Noordzeebodem wordt verwoest...

Nieuws dat je niet zo snel zal lezen
in de kranten
Plaats reactie
Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Noordzeebodem wordt verwoest...

Bericht door Liana » 29-06-2011 17:08

Afbeelding

Noordzeebodem wordt verwoest...



De Noordzee, de Noordzee zong Boudewijn de Groot... en die beschreef het leven van een jonge scheepsmaat die droef de dood vond in de Noordzee. De Friezen waren lange lange tijd de onbetwiste heersers van de Noordzee en hielden inspectie-tochten in het hele gebied. Geen volk of zeevarende macht kon ongezien de kusten van de Frieschlanden naderen, zonder al door de Friezen gespot te zijn...



Dat was al zo toen de Friezen Brittannia als kolonie hadden en de tinmijnen van Cornwall exploiteerden. Toen het hebben van Tin en Koper het aanmaken van Brons mogelijk maakte trok dat anderen aan en bekend is dat de Grieken of Hellenen ten strijde trokken tegen de Trojanen. In het kanaal, de Zeeuwse wateren en de Noodzee werd die strijd gestreden... en werd Troje, een Friesche stad, bedreigd...



Ook in de eeuwen voor de jaartelling waren de Friezen de piraten van de Noordzee. In de Atlantis-tijd of liever de tijd vóór de zondvloed, moet de Noordzee nog zanderig en droog zijn geweest. Ik weet daar niet zo veel van maar vermoed dat een grote rivier (de Rijn) dwars door de zogenaamde Gelderse Vallei, noordwaarts stroomde, dwars door het Flevomeer naar de Doggersbank.



Althans voor zover mogelijk omdat er ook nog een grote ijskap, van de voorlaatste zuidpoolkap, aanwezig was en pas nà de ompoling van de planeet smolt en de nieuwe \noordpoolkap\ iets verderop aangroeide. Feit is, dat heel lang geleden en mogelijk tot aan de zondvloed Mammoeten, Oerossen en Reuzenherten door deze gebieden trokken. Nog steeds vissen vissers botdelen, tanden en kiezen op van de legendarische Mammoet...



maar tegenwoordig met de vergevorderde technieken en aangepaste vangmethoden \vissen\ de vissers de hele eco-cultuur van de bodem en verwoesten het tere ecosysteem met hun sleepnetten. Bovendien verdwijnen honderdduizenden dieren als \bijvangst\ uit de zee omdat de vissers er niets mee kunnen (willen!). Straks is de Noordzee, althans op de bodem - weer net zo droog en dor als het eens was op de vlakten van de Doggersbank.



http://www.joop.nl/groen/detail/artikel ... reservaat/



.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Amigo_André
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-04-2011 10:57

Overheidsidioterie over vis eten

Bericht door Amigo_André » 12-07-2011 11:06

Een advies van de gezondheidsjongens is om twee keer per week VIS te eten. Dat staat in de “Richtlijn goede voeding”

Maar dat moet je niet doen, want dat is slecht voor het milieu. En dat zegt de Gezondheidsraad. Uiteraard zult u nu natuurlijk ophouden met twee keer per week vis te eten. Gelukkig wordt u nog niet verplicht om vegetariër te worden.
‘Regelmatig vis eten slecht voor het milieu’

Als iedere Nederlander twee keer per week vis zou eten, zoals wordt aangeraden door de Richtlijn goede voeding, is dat ecologisch belastend. Het bedreigt namelijk de biodiversiteit in zeeën en oceanen, schrijft de Gezondheidsraad in een vandaag gepubliceerd advies.

De andere voedingsrichtlijnen zoals eten volgens de ‘schijf van vijf’ zijn wel zowel gezond als ecologisch verantwoord. Vooral vermindering van consumptie van vlees en zuivel is ecologisch beter. Het helpt om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, evenals het aantal landbouwgronden dat nodig is om dieren te kunnen voeden.

Overigens hoeft niet iedereen vegetariër te worden, zo schrijft de Gezondheidsraad. Dat kan zelfs problemen opleveren voor kinderen, zij lopen namelijk kans op groeiachterstand als ze geen vlees en zuivel krijgen.
bron:www.vrijspreker.nl

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 12-07-2011 13:43

ohhhhhh krijg je daar een groeiachterstand van

Sinds mijn operatie 10 jaar geleden lijkt het alsof ik 10 cm gekrompen ben, vind het toch wel veel, denk over een paar jaar ben ik piggemee

Maar.......na die operatie lustte ik totaal geen vlees meer oa.

zou dat er iets mee te maken hebben?. vis mag ik niet dus dat is niet het probleem, voor mij wel, ik vind het lekker maar t is van de menulijst geschrapt..

Ga nu toch verder denken dan rechtuit..

tnx. Andre.. goed stuk
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie