Islam is angst – deel 1: Geweld en angst

mochten er punten zijn om over
na te denken/discusseren:
Plaats reactie
Amigo_André
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-04-2011 10:57

Islam is angst – deel 1: Geweld en angst

Bericht door Amigo_André » 21-11-2011 13:22

Afbeelding
De theorie, die ik hier voorstel, ontwikkelde zich bij mij nadat ik ongeveer 50 boeken en duizenden artikelen over de islam had gelezen. Ik kon het maar niet begrijpen waarom iemand in de verhalen van de islam zou kunnen geloven. Ik recapituleerde de verhalen van de moslims, die het is gelukt de islam te verlaten. Zij zeiden allemaal hetzelfde – ze waren bang voor andere moslims.

Toen opeens begreep ik het: De islam is een gigantisch systeem, dat in de letterlijke zin van het woord door angst, geweld en een vorm van hersenspoeling een vijfde deel van de mensheid controleert. De kringloop van angst en geweld die ik beschrijf, is de lijm – de zwaartekracht – het net dat alles bijeenhoudt. En ongelukkig genoeg reproduceert deze kringloop ook zichzelf.

Ik denk dat het fantoomleger van de “kringloop van de angst”, die ik in mijn artikel beschrijf, het epicentrum van het wereldwijde islamitische probleem is. Ik denk ook, dat dit “fantoomleger van de kringloop van de angst” voldoet aan de eisen van de “ken je vijand” van de Sun Tzu-doctrine. Helaas wordt dit onzichtbare fantoomleger of door het leger verkeerd begrepen of om redenen van political correctness ontkend.

Afbeelding

Ieder niet-islamitisch leger binnen een islamitische populatie moet zich bewust zijn van het gevaar dat de hele bevolking vormt. Alle niet-islamitische veroveraars werden uiteindelijk uit de islamitische landen verdreven. Het systeem islam zal zelf genoeg Jihadisten genereren om dit werk op te knappen. De Amerikaanse betrokkenheid in Afghanistan en Irak ondergaat hetzelfde lot. Er zal niets veranderen binnen de islam, totdat het “ken je vijand” van Sun Tzu wordt toegepast.
Zou jij met een T-shirt rondlopen waarop een Mohammed-karikatuur staat gedrukt? In Montana misschien. Maar probeer dit niet in Mekka. Waarom? Omdat de islam aan een klein deel van zijn aller-vroomste gelovigen bijbrengt dat doden oké zou zijn. En aan islamitische moordenaars wordt geleerd om iedereen te doden, die Allah en/of Mohammed beledigt.

In Montana maak je een goede kans niet gezien te worden door een islamitische moordenaar. In Mekka zou je echter geen vijf minuten overleven. Een van de islamitische moordenaars zou uit het niets opduiken en je vermoorden. Zo simpel is dat.

Geloof je me niet? Vraag maar aan iedere willekeurige moslim!
Afbeelding
Dit artikel gaat over de islamitische moordenaars en de angst die zij opwekken.

De islamitische samenleving zit in een zichzelf reproducerende, eindeloze kringloop van geweld en angst gevangen, die wordt aangedreven door de meest overtuigde gelovigen. Deze kringloop functioneert als volgt:

Het geweld
De meest overtuigde gelovigen van iedere generatie vormen bij een klein percentage van de meest overtuigde gelovigen van de volgende generatie de zekerheid, dat het oké zou zijn om geweld te plegen in naam van de islam. Dit wordt een eindeloze kringloop, want deze overtuigde gelovigen worden ook geïnstrueerd om iedereen te doden, die de leer van het geweld wil verzachten of beëindigen.

De angst
Omdat (1) deze potentiële moordenaars overal binnen de islam opgeleid en gelijkmatig over de oemma, de islamitische meerderheidsbevolking, verdeeld worden en (20 niet gemakkelijk te identificeren zijn, betekent dit, dat overal iedere overtuigde gelovige de volgende moordenaar kan zijn. Iedere moslim is zich bewust van dit potentiële gevaar door deze overtuigde gelovigen (angst). Als resultaat lijden alle moslims onder dezelfde angst voor deze meest overtuigde gelovigen, die het systeem aandrijven.

Het geweld en de angst, die door deze overtuigde gelovigen wordt opgewekt, heeft ingrijpende effecten op de islam. Ze zijn de kern van datgene, wat de islam werd. De kringloop van geweld en angst is verantwoordelijk voor al die afwijkingen van islamitische samenlevingen.

Daarom zijn moslims zo vroom (angst voor een negatieve reactie van de meest overtuigde moslims)



Daarom verlaten moslims de islam niet en integreren ze zich niet als ze emigreren (de moordenaars zijn opgeleid om iedereen te doden, die het geloof verlaat).



Daarom verzetten gematigde moslims zich niet (de moordenaars zijn opgeleid om iedereen te doden, die het geloof betwijfelt).



Daarom zijn moslims van Marokko tot de Filippijnen woedend over een paar cartoons of een commentaar van de paus (de moordenaars zijn woedend en anderen doen mee om vroom te lijken).

Deze kringloop van geweld en angst laat diepe psychische littekens achter in de islamitische samenleving en is er verantwoordelijk voor wat de islam is. Deze kringloop van geweld en angst te begrijpen, is de ultimatieve sleutel tot het begrijpen van de islam. Geen enkele inspanning om om te gaan met het islamitische geweld zal ooit succesvol zijn als niet deze kringloop van geweld en angst ter sprake komt.

Om deze kringloop van geweld en angst van de islamitische moordenaars en hun cyclische aard aan te spreken is om verschillende redenen moeilijk. Ten eerste – het systeem van angst en geweld is massief. Ook al is het overal te zien, de omvang en de uniciteit maken het moeilijk het te herkennen. Bovendien ontkennen de meeste moslims (en niet islamitische islamapologeten) het bestaan van deze moordenaars. En ook is het moeilijk om deze onafhankelijke moordenaars in verband te brengen met een cyclisch systeem, omdat ze gelijkmatig over de islamitische gemeenschappen zijn verdeeld en normaalgesproken onzichtbaar blijven tot zijn hun gewelddaden plegen. En tenslotte is het uitgangspunt moeilijk te herkennen, omdat het systeem cyclisch is.

Dus laten we beginnen met het bekijken van de angst, die deze moordenaars creëren.

Islamitische angst
Als je weet waarnaar je zoekt, is de islamitische angst gemakkelijk te begrijpen en te voelen. Laten we eens naar de islamitische angstscenario´s kijken. Het eerste is het hierboven omschreven geval van het T-shirt met een Mohammed-cartoon. Het tweede, de moord op Theo van Gogh in Amsterdam en de latere publicatie van de Mohammed-karikaturen.

Het Mohammed-cartoon T-shirt scenario
Het is gemakkelijk te begrijpen dat een mens, die in Montana woont, heel comfortabel een T-shirt met een Mohammed-cartoon kan dragen. Er zijn, als ze er überhaupt zijn, weinig moslims in Montana. De mogelijkheid om door een van deze moordenaars gezien te worden is gering. Als resultaat zouden de meeste mensen dus niet geïntimideerd worden.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 21-11-2011 14:02

.

Zijn de fundamentalisten he, de koran hebben wij op school mogen doornemen, en is eigenlijk een beetje als de bijbel

ik geloof dat je in ieder geloof .. aanhanger... fundamentalisten hebt

meestal zijn dat degene die zich bekeren, dus dieper in het systeem duiken, die het meest anstig zijn.

Zelf hou ik niet van dergelijke regimes van welke aard ook

Ik ben ned. hervormd/gereformeerd opgevoed, maar ons werd geleerd
dat wij verantwoordelijk waren voor wat wij deden, en wij daar ooit
verantwoording voor af zouden moeten leggen, in welke vorm dan ook.

Ben christelijk opgevoed, door wat ik noem mijn goeroes die mij altijd verteld hebben dat ik degene ben die mijn handen en hersens mocht gebruiken en hopelijk alleen voor het goede.

Hoe een ander dit plaatst,.........zeker als ik hierboven lees.. is diep triest,
oftewel... ze hebben de boodschap niet doorgekregen


liefs.

aub hou van elkaar
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

hands261
Berichten: 77
Lid geworden op: 28-04-2011 23:27

Bericht door hands261 » 12-12-2011 20:26

in veel islamitische landen kunnen de meeste mensen niet lezen of schrijven, en zijn afhankelijk van wat hen over het geloof verteld wordt door de imam.
Of je hebt een heel fanatieke ayatollah aan het hoofd van het geloof staat, en de dienst uitmaakt.
Daarbij komt dat veel van de mensen in het midden oosten nogal licht geraakt zijn. en heel vruchtbare bodem is voor allerlei fanatieke waanzin.
Voor zover ik weet maakt de koran geen verschil tussen man en vrouw, maar in de praktijk blijkt het toch iets anders te zijn.
Waarom zouden meisjes naar school gaan? ze hoeven toch alleen maar voor het eten te zorgen en kinderen te baren?
Hou het volk dom en regeer.

hands261
Berichten: 77
Lid geworden op: 28-04-2011 23:27

Bericht door hands261 » 15-12-2011 01:05

Volgens de Apocieve geschriften is na de dood van Jezus zijn tweelingbroer Thomas naar Perzië getrokken, en is daar een van de grondleggers van de islam geworden, samen met Zaratoestra, al lang voor dat Abraham die appel op zijn hoofd kreeg, toen ie onder een appelboom lag te snurken.
Het komt er dus op neer, dat er veel oveereenkomsten zijn tussen de islam, en het christendom, alleen niet dat van tegenwoordig.
alleen gaat het om de uitleg door de Imam, en de Ayatollahs, en wat voor uitleg zij aan de koran geven.

Plaats reactie