Brama Kumaris

spreuken van verschillende aard
Plaats reactie
Yves
Berichten: 586
Lid geworden op: 27-10-2010 19:21

Bericht door Yves » 24-11-2011 18:47

Ik kan me de invloed van andere mensen over me hebben niet veroorloven
Tot op een bepaalde hoogte kan ik controleren dat ik niet beinvloed wordt door roddel?
Negativiteit in de geest is als vergif.
Negative gedachen zijn de zaden van negatieve handelingen.
Roddel en gissen brengen verdriet, zwaarte en wantrouwen
Luister niet naar het kwaad.
Zie, spreek of denk geen kwaad


roddels,negatieve kritiek kwetst altijd ergens..
des te meer als er een \close\,iemand mee bemoeit is..

in het verre verleden,naaide men de ogen en mond dicht,
\see no evil,speak no evil..\

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 25-11-2011 16:57

Afbeelding



Wees Hier en Nu
Koester elk moment die je hebt.
En koester het meer omdat je het deelt met een speciaal iemand,
speciaal genoeg om je er je tijd mee door te brengen.
Vergeet niet dat de tijd op niemand wacht.
Gisteren is geschiedenis.
Morgen een mysterie.
Vandaag een geschenk...
Dat is waarom het het (presentje) het huidige wordt genoemd.



Afbeelding



Be Here Now
Treasure every moment that you have.
And treasure it more because you shared it with someone special,
special enough to spend your time.
Remember that time waits for no one.
Yesterday is history. Tomorrow a mystery.
Today is a gift... That\s why it\s called the present.






Afbeelding



Geweldloosheid is een zeer diepe filosofie.
Het vereist niet alleen dat ik aan niemand fysiek kwaad doen,
maar ook om te voorkomen dat het nadeligie gevolgen
heeft voor iemands zelfrespect.
Een dergelijke ethiek vergt een enorm bewustzijn en gevoeligheid.
Als ik eenmaal geleerd heb om van mezelf te houden
kan ik dat ook voor anderen




Afbeelding


Non-violence is a very deep philosophy.
Not only does it require me to harm no one physically,
but also to avoid harming anyone\s self-respect.
Such an ethic requires tremendous awareness and sensitivity.
When I have learned to be gentle with myself,
I can be the same with others.





Afbeelding
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 26-11-2011 12:27

Afbeelding

Het Geheim van een Goede Gezondheid
Het geheim van een goede gezondheid is goede voeding en beweging.
We hebben dagelijks voedzaam voedsel en beweging nodig om het lichaam gezond te behouden.
en het vraagt zorg en aandacht geven om aan dze verantwoordelijkheid te voldoen.
Het maken van inspanningen onderstreept onze waarde en belang als mens.
Echter, de menselijke geest heeft dezelfde aandacht nodig in de vorm van gedachten die we hebben
en hoe de geest ze stelt om ze te gebruiken.
Het voeden van beide, zowel het lichaam en geest met goede voeding
geeft een krachtig en consistente boodschap om elkaar te respecteren en samen te werken.
Dit is een holistisch goede gezondheid.



Afbeelding


The Secret Of Good Health
The secret of good health is good nourishment and exercise.
We need daily nourishing food and exercise to maintain a healthy body
and it takes care and attentiom to fulfil this responsibility.
Making the effort underlines our value and importance as a human being.
However, the human spirit needs the same attention in the form of the thoughts
we have and how the mind puts them to use.
Feeding both body and mind with nourishing food gives a powerful and consistent message
to respect and co-operate with one another.
This is holistic good health.





Afbeelding




Om een toekomst te creëren die we willen, hebben we een spirituele taal nodig;
we moeten spreken vanuit het hart en in de taal van de ziel --
een taal van vertrouwen, geloof en hogere waarden, van innerlijke groei, liefde en luisteren.



Afbeelding



To create the future we desire we need a spiritual language;
we must speak from the heart and in the language of the soul
- a language of trust, faith and higher values, of inner growth, love and listening.



Afbeelding
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 27-11-2011 03:37

Afbeelding



Wanneer moeilijke situties op je pad komen, in plaats van verstoord of verward te worden,
observeer dan al de situaties net zoals je een spel zou observeren of zou kijken naar een spel.




Afbeelding


When difficult situations come your way, instead of becoming disturbed or confused, observe all the situations just as you would observe a game or watch a play.



Afbeelding
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 09-12-2011 10:52


Afbeelding

Breng Licht
Er is wat duisternis in de meeste menselijke geesten vandaag, dus er is een duister bestandeel in de meeste scene\s en situaties. Waarom anders is er zoveel ongelukkigheid en droegheid in de wereld? Dus hoeveel waarde kan aan ieand gegeven worden die mogelijk is om licht en lichtheid te brengen in een plaats of een moment, waar anderen hun duisternis hebben gebracht? Zoals een kroon et glinsterende juwelen, zijn hun woorden en aanwezigheid prijsloos. Het kan enkel een zachte glimlach van troost zijn, een houding van echte interesse, enkele woorden die een pijnlijk moment oplossen. Zij die licht blijven in geest terwijl anderen hun duisternis weven zijn beide verlicht en verlichters. Kijk uit voor zo een moment vandaag waar je mag verlichten. Maak dat moment momentueus!


Afbeelding


Bring Light
There is some darkness in most human minds today, so there is a darkness component in most scenes and situations. Why else is there so much unhappiness and sorrow in the world? So how much value can be given to someone who is able to bring light and lightness to a place or a moment, where others have brought their dark? Like a crown of sparkling jewels, their presence and their words are priceless. It may only be a gentle smile of comfort, an attitude of genuine interest, some words which diffuse an awkward moment. Those who stay light in spirit while others weave their dark are both illuminated and illuminators. Watch out for such a moment today where you may illuminate. Make that moment momentous!

Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 16-12-2011 16:35

Afbeelding

Goddelijke Hulp
Vele malen rapporteren mensen het gevoel van goddelijke hulp en kracht wanneer zij dicht bij een breekpunt komen. Eigenlijk is goddelijke hulp altijd aanwezig, maar Ik ben gewoonlijk zo bezig met dingen op mijn eigen manier te doen dat Ik er alleen naar zoek wanneer Ik met een absolute nederlaag te maken krijg. De rustige aard van verlichte zielen komt van hun vermogen om God\s hulp voortdurend aandacht te geven. Een staat van ware overgave zal leiden naar het gevoel van overwinning in alles wat Ik doe.


Afbeelding

Divine Help
Many times people report the feeling of divine help and strength when they come close to breaking point. Actually divine help is always there, but I am usually so busy doing things in my own little way that I only look for it when I face absolute defeat. The tranquil nature of enlightened souls comes from their ability to take God\s help constantly. A state of true surrender will lead to the feeling of victory in everything I do.

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 17-12-2011 18:24

Afbeelding

Leer Meditatie
Waarom was meditatie de kern praktijk van alle wijsheid paden de voorbije tweeduizend jaar? Omdat het de meest effectieve methode is om toegang te krijgen tot je innerlijke wijsheid, het herontdekken van innerlijke vrede en je creatieve vermogen te verbeteren.Meditatie herstelt welzijn, en eens je wezen opnieuw wel is, zal alles wat je doet succesvol en vervullend zijn. Maar is het dat? Voel je je ooit gespannen, bezorgd, hopeloos, mentaal moe, emotioneel overstuur....? Dan is je wezen niet goed. Je lichaam kan ok zijn maar jij, je wezen, is onwel. Medicatie is voor het lichaam, meditatie is voor de ziel, dan ben jij en voor je geest. Leren hoe te mediteren is een van de grootste giften die je jezelf kan geven. Meditatie oefenen zegt dat je zorg voor jezelf draagt. In meditatie zijn kan de gedachten en harten raken van anderen die duizend mijl van je verwijdert zijn. Het zegt eigenlijk dat je zorg draagt voor anderen ook. Maar eerst... jezelf.

Afbeelding
Learn Meditation
Why has meditation been the core practice of all wisdom paths for over two thousand years? Because it is the most effective method to access your innate wisdom, rediscover inner peace and enhance your creative ability. Meditation restores well being, and once your being is well again, all that you do will be successful and fulfilling. But maybe you think you are OK as you are. Perhaps you feel your being is well. But is it? Do you feel tense, worried, hopeless, mentally tired, emotionally upset...ever? Then your being is not well. Your body may be OK but you, the being, is unwell. Medication is for the body, and meditation is for the soul, that\s you, and for your mind. Learning how to meditate is one of the greatest gifts you can give to yourself. Practising meditation says you care about yourself. Being in meditation can touch the minds and hearts of others a thousand miles away. It actually says that you care about others too. But first...your self.

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 18-12-2011 18:35


Afbeelding
Bewustzijn Beheren
--------------------------
We hebben allemaal een relatie met alles. Duidelijk is dat de relatie die we hebben met mensen en dingen in onze directe omgeving meer intiem dan met die de rest van de wereld. Voor de meeste van ons is de meest gewone relatie bezit. In onze gedachten denken we dat we dingen bezitten zoals auto\s rn huizen en tapijten en golf clubs enz. Dit denken verspreid zich gemakkelijk naar werk en taken en posities en misschien zelfs andere mensen. "Ik wil jou" en "Je bent ven mij alleen" , is de essentie van vele romantische film scripten en liedjes teksten. Wat we vergeten is dat deze relatie verkeerd is. Geven om... ja. Gebruiken...ja. Maar bezitten...nee. Je kan het niet met je meenemen wanneer je gaat, zoals we zeggen! En toch is het het idee van bezit dat aan de basis ligt van alle angst, oorlog en konflikt. Zie je het? Angst voor verlies, angst voor het niet verwerven wat we al besloten hebben dat van ons is in onze gedachten. Dus welke is een betere relatie die we kunnen kiezen die alle angst wegneemt. Wees een beheerder. Alles komt naar ons in vertrouwen, voor ons om te gebruiken en het dan vrij te laten. Het bewustzijn van beheerder maakt ons vrij van de spanning van hebberigheid en bewaken. Onszelf te zien als beheerders van alles wat we ontvangen, inclusief onze lichamen, moedigt onze innerlijke capaciteit aan om voor "alles in waardighei te zorgen". Het is een veel meer ontspannende manier van relateren naar de dingen welke we
bevoorrecht zijn om te ontvangen in het leven.

Afbeelding
Trustee Consciousness
We all have a relationship with everything. Obviously the relationship we have with the people and objects in our immediate vicinity is more intimate than the rest of the world. For most of us the most common relationship is possession. In our minds we think we own and possess things like cars and houses and carpets and golf clubs etc. This thinking easily spreads into jobs and tasks and positions and perhaps even other people. "I want you", and "You are mine alone", is the essence of many romantic film scripts and song lyrics. What we forget is that this relationship is wrong. It is not possible to possess anything. Care for..yes. Use...yes. But possess...no. You can\t take it with you when you go, so we say! And yet it\s the idea of possession which lies at the heart of all fear, war and conflict. Can you see it? Fear of loss, fear of not acquiring what we have already decided is ours in our minds. So what is a better relationship we can choose which takes all the fear away. Be a trustee. Everything comes to us in trust, for us to use and then to set it free. The consciousness of trustee sets us free of the tension of grasping and guarding. To see ourselves as trustees of everything that we receive, including our bodies, encourages our innate capacity to \care for with dignity\. It is a much more relaxing way of relating to the things which we are privileged to receive in life.

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 19-12-2011 14:09

Afbeelding
Werken aan de Heropbouw van Relaties
Het is zo gemakkelijk om negatief te spreken wanneer we iets niet leuk vinden aan iemand. We reageren dikwijls zonder na te denken en worden boos. Onze woorden en gedrag worden negatief en beledigend. Dit vergroot de kloof die de relatie beschadigt. Wanneer iemand iets ongewenst doet moet ik eerst het gedrag begrijpen. iedere persoon heeft een reden om zich te gedragen op de manier dat hij of zij doet zelfs als ik het niet kan begrijpen op het moment. Hoe meer ik naar de andere persoon reageer en het slechte gedrag, hoe groter de afstand wordt tussen ons. Om de relatie te herstellen moet Ik mijzelf herinneren aan de goede kwaliteiten van de andere persoon.

Afbeelding
Working on Rebuilding Relationships
ItÂ’s easy to speak negatively when we do not like something about someone. We often react without thinking and become angry. Our words and behaviour become negative or insulting. This further widens the gap damaging the relationship. When someone does something undesirable. I first need to understand the behaviour. Every person has a reason to behave the way he or she does even if I cannot understand it at the time. The more I react to the other person and the bad behaviour, the greater the distance between us. To mend the relationship I need to remind myself of the other personÂ’s good qualities

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 23-12-2011 20:22

Afbeelding
Voordelige Gedachten Creeeren

Deugdelijke daden verrijzen van diep binnenin, vanuit een innerlijk heiligdom van stilte van welke insiratie stroomt. Elke actie heeft zijn zaden in een gedachte en elke gedachte is een creatie van de denker, de ziel. Ik kies welke gedachten Ik wil creeeren en zoals in mijn denken zo zijn mijn acties en eveneens mijn ervaring in het leven. In het naar binnen gaan, raak Ik de stilte en de pure liefde aan die in de kern liggen van mijn wezen en elke gedachte die Ik creeer is voor het voordeel van mezelf en de mensheid.

Afbeelding
Creating Thoughts Of Benefit
Acts of virtue emerge from deep within, from an inner sanctuary of silence from which inspiration flows. Every action has its seed in a thought and every thought is a creation of the thinker, the soul. I choose what thoughts I want to create and as is my thinking so are my actions and also my experience in life. Going within, I touch the stillness and pure love that lie at the core of my being and every thought that I create is of benefit to myself and of benefit to humanity

Plaats reactie