Een dag uit het leven van een Jood in Frankrijk.

Nieuws dat je niet zo snel zal lezen
in de kranten
Plaats reactie
Amigo_André
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-04-2011 10:57

Een dag uit het leven van een Jood in Frankrijk.

Bericht door Amigo_André » 10-11-2011 13:15


Afbeelding
Ik ontving dit bericht van een vriend in New York. Eén van zijn vrienden woont in Frankrijk en stuurde hem dit, met het verzoek het verder te verspreiden onder z’n Amerikaanse vrienden. Zijn voorwoord luidt als volgt:

Zoals zo vaak, lijkt het momenteel gunstiger te zijn om geen verslag te doen van het werkelijke nieuws, wat natuurlijk wél gedaan zou moeten worden. Om je een idee te geven van wat er zich in Frankrijk afspeelt, waar nu tussen 5 en 6 miljoen moslims leven en 600.000 Joden, stuur ik je bij dezen een Email van een Jood die in Frankrijk woont. Zal de wereld zwijgen – alweer – zoals hij ten tijde van Hitler deed? Hij schrijft het volgende:

“Ik ben een Jood – daarom breng ik dit onder de aandacht van al mijn Email adressen. Ik ga niet achteroverleunen en niets doen. Nergens vlamt het antisemitisme zo sterk op als in Frankrijk: In Lyon werd een auto een synagoge
ingereden en in brand gestoken; In Montpellier werd brand gesticht in het Joods Religieus Centrum; zo ook in Straatsburg en Marseille; Ook in een school in Creteil en dat alles kort geleden. In Toulouse werd een joodse sportclub met Molotov-cocktails aangevallen; In Parijs werd op het standbeeld van Alfred Dreyfus “smerige Jood” geschilderd; In Bondy sloegen 15 mannen de leden van een joods voetbalteam in elkaar; De bus die joodse kinderen in Aubervilliers naar school brengt, is de afgelopen 14 maanden drie keer aangevallen.

Volgens de Parijse Hoofdstedelijke Politie vonden er elke dag 10 tot 20 anti-Joodse incidenten plaatst in de afgelopen 30 dagen. Muren in joodse buurten worden beklad met slogans als; “Joden naar de gaskamers” en “Dood aan de Joden.”
In Toulouse opende een schutter het vuur op een koshere slagerij (en dus ook op de slager); In Villeurbanne werd een joods paar door 5 mannen in elkaar geslagen, de vrouw was zwanger; In Scarcelles werd er in een joodse school ingebroken en alles vernield. Dit gebeurde pas vorige week.

Dus doe ik nu een beroep op jou; of je nu joods bent of een vriend of een persoon die onderscheid wenst te maken tussen fatsoen en verdorvenheid, doe dan tenminste drie eenvoudige dingen:

Allereerst, blijf jezelf informeren; laat je niet misleiden tot de gedachte dat dit niet jouw strijd of gevecht is. Ik herinner je aan wat dominee Martin Niemöller zei in W.O.II:

Toen de naziÂ’s de communisten arresteerden, heb ik gezwegen, ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaal-democraten gevangen zetten, heb ik gezwegen, ik was immers geen sociaal-democraat.

Toen ze de vakbondsmensen kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd, ik was immers geen vakbondslid.

Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd, ik was immers geen Jood.

Toen ze mij kwamen halen, was er niemand meer die nog protesteren kon.

Ten tweede, boycot Frankrijk en Franse producten. Alleen de Arabische landen zijn nog giftiger in hun antisemitisme en in tegenstelling tot deze landen, exporteert Frankrijk meer dan alleen maar olie en haat. Dus boycot hun wijn en parfum;
boycot hun mode en delicatessen; boycot hun films; boycot hun stranden en vooral Frankrijk als vakantieland helemaal. Als we vastbesloten zijn, kunnen we een verbazingwekkende druk uitoefenen en wat we ook verder nog van Frankrijk vinden; we weten zeker, dat ze als een spinneweb in een orkaan zullen zijn, als ze tegenover dergelijk gerichte druk komen te staan.

Ten derde, stuur dit door naar familie, vrienden en collegaÂ’s. Denk aan alle mensen met een zuiver geweten die je kent en laat ze weten, dat jij en de mensen om wieom geeft, hulp nodig hebben.

Nummer 1 op de Franse bestsellerslijst van boeken is: “September 11, een beangstigende leugen,” waarin beweerd wordt dat er nooit een vliegtuig in het Pentagon is gevlogen.

Alsjeblieft, stuur dit door, laat de geschiedenis zich niet herhalen.

Bedankt voor je tijd en egards.

Amigo_André
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-04-2011 10:57

Bericht door Amigo_André » 10-11-2011 16:06

ach ja jammer allemaal die haatsmurferij..
Amigo
Afbeelding



:D

Amigo_André
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-04-2011 10:57

Bericht door Amigo_André » 10-11-2011 16:08

:D

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 10-11-2011 17:04

:wink: dank je andre

moet het even laten bezinken, t s een verhaal met heel veel moraal

liefs.. Elisabeth
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie