een kar vol....

Plaats reactie
lumeria
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-04-2011 21:29

een kar vol....

Bericht door lumeria » 05-06-2011 23:02

Een mooie dag

Genieten jullie ook zo van een mooie dag?

Vanmorgen ging ik even naar een supermarkt en wat valt dan op?
Mensen laden hun karren vol vol vol ,mega vol meer kan er echt niet meer bij.
Ik sta te kijken, een winkel vol spullen, de een goedkoop de ander wat duurder een mooie reclame en een mevrouw die wat lekkers maakt om te proeven.

Zouden de mensen wel door hebben hoe rijk we zijn?
Of zijn we geestelijk zo arm geworden dat we dit niet meer kunnen zien?

Hoe worden mensen geestelijk arm?
Door bijvoorbeeld alleen maar hun leven te leiden hun dagelijkse ritme te volgen en verder niet na denken over wat er allemaal gebeurt.
We eten geen komkommers meer, sla liever ook niet en tomaten alleen als het moet.
Ik hoorde een moeder zeggen op een schoolreisje van de week, we hebben een appartementje gehuurd maar we gaan niet uit eten, bang voor de EHEC bacterie.

Het RIVM maakt bekend dat het een combinatie van 3 strengen is die deze bacterie tot een ware killer maakt.
Nu weet ik van alle berichten en zelf onderzoeken met de Mexicaanse griep dat 2 kunnen wel spontaan muteren maar 3 niet.
Met de Mexicaanse griep waren het ook 3 die gemuteerd zouden zijn en nu met de EHEC ook weerÂ…toeval?
Ik denk het niet.

Zit het in het eten?
Mijn gevoel zegt van niet,
Gaan we er verder nog van horen
Ja absoluut.

Het is heel eenvoudig om het risico te beperken, namelijk je handen wassen.
Niet alleen na het toiletbezoek maar ook als je hebt afgerekend of iemand een hand gegeven hebt.
Gepind, boodschappen karretjes, leuningen van bruggen, trappen en andere publieke vastpakkers, deuren en stoelen.

We denken er niet vaak aan maar overal zijn de bacteriën en we zijn gelukkig tegen de meeste wel opgewassen.
Maar leer jezelf goed aan als je thuis komt de boodschappen hebt opgeruimd je handen te wassen.
En niet eventjes onder kraan gauw weer dicht, maar minimaal 20 seconden goed inzepen en daarna ruim afspoelen met water, niet teveel handgel gebruiken of sterllium daar worden bacteriën ook resistent tegen.

We zien nu dat de massa telers die miljoenen verliezen nu een grote strop krijgen en dat vind ik voor hun persoonlijk heel erg, ik gun het niemand om zo je bedrijf te zien lijden.
Maar ik wil even buiten de persoonlijke energie omgaan en kijken naar wat er zich voltrekt.

Kijk eens naar de hoeveelheid voedsel wat wordt weggegooid, dit is ongehoord, containers vol goede komkommers tomaten en andere groenten. Nu Rusland de import verboden heeft wordt het alleen maar meer, maar waar halen ze nu de groeten en fruit vandaan?

Mijn visie op de toekomst is dat mensen weer eten uit hun nabije winkeltjes en telers halen, geen miljoenen tomaten en komkommers het hele jaar door maar alleen in het seizoen waar ze horen te groeien,
Als eens nagedacht hoe fijn het zou zijn dat je in de winkel komt en je uit 3 soorten sausjes kun kiezen van 1 merk in plaats van 3 meter stelling en 4 planken hoog met alleen sausjesÂ… of chips of limonade of wat dan ook.

Ik kom wel eens in de supermarkt en weet niet meer wat ik moet hebben omdat er zoveel is, heb er dan geen zin meer in om wat te kopen.
Wat is het fijn om van de eenvoud te genieten,

Gewoon een ijsje in het zonnetje
Een kopje thee met een sanfransisco koekje lekker dippen,
Of gewoon van je oude gekregen tuin stoelen genieten omdat je op elke stoel zit.

Ga lekker genieten van een heerlijke pasta met tomaten komkommer salade met stukjes feta kaas en olijf olie erover heen.
Maar was je handen goed en let op waar je met handen over aan en in zit.

Gewoon wassen met water en zeep.
Terug naar de tijd van vroeger, een stuk sunlight zeep en je hebt super schone handen die ook lekker ruiken.

Wordt vervolgdÂ….

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 06-06-2011 12:30

Kijk uit met ijsjes hoor, die kunnen heel wat bacterien bevatten
en dan nog die kou op je maag, die ineens een plons kou krijgt uit
siberie, die schrikt zich rot


Er is een column geplaatst over de komkommers aan de koeien geven
voor mest, dan dient het tenminste voor 2 doeleinde, dacht bij
algemeen

werd leuk op gereageert en meer filosofisch als dit filosoofje had kunnen denken.

maar ... .hey.. ik ga ook een ijsje eteen hoor, kreeg ooit mijn eerste ijsje op zondag, terwijl mijn moeder niet eens aan een ijscoboer mocht denken van mijn opa, kreeg ik van diezelfde christelijke opa/vriend, een ijsje op zondag
mijn eerste en nog steeds...........ben ik nu een ijscoboer.. ik moet en zal ijs in huis hebben .........trouwens als ik bas uitlaat, kom ik een ijscoboer tegen, iedere dag,.........ook een gevecht apart.. geloof me


Terugkomend op dat eten.. is het niet gewoon bangmakerij?
die vervuiling in de krop sla, als ik logisch moet gaan denken, zit ik me
af te vragen hoe een killer bacterie in een komkommer komt..
of kwam dat ook uit mensenhanden, net zo als een aantal jaren geleden
de sinaasappel ingespoten is... (nog bekend) t was het eerste dat mij te binnen schoot


De mens wordt weer afhankelijk gemaakt van wat een ander verteld
vroeger was het de dominee, en nu weet ik bij god niet meer
wie mij waarschuwt, maar het komt binnen, over en uit

ik ga door..

filosofeer maar lekker mee, hou ik van, ken er nog één, die probeert bij
discusies dit soort gein op gang te houden

kus..

Elisabeth



Afbeelding
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 06-06-2011 22:10

denk er net zo over hoor, kreeg direct het gevoel dat het niet
bij die komkommers en dergerlijke zat
liefs

lumeria
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-04-2011 21:29

Bericht door lumeria » 06-06-2011 22:48

nee zit niet in groente en fruit,

Maar goed we gaan er nog wel meer van horen.

Groetjes Klaske

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Bericht door Liana » 07-06-2011 13:52

Ik blijf echt qua gevoel hangen op de sinaasappelen een aantal jaren geleden
die ingespoten werden met rommel


liefs..
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 07-06-2011 14:15

in ieder geval om meer inheems te gaan eten, is zoals al gezegd dat je in de supermarkten niet meer weet wat te kopen - zoveel keuze, voor mij hoeft het niet - je hebt altijd alles wat je nodig hebt :)

heb hier al een krachtig bouillonetje van duif getrokken voor de uiensoep
wat kracht opdoen he - alles van bij de bron gehaald :)


liefs

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Bericht door Liana » 07-06-2011 14:37

heb jij een duif geschoten dan?

moet er niet aan denken, vind de kippen in de buurt al erg

Liana
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 07-06-2011 18:05

zelf heb ik ze niet geschoten nee, hahah
haal ze netjes af en kan ze onmiddellijk klaar maken
mijn kippen haal ik ook trouwens vers bij de boer - ook gebruiksklaar :)

Plaats reactie