een klachtenbrief opstellen tg huisarts of commisie.
Geplaatst: 15-05-2011 13:03
A. Klachtbrief aan instelling of zorgverlener (arts)
Klachtbrief aan instelling of zorgverlener over:
bejegening / medisch handelen / organisatie van de zorg / schending van patiëntenrechten, met als doel om tot een oplossing met de instelling of zorgverlener te komen.
Aan: [naam en adres zorgverlener / instelling]
Betreft: Ongenoegen met betrekking tot [de door u uitgevoerde medische behandeling / uw bejegening / uw organisatie van de zorg / een schending van mijn patiëntenrecht].
[uw woonplaats, datum]
Geachte heer / mevrouw, In de periode [begin datum van de behandeling] tot [eind datum van de behandeling] ben ik bij u onder behandeling [geweest] wegens [beschrijving van de aandoening]. Over deze behandeling ben ik niet tevreden.
Mijn klacht betreft: [aangeven waar de klacht over gaat].
Ik verzoek u, binnen twee weken na dagtekening van deze brief, uw visie / reactie te geven. Uiteraard ben ik bereid met u een gesprek hier over aan te gaan.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
hoogachtend,
[uw handtekening]
[uw naam, adres, telefoonnummer]
Klachtbrief aan instelling of zorgverlener over:
bejegening / medisch handelen / organisatie van de zorg / schending van patiëntenrechten, met als doel om tot een oplossing met de instelling of zorgverlener te komen.
Aan: [naam en adres zorgverlener / instelling]
Betreft: Ongenoegen met betrekking tot [de door u uitgevoerde medische behandeling / uw bejegening / uw organisatie van de zorg / een schending van mijn patiëntenrecht].
[uw woonplaats, datum]
Geachte heer / mevrouw, In de periode [begin datum van de behandeling] tot [eind datum van de behandeling] ben ik bij u onder behandeling [geweest] wegens [beschrijving van de aandoening]. Over deze behandeling ben ik niet tevreden.
Mijn klacht betreft: [aangeven waar de klacht over gaat].
Ik verzoek u, binnen twee weken na dagtekening van deze brief, uw visie / reactie te geven. Uiteraard ben ik bereid met u een gesprek hier over aan te gaan.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
hoogachtend,
[uw handtekening]
[uw naam, adres, telefoonnummer]