Boodschap ter gelegenheid van de volle maan van 13 augustus

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Boodschap ter gelegenheid van de volle maan van 13 augustus

Bericht door Elisabeth » 13-08-2011 00:41

Afbeelding


Boodschap ter gelegenheid van de volle maan van 13 augustus 2011


http://www.morya.org/geluid/2011/2011-08VM.mp3



Meester Morya,



Het is belangrijk om op een precieze manier met bepaalde zaken bezig te zijn, dat je weet: ‘ik doe mijn best om bepaalde dingen juist te krijgen in mijn leven.’
Want het gaat er niet om slordig te zijn en dan te denken ‘ik zal het achteraf wel bijpassen.’
Neen, het moet kunnen zijn dat je je leert concentreren op dingen die belangrijk zijn om ze van de eerste keer zo goed mogelijk te doen,
om daarna inderdaad in staat te zijn kleine correcties aan te brengen,
maar niet dat het een groot werk wordt.
Want als je slordig bent kan het zijn dat je tien keer meer tijd moet investeren in zaken om ze in orde te krijgen en als je start met een goede basis, dat je een inzicht verwerft in bepaalde materies,
dat je duidelijk wil zijn voor jezelf, dat je innerlijk weet: ‘als ik het gedaan heb, heb ik een grotere rust in mijn leven’, dan kom je inderdaad op een goede manier vooruit.

Probeer in die zin ook rustig te zijn in jouw bestaan dat je weet:
‘ik heb mijn best gedaan, ik heb een goed gevoel bij wat ik doe.’
En als je innerlijk ontevreden bent en spanningen zich ophopen in jouw leven, kan het zijn dat je verkeerde beslissingen neemt en iedere keer weer achter bepaalde feiten aanholt
om dan te denken: ‘ik doe het niet goed, ik kan het niet goed, ik kan mijn leven niet aan’ en dan kom je in ernstige problemen en dat is allemaal niet nodig.
Het is belangrijk om alert te zijn, om kleine stapjes vooruit te zetten,
om te weten wat je wil en om innerlijk tot vrede te komen met jouw leven.

Als er zaken zijn, veronderstel, die je echt niet aankan,
dan moet je daarover kunnen nadenken hoe het tot een bepaalde vorm van orde te brengen in jouw leven, dat je weet: ‘dit kan belangrijk zijn en ook dat en ook dat en daar maak ik nu ruimte voor,
daar maak ik nu tijd voor zodanig dat ik bepaalde dingen kan opnemen in mijn leven.Â’

Het is goed om afwisseling te brengen in jouw bestaan,
om een angst te overwinnen en om als het ware een aantal dingen duidelijk te stellen, dat je voelt van ‘wanneer ik daarmee klaar ben, weet ik dat ik een stap heb gezet in mijn leven.’

Het is goed om te zoeken naar een evenwicht, om binnen jouw streven
een aantal steunpunten aan te brengen, het gevoel dat je jezelf geen verwijt moet maken, het idee dat er belangrijke dingen kunnen en mogen zijn in jouw leven, het gevoel dat je bij jezelf blijft wanneer het moeilijk is en het idee dat zaken belangrijk
kunnen zijn in verschillende richtingen omdat je weet van ‘ik sta in een ontplooiing, in een groei, in een mogelijkheid om dingen op een nieuwe manier aan te pakken’ en in die zin is het ook belangrijk dat je rustig durft te zijn omdat je dan weet wàt je aankan en wat je niet aankan.

Als er zaken zijn die moeilijk liggen en heel gevoelig tegelijk,
moet je daar niet de hele tijd mee bezig zijn.
Dan moet je af en toe eens een klein momentje vrij maken om je daarop te concentreren, maar niet de hele tijd. Meester Morya

© Geert Crevits, www.morya.org.

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie