Deepak Chopra: Alchemie en Verandering

Plaats reactie
dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Deepak Chopra: Alchemie en Verandering

Bericht door dolfijntje » 24-09-2011 22:50

Alchemie en Verandering
-----------------------------------


Bij geen enkele maatstaf, alchemie is magisch. Je kan geen lood in goud omzetten door het te verhitten, slaan, omvormen in andere vormen, of het combineren met elke gekende substantie. Dat zijn simpel fysieke veranderingen. Eveneens zal je nooit een innerlijke verandering veroorzaken door je oude zelf te hameren met kritiek, je te verhitten met opwindende ervaringen, je te hervormen hoe je er fysiek uitziet of door te verbinden met nieuwe mensen.

Wanneer je bewust uitlijnt met de principes, geef je jezelf een opening voor verandering.

Schrijf de 9 principes neer zoals ze persoonlijk van toepassing zijn voor jou en begin ze te leven. Draag ze met je mee, verwijs ernaar ter herrinnering elke paar dagen. Het is beter te focussen met intentie op één principe per dag dan te proberen er teveel ineens te includeren.

1 De gebeurtenissen in mijn leven reflecteren wie Ik ben

2 de mensen in mijn leven reflecteren aspecten van mezelf

3 Aan wat ook dat Ik aandacht geef zal groeien.

4 Niets is willekeurig - mijn leven is vol tekens en symbolen.

5 Op elk gegeven moment, geeft het universum mij het best mogelijke resultaat

6 Mijn innerlijke bewustzijn is altijd aan het evolueren

7 De richting van het leven is van dualiteit naar éénheid

8 Als Ik me open voor de kracht van evolutie, zal het me dragen naar waar Ik wil gaan.

9 De gefragmenteerde geest kan me niet tot éénheid brengen, maar Ik moet het onderweg gebruiken.

Aangepast van Het Boek van Geheimen door Deepak Chopra (Harmony Books, 2004)

vertaald door sandra


dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 24-09-2011 22:51

oeps, afbeelding vergeten :)


Afbeelding

Plaats reactie