend, genietend van Onze wandeling door het firmament, door de galaxieën, over de korst van de Aarde.

En nu wandelen Wij het hart en de geest van iedereen binnen. Moge iedereen Ons gezelschap komen houden op deze wandeling die We maken. Het is een Mars voor Vrede. Geloof in Mij. Geloof in vrede. Geloof in het goede. Geloof in het leven. Geen om de zaken heen draaien meer. De kwestie ben jij. Vestig jezelf in vrede en je vestigt de wereld in vrede. Hou een voet in de Hemel. Dwaal er niet van af. Breng de Aardbol in evenwicht.

Schilder jezelf terwijl je de Aarde in jouw armen houdt. Je knuffelt haar. Je draag haar met je mee. Je laat haar springen. Je gooit haar hoog op. Je laat haar hier naar waar Ik ben springen. Wees vrolijk. Laat de Aarde waarop je leeft springen, en hou een voet in de Hemel. Het is gemakkelijker een voet in de Hemel te houden dan twee op Aarde. Loop de Grand Fantastic.

Je hebt je weg Mijn hart in gewalst. Neem Mijn liefde met je mee waar je maar gaat, waar je geest maar gaat, waar je hart maar gaat, waar je maar bent. Mijn liefde volgt jou, en Mijn liefde gaat voor je uit. Volg Mijn liefde. Vang haar. Maak je aan haar vast. Laat Mijn liefde achter waar je maar bent, en hou haar bij je. Mijn liefde zal bij jou nooit opraken. Mijn liefde is onvermijdelijk. Wij zijn onvermijdelijk samen. Wij zijn alle mogelijkheden. Wij zijn wonderbaar.

De koekemannetje zei: "Pak me dan als je kan". Ik zeg dat jij Mij kunt pakken. Ik zeg dat jij nergens heen kunt gaan zonder Mij. Ik zeg dat je altijd bij Mij bent, en Ik ben altijd bij jou. Wij zijn verbonden. Wij zijn goed verbonden.

De onzichtbare gouden schakel die Ons samenhoudt kan niet worden verbroken. Wij zijn definitief en oneindig Eén. Eén en Eén is Eén. Blijf dichtbij.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Onder de Paraplu van Gods Liefde

Bericht door Elisabeth » 15-09-2011 19:20

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Onder de Paraplu van Gods Liefde

God zei :


Kijk jou eens, hier in Mijn armen. Kijk jou eens, onder de paraplu van Mijn liefde.

Kijk jou eens, de Aarde bewandelen, en Mij hier onthullen. Je bent deel van een liefdesparade. Je bent het harmonieorkest van Mijn hart. Je neemt Mij met je mee. Ik ben de Stille Vennoot Die jou een aandeel in het grote pokerspel geeft. Het leven lijkt soms een pokerspel. Er wordt een hoop gegokt. Je hebt ingevingen en je volgt ze of je volgt ze niet. Je had anders gespeeld kunnen hebben. Wat je in het spel van het leven niet kunt doen is helemaal niet spelen.

Je draagt geen harnas. Wat beschermt jou? Waartegen moet je beschermd worden? Misschien speel je een spel met de regels van een ander. Wat denk je waartegen je jezelf moet beschermen? De roep van het leven is niet bedoeld te zijn: "Verdedigen, verdedigen, verdedigen". Te vaak is jouw houding een militaire houding. Je beschermt iets. Misschien is het jouw ego, die zwakke kapitein van de wacht. Je roept de troepen op, en hun naam is ego. Wat zijn jouw troepen denkbeeldig. Je tekent een cirkel om jezelf en noemt jezelf veilig.

Het leven op Aarde draait niet om veiligheid. Vooruit bewegen is niet minder veilig dan stil blijven staan. Blijf op een plaats staan en het leven zal evengoed zijn weg naar jou vinden. Weet je wat verdedigen is? Het is vechten. Laat alsjeblieft je vuisten zakken. Ontspan je macht.

De waarheid is dat je machtig bent, niet een machtige krijgsman. Wees een machtige gever van vrede. Geef je ego weg. Stuur het naar de onderste heuvels, en je zult Mijn schildwacht van vrede zijn. Je hebt niet de toestemming van het ego nodig om het te verlaten. Het ego is een neurotische vent. Je wilt het ego jou niet bij de neus laten nemen.

Als je hoog en machtig groeit, bestaat de kans dat het ego gedijt. Hoe goed rechtvaardigt het ego zich. Het is zo trots en hovaardig. Het ego is onverzadigbaar. Dat is een groot probleem met het ego. Het is op een zoektocht om meer beledigingen te overwinnen. Het ego is een schurk.

Het leven komt hierop neer. Je hebt een keuze. Jouw keuze is tussen het ego en Mij. Dat Ik de voor de hand liggende keuze ben betekent niet dat je Mij kiest. Het feit is dat het ego jou gepakt heeft. Laat alsjeblieft jouw leven niet over aan het ego.

Als je beschermd moet worden, bescherm jezelf dan tegen het ego, en laat jezelf vrij aan Mij. Je bent niet echt afhankelijk van het ego. Het ego is van jou afhankelijk. Het ego zou jij iets anders vertellen, en je hebt bij een of meer gelegenheden de verkooppraatjes van het ego gekocht. Helaas, de nepprins ego heeft jou bedrogen. Er kan een hoop fanfare zijn, maar uiteindelijk laat hij jou in de steek.

En toch gaat het leven er niet om dat je in de steek wordt gelaten. Het gaat er niet om dat je op de bergtop komt. Het gaat er niet om dat jij iemand achter je laat. Het gaat er zelfs niet om dat je jezelf achter je laat. Het gaat om het kiezen van Mij. Kies Mij, en je kiest liefde. Je kiest ervoor de liefde te zijn die je al bent. Je kiest ervoor Waarheid te zijn. Je kiest ervoor boven de laster van de wereld uit te stijgen. Je speelt een ander spel met hoge inzetten. Je gaat het Ware Leven binnen.

Je ontsnapt aan parodie. Je passeert Ga. Het gaat je niet langer om winnen.

Het gaat je om geven, en je geeft en geeft en je ontdekt dat je de medailles die je geeft aan jezelf gaf. Geef liefde. Er zijn alleen maar begunstigden bij liefde. Als je liefde weggeeft, maak je er aanspraak op. Het is beter aanspraak te maken op liefde dan op het ego. Nu dat je het idee hebt, leef het. Door liefde te geven, leef je in liefde.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Oneindigheid en Eeuwigheid Zijn de Jouwe

Bericht door Elisabeth » 15-09-2011 19:21

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde








Oneindigheid en Eeuwigheid Zijn de Jouwe


God zei :


Onzekerheid brengt ego voort. Als iedereen zich van binnen zeker voelde, dan zou er geen nut voor het ego zijn. Het ego is bedoeld een kwijnende geest te ondersteunen, een kwijnend gevoel van eigenwaarde. Waarom zou je het ooit nodig hebben opgeblazen te worden, behalve omdat je je klein voelde met een laag gevoel van eigenwaarde of helemaal geen gevoel van eigenwaarde.

Een mens met een volle maag hoeft geen voedsel te stelen. Wat is het ego anders dan stelen? Je zou niet van het ego wensen te genieten tenzij je een of ander steuntje nodig had, zelfs als de steun niet echt is, zelfs als de steun niet meer is dan klatergoud, zelfs als de steun breekbaar is, zelfs als de steun jou alleen maar kan verraden zoals het ego keer op keer doet.

Het ego is een lege ballon die als het erop aankomt jou neergooit. Hij laat jou kaal achter. Toch verleidt het ego jou keer op keer. Verlaag jezelf niet maar blaas jezelf ook niet op.

Als je je onzeker voelt, kijk je op de verkeerde plaatsen.

Als je een boekwinkel binnengaat, heb je de keuze welke afdeling je doorkijkt. Als er een afdeling Ego Ontwikkeling genaamd is, hoef je daar niet heen te gaan. Waarom zou je er door worden aangetrokken?

Als je in het leven naar goud zoekt, zou je dan het ego ontginnen? Als je goud zoekt, delf dan naar goud.

Het ego is een armzalige pleister voor onzekerheid. Je kunt veel redenen vinden om je onzeker over te voelen, en toch heeft geen daarvan in Waarheid een basis. De wereld is vol met onzekerheid. Er kan van alles gebeuren. Dat er van alles kan gebeuren is vrijheid voor jou. Nederigheid kan zich voordoen. Je hebt geen roem nodig. Je hebt geen goedkeuring nodig. Je bent niet in leven om het leven te bestrijden. Je bent hier om het te leven. Het ego is niet de ontsnappingsroute waartoe het zich graag voor zou doen. Het ego is een bedrieger. Het ego geeft jou geen zekerheid. Het geeft jou voor even een illusie van aanzien. Het ego is gebakken lucht. Het ego moet jou wel in de steek laten. Het ego weet jou alleen maar te verraden.

Hoe meer opgeblazen het ego is, hoe meer jij het moet loslaten. Het ego is een karakter uit de komische boeken. Het ego kan naar jou knipogen. Achter de knipoog ligt een berekenend oog. Het ego berekent jouw val. Hoe hoger het ego jou optilt, hoe harder de val. Het ego biedt jou een vlam aan die snel wordt uitgedaan. Het getier van het ego is meer ontwikkeld dan wat het brengt.

Wees vrij van de behoefte de wereld te vangen. Vang Mij. Heb Mij aan jouw zijde. Vergeef jezelf jouw overtredingen en laat het ego geen beslag op jou leggen.

Het ego heeft geen recht op jou. Je hebt niet de plicht je aan het ego over te geven. Je hebt de valse suprematie van het ego niet nodig. Loop weg van het ego. Verspil je tijd niet.

Het ego, dat de eerste wil zijn, dringt zich door de rij van eenvoudige mensen. Als jij aan het begin van de rij wilt zijn, laat dan iemand anders voor gaan.

Geliefden, zit niet op de stoel onzekerheid genaamd. Zit in plaats daarvan bij Mij.

Je hebt Oneindigheid en Eeuwigheid. Ze bieden veel meer dan de mythe zekerheid genaamd. Oneindigheid en Eeuwigheid zijn het podium waarop je staat. Je zoekt naar wereldse garanties. Wereldse garanties zijn een valse verzekering. Ze bestaan niet echt. Wereldse personen die garanties geven zijn valse profeten. Ze zijn verkopers die niet de goederen hebben om af te leveren.

Sta op de vaste grond van Oneindigheid. Aanvaard Eeuwigheid. Ze is eeuwig. Een kleine vlam van het ego kan alleen knetteren en uitgaan.













Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Wees Welgemoed - Be of Good Cheer,

Bericht door Elisabeth » 16-09-2011 17:12

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Wees Welgemoed


God zei :


Niets moet jouw gemoedsrust verstoren. Jouw gemoedsrust is bedoeld ongeschonden te zijn. Zoals het ligt, laat je iedere Jan, Piet en Klaas jouw vrede verstoren. Je laat ieder probleem met je auto en je computer, elk soort hoofdpijn dat je kunt bedenken, de overhand nemen. Ben jij je daarvan bewust? Ben jij je ervan bewust dat jij je in rustverstoring gespecialiseerd hebt?

Natuurlijk geloof je dat aanval op jouw rust van buiten jou komt, terwijl jij het bent die het pistool vasthoudt. Jij bent het die jezelf waarschuwt: "Er komt narigheid. Er is narigheid aangekomen. Je hebt een moeilijkheid in je kous. Haal het crisisteam te voorschijn. Stop deze aanval zelfs nadat hij is voorgevallen. Pieker je dood."

Het is alsof je jezelf voor problemen barricadeert door je erop te richten. Je kauwt op het been van strijd tot je haveloos bent. Oh, je auto wil niet starten en het niet starten van je auto wordt de verrassing van de eeuw. Het is een ding dat je auto niet start. Het is een ander dat het tot een tragedie maakt en de winnaar van jouw vrede.

Jij bent degene die het erger maakt, niet de auto. De auto is een ding. Het is een eenvoudige gebeurtenis. Jij bent het die er de meest netelige situatie van maakt waar je ooit in geweest bent, sinds de laatste die je overdreef. Maak het de laatste.

Niets moet jou in de war brengen. Niets moet jouw vrede verstoren. De panne van je auto, hoe enorm het jou op dat moment ook mag lijken, is een kleine druppel in jouw leven. Het is niet een wond. Het is niet monumentaal. Auto\s krijgen panne. Je computer wil niet starten. Je ijsje lekt. Waar is jouw balans in het leven? Het is niet het leven dat uit de hand loopt. Jij bent dat. Jij bent het die kleine dingen groot maakt.

Breng kleine dingen terug tot proportie. De kleine dingen die jij groot maakt zijn kleine takken. Laat ze stroomafwaarts drijven op de rivier van het leven. Je moet ze niet op jouw rug dragen.

Wees neutraal over pietluttige gebeurtenissen. Kleine gebeurtenissen zijn niet bedoeld tot grote gebeurtenissen gemaakt te worden. Als vrede het fundament van jouw leven is, waarom doe je dan je eigen fundament schudden?

Als vrede een kamer zou zijn waarin je woont, dan heb je jouw kamer een warboel gemaakt met een hoop sokken met gaten erin, totdat je zelfs kunt geloven dat sokken erop uit zijn jou te pakken. Geen sokken meer op je grond gooien, geliefden. Geen warboel meer van wat helemaal niets is.

Is ergernis belangrijker dan jouw vrede? Hecht je meer waarde aan ergernis? Het moet zo zijn dat je dat doet of je zou het niet zo bevorderd hebben. Je zou het helemaal niet boven vrede gekozen hebben. Behoudt de vrede, geliefden. Wees waakzaam over vrede. Leg je wapens neer. Ontspan je hart. Verklaar vrede tot jouw modus operandi. Verklaar vrede en wijk daar nooit van af. Vrede is altijd bij de hand. Ze is altijd voor jou beschikbaar. Kies haar. Laat los wat geen vrede is. Kies vrede. Vrede is rechtmatig de jouwe.

Ergernis is jouw eigen uitvinding. Verzin iets anders.

Verzin een poolbeer die lui in de sneeuw ligt. Wees een voortsjokkende poolbeer.

Stel je een puppy voor dat speelt. Verzaak hindernissen. Spring erover heen. Kom naar de andere kant. Wees een speelse puppy.

Stel je een kind van God voor. Dat is wie je bent. Wees geen schim. Gok op jezelf. Gok op het leven. Je bent niet in een spel met hoge inzetten. Je bent in een klein spel. Het is niet zo serieus als je hebt gedacht.

Wees welgemoed. Wat er ook op jouw weg komt, wees welgemoed.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.





Afbeelding




Be of Good Cheer,


God said:

Nothing is to overtake your peace of mind. Your peace of mind is meant to be inviolate. As it is, you let every Tom, Dick, and Harry overcome your peace. You let every car trouble, computer trouble, any kind of headache you can think of, take over. Are you aware of this? Are you aware that you have been specializing in disturbance?

Of course, you believe that assaults on your peace come from outside you, when it is you who holds the gun. It is you who warns yourself: "Trouble coming. Trouble has arrived. You have a snag in your stocking. Pull out the army of emergency support. Stop this assault even after it has occurred. Worry it to death."

It is as if you barricade yourself from trouble by focusing on it. You chew the bone of contention until you are ragged. Oh, your car won\t start, and your car\s not starting becomes the takeover of the century. It is one thing that your car doesn\t start. It is another that makes it a tragedy and the winner of your peace.

You are the aggravator, not the car. The car is one thing. It is a humble event. It is you who makes it the worst predicament you have ever been in since the last one you exaggerated. Make it the last.

Nothing is to ruffle you. Nothing is to disturb your peace. Your car\s breaking down, no matter how huge it seems to you at the moment, is a little trickle in your life. It is not a wound. It is not monumental. Cars break down. Your computer won\t start. Your ice cream cone drops. Where is your balance in life? It is not life that gets out of hand. It is you. It is you who makes little things big.

Reduce little things to size. The little things that you make big are little branches. Let them float downstream on the river of life. You are not to carry them on your back.

Be impartial about niggling events. Little events are not meant to be made big events. If peace is the foundation of your life, why do you shake your very foundation?

If peace were a room you live in, you have cluttered your room with an accumulation of socks with holes in them until you may even believe that socks are out to get you. No more throwing socks on your floor, beloveds. No more clutter of what is nothing at all.

Is aggravation more important to you than peace? Do you value aggravation more? It must be that you do, or you would not favor it so. You would not favor it over peace at all. Keep the peace, beloveds. Be vigilant about peace. Lay down your arms. Untense your heart. Declare peace your modus operandi. Declare peace, and never deviate from it. Peace is always at hand. It is always available to you. Choose it. Let go of what is not peace. Choose peace. Peace is rightfully yours.

Aggravation is your own invention. Imagine something else.

Imagine a polar bear lolling in the snow. Be a lumbering polar bear.

Imagine a puppy who plays. Forsake obstacles. Leap over them. Get to the other side. Be a playful puppy.

Imagine a child of God. That\s who you are. Don\t be a wraith. Bet on yourself. Bet on life. You are not in a high-stakes\ game. You are in a little game. It is not so serious as you have thought.

Be of good cheer. No matter what gets in your way, be of good cheer.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie