*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Plaats reactie
Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Liefde Haalt de Illusie In

Bericht door Liana » 07-08-2011 15:54

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Liefde Haalt de Illusie In



God zei :


Wat je vandaag ook aan je hoofd hebt, haal het eraf. Denk in plaats daarvan aan Mij. En als je al aan Mij dacht, denk dan meer aan Mij. Aandacht op Mij is aandacht van jou af en het is aandacht af van alles wat jij ziet als moeilijkheden of uitdagingen of wat je het maar wilt noemen.

Ik wil graag een bestand met jou sluiten. Geef het verleden op, en geef de toekomst op. Dit huidige moment ontplooit jou. Denken over het verleden en de toekomst neigt ernaar jou te beperken. Ze snijden jou van het geluk af dat nu precies aan jou is.

Je bent op dit moment in leven. Verleden en toekomst zijn denkbeeldige gebeurtenissen. Een gebeurtenis is een voorval in tijd en ruimte. Op precies dit moment leef je jouw leven zoals het bedoeld is geleefd te worden. Dit huidige moment is Eeuwigheid. Het is buiten tijd. Eeuwigheid is geen vooruitzien. Het is een zicht precies in deze seconde. Op precies dit moment ontsnap je aan tijd en zo omhels je Eeuwigheid.

Kijk nu in Mijn ogen. Ik ben nu precies hier. Ik ben hier en jij bent hier bij Mij. Wij verbinden Ons. Op precies dit moment ben jij uit afgescheidenheid en je denkt zelfs niet aan Heelheid. Je leeft haar. Op precies dit moment ben je één met Mij. Daarom zijn Wij Eén. Is er iets beters wat We kunnen zijn?

Jij bent een hoogvlieger. Je vliegt met Mijn hart. Wij zijn een lied dat We zingen. Wij zijn in dit geval liefde. Er is geen plaats voor iets anders. Er is geen tijd voor iets anders. Wij zijn liefde en Onze liefde omhelst het Universum van Liefde. Onze harten ontmoeten elkaar achter de schermen. Onze harten zijn verenigd. Ze waren altijd verenigd. Wij merken dit op precies dit moment op. We kunnen het niet echt van tevoren of naderhand opmerken. Onze Eenheid is nu. Er kan niet aan ontsnapt worden, behalve door vooruit of achteruit te kijken. Wij zijn er samen in. Wij zijn samen in liefde. Wij zwemmen samen in liefde. Wij dopen Onszelf in het water van liefde. Wij verdrinken samen in liefde. Verdrinkend in liefde, stijgen Wij op naar de Hemel. Feit is dat We nooit de Hemel uit waren. Wij zijn er nooit weg. Wij horen in de Hemel en de Hemel is waar Wij zijn. Blijf bij Mij en je zult weten waar We zijn.

Bredere visie is precies nu. Bredere visie is een soort leegheid. Het is niet denken aan het eten van het fruit van het leven. Het is het fruit van het leven eten, en het is sappig en vult Ons Ene hart met de volheid van liefde.

Dit is wat jij wilt. Alle dingen in de wereld die je zoekt zijn symbolen van deze Ene liefde, die al Onze Eenheid is, schijnbaar verdeeld in tijd en ruimte, schijnbaar gebroken, schijnbaar ontwricht, schijnbaar op de verkeerde plaats gelegd, schijnbaar niet synchroon, schijnbaar begrensd, schijnbaar ver weg, schijnbaar uit het zicht, schijnbaar buiten zichzelf, terwijl het de hele zaak is en alles wat er is.

Wat kortstondig is bestaat niet. Misschien draai je een oude film. Een film is maar een film. Het is schijn. Het heeft waarheid, maar het is een beperkte waarheid. Het gegeven is niet waar. Het is een voorstelling.

Je kunt niet van liefde weg zijn. Je bent liefde. Op dit moment ben je liefde. Jij en Ik, Wij staan op de wenken van liefde klaar. Er is niets anders om te beantwoorden dan de liefde in Ons hart en de liefde die We aan de wereld geven. Allen zoeken liefde, terwijl er liefde is en niets dan liefde in Onze harten. Er is niets dan liefde in een wereld die kennelijk vergeet en toch niet lang vergeten kan, want liefde luidt nu haar klokken, en liefde haalt de illusie van al het andere in.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.

Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Heb een Fijne Dag Vandaag

Bericht door Elisabeth » 08-08-2011 16:23

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Heb een Fijne Dag Vandaag



God zei :


Heb vandaag een fijne dag. Besluit van tevoren dat je die zult hebben. Genoeg van dit proberen om alles uit te pluizen. Genoeg van proberen om alles zijn plek te geven. Het leven in de wereld blijft niet op zijn plaats. Je mag denken dat het dat zou moeten, maar dat doet het niet. Er is geen seconde op Aarde die niet verder beweegt.

Heb een goede dag vandaag. Geniet vandaag van ieder microkosmos van het leven. Het is jouw leven om van te genieten.

Ik bedoel niet dat je een opwindende tijd moet hebben. Ik bedoel dat je genoegen in de dag schept. Geniet, geniet. Geniet van het weer zelfs als het regent. Zou je de Aarde regen onthouden? Zou je werkelijk alleen op zonneschijn staan? Zou je echt liever willen dat er geen warm of koud zou zijn? Zou je echt liever een wereld zonder sneeuw of een wereld zonder woestijnen hebben? Zou je geen bossen en vlakten bij de wereld betrekken?

Je zou kunnen zeggen dat je de voorkeur geeft aan een wereld zonder insecten of wilde dieren of iets wat jouw slaap zou kunnen verstoren.

Zou je echt een wereld willen van alleen maar voortreffelijke boeken? Een wereld van alleen wijsheid? Zou je echt een wereld willen van succesvolle gebeurtenissen, een wereld gebaseerd op jouw gezonde verstand? Verantwoordelijk, zou je dat willen?

Zou je jouw idee van perfectie van de buitenwereld eisen? Zou je staan op perfectie van jezelf? Nou, lieverds, je zou nauwelijks in staat zijn een beweging te maken. Het is beter zelfs dwaasheid te omarmen of jouw struikelen over het kleed. Je wenst misschien dat er aspecten van jezelf verdwijnen, maar zou je dat echt willen?

Wees blij om dat waarom je blij bent. Wees blij dat je jong bent of dat je oud bent. Wees blij met wat het leven ook maar voor je neerzet. Er is iets goeds hier. Zelfs in een oerwoud is er veel dat goed is. Ik zal zover gaan met te zeggen dat alles goed is. Het is goed voor een oerwoud een oerwoud te zijn.

Het is goed voor jou een mens op Aarde te zijn met al je zwakke punten. Zwakke punten hebben een plaats in het leven. Zou je ze er echt buiten houden? Zou je ze elimineren? Zou je iedereen precies hetzelfde maken op elk gebied?

Waar het erop aankomt, gezien of ongezien, is iedereen hetzelfde. Hou van je eigenaardigheden. Hou vurig van ze.

Probeer niet als ieder ander te zijn en probeer niet ieder ander zoals jou te maken. Handen thuis.

Er zijn veel smaken voedsel en veel manieren van koken. Ontplooi jezelf liever dan je te beperken.

Maar, als je ertoe neigt onbuigzaam te zijn, moedig dan jezelf aan om flexibel te zijn. Word niet zo star in jouw manieren. Word niet zo star in je gedachten. Word niet oud voor jouw tijd. Of word helemaal niet oud. Als iets op een manier zijn kan, kan het ook op een andere. Hou je hart en geest open. Laat het leven binnen. Sta elke druppel toe. Laat gelegenheid binnen. Maak gelegenheid jouw dienstmaagd.

Hoeveel je ook denkt te weten, je weet niet zoveel als je denkt. Wees liever een ontdekker dan iemand die weet hoe alles zijn moet.

Ik zeg je dat het leven is zoals het is, en Ik zeg je ervan te genieten, en Ik zeg je zelfs van jouw zwakke punten te genieten, en toch zeg ik je te ontplooien. Als het leven zich altijd-uitbreidend is, dan moet ook jij uitbreiden. Geniet van alles om jou heen en blijf groeien. Je bent niet bedoeld oud te worden. Je bent niet bedoeld star te zijn in jouw manieren. Vind een manier om te groeien en blijf zo altijd jong.

Het is goed te zijn wie je bent en het is goed aan het groeien te zijn. Je kunt allebei hebben.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Een Quotum Zorgen

Bericht door Liana » 09-08-2011 19:16

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde













Een Quotum Zorgen



God zei :


De oorzaak van zich zorgen maken is zich zorgen maken. Jij maakt je zorgen en je voegt daar een oorzaak aan toe. Je vult jezelf met zorgen op dezelfde manier als wanneer je jouw benzinetank vult. Je hebt voor jezelf een quotum van zorgen vastgesteld en je zult een manier vinden om dat te vullen.

Je hebt gedacht dat zorgen jou aanvallen, maar nu weet je dat je ze met je meeneemt. Als je op het zorgenspoor bent, dan ben je daarop. Je hebt zorgen met je meegenomen, en voor de zekerheid nog iets extra.

Bij gelegenheid word je van bezorgdheid afgeleid. Gewoonlijk duurt het niet lang. Geef dit toe. Biecht op. Je hebt bezorgdheid een levenslange metgezel gemaakt. Je kunt bezorgdheid langs de weg laten vallen als je besluit dat je niet aan zorgen verplicht bent, maar eerder verplicht aan een zonnige waarheid.

Het tegengestelde van bezorgdheid is niet dwaasheid. In werkelijkheid is het dwaas om je zorgen te maken.

Bezorgdheid zegt: "Dreigend noodlot. Kijk uit. Dreigend noodlot."

Je hebt mensen gekend die zo doorslaan. Zorgen wedijveren met hen of zij wedijveren met zorgen. Het is aan jou om een hogere grond te zoeken.

Bezorgdheid is een valkuil.

Als je erin gevallen bent, trek jezelf er dan uit.

Zorgen zijn een zeur, een zelf-opgelegde zeur. Je hebt zorgen wat rechten gegeven die er niet bij horen, niet terecht.

Jouw visie kan bezorgdheid ondermijnen. Beschouw zorgen als een hobby waar je genoeg van hebt. Natuurlijk zijn zorgen een gat dat je voor jezelf gegraven hebt. Klim eruit.

Je bent niet afhankelijk van zorgen. Waar komt jouw hulp vandaan? Niet van zorgen.

Met of zonder zorgen, wat komt zal komen. Bezorgdheid is geen voorbehoedmiddel. Zorgen dienen je niet. Bezorgdheid is als geraakt worden voordat je geraakt wordt.

Je zult zeggen dat je genoeg hebt om je zorgen over te maken. Er kan van alles gebeuren. Dat is waar, dat er van alles kan gebeuren. Wacht tot het gebeurt voordat je schreeuwt. Zorgen ontduiken niet de stroom van het leven. Bezorgdheid beschermt je niet. Het sloopt je.

Zorgen zijn ongebreideld en ze bewaarheiden zichzelf. Je kunt je zelfs zorgen maken over zorgen.

Als bezorgdheid een zere kies is, trek hem er dan uit. Als bezorgdheid een plunderaar is, keer je er dan van af. Als zorgen jouw paard doen schrikken, kalmeer het paard dan. Loop weg van zorgen. De wereld is met veel betere dingen dan zorgen gevuld. Zorgen zijn niet de schepper van jou. Zorgen zijn te lang blijven hangen. Het is tijd dan je met ze klaar bent. Je zult veel onbezorgder zijn zonder zorgen. Zorgen hebben zich aan je vastgeklampt. Dat is wat zorgen doen. Bezorgdheid is een meeloper en je moet vrij van zorgen zijn. Wees zorgen-vrij vandaag. Geef zorgen op. Broed op vreugde. Verbouw haar onder de zon. Schop zorgen eruit, zodat je genoeg ruimte hebt voor vreugde.

Je bent je er niet bewust van geweest hoe vaak bezorgdheid, die indringer, jou achtervolgt, op je rug zit, jouw poriën binnengaat, zijn weg jouw hart in wurmt. Lach nu om zorgen. Ze hebben geen recht op jou. Ze hebben geen recht. Bezorgdheid is een niksnut die aan je jas gaat hangen en op jouw kosten mee wil rijden.

Dacht je echt dat bezorgdheid een beschermer was? Bezorgdheid heeft jou niets te geven behalve zorgen. Er is hier geen eerlijke handel - jouw vrede in ruil voor zorgen.

Laat bezorgdheid voorbij zijn. Laat haar ergens in het bos gaan stampen. Laat haar verdwijnen van waar ze in jouw hart gedrongen is. Wees zorgenvrij. Je hebt die stadsomroeper bezorgdheid niet nodig. Je moet je ervan ontdoen, haar van je nek af krijgen.

Hoe veel sympathieker is het leven zonder de gewoonte om je zorgen te maken. Echt, je zorgen maken is al te zorgelijk.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

God Speelde op een Fluit

Bericht door Liana » 10-08-2011 22:07

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde








God Speelde op een Fluit



God zei :




Ik tekende een schets van jou. Het was geen gekrabbel. Het was Mijn opvatting van jou. En toen boetseerde Ik jou uit de klei van de Aarde, en dus ontstond jij als inwoner van de wereld. Je rekte je uit en bedekte en omarmde de hele Aarde. Je omsloot haar. Je verstrooide je erop en je reisde over de aardbol, en toch is de wereld binnenin je. Je omsluit de wereld binnenin je. Je diept haar op.

Je bent de houder en aanschouwer van de wereld. In zekere zin is de wereld jouw speeltje. Je dacht iets anders.

De wereld is jouw leukste stuk speelgoed. Ze is jouw jojo aan een touwtje. Wat draai je de wereld. Wat speel je erin. Wat draai je de wereld rond zelfs als je er dwars overheen wordt geworpen. Je kent niet alles waarin je betrokken bent. Hoe machtig ben je. Zelfs onbewust ben je machtig. Er is geen minste van jullie. Er is geen hoogste van jullie. Jullie allemaal zijn gelijkwaardige mensen die verschillende fantasieën uitspelen. Sommige fantasieën worden meer gehuldigd dan andere.

En toch moeten zielen in gelijke mate gerespecteerd worden.

Iedereen is je zielsverwant. Je bent tegenover iedere ziel verplicht. Jullie zijn een conglomeraat. Er zijn geen zwakke schakels. Allen zijn allesomvattend en allen trekken het gewicht van allemaal en worden getrokken door allemaal.

Wat een wereld heb Ik geschapen. Ik schiep haar alleen en toch met consensus.

De wereld was geen koop van een kat in de zak. Dat was het beslist niet. De wereld was een mooie ontmoeting van voortreffelijke rapsodie.

Ik speelde jullie als een melodie op Mijn fluit. De noten vlogen uit en werden jullie in al je stralend licht. Er is geen verschil tussen geluid en licht of visie of wat dan ook. Ze zijn gewoon een kant van de munt en toch evengoed de munt.

Jullie zijn niet echt een experiment. Jullie zijn lange tijd getest. Jullie zijn gesmeed op het aambeeld van de Eeuwigheid, of is het Oneindigheid. Het doet er niet toe. Jullie werden gesmeed. Jullie zijn door Mijn handen gesmeed of door de slag van Mijn hart. De zaak is dat je gesmeed bent. Je bent toevalligerwijs gesmeed en uitgezonden naar de wereld om haar prachtig te maken.

Er is een doel in alles en iedereen. Niemand is zonder doel, specifiek en algemeen. Niemand is zonder vleugels. Iedereen kan vliegen en hoog vliegen en de wereld en de galaxieën verderop omsluiten. Iedereen is veel meer dan hij weet. Jij bent veel meer dan je weet. Er is een groot schilderij en jij ziet maar een duimafdruk. Je ziet een uitdraai en je kunt er niet onder kijken.

Voor jou is de wereld vlak. En jij, die van de Oceaan komt, zwemt er nu in. Je bent een vis van de zee van gedachte en manifestatie. Je blaast bellen.

Je bent de polsslag van de Aarde en toch kun je de polsslag niet voelen. Je moet er Mijn woord voor nemen. Zolang jouw visie gebrekkig is, zie je beperkte uitgaven van de wereld. De wereld is onbeperkt, en jij bent onbeperkt. Beperking bestaat niet behalve als jij dat denkt. Jij stelt de limiet waar geen limieten zijn, toch stel je ze. Je laat je er door leiden. Je houdt aan ze vast.

Jij bent Mijn droom en je zult uitkomen zoals Ik Mij jou heb voorgesteld. Je zult opkomen als de zon en de dag claimen. Je zult het schilderij schilderen waarvan ik droomde dat je zou schilderen. Al Mijn dromen komen uit. Mijn visie is onbegrensd, en dat ben jij ook.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Famke
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-11-2010 17:08

Bericht door Famke » 11-08-2011 14:56

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Zoeken naar God




God zei :


We zijn samen opgegroeid, jij en Ik. We kunnen zeggen dat We nooit geboren werden maar er altijd waren. Geboren worden heeft met het menselijk leven te maken. Ik spreek van het leven van liefde waaraan We deelhebben en waaraan Wij deelgenomen hebben voor het begin der tijden op Aarde. Er was nooit een tijd voor de Hemel.

Denk je echt dat je maar een voorbijganger op Aarde bent? Denk je echt dat dit het is en er niets meer is?

Je bent geen ééndagsvlieg. Je bent het ware. Je bent Al Wat Is. Al Wat Is bepaald dieper dan alles wat er is. Je bent veel meer dan alles wat er op Aarde is. Je bent veel meer dan wat dan ook.

Er zijn geen woorden om jou te beschrijven. We kunnen je tenen beschrijven, maar wat is de connectie? We kunnen ieder aspect van je lichaam beschrijven en toch beginnen We jou niet te beschrijven. Net als Ik kun jij niet beschreven worden. Als We een rol hadden en er een beschrijving van jou opschreven, zelfs als de rol zo lang zou zijn dat hij zichzelf rondom de Aarde wikkelde en rondom alle planeten en galaxieën en alles wat op het ogenblik geloof aan de Aarde geeft, zou het niet de Werkelijkheid van jou zijn begonnen te beschrijven. Jij gaat beschrijving te boven. Dat is Wat Ik zeg. Er zijn geen woorden, geen diagrammen, geen formules die een beschrijving van jou omvatten. Je bent onbeschrijflijk. Hoe kan een pen of een computer zich mogelijk met een beschrijving van jou bezighouden?

Jij bent grenzeloos en er is een grens aan wat een beschrijving doen kan. Er is geen vocabulaire vol genoeg om jou te omvatten. Zelfs jij kunt het niet.

Het Vrije is vrij. Je kunt niet begrensd worden. Je kunt niet in een gleuf of welke plek ook passen, want je bent groter dan dat. Er zijn geen metingen voor jou, want je bent meer dan tijd en ruimte. Metingen zijn niet voor nauwkeurigheid. Ze zijn gissingen. Metingen zijn net zo goed als die welke door een blinde genomen worden, die zijn ontdekkingen doet door een olifant aan te raken, en jij weet zelfs minder.

Je kunt maar zo ver gaan als het Lelijke Eendje dat niet wist dat het een Zwaan was, een mooie zwaan, zou Ik eraan kunnen toevoegen.

Je kunt niet geschilderd worden. De grootste artiesten kunnen geen schilderij van jou maken. Zelfs Kirlian foto\s onthullen jou niet. Daar moet je Mijn woord voor nemen. Je moet naar je hart luisteren en toch kan zelfs jouw hart jou niet omvatten. Hoe dan ook jouw hart is zo dicht bij de Waarheid als je op Aarde kunt komen. Jouw geest kan het niet bevatten.

Bovendien is er geen reden het Onbeschrijflijke te beschrijven. Jouw geest wil een definitie en toch worden definities door hun eigen natuur beperkt. Teveel wordt er buiten gelaten. Niets kan jou bevatten.

Hoe dan ook, terwijl je niet kunt weten en niet kunt beschrijven, ken jij die Alles bent, tegelijk het Ondoorgrondelijke, niet in woorden, maar in duidelijke Waarheid waar geen woorden voor zijn. Je hebt meer dan een notie. Je hebt volledige en totale kennis. Jij, deze Essentie van jou waarvan Ik spreek, kent Al Wat Is. Er zijn van die zeldzame ogenblikken dat je weet. Je bent gewoon niet in staat deze geheimen waarvan je je bewust bent vast te houden en je vergeet of vergat.

Wie ben je? Wanneer ben je? Waarom ben je? Wie ben ik? Wanneer ben ik? Waarom ben ik? Wat ben ik?

Als je Mij deze vragen zou stellen, dan zou Ik je antwoorden. Je zou uit het duister komen om de antwoorden te kennen. Jij bent Mijzelf is het antwoord en Ik zeg dit niet uit ridderlijkheid. Jij bent Mijzelf. Dat is wie je bent. Je hebt naar Mij gezocht terwijl IK aldoor jou BEN.












Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Naarmate Je Uitschenkt, Zul Je Ontdekken

Bericht door Elisabeth » 12-08-2011 15:47

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Naarmate Je Uitschenkt, Zul Je Ontdekken



God zei :



Spreek tegen Mij over liefde. Hou op met zoeken. Geef het op. Zeg Me hoe vaak je liefde geeft, liefde die ontelbaar is, en die toch vergaard kan worden. Spreek tegen Me over liefde, de onuitwisbare liefde in je hart. Zaai haar. Zaai haar rijkelijk en denk zelfs niet aan oogsten.

Jij bent een gever van liefde en van niets minder. Je bent bevoorrecht om liefde te kunnen geven, zelfs waar liefde niet lijkt te zijn. Liefde is geen eenrichtingsverkeer en toch moet je alleen bezorgd zijn over liefde uit jouw hart. Dat is duidelijk nietwaar? Jouw zorg is de liefde die je weggeeft, niet die jou bereikt.

Hou genoeg van jezelf, zodat je grote liefde zult geven om wille van het geven wat Ik jou vraag te doen en wat aan jou te doen staat om wille van allen. Het geeft voldoening te geven, dus wees blij dat je kunt geven. Jouw naam is Gever. Een gever draagt genade. Hij levert genade, en hij levert haar namens Mij. Namens Mij is ook namens jou. Alles wat Ik heb geef Ik jou, en jij geeft het via verschillende wegen aan Mij terug. Op hoeveel manieren kun je liefde aan Mij terugsturen en via hoeveel Aardse wegen kun je dat doen?

In een klap kun je iedereen op de planeet Aarde liefde sturen. Je kunt het precies nu doen. Je kunt jouw liefde overal uitsturen in een reusachtige golf liefde. Een oceaan houdt zijn liefde niet voor zichzelf. Een oceaan weet dat hij er voor allen is. Een oceaan geeft zijn golven, en dus varen velen op hem. Je zou kunnen zeggen dat degenen aan wie de oceaan geeft degenen zijn die hem drijvend houden. De oceaan geeft en zijn golven reiken tot aan de Hemel.

Ben jij de oceaan niet? Ben jij niet het water van sprankelende liefde? En klots je niet tegen de kusten? En draag je geen schepen over? En vul je de emmers niet met water voor de kinderen? Ben jij niet de moddermaker? En laat jij de zon niet op je schijnen en jouw golven glinsteren?

Wie zou niet de oceaan willen zijn die zichzelf zo gul en onvermoeibaar geeft? Je zag nooit een oceaan moe van het geven worden, nietwaar? De oceaan, door de maan geleid, trekt zich op zijn pijl terug alleen om meer van zichzelf te vergaren en dan uit te barsten, hij zelf de schitterende oceaan, hij zelf de open oceaan, hij zelf zich roerend zodat allen erop kunnen drijven.

Telt de grote oceaan, zoals elk van de Groten, cijfers op? Houdt hij tegoeden bij en saldo\s? Reguleert hij de stroom van zichzelf? Hij is de oceaan en hij is er het gebulder van. Hoge branding om te surfen! De oceaan heeft alleen zichzelf nodig en zichzelf om te geven. De oceaan vermindert zichzelf nooit door te geven. Hij vult zichzelf bij door te geven.

Geef gul liefde. Geef een goede fooi. Wees een verkwister van liefde. Als je op dit moment geen liefde voelt, geef haar dan toch. Analyseer jouw liefde niet langer en hoe je het gevoel hebt dat ze niet genoeg is. Geef haar, en je zult haar voelen. Hou op erover na te denken en je zult haar hebben. Je bent niet bedoeld jouw bestellingen voor liefde te plaatsen. Je bent bedoeld orders voor liefde te vervullen.

Een oceaan droogt niet op. Misschien hits je jezelf teveel op. Geef deze mysterieuze liefde weg en je zult haar kennen. Kom uit de luie stoel waar je in ligt. Verander je positie.

Als je geld uit je portemonnee haalt, is het dan dat je het ziet. Stort liefde uit. Je zult nooit je emmer legen. Naarmate je uitschenkt, zul je ontdekken.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Vleugels van Jouw Hart

Bericht door Elisabeth » 13-08-2011 14:44

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde






De Vleugels van Jouw Hart


God zei :


Waar reis je naar toe? Je gaat altijd ergens heen. Wat is jouw bestemming? Of je naar New York gaat of naar een kleine stad, de bestemming is hetzelfde. Je komt naar de Hemel toe. Je bent op weg.

Al het reizen is een metafoor om Mij te bereiken.

Alles in het relatieve leven is een metafoor. Alles in de wereld kan in een grotere betekenis genomen worden.

Vloerbedekking op de grond leggen is een metafoor voor de Aarde met zegeningen bedekken. Gordijnen voor je ramen hangen is om iets te hebben om doorheen te kijken en een grotere wereld te zien. Het gras maaien is de stevigheid van de grond onder je voeten bevestigen.

Je bent bezig jezelf klaar te maken voor het grote ogenblik als je jouw bril schoonmaakt en ziet wat je niet eerder had gezien. Nu, als je kijkt, is het zo eenvoudig, zo duidelijk, zo gemakkelijk. Je had alles, alleen zag je het niet. Als je het zou zien, zou je een wereld zien die zo verlicht en zo rijk is dat je zou opstijgen en vliegen zoals je, op een of andere manier, diep begraven, wist dat je dat kon.

Je zou door de lucht zeilen, en jouw gedachten zouden vleugels zijn. Je zou de wereld met je meenemen en haar bij de Hemel afleveren. Je zou een duif zijn, en je zou liefde zijn. Je zou nu niets missen. Je zou nu van alles houden. Je zou van jezelf houden en wat zou je lachen. Je zou niet kunnen geloven dat je eens niet zag wat je nu geweldig voor je ziet. Je zou om de grap lachen die je met jezelf had uitgehaald, en je zou hoger en hoger vliegen en je hart zou vol zijn en jouw lachen zou overal in overvloed aanwezig zijn.

Je zou je voeten in de oceaan weken, en nog zou je licht als lucht in de Hemel zijn. Er zou nergens een tegenstrijdigheid zijn. Er zouden geen Waaroms en Waarvoors zijn. Er zou vlammende liefde zijn en er zou niets anders zijn om te willen en niets anders om te weten. Jouw hart zou vol zijn en je zou steeds weer opstijgen, alleen om neer te strijken en te zegenen als een vlinder en dan met de vleugels van jouw hart te slaan helemaal naar de Hemel. Het zou zelfs geen minuut weg zijn.

Dit is de onmiddellijke bevrediging die je lang gezocht hebt. Ze zal opeens komen. Je zou weten dat opeens geen ruimte laat voor vroeger of later.

Dit is geen tijd en dit is geen ruimte. Je bent daar uit. Niet langer klemmen ze jou vast.

Je kunt dit hebben terwijl je als mens op Aarde leeft. Er is hier geen tegenstrijdigheid. Het is een en hetzelfde. Je hebt steeds in de Hemel gewoond, alleen keek je niet. Je keek naar bezwaren. Eerlijk, je vergat te kijken.

Vroeger dachten jij en Ik verschillend en nu denken We op dezelfde manier, We zien gelijk, We zijn net zo groot. Toen je jouw hart overgaf, gaf je jouw gevechtsmanieren over. Je gaf natuurlijk niets op. Je won alles wat je ooit verlangde. Je ging omhoog naar de eerste-klas. Die was er altijd om in over te gaan.

En nu strijk je een poosje neer. Nu doe je je schoenen uit en ga je blootsvoets. Natuurlijk ga je blootsvoets in de Hemel. Je dacht toch niet dat je ging winkelen en schoenen kocht? In je schoenen zijn je voeten. Onder je voeten is de Hemel. Dat is net zo waar voor asfaltwegen als voor de Hemel.

Je schittert van de ene zee naar de andere. Je bent de groene weiden. Je bent steeds in de Hemel geweest en nu weet je het en nu blijf je er.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Gods Diadeem

Bericht door Elisabeth » 14-08-2011 18:25

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Gods Diadeem


God zei :


Hef je ogen op naar die van Mij. Wees niet verlegen. Kijk Me recht in de ogen en spreek luid jouw liefde voor Mij en voor alles wat Ik heb geschapen, uit. Spreek luid jouw liefde voor jezelf, die de vrucht van Mijn wijnstok bent, uit.

Zo roemrijk als Ik ben, zo roemrijk ben jij. Dit is wat jij niet vat.

Je kunt jezelf als een bastaard zien, terwijl je in werkelijkheid door en door rasecht bent. Hoe dan ook, behalve fysieke karakteristieken en de waarde die de wereld aan rassen hecht, is een mormel absoluut net zo prachtig als een rasechte hond. Hij heeft net zo lief en soms meer. Welke waarde honden ook aan elkaar hechten, het gaat niet om ras. Het gaat niet om grootte. Het gaat niet om fysieke eigendommen.

Ook praten honden elkaar niet de waarden van de wereld aan. Zij kennen hun waarde. En zij kennen jouw waarde en die is veel meer dan jij je verwaardigd hebt aan jezelf te geven. Een hond waardeert jouw hart. Het is zelfs dat niet. Een hond heeft gewoon lief en jij bent er. Een hond weet dat hij er is voor liefde en hij heeft lief van het puntje van zijn neus tot aan het puntje van zijn staart.

Ga rechtop zitten en kijk Mij in de ogen. Zie wat Ik zie. Zie niet wat Ik niet zie. Ik zie geen schuld. Ik zie geen verwijt.

Dus wat zie Ik. Ik zie jou. Ik zie het gouden licht dat je belichaamt en weerspiegelt en waar je nooit zonder bent. Jij bent Mijn partner in liefde. Laten Wij elkaar omhelzen. Laten Wij elkaar de hand schudden. Wij zijn bondgenoten. Wij zijn aan dezelfde kant van het hek.

Laten We een fanclub beginnen. Wij houden van liefde. Wij hebben lief. Wij zijn liefde. Ik ben liefde en dus ben jij hetzelfde. Laten We liefde verkondigen. Laten We haar naam van de daken zingen.

Laten We liefde schadeloosstellen. Laten We liefde als goedgekeurd bestempelen. Laten We liefde uit de hoeken trekken. Niet jezelf toestaan liefde nog langer te verbergen. Liefde moet gevonden worden en liefde zal worden gekend. Laten We het hoofdstuk van een fanclub beginnen. We zullen beginnen waar We zijn en voordat je het weet zal liefde de wereld hebben overgenomen en nooit aftreden.

Wie zal de eerste zijn? Wie zal schaamteloos opstaan en zeggen: "Ik ben liefde. God en ik zijn liefde. God en ik zijn partners in liefde. Kom sluit je aan. God houdt van liefde. Hou jij ook niet van Wat zo mooi is als een dag in juni? Ik zal je zeggen wat het is. Liefde is zo mooi als een dag in juni. Er is niets wat geen liefde is. Dus is liefde universeel. Liefde is Vereniging. Liefde is Eenheid, Heelheid, Onmetelijkheid. Ik richt mij op liefde. Wat anders is er om mij op te richten?"

Je hebt misschien teveel van jezelf gevraagd. Je wilt de mooiste van allemaal zijn, de slimste van allemaal, de meest actieve van allemaal. De zaak is dat je de beste in alles wilt zijn! Als je tekortschiet, kun je minachting voor jezelf voelen omdat je niet aan jouw ideeën voldaan hebt. Wat je niet door hebt is dat jouw ideaal niet vereist dat jij de mooiste van het bal of het helderste licht of de beste van wat dan ook bent.

Op het ogenblik, ga je als je met een taak klaar bent aan de slag met een andere en je hebt bepaald geen genade met jezelf. Jij, die niet genoeg verwacht, bent tegelijkertijd te veeleisend, onmogelijk het naar de zin te maken, veel te hard voor jezelf. Je hebt jezelf overtroffen als het op eisen aankomt. Je bent een langzame leerling geweest als het aankomt op jezelf accepteren en blij zijn dat je Mijn geliefde bent zoals je bent.











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

In Goed Gezelschap

Bericht door Elisabeth » 15-08-2011 20:27

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde








In Goed Gezelschap


God zei :


Zul je Mij als God accepteren? Wat als je dat zou doen? Wat als je gewoon jouw trouw aan Mij zou geven en ongemak en al jouw vragen zou opgeven? Waarom moet je Mij bewijzen en jezelf bewijzen? Laten We elkaar de hand schudden en de zaak eens en voor altijd afsluiten. Laten We Eén zijn in Ons hart. Verenig jouw hart met het Mijne. Houd Mijn hand voor altijd vast. Laten We blij zijn, dat we Eén zijn en Eén voor de Eeuwigheid.

Wij zijn nooit maar op een klein rondje om het blok geweest. We zijn op een mooie reis geweest waar lengte niet gemeten wordt en toch nooit eindigt. We zijn de deining van de Oceaangolven. We zijn Eén op land of op zee. We zijn Eén Wonderbaarlijk Zelf, dat doordringt in golven en golven die Onze Eenheid vieren. We smelten samen zoals de Oceaan met de golven samensmelt, en de golven zijn nooit niet in de Oceaan opgegaan. Ach, Eenheid vanuit de Aarde gezien is tweevoudig. Maar, Eén is natuurlijk Eén, niet Twee.

Waar dacht je dat het leven om ging?

De details doen er niet toe. Wij reizen het Leven samen en er valt niet vanaf te komen. Wij zijn plechtig aan elkaar beloofd, ofschoon er geen ander is. Ander is maar bij wijze van spreken. Het is een bewoording. In Eenheid is er geen ander. In Waarheid is er geen ander. Je kunt niet ander en Eenheid hebben. Je hebt Eenheid en geen ander.

Jij bent Eenheid. Ja, jij, die in de wereld snuift en blaast. Ja, jij, die werkelijk niet weet wat je van moment tot moment doet, zelfs als er geen momenten zijn, alleen Eeuwigheid die momentloos is. Er is geen achtbaan. Je mag denken dat je daar in bent, maar je bent enkelvoudig in Mijn hart. Als Ik stilte ben, dan ben je dat ook. We zijn zo stil als een berg en We zijn zo grenzeloos als liefde, want We zijn één verstrengelde liefde. We zijn naar liefde gegroeid, en Onze Eenheid heeft lief en heeft lief. Blaadjes van Onze liefde vallen op Aarde en Ons Ene Hart stijgt oneindig.

Er bestaat niets dan Eenheid. Er is niets in de hele wijde wereld dan Onze Liefde. Mijn liefde en jouw liefde die Eén Opperste liefde zijn, zelfs als er niets is om opperst over te zijn. Wij zijn een verrukking van Eenheid. In stilte is er een kloppen en Wij omarmen Onze Eenheid als niets anders, want er is niets anders.

Alle vertakkingen in het leven die je ziet zijn niets dan vertakkingen van Eenheid, dus Eenheid kan onrustig naar zichzelf kijken. Het leven is een hoop vertoon. Het is aanprijzen van waar. Het is een stil leven dat lijkt te bewegen. In de grootste activiteit is er stilte. Water begint te koken en er is borrelen van stil water, maar water blijft water. Zelfs bevroren, is water nog steeds water. Er is een variatie ijs genaamd, maar ijs is water. Daarover is geen twijfel. Bevroren water is nog steeds water.

Ongeacht de schijn zijn Wij, jij en Ik, Eenheid. Ik ben Eenheid. In dat geval ben jij er dan. Jij bent niet van Mij gescheiden. Natuurlijk denk je dat je dat bent, maar dat is maar een idee. Ideeën zijn er dertien in een dozijn. Wij, aan de andere kant, zijn Eén, Eén ondeelbare Liefde. Daar komt het op neer. Dat is alles wat er is. En wat een Eenheid is dat. Ze is onvergetelijk en toch is ze vergeten. Vergeten, maar niet verloren. Vergeten en toch herinnerd als een vertrouwde zon of een ster die schittert in de verte, die ook niet bestaat. Geen verte, geen tijd in ruimte. Alleen Eenheid, en toch in goed gezelschap.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Het Leven Wacht op Jou om Ermee Op te Stijgen

Bericht door Liana » 16-08-2011 16:20

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde








Het Leven Wacht op Jou om Ermee Op te Stijgen

God zei :


En je staat bij Mij in hoog aanzien. Jij bent het zelf bij wie je niet in hoog aanzien staat. Jij bent een hard oordelende gids die jezelf door beproevingen laat gaan. Jij bent het die jezelf uitput met ongerustheid en al haar neven en nichten. Jij bent het die jezelf straft. Jij bent het die problemen voor jezelf maakt. Jij bent degene die lastig is.

Als je ergens aan schuldig wilt zijn, dan ben je eraan schuldig het leven moeilijk voor jezelf te maken. Het is vechten met jezelf - of vechten met het leven - waar je schuldig aan bent. Heb je niet klaar gestaan om met opgeheven vuisten te vechten?

Dit wordt verzet genoemd. Wat is er waar je je niet tegen hebt willen verzetten? Verzetten is vechten, geliefden. Het is terugvechten. Verzetten is op je hoede zijn. Verzetten is bereidheid om te protesteren. Waarom, oh, waarom, zou jij jouw leven in protest willen doorbrengen? Stem toe. Geef toe. Accepteer dat wat je overkomen is, als dat wat je overkomen is. Geef je over aan dat wat er is. Als je aan bed gekluisterd bent, schreeuw dan niet. Overwinning komt met overgave. Je hoeft niet alles te boven te komen. Neem in plaats daarvan deel.

Je bent een mens met gedachten en gevoelens. Je houdt niet van sommige kaarten die het leven uitdeelt, en toch zijn dit de uitgedeelde kaarten. Als je tot een rolstoel beperkt bent, dan kun je ertegen vechten of je kunt er vrede mee hebben. Als je in een rolstoel zit, hoef je niet blind te zijn voor het leven en de kansen voor je. Niet alles is verloren. Voeg geen woede aan het pakket toe. Schop en schreeuw niet. En, als je moet, wees dan snel en klaar met het verzet. Word niet jouw eigen struikelblok. Je bent vrij om keuzen te maken.

Als je blind bent en het leven erg moeilijk voor je is, maak het leven dan voor een ander gemakkelijker, niet moeilijker. Wees niet kwaad op iemand omdat jij hulp nodig hebt om de straat over te steken en ze je willen helpen. Zelfs blindheid is een kans voor jou om anderen te helpen zien. Het leven is meer dan jouw moeilijke situatie.

Heb moed. Het is niet moed die protesteert. Ga van dat spoor af, omdat het leven op jou wacht om ermee op te stijgen.

Zelfs als jouw lichaam beperkt is tot één kamer of één stad, is er daar buiten een universum, en het is voor jou beschikbaar. Je kunt de verste ster bereiken. Je kunt de oceaan oversteken. Je kunt op de regenboog rijden. Feit is, dat je moet. Je moet niet jezelf om wat dan ook beperken.

Zeg: "Oké, leven, wat je mij ook aanreikt, ik zal erin meegaan. Ik verklaar mijzelf niet een slachtoffer van de omstandigheden. Ik ben een held van de omstandigheden. Als ik mijn rechterhand niet kan gebruiken, dan zal ik mijn linker gebruiken. Wie zei dat ik hulpeloos ben? Ik zal hulpvaardig voor mijzelf en voor anderen zijn. Ik ben een vrij mens, en dus zal ik mijn leven maken wat ik wil. Ik geef niet op. Ik geef niet toe en toch vecht ik niet tegen het leven. Ik kan nu zien hoe mijn vechten vaak een teken van nederlaag geweest is. Ik zal mijzelf niet verslaan. Ik ben geen krijgsman, noch ben ik verslagen. Ik ben een overwinnaar. Er is geen worstelwedstrijd en toch ben ik de winnaar. Voor een menigte of alleen, ben ik de held van mijn leven. Ik zal erin meegaan. Ik zal de fakkel van het leven dragen en ik zal hem hoog houden.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Plaats reactie