Nieuw Jaar, Nieuwe Jij

Plaats reactie
dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Nieuw Jaar, Nieuwe Jij

Bericht door dolfijntje » 10-01-2012 11:55

Nieuw Jaar, Nieuwe Jij?
-------------------------------
iemand stuurde me een e-mail met informatie over het creeëren van een nieuwe Mij voor het nieuwe jaar. ik dacht er even over en dan besliste ik dat ik geen nieuwe Mij wilde. ik ben perfect blij met wie ik nu ben, en zeker wanner een \nieuwe Mij\ betekend doorheen alle leren, helen, groei en verandering gaan die ik gedaan heb de voorbije 15 jaar. wat Ik zou preferen is om een \hele\ Mij te zijn, eentje die perfect uitgelijnd is en kompleet, met mijn heling en loslaat werk dat gedaan is zodat Ik nieuwe keuzes kan maken in mijn leven.

Hoeveel druk plaatsen we op onszelf om te veranderen en transformeren omdat het het begin is van het nieuwe jaar? Wat als we niet klaar zijn om te veranderen op 1 januari en het niet gebeurt voor 31 Maart? moeten we ons dan drie maanden slecht voelen omdat we onze nieuwe Mij op wacht moeten zetten tot dan? ik weet dat we nieuwe realisaties hebben elke dag en dit verandert ons leven op de enige manier dat het kan veranderd worden, stap voor stap. Druk op onszelf plaatsen om te veranderen juist omdat de datum 1 januari is, is een uitnodiging voor oordeel en kritiek.

Recentelijk gaf Ik wat dingen weg die Ik jaren vasthield. Nu heb ik ze lange tijd niet gebruikt maar Ik dacht dat Ik ze zou gebruiken, dus bleven zij in een kast totdat Ik besliste zal zij opnieuw bruikbaar zouden zijn voor mij. Dan op een dag, vorige week, nam Ik iets uit de kast en zag Ik deze dingen en vroeg me af waarom ik ze hield. de verbinding was weg en Ik was klaar om ze los te laten. En dat is hoe moeiteloos loslaten kan gebeuren zolang we geen druk plaatsen op onszelf om te snel te veranderen.

We veranderen altijd eerst in geest alvorens we veranderen in het fysieke dus als we meer en meer bewust worden van wat aan het gebeuren is met ons op een spiritueel niveau, kunnen we mogelijk ook bewust worden van wat kan voelen als materiële stagnatie. dit is een tijd om zacht te zijn voor onszelf en om te herinneren dat we energetische imprinten dragen die al eeuwen bij ons zijn. Het graduele proces van heling bereid ons voor om klaar te zijn om te verangen wat we loslaten, zodat we altijd onze kop vullen en legen terzelfdertijd. Dit is een veel zachtere, hele en uitgelijnde benadering om een nieuwe mij te creeëren, eentje die we kunnen steunen en die ons zal ondersteunen op de volgende stappen van ons leven.


Plaats reactie