De tijd van de kerken

Plaats reactie
lumeria
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-04-2011 21:29

De tijd van de kerken

Bericht door lumeria » 18-05-2011 22:51

De tijd van de kerken.
De geschiedenis herhaalt zich,
Al een tijdje verbaas ik me over hoe wij mensen op onze zoektocht naar spiritualiteit ons willen aansluiten bij een gemeenschap.
Al vanuit de oude tijd worden er groepen gevormd om geestelijk leven mee te delen en worden er mensen aangewezen die ogenschijnlijk de wijsheid bezitten om daar een leidersrol in te gaan spelen.
Dit gebeurt in alle religies, oud en jong er wordt alleen een andere naam aan gegeven.

We gaan naar onze recente geschiedenis kijken zoÂ’n 500 jaar terugÂ….
Ja recent.

We weten dat de roomse kerk de ongekende macht al heeft ingeleverd wat begon met de 95 stellingen van Luther die hij op 31 oktober 1521 slaat op de deuren van de slotkapel van Wittenberg.
Hiermee begon de afscheiding die geleid heeft tot vele kerkgenootschappen.
De gereformeerde, hervormde, kerk en later de pinkster gemeente baptisten gemeenten en diverse private kerkgenootschappen werden opgericht.

In mijn leven heb ik de zoektocht van mijn ouders mee mogen maken, mijn moeder uit een gereformeerd gezin en mijn vader uit een vrijgemaakt gereformeerd gezin ( art.31 ).
Geloofsgemeenschappen met strikte regelgeving voor het trouw opvolgen van de kerkse leer.
Ze hadden na de geboorte van mij een gevoel dat ze een andere beleving wilden gaan ervaren wat betreft geloof, Mijn zus en ik hebben de kinderdoop nog ontvangen en mijn zusje en broertje een kerkelijke zegening omdat mijn ouders lessen ontvangen hadden waarbij hun inzicht anders was geworden en naar hun inzicht hun 2 jongste kinderen lieten zegenen zodat ze op latere leeftijd konden kiezen voor een doop.

Mijn ouders hebben een aantal kerkgenootschapen gevolgd en aan het einde van de zeventiger jaren van de vorige eeuw hebben ze zich aangesloten bij een nieuw genootschap, en wat ik me ervan weet te herinneren is de rede geweest dat de regels volgens de kerkelijke instituten waren gesteld niet volgens de leer van Jezus zou zijn.
Vele nieuwe regels zijn bedacht door kerkelijke leiders waarbij Maarten Luther ook zijn bezwaren had.
Jezus stelde geen regels alleen het leven vanuit liefde,
Meester Jezus heeft ons prachtige lessen gegeven waarbij uit geen enkele les blijkt dat we ons moeten houden aan de het feit dat we in zonde geboren worden, of dat we belijdenis moeten voordat we gedoopt mogen worden is onzin!
Ja dit durf ik te stellen want Jezus van Nazareth hoefde voordat hij door Johannes gedoopt werd ook niet zijn zonden belijden en een cursus doen en kerkengeld betalen.

Dit zijn de lessen die Jezus ons geeft, de liefde vanuit het christusbewustzijn, eigenlijk de liefde vanuit je hart naar iedere mens toe mag en hoeft niks te kosten.
Met andere woorden als jij het ritueel van de onderdompeling of de eenvoudige doop wilt ondergaan dan heb je daar alleen jouw eigen intentie voor nodig.
Dus wil jij gezuiverd worden van de levenswijze en een rituele geestelijke reiniging wilt ondergaan dan kun je elk mens vragen om samen met jou een ritueel van onderdompeling te doen.
Vaak is het fijn om dit in een groepje te doen op een speciale plaats. Maar toen ik ongeveer 10 geloofs gemeenschappen belde dat ik een kind van de heer ben en graag het ritueel van de volwassen doop wil ondergaan was er in geen enkele kerk plaats voor mij.
Ja, het kon wel, zeker geen probleem maar wel eerst elke zondag naar de preek komen, een cursus volgen om de Bijbelteksten te kennen en mijn schulden belijden en het belangrijkste lid worden van de kerk en betalen!

Dit is nooit de bedoeling geweest!
Dus heb ik in de engelen ontwaken een doop als inwijding tot het christus bewustzijn.
Geen onderdompeling maar een kortere doop maar met dezelfde intentie.
Wil jij een volwassen doop ritueel ondergaan dan kan dat tijdens de warmere maanden van het jaar waarbij we in een Pino uit de ijstijd het ritueel kunnen laten plaatsvinden.
Dit gaat dan om de onderdompeling zodat je na dit ritueel gezuiverd van jouw gehele verleden schoon kunt beginnen en op een heilige wijze jouw toekomst binnen kunt gaan.

Er zijn geen verplichtingen, geen regels en alleen een kleine vergoeding voor de tijd die ik besteed aan jouw ontwikkeling in jouw leven.
Je kunt me hierover emaillen. info@lumeria.nl
Net als alle ander “kerkelijke” rituelen staat dit niet op mijn website, maar alle rituelen horen ook tot mijn werkzaamheden.

Nu terug naar die kerk.
Deze vorm zijn we langzaam aan het verlaten, en we hebben in de afgelopen 40 jaar vele nieuwe richtingen bij gekregen.
Ik kan ze niet allemaal opnoemen want dan is mijn blog gelijk vol,
Maar denk maar aan alle spirituele genootschappen, en ik ga er geen eentje noemen iedereen weet wel een vorm te bedenken waar je van gehoord hebt.

We zijn in de afgelopen tientallen jaren gegroeid in inzicht en bewustzijn.
Maar zijn we wel gegroeid?

Als ik nu kijk naar gemeenschappen die het goed voor hebben met je, maar waar je ook aan verschillende eisen moet gaan voldoen.

Wat is de essentie van alle spirituele wetten, van spirituele geloof?
Of het esotherische levensvisie?
Zo zijn er nog vele benamingen te bedenken en daarnaast heb je verschillende vormen van energie geven en ontvangen.

In de kerk kun je een zegening halen voor alles wat je lief is, materieel, huisdieren, en jezelf.
In de spirituele leer kun je dat ook, de een zal het reiki noemen, ikzelf geef cursus in engelen en Lady Kwan Yin en een heksen opleiding.
Anderen gaan re-connective en weer anderen doen universal white time healing.
Anderen hebben diverse attributen erbij net als in de diverse kerk gebouwen.

Maar zijn wij nu niet gelijk als de kerken bezig?

Ik hoef geen Luther te zijn met de 95 stellingen, ik hoef er maar eentje.
En die sla ik nu op de deur die internet heet:

Energie behoeft geen naam of vorm!

Dit is verbonden met het ego en het kleindenkend vermogen van de mens.

Oei.
Ja okee ik ben niet universitair geschoold maar hemels geschoold.
Dus dit is de universele boodschap die via iedere vorm de aarde bereikt.

Wij zijn allen energie en we zijn allen één.

Alles is liefde en alles regeert vanuit liefde.
Kijk en lees de leringen van meester Jezus, nu ook nog geeft hij via de channelingen door dat de boodschappen anders dan in de bijbel bedoeld is, dit als handreiking voor jouw eigen pad van bewustzijn en jouw pad van verlichting.


Je hoeft geen certificaten of diplomaÂ’s van 10 verschillende helings vormen om zeker te weten dat je energie kunt hanteren en sturen.
Want dan zijn wij gelijk aan de kerken met haar verschillende vormen.

Ieder mens die vanuit liefde handelt en vanuit een vrij inzicht en zonder oordeel een ander mens kan helen hoeft dit niet met naam en toenaam op een papier te hebben om te bevestigd te krijgen.
Als jij je verbind met de universele energie dan wordt via jou de energie gestuurd, jij geeft de boodschap van genezing, van concentratie, van vergeving of van een ander doel aan de stroom mee die je stuurt naar de ander.
En dan gebeurt de magie die we zo graag willen benoemen met moeilijk en duur verkregen namen, maar we zijn allen één en allen verbonden met de stroom van energie die alles mogelijk maakt. En dat maakt namen geven overbodig.

Er is wel een wetenschappelijke studie en verklaring voor gegeven en bewezen door deze wetenschap.
Namelijk quantum fysica, alles is energie en wij zijn allen één en als jij jouw energie kan verbinden met de anders gaat er een stroom ontstaan die de energie compleet kan veranderen.

Het is niet nodig om religie te hebben, een verbintenis met jezelf en je eigen bewustzijn maakt dat je kosmisch verbonden bent met alles wie jouw leven goed maakt.

Door in de beperkingen van de genootschappen, kerken en benoemde energie te blijven staan blijf je hangen in een aardse energie die nooit verder zal gaan dan nu in dit leven.

Soms heb je die onderdompeling in water nodig om je te zuiveren van alle processen in je leven, of jouw beloftes, geloften en bezweringen af te doen als een jas die je uittrekt.

Dit kan een bevrijding in je leven van het heden betekenen doordat je alle beloften van bijvoorbeeld kuisheid, armoede of strijd afdoet en een bevrijdt bent en je zonder jas en geheel schoon kennis kunt maken met jouw eigen bewustzijn en je één te voelen met de kosmos en voelen dat alles in energie verbonden is en dat met 1 gedachte jouw wereld kan veranderen.

Elke stap hoe klein dan ook is een stapje voorruit.

De boodschap die ik jullie wil meegeven is:
Je hoeft niet de moeilijkste en duurste cursussen te doen of bij een kerk aangesloten zijn om te leren en samen te zijn en je plekje in de hemel te vinden.

Je kunt je aansluiten bij een groep waar jij je veilig voelt om te groeien en te delen van lessen in je leven.
Maar dat kan ook de fitness groep zijn of de AA groep.
Of de babymassage club die een tijdje bij elkaar is en dan elk hun eigen weg weer gaat, waarom?
Om het logische gevolg van de groei van je kind, en dit kom je in alle groei processen tegen.
Je groeit, je leert van mensen een bepaalde tijd en dan ga je weer een andere weg.
Dit hoort tot de inwijding van jouw levenslessen die jij gekozen hebt toen je hier kwam.

Dit is het ascensie proces van de mensheid en van de aarde en al haar levende wezens.
We vertrouwen op de rituelen van de geloofs of energie vormen maar het enige wat je hoeft te doen is vertrouwen hebben in jouw bestaan.

Dit is de reden waarom wij ons open mogen stellen voor de grote veranderende energie die deze evolutie met zich meebrengt.
Met liefde en verwondering ervaren van de magische tijd, zonder daar regels en predicaten aan vast te plakken.

Maar in het vertrouwen dat ieder mens een bewustzijn heft waarbij we verbonden zijn met alles wat we nodig zijn om te groeien, te leven en om van te houden.

In liefde

Klaske Goedhart*Lumeria
18 mei 2011





Hoi klaske, •zou graag over de kerken wat jij schrijft in conclaaf willen gaan, ook los van de kerk...wat jij zegt....

Maar waar is het individu, jij schrijft wel zo mooi, (en dat vind ik ) maar ik snap dat je van je eigen uit praat.
Maar het is wel makkelijk om alleen vanuit jezelf te praten, of zie ik het nu niet goed?

Want ik voel, niet wat jij voelt.

Of beleef niet wat jij hebt beleefd!

Wel mooi hoe jij het kenmerk van de kerk uit(schrijft) spreekt, dit vind ik ook namelijk....ach lang onderwerp....

bla bla bla.


Het leven bestaat uit meer! Dan de kerk!!!!!
Ik ben niet kerkelijk, maar wel geschoold dankzij mn moeder, christelijke school. Blij mee.

Maar ben nog blijer met wat het leven bied, ook al is dit geen leven!

Het is niet leuk meer.......................................
Toch zal het blijken....want ik ga het aan, nog steeds....het houd niet op!
Ik weet 1 ding, het houd 1 x op! Hoe dan ook...

Filosofische groetjes, wou dat ik een maatje had die me begreep.

Snap er soms geen hol vol, ook al heb ik hulp gehad(psychologisch)
Ook diegene kan mij niet volgen...Maar ben Zeker niet gek! Alleen erg overgevoelig....met ook een gave geloof ik....maar ja niet voor mezelf....
Was dat maar waar.

Snap zoveel niet, wat mensen beweegd, om zo stom of zo raar te reageren...of te doen?

Het is zo simpel eigenlijk!!!!

Tsja live goos on!

OOk al is mn hart ,gebroken...

Ik blijf geloven in het goede.


Mijn antwoord:

Ja, ik schrijf vanuit mezelf zoals ik altijd doe,
mijn verhalen over het leven, het zicht op de maatschappij zijn vanuit mij als mens geschreven waarbij ik de ervaringen gebruik die ik in mijn leven meemaakt,
Ik krijg inzichten vanuit channelings maar blijf vanuit mijn individu schrijven.

Het gaat niet alleen over de kerk maar ook over de combinatie van de kerk en dat ik dezelfde gevolgen zie in de spirituele wereld

Binnen de kerken zie je na de roomse kerk afsplitsingen terwijl we naar de zelfde God bidden en nu zie ik hetzelfde in de spirituele wereld.
En ieder vind zijn of haar geloof of vorm van heling het beste.

Maar waar het omgaat is dat het allemaal één is.
alleen dat we ieder van ons een eigen pad te volgen hebben en dat wanneer je de energie van boven van het Goddelijke wilt voelen je niet via regels en beperkingen hoeft te doen maar vanuit je hart altijd de verbinding kunt maken.

Daarbij haal ik de doop aan omdat niet alleen ik tegen de restricties van de kerk aanloop om dit ritueel te ondergaan maar heb dit meer van mensen gehoord.


Ik hoop dat ik je hiermee iets meer geholpen heb.

en een filosofisch groepje, mensen om te praten iedere maand geef ik interactieve lezingen waar we over dit soort zaken praten.

Groeten Klaske


twitter #lumeriaklaske

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 18-05-2011 23:32

Ik zie de kerk/tempel als mijn lichaam, daar moet ik zuinig en netjes mee omgaan

Ik zie Jezus/God als het positieve
de duivel als het negatieve

Je hebt ze allebei nodig , maar moet er mee om weten gaan.

Ik zie de heilige geest als het geluksgevoel, het gevoel als ik iemand heb
kunnen helpen, in welke vorm dan ook

Als God mijn gelijke is..is de spiegel waar ik inkijk het gezicht van God

Hoe ik daarmee omga.......probeer naar m te glimlachen, en weet je
dan lacht hij terug..



Dit verhaal vertelde ik op de kerkles van de kerk en ik werd verbannen.


en toch kreeg ik antwoord via de radio.

Belijdenis heb ik nooit willen doen, ook die belofte niet, daar kon ik me niet aan houden en als ik naar de kerk ga belijd ik automatisch mijn geloof anders ga ik niet.


Mijn vader was gereformeerd en moeder hervormd,
we geloofden allemaal in de wereld en de goedheid
maar minder in de kerk


Verhalen genoeg

maar hier laat ik het even bij, ben al te laaat........


mooi stuk klaske.......dank je voor deze bijdrage

liefs, Elisabeth
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

lumeria
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-04-2011 21:29

Bericht door lumeria » 19-05-2011 00:05

Ik was afgelopen zondag op een lezing over Qauntum fysica van Amit Goswami en hij vertelde hetzelfde, je kunt niet het licht hebben zonder de duisternis.
De duivel en goed zijn in evenwicht bij elkaar en je hebt ze beide nodig.

Ik was al bezig met een aantal stukken voor cursussen te schrijven over inwijdingen en met deze column en hij bevestigde wat ik al geschreven en bedacht had.

O ja dacht ik daarom ben ik nu hier om de bevestiging te krijgen en te voelen hoe een groep onbekende mensen een zelfde liefde en passie kunnen delen zonder regels en oordelen.
Heerlijk!

Bedankt Elizabeth voor je reaktie.

Liefs Klaske

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 19-05-2011 21:45

als ik je kan helpen, laat je het maar weten, ik heb nog veel meer
van dergelijke info

liefs..
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie