Jennifer Hoffman: Hebben Je Kinderen Zich Van Je Afgekeerd?

Plaats reactie
dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Jennifer Hoffman: Hebben Je Kinderen Zich Van Je Afgekeerd?

Bericht door dolfijntje » 12-09-2011 10:33

Hebben Je Kinderen Zich Van Je Afgekeerd?
-----------------------------------------

Eén van de meest moeilijke bragen die Ik hoor van ouders is of hun kinderen ooit nog tegen hen zullen spreken omdat zij hen maanden of jaren niet gesproken hebben. Sommige kinderen keren zich volledig af van hun ouders, zonder redenen te geven of verklaringen en weigeren om enige interactie te hebben met hen. Dit is eigenlijk aan het gebeuren bij mij ook, met één van mijn kinderen en het is hartbrekend en moeilijk maar het is eveneens hun keuze en ik moet dit eren en respecteren. En als dat aan het gebeuren is met jou kinderen, kan dit ook jou oplossingen zijn, althans voor nu.

Er zijn redenen waarom onze kinderen voelen dat zij zich kunnen afkeren van ons en een ervan heeft te maken met het feit dat we van ze houden en zij weten dat. Zij weten dat zij uiteindelijk kunnen terugkomen en kunnen bijleggen en onze liefde voor hen zal er nog steeds zijn. Het andere heeft te maken met hun spirituele groei. Sinds zij ons kunnen zien als krachtvol en volbracht, zelfs als wij ons niet zo voelen, zijn zij bang dat zij in onze schaduw staan en voelen zich bedreigd door onze kracht. In plaats van erover te praten met ons en er een positieve oplossing voor te zoeken, ontdoen zij zich van het licht waarvan zij denken dat het hen overschaduwd.

Natuurlijk doet dat ons niet beter voelen en is het niet de waarheid, maar het is hun waarheid, wat zij geloven en we moeten het respecteren en eren. In plaats van ons droevig en afgewezen te voelen, is het nodig dat we verdergaan met ons leven en hen laten verdergaan met dat van hen. Zij zijn niet volledig weg, juist uit het beeld voor het moment. Het is geen goede of krachtvolle manier om te zijn maar dat is waar zij in staat toe zijn. Iedereen, inclusief onze kinderen, handelen vanuit de plaats waar zij het meest krachtvol voelen. En soms voelen zij dat zij hun kracht kunnen uitten door ons af te wijzen.

En zij hebben eveneens geheime afkeer en boosheid, welke het geval is met mijn kind, dat zij niet willen delen. In tijd dat dit onthuld worden en een nieuwe relatie kan beginnen. Je kind zijn afkeer van jou is een reflectie van hun opinie van henzelf, niet hun opinie van jou. En op een dag zullen zij scchrijven of opbellen alsof er niets gebeurt is en kan je opnieuw een relatie hebben met hen. Maak hen alsjeblieft duidelijk dat zij begrijpen dat afkeer geen acceptabel gedrag is en dat ze je niet kunnen pijn doen juist omdat je van ze houdt, en verwachten dat je het met de glimlach neemt. Grenzen stellen voor gedrag is juist zo belangrijk wanneer ze twee zijn dan als zze 32 zijn. Dus aanvaardt hun keuze, ga verder ondanks je gebroken hart, creeer een vreugdevol leven en wanneer zij klaar zijn, zullen ze opnieuw aan je deur kloppen en willen ze herverbinden.


Plaats reactie