Het koesteren van grieven

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Het koesteren van grieven

Bericht door Elisabeth » 17-08-2011 21:46

..

Het koesteren van grieven






Genees de ziel en je lichaam zal volgen. Weet jij wie je bent? Eerlijk is eerlijk, neen dus. Je hebt totaal geen idee van wie je bent, wat je bent en waar je bent. Laat staan dat je weet hoe groot je scheppingskracht is. Als je daar ook maar een flauw benul van had, dan zou je onmiddellijk van koers veranderen. Laten we het thema ‘grieven’ eens onder de loep nemen. In deze wereld lijkt snauwen, oordelen, en met de vinger wijzen de normaalste zaak. Hoe zit het met jou? Koester jij grieven? Vast niet. Ik verzeker je dat het begint bij het opstaan. Grieven vervuilen niet alleen de ziel, maar zijn ook het grootste obstakel voor je innerlijke groei. Goed dus om je daar bewust van te zijn. Het woord ‘grief’ hoor je niet vaak. Het is nogal ouderwets taalgebruik. Volgens het woordenboek staat een grief voor smart, ergernis en ontevredenheid. Of anders gezegd: boosheid, irritatie en ongenoegen. Grieven gaan altijd gepaard met beschuldigingen, verontwaardiging, en het idee dat je iets is aangedaan. Je ergert je aan je partner, je werkgever, of de kinderen. Waarom doet de wereld nou niet gewoon wat jij wilt? Je piekert, bent bezorgd, depressief, of angstig. Simpele vraag: wanneer stond jij stralend als een zonnetje op?



Rananda: ‘Laat je grieven los’.

Rananda was pas vijf jaar toen hij voor eerst instructies ontving van Verlichte Meesters buiten tijd en ruimte. Later onderging hij een ervaring die ook wel Verlichting wordt genoemd. Sindsdien deelt hij met groepen zijn wijsheid. Ik sprak hem laatst: “Grieven verbergen het licht in jou en in je medemens. Iemand die ontwaakt is, is niet in staat om grieven in zijn bewustzijn vast te houden. Jij kunt geen grieven koesteren en jezelf kennen. Een grief koesteren is vergeten wie je bent. Liefde koestert geen grieven.Wij zijn onschuldig en dat geldt voor iedereen. Alleen dát is waar. Laat je grieven vandaag los, want ze bieden niets. Wees bereid om in iedereen die je ontmoet een vriend te zien. Wees eerlijk en kijk naar je grieven. Je hebt er veel en het maakt niet uit of ze groot of klein zijn, een grief is een grief. En hoe groot of klein ook, die zondert je af van alles en iedereen. Ben je bereid om je grootste vijand, of iemand die een kleine ergernis bij je veroorzaakt, als vriend te zien? In eerste instantie waarschijnlijk niet. Maar als je weet wat vergeving je te bieden heeft, wil je misschien wel een gokje wagen. Want wat is het alternatief? Pijn, ziekte en ellende, en dat wil je niet.”



De kern van de zaak

Hier komen we bij de kern van de zaak. Wij mensen evolueren in snel tempo naar een nieuw bewustzijn. Eindelijk begint het ook bij de massa door te dringen: dat wat je ziet is een projectie van de ziel. Alles wat je denkt manifesteert zich, zo machtig zijn wij. Positieve gedachten verhogen de trilling, waardoor je meer gaat stralen. Negatieve gedachten zijn belastend. Onvrede, roddel, schreeuwen, vloeken, cynisme, je kunt er niet alleen buikpijn van krijgen maar er ook daadwerkelijk ziek van worden. Vreugde en vergeving houden onze cellen jong. Door lief te hebben ben je een met het leven en verhef je de geest boven de beperkingen van het ego. In iedereen schuilt de herinnering aan het goddelijke bewustzijn, dat is de werkelijke aard van de mens. Je kunt wel in een lichaam snijden, of medicatie gebruiken, en het zal de symptomen zeker verlichten of misschien wel verhelpen, maar werkelijke genezing gebeurt op het niveau van de ziel. Of zoals Master Sha zegt: “De ziel heeft een groot genezend vermogen. Genees eerst de ziel, dan zal genezing van lichaam en de geest volgen.”



Wie is Master Sha?

Master Sha is zowel afgestudeerd als westerse arts, alsook in de Chinese traditionele geneeskunde. Over de hele wereld geeft hij seminars over ‘Soul healing’ en is daarvoor ook onderscheiden door de VN. Hij staat bekend als een buitengewoon healer, of anders gezegd: hij geneest het ongeneeslijke. Zijn missie is om het bewustzijn van de mensheid te transformeren en te verlichten om zo liefde, vrede en harmonie te creëren voor iedereen. Laatst was hij in Heerlen. Ik was niet alleen getuige van wonderbaarlijke genezingen, maar mocht ook een paar vragen stellen. Ik begon over grieven en hij vertelde over karma. Master Sha: “Karma is het totaal aan verdiensten en handelingen in al je levens. Alles wat je gedaan hebt, positief of negatief, is vastgelegd in de Akasha kronieken. Heb je een kleine dienst verleend, uit liefde, zorg of vriendelijkheid, dan ontvang je een kleine zegening. Als je meer goede diensten verleent dan ontvang je meer zegeningen. Verleen je een slechte dienst, waaronder klagen, roddelen, bekritiseren en boos zijn, dan zul je lessen leren. Is de slechte dienst klein, dan krijg je kleine lessen. Verleen je meer negatieve diensten dan zul je nog meer serieuzere lessen leren. Verleen je een erg slechte dienst dan ga je gigantische lessen leren. Het is een essentieel onderdeel van je spirituele reis om je bewustzijn op een lijn te brengen met het goddelijke bewustzijn. Wij zijn allemaal voorbestemd om een universeel dienaar te worden en om ons te bekwamen in totale dankbaarheid, totale gehoorzaamheid, totale loyaliteit en totale toewijding aan het goddelijke. Grieven worden vastgelegd als duisternis. Het is erg belangrijk voor je lichamelijk welbevinden, voor je relaties en carrière, om alle grieven te vergeven. Schenk liefde en vrede aan de persoon die zo’n sterke reactie bij je oproept en ben je bewust van je gehechtheid. Gehechtheid is gemakkelijk te herkennen. Het gaat meestal om een denkpatroon dat draait om het krijgen van het gelijk of om een gevoel dat je tekort bent gedaan. Er zijn geen woorden voor om je te vertellen hoe gezegend je bent als je grieven loslaat”.

We lopen met z’n allen het pad van verlichting.. Dat dit niet gemakkelijk is, bewijzen de valkuilen waar we iedere dag intuimelen. Het ego is slim en het stemmetje in je hoofd ratelt maar door. Als je er op let sta je versteld over hoe vaak je oordeelt, beschuldigt, of je verongelijkt voelt. Zeg gewoon ‘stop’! ‘Dit wil ik niet langer. Ik kies voor vrede’. Grieven kunnen ook chronisch zijn in de vorm van een steeds terugkerende ergernis. Durf eerlijk naar jezelf te kijken. De pijn zit in jou. Los het eerst in jezelf op. Laten we onszelf naar een ander niveau tillen. Wees dankbaar en durf te vergeven. Durf met goddelijke ogen naar de wereld te kijken. De boodschap van zowel Rananda als Master Sha is hetzelfde: “We zijn meer dan alleen een lichaam. Wij mensen hebben een ziel, wij zijn van oorsprong lichtwezens. Wie grieven koestert staat niet open voor de waarheid, maar ziet alleen de etiketten die hij op de ander heeft geplakt. Word een universeel dienaar en laat alle grieven los. Wie licht brengt in de ziel zal genezen. De mogelijkheden zijn onbegrensd, de impact is enorm Verwijder de schijnwereld en de waarheid ligt voor je open als een open boek.’’




Dit zal je op weg helpen


Ziele- genezing volgens Rananda:


Liefde koestert geen grieven. Ik wil jou als mijn vriend zien.


Zodat ik me herinner dat jij een deel van mij bent.

Wanneer ik al mijn grieven laat gaan, zal ik weten dat ik volmaakt veilig ben.


Ziele- genezing volgens Master Sha

Zeg hallo: ‘Lieve ziel, geest en lichaam van…


Geef liefde: ‘Ik hou van jou’.


Spreek een affirmatie uit: ‘Je hebt de kracht jezelf te genezen’.


Geef een opdracht: ‘Doe je best!’


Zeg dank: ‘Dank je’.



Ziele- genezing door vergeving:



Lieve ziel, geest en lichaam van iedereen die ik heb gekwetst in vorige levens en in dit leven.


Ik bied oprecht mijn excuses aan en vraag om vergeving.


Ik dank jou voor je vergeving. Ik ben heel erg dankbaar.


Aan elke ziel die mij nog niet vergeven kan, vraag ik nogmaals om vergeving.


Ik heb mijn lessen geleerd. Ik zal zoveel mogelijk liefde in de wereld brengen

Lillian Ferru



Bron: Bovendien

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie