Ik, de anderen en de wereld

Plaats reactie
Famke
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-11-2010 17:08

Ik, de anderen en de wereld

Bericht door Famke » 25-11-2011 12:32

.
.

Ik, de anderen en de wereld.


Afbeelding



Betekent het eind der tijden soms: het eind van onze ongebreidelde materiële creatiekracht?



Sinds de veertiger jaren is in Europa en Noord-Amerika een enorme manifestatiedrang in de mensen gegroeid, we zoeken naar vrijheid, naar zingeving en willen ook onze ideëen graag vormgeven. De mens ervaart sinds een paar decennia een kracht in zich die kan maken (en breken). We gaan meer en meer inzetten op de positieve kracht. De negatieve kracht hebben we door en door leren kennen, denk aan de tweede wereldoorlog. Een culminatie van kwade energiëen werd daar zichtbaar! We hebben door schade en schande geleerd dat we met die creatiekracht een structuur kunnen bedenken waarbij we een grote groep medemensen kunnen elimineren. Misschien is dit wel de reden dat we nu beducht zijn geworden voor de kracht die we in ons mee dragen! En zijn we daarom zo aan het experimenteren met deze kracht. We zijn mondiger en assertiever dan ooit?



Stukje bij beetje, maar wel in een zeer snel tempo, worden we ons bewust van deze kracht. Het is omgevormde seksuele energie. Het kan verzengend zijn, of opbouwend. De laatste jaren gaat die ontwikkeling heel erg snel, bijna dagelijks ervaren we de resultaten en de effecten van de omgevormde seksuele kracht. We gaan steeds meer zaken in de vorm zetten, we zijn naast voelende en denkende wezens, ook manifesterende wezens geworden. We bedenken van alles, en zetten het om in een vorm. Dat we het daardoor erg druk hebben gekregen is evident. Dat we anderen kunnen onderdrukken met onze bedenksels wordt in versneld tempo duidelijk. Wat door de een wordt gecreëerd, moet de ander immers consumeren, daar zorgen de oude paradigma’s voor. Tijd voor een verandering dus!



De mens wil zich manifesteren. Dat zit nu eenmaal in ‘de genen’. Kijk naar de geschiedenis: hij vond het wiel uit, maakte vuur, schoor schapen en spon de wol en weefde vervolgens kleding om zich warm te houden en zijn huid te beschermen. Hij groef klei op, vormde er schalen van en bakte ze in het vuur. Hij vond metalen in de aarde en smeedde ze in het vuur tot ijzer. Hij blies glas van lood en zand. Hij was tot nu toe een alchemist van de hoogste orde! Zijn manisfesterende (wat zijn ‘mani’ = handen kunnen maken) vermogen vinden we nu ook terug in kafkaëske structuren en in controlerende regels in de samenleving. Regels zijn immers ook een bedenksel, een logisch middel eigenlijk, om de chaos op orde te houden… Want hoe meer er wordt gecreëerd, hoe groter de chaos zal zijn! En hoe groter de behoefte aan regels. Of: een sterke man die ons aanstuurt. Stappen we nog eens in deze laatste valkuil? Nee! Het is zo langzamerhand tijd om vanuit die chaos een nieuwe ordening te creëeren. Het enige middel om een nieuwe orde te ervaren lijkt te zijn: liefde.



Ons bewustzijn groeide en het collectieve Zelfbewustzijn groeit nu dagelijks in zeer snel tempo. Het bewustzijn staat voor de mate waarin de mens kan creëren. Als hij de vrijheid heeft gekregen om te creëeren, stapt de mens uit het slachtofferschap. Hij neemt het leven in eigen hand. Hoe meer een mens weet, hoe meer kennis hij heeft, hoe groter de drang om zich te manifesteren. Hoe groter ook de drang naar individuele vrijheid. Naarmate wij in het westen materieel groeiden, raakten ook de mensen in andere –armere- werelddelen in een groeiproces. Zo gaat dat: als jij je bewust wordt, gebeurt dat ook met anderen. Eigenlijk betekent dit dat je de mooie plicht hebt om te groeien. Groei jij, dan krijgen anderen ook die kans! Alles is immers met elkaar verbonden!



Wij zijn allemaal deel van de hierboven geschetste mens die op de tijdlijn van het verleden verschillende wapenfeiten heeft neergezet: dat spectrum van creatie loopt van het profeteren van de hedendaagse tijd en het geven van woorden aan diezelfde voorspellingen, tot aan het bouwen van moderne torens die tot aan de hemel reiken. De gezondheidszorg, het onderwijs, de infrastructuur: ze zijn allemaal bedacht en gevormd. Pradaschoenen, Blackberries en Louise Vuittontasjes ook. Het zijn feitelijk armoedige creaties. Want ze sluiten groepen mensen uit die deze creaties niet kunnen betalen of niet mee kunnen komen. Of ze onderdukken omdat er leningen moeten worden afgesloten om deze producten aan te schaffen. Of omdat we ons tegen beter weten in moeten aanpassen. Zelfs onze woorden zijn een uiting van creatie: wat we denken kunnen we immers zeggen, en als we iets zeggen dan kunnen we het ook ‘materieel’ maken.


Denken, voelen, willen en handelen. Wat mooi eigenlijk dat we ons dit nu zo bewust worden!

In de veertiger jaren schreef Max Dendermonde het boek: ‘De wereld gaat aan vlijt ten onder’. Die titel komt steeds in me op als ik denk aan de creatiekracht van de mens in de huidige tijd. Want op dit moment komen heel veel mensen in hun creatiekracht. Dit betekent een drukte van belang! We hoppen van het een naar het ander. We lijken wel apen die van de hak op de tak springen! Apen zijn gek op glitter en glamour. Ze volgen hun impulsen zonder na te denken.

Manifesteren ging tot nu toe over manifesteren in de vorm. Methodieken die ons daarbij helpen gaan daar bijvoorbeeld over: hoe creëer je wat je wilt? Individuele veiligheid staat daarbij voorop. Ik wil: een mooi huis met carport, dat kan ik zeker voor elkaar krijgen! Het is een logische stap in onze ontwikkeling. Voelden we ons eerst slachtoffer, nu worden we een bewust individu, een mens met een ego dat gericht kan denken en handelen en dat zelf wil gaan bepalen hoe het leven wordt ingericht.



De noodzaak is er nu al een poosje om te kijken wat we nu eigenlijk willen creëeren? Nu komt er dus de essentie van gezond, voedend en in vrijheid voor iedereen creëeren bij. Vanaf nu kunnen we ons dus ook de volgende vragen stellen: Is dat wat ik in de wereld wil zetten, voor mezelf, voor anderen en voor het grotere geheel werkelijk voedend?

Wat groeien we toch snel! Met gigantische stappen gaan we door de processen heen.

Kijk maar eens terug en benoem eens wat we in de afgelopen tien jaar hebben gedaan met zijn allen! Voel je de drang om jezelf te manifesteren? Zoek vanaf nu naar de creatie vanuit Liefde! Er komt een rust en vrede over je die je nooit meer wilt missen!



Be gentle to yourself, to another and to the world!



Mediteer hier maar eens op:

God loopt vanaf nu met me mee, terwijl ik manifesteer! IK mag iets voor MEZELF bedenken, tegelijkertijd bedenken wat goed is voor ANDEREN en ook nog eens dat wat goed is voor de hele WERELD!

Ik, de anderen en de wereld.



Veel moed en wijsheid!





Sylvia van Zoeren

bron:energyswitch.nl



Plaats reactie