Wat is GELUK??

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Wat is GELUK??

Bericht door Elisabeth » 07-09-2011 16:12

.

Wat is GELUK??


Lief mens,

Afbeelding

Geluk is...!

Ieder mens kent het woord GELUK. Maar wat is dat nu eigenlijk?
Als ik bij wikipedia kijk dan krijg je de volgende beschrijving:

Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden of met het leven zoals zich dat nu presenteert. Hierbij kunnen er diverse positieve emoties aanwezig zijn, zoals vreugde, vredigheid, ontspannenheid en vrolijkheid. Gelukkig zijn is het tegengestelde van ongelukkig zijn, wat bestaat uit een gevoel van ontevredenheid, en vaak samengaat met depressie, overspannenheid, woede of verdriet. Onderzoek duidt er op dat geluk voor ongeveer de helft erfelijk bepaald is. De rest van de verschillen wordt veroorzaakt door invloeden uit de omgeving

Voor mij klopt die beschrijving aardig alhoewel ik mij wat afvraag over die erfelijkheid. Ik denk als je behept bent met een ongeluksgen van één van je ouders dat je nog altijd een heel gelukkig mens kunt zijn. Al zal dat dan ooit niet je eerste basisinstelling van het leven zijn geweest. Vanuit mijn verleden ken ik heel goed een periode in mijn leven waar ik absoluut ongelukkig was. Gelukkig is dat al weer heel lang geleden.

Al met al, als ik bij mijzelf kijk dan is het een soort gevoel van in de flow zijn.
Dat je mee kunt stromen met alles en dat je je ook dankbaar voelt en met je leven.
Uiteraard is dat voor iedereen weer anders. Ik ben dus zo nieuwsgierig naar jou.

Wat maakt jou nu gelukkig en waar staat Geluk voor jou voor?


Om jouw geluk te bevorderen zie je hier twee korte videoÂ’s ter bevordering van jouw geluk!

http://www.youtube.com/watch?v=JkMESlYSof8
De lachvideo!

http://www.youtube.com/watch?v=TnlR7x1Nwys
De motivatie inspiratie video.

Op jouw geluk

Mahatma

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie