DE AARDE ALS WEZEN

Plaats reactie
Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

DE AARDE ALS WEZEN

Bericht door Liana » 11-09-2011 21:36

.
DE AARDE ALS WEZEN

Oth-channeling door Ellen Rauh

Goede avond jullie allemaal hier aanwezig, zichtbaar en nog veel meer onzichtbaar. Vanavond hebben wij een speciale gast: de Aarde. De Aarde spreekt tot jullie vanavond.

Era
Ik de Aarde, vraag jullie aandacht. Vele namen zijn mij reeds gegeven. Oude culturen gaven mij namen van godheden. Moeder Aarde, allerlei namen voor mij de Aarde. Laten wij voor het gemak nu de naam \Era\ aannemen ik, Era de Aarde. Vanavond wil ik mij melden, mijn nood melden, mijn liefde melden.

Lieve allemaal, ik Era, ben niet alleen een planeet, ben niet alleen een bol, ben niet alleen een plek voor natuur, voor leven, voor mensen, om te incarneren als mens. Nee, ik ben ook een wezen. Ook ik heb een bewustzijn en vele mensen, vele geloven, vooral de nieuwe geloven, hebben het niet meer over mij als wezen. Ik ben maar een plek om te vertoeven en er wordt wel voor mij gezorgd door vele bewegingen omwille van het feit dat ik natuur draag, zonder welke jullie niet kunnen overleven, maar dat gaat niet over mij als wezen. Jullie als mensen hebben een lichaam, een naam, soms vele namen en titels, maar jullie zijn ook een wezen. Echte liefde is niet omwille van uiterlijk vertoon, omwille van namen, omwille van nationaliteiten. Echte liefde is gebaseerd op het innerlijk wezen van die persoon, dat wezen wat de ander raakt.

Lieve allemaal, ik als wezen ben een kleine afsplitsing van het Al. Ook jullie zijn allemaal met jullie wezen een afsplitsing van het Al. Vele oude culturen hadden wel een band met mij. En het is begonnen met Atlantis. Jullie hebben de naam bedacht: \Atlantis, Atlantiërs\. Maar weet dat vòòr de Atlantiërs vorm konden aannemen op Aarde, zij daarvoor reeds lang – beetje bij beetje – in de atmosferische lagen om mij heen waren. Dat was nodig om beetje bij beetje in te dalen en uiteindelijk materie te bezielen, energie te brengen naar de Aarde, zodat er wezens op Aarde konden incarneren. Eerst in groepen met morfogenetische velden en beetje bij beetje, langzaam maar zeker, kwam de mens met een individueel bewustzijn.

Dat was een grote stap voor mij als Aarde, doordat er wezens incarneerden en de vorm en materie aannamen die uit mij bestonden, want alles wat jullie tot mens maakt, bestaat uit materie van mij, anders zouden jullie niet zichtbaar zijn. Weet dat er tegelijkertijd nog veel meer onzichtbare wezens op Aarde vertoeven zonder lichaam, zonder materie en toch zijn ze door de zwaartekracht, door de trillingen van hun energie, nog verbonden met de Aarde.


Ik Era, vraag jullie: hou van mij. Koester niet alleen de natuur, maar spreek mij aan als wezen. Zorg ervoor dat terwijl je als mens op Aarde rondwandelt, je je verbindt met mij als wezen. Als jullie in staat zijn om je te verbinden met mij als wezen, verbindt je jezelf met je diepe wezen die ergens in jullie lichaam huist en ooit als je het lichaam verlaat, weer teruggaat naar de sfeer waar jij bij past. Dus als je houdt van mij als wezen, ga je houden van jezelf als wezen en verandert de trilling van de Aarde.

Vele mensen hebben angst, paniek voor 2012. Ik niet, want in 2012 – en het begint al eerder – zal ik als wezen weer meedoen in het grote geheel. Ik zal niet meer alleen een planeet of een bol zijn die leven voortbrengt, die gebonden is aan polariteiten van nieuw leven, afsterven en weer nieuw leven. Want dat ben ik: ik ben polariteit, net als jullie. Tegelijkertijd: mijn wezen is geen polariteit. Ik als wezen ben nooit of te nimmer te beschadigen. Zoals ook jullie diepe wezen nooit te beschadigen is.

Wat er ook gebeurt, wat je ook meemaakt, jouw wezen wordt nooit beschadigd. Alles wat jullie ooit meegemaakt hebben op de planeet Aarde is keurig bewaard voor iedereen die het maar kan gebruiken. Besef heel goed dat niets, maar dan ook niets verloren gaat – al lijkt dat soms zo.

Vele mensen hebben al vaker afscheid moeten nemen van dierbaren. Weg zijn ze! Er ontstaat een leegte. Er ontstaat een leegte in het zichtbare. De herinneringen zijn gebaseerd op zichtbare situaties. Maar het wezen van die dierbaren is nooit weg. Als er een verbinding geweest is van wezen tot wezen, zal dat altijd blijven bestaan. En al zijn je herinneringen nog zo bitter, de wezenlijke relatie is nooit bitter. Want wezens worden niet beschadigd. Onthoud dat goed. Het uiterlijk van mij als Aarde is al vaak veranderd, maar niet mijn wezen.

Lieve mensen, hou van mij als wezen. Steeds meer zullen mensen plekken ontdekken op Aarde die verbinding maken met mij. Als je dit voelt, maak gebruik van die ventielen, van die bronnen, van die vortexen, of wat dan ook. Want het zijn ingangen naar mij als wezen. Zie mijn kern niet als een bol van vuur. Maar zie mijn kern als een wezen. Dat wil ik jullie vragen – allemaal!


Graag wil ik straks vragen beantwoorden en ik zal spreken namens de Aarde. Weet je, ooit ben ik als Aarde afgespleten van een groter geheel. En ik heb het dan nog niet over het Al. Ik heb het over een groter geheel wat versnipperd en versplinterd werd, om elk een eigen bewustzijn te ontwikkelen, zoals jullie als mens deel uitmaken – of je dat nu wil of niet – van een familie. Elk van jullie is een afsplitsing vanuit een stamboom. Ook ik ben een afsplitsing van een stamboom. En overal in het Universum reizen delen van mijn stamboom en weet je, wij blijven verbonden met elkaar. De nieuwe tijd brengt velen van mijn stamboom weer in verbinding met mij. Dus ik ben blij met de vooruitgang. Want het is niet meer zozeer dat het alleen nog om het Universum gaat, dat daar de hogere trillingen zijn, dat daar de hogere doelen zijn. Nee, ik ga weer meedoen met mijn bewustzijn. Als meer en meer mensen mij weer zien als een bewustzijn, als een wezen, zal ik steeds meer reflecteren wat mijn wezen is, verbonden met jullie. Want jullie zijn hier omdat er contracten zijn. Wij maken de nieuwe wereld en niet alleen het Universum. Ik Era, heb mijn bewoners nodig om een communicatie te hebben met die elementen van mijn stamboom. Velen van jullie komen van lagen, van sferen waar deeltjes van mijn stamboom vertoeven. Ik ken jullie allemaal en doordat jullie er zijn en contact maken met mij, ben ik weer aangesloten op mijn dierbare netwerk. Ik maak deel uit van het geheel. Ik ben maar klein. Maar alles wat klein is, is even belangrijk. Want ik Era zorg voor een evenwicht in het grote geheel. Door energetische lijnen, door magnetisme, door zwaartekracht, heb ik mijn baan. En laat het niet belangrijk zijn of ik van baan verander. Laat het niet belangrijk zijn of ik van uiterlijk verander. Ik blijf wie ik ben. Leer dus van mij om te veranderen van uiterlijk. Ik heb altijd overleefd maar was vaak diep weggestopt in de Aarde omdat ik nog maar zelden aangesproken werd.

Ik vraag dus aan jullie om contact te maken met mij, zonder jezelf te verliezen. Weet je, we moeten het samen doen. Samen gaan wij naar de nieuwe tijd en dat wil zeggen dat ik weer meedoe, dat het niet meer alleen om zielen gaat die jullie als het ware altijd verbinden naar boven. Jullie zijn gericht naar het Universum. Alles is boven. Nee, lieve mensen, het is ook beneden. Jullie zijn beiden. Jullie zijn boven, jullie zijn beneden. En met beneden bedoel ik mij, ik diep in de Aarde, ik doe ook mee! Hoe meer jullie je dus richten naar boven, naar een godheid of wat dan ook naar boven, hoe meer je loskomt van de materie. Maar lieve mensen, je \bent\ materie. Als je geen materie meer was, was je door velen niet meer te herkennen.


Ook materie heeft een wezen, hou ervan!
Doordat er nu een grote veranderingsgolf aankomt, zul je dus merken dat materie een wezen heeft. Dat is een grote vernieuwing. Huizen hebben een wezen. Auto\s hebben een wezen. Machines hebben een wezen. Zonder dat je ingewikkeld hoeft te doen, kun je dit wel gaan herkennen. En als je zo houdt van het wezen van de materie, krijg je een andere band met materie. Want ik ben materie, de bezieling van materie tijdens jullie verblijf op Aarde.

Iedereen die in twijfel is, die als het ware z\n kompas kwijt is: "Waar moet ik naartoe?" "Wat moet ik gaan doen?". Alles wordt onzeker. Vele zekerheden schijnen niet meer te bestaan, vooral lange termijn zekerheden. Weet: ik blijf bestaan en jullie blijven ook bestaan, zolang je op Aarde vertoeft. Laten we dus gaan samenwerken. Weet je, ik kan jullie ook helpen. Waarom moeten gidsen, leiders, afstemmingen, altijd van boven komen. Het is niet nodig. Er komt een grote omkering in het bewustzijn van de mensen en de grootste omkering zal zijn dat ik Aarde, deel uitmaak van een groter geheel en jullie dus ook. Besef dat jullie misschien per uitzondering honderdtwintig jaar op Aarde rondlopen. Dat is een fractie van een seconde en nog kleiner in de tijdsevolutie van het grote geheel. Geniet van mij. Laat mij genieten van jullie en via jullie contact hebben met mijn stamboom. Verloochen je hogere waarde en normen niet maar laat me ook meedoen. Laat het meer zijn. Want de nieuwe tijd wordt meer. Steeds meer doelen die elkaar dienen. Dat zal de grote vooruitgang zijn in de nieuwe tijd.




De grootste obstakels zijn de innerlijke gevechten
Goede avond jullie allemaal hier aanwezig. Hier zijn wij nu met drieën: mannelijk aspect ik Oth, vrouwelijk aspect ik Atha, verbonden met de Aarde Era. Dit is ruimer, dit is totaler, dit is meer iets wat geschreven is voor jullie mensen met een bewustzijn – zich bewust van hun eigen wezen op Aarde, want \dat wezen\ wordt aangesproken, om jullie bewustzijn te verruimen, om alle problematiek die zich nu voordoet en uitvergroot wordt op de planeet Aarde met een ruimer perspectief te zien, zodat je minder vlug oordeelt en eerder terugkeert naar liefde. Want lieve mensen, hoeveel onrust er ook is en hoeveel agressie en alle tegenstellingen die jullie bedenken bij liefde er nu uitvergroot worden; doe niet mee! Blijf liefde en uiteraard wordt je aangesproken op je eigen normen- en waardestelsel, op jouw respect voor alles. En wat zie je: het tegendeel van respect, het tegendeel van liefde, allerlei zaken die diep in jou grieven en voor je het weet voel je je niet meer thuis op Aarde.

Wij vragen jullie: neem je plek in op Aarde, sta je plek niet af op Aarde. Voel je vrij. Heb mededogen met iedereen, grote groepen mensen, maar ook de natuur die zich probeert te ontworstelen aan allerlei vormen van onderdrukking. Vrijvechten is een woord wat al lang bij de Aarde hoort. Wij zouden zeggen: vecht je niet vrij, voel de pijn als je je aangevallen voelt in jouw normen en waarden en keer terug naar neutraliteit, naar de vrede in jezelf, de liefde in jezelf en voor je het weet wordt je milder. Ga niet mee in de golven, weet dat het hoort bij de vernieuwing en als het je raakt, keer dan terug naar jouw gevoel hoe vrij jij bent op dit moment en besef dat jouw vrijheid het gevolg is van hele generaties die zich vrijgevochten hebben zodat jij je nu vrij kunt voelen. Voel dus dankbaarheid naar al diegenen die je voor zijn gegaan, die ervoor gezorgd hebben dat jij je een vrij mens kunt voelen en van daaruit kun je liefde, support en moed sturen naar alle bevolkingsgroepen die nu proberen zich te bevrijden van onderdrukking. In plaats van mee te gaan in oordelen van goed en kwaad, heb mededogen voor slachtoffers maar ook voor onderdrukkers. Want zonder onderdrukkers die uitvergroot gaan onderdrukken, komt er geen gevecht van vrijheid. Dan is alles maar half. Weet dus dat vele zaken uitvergroot worden, aan het licht komen, zodat vele mensen elkaar gaan besmetten en zeggen: "Nee. Afgelopen! Ik wil vrij zijn!". Besef dan tegelijkertijd hoe rijk je bent dat je er zelf soms maar zo\n klein gevecht voor nodig hebt.


De grootste obstakels van mensen zoals jullie hier aanwezig, zijn de innerlijke gevechten, gevechten tegen bepaalde gedragspatronen, gevechten tegen onderdrukkingen die je vaak jezelf oplegt, de strengheid naar jezelf toe. Ook dat is een gevecht. Probeer dus alles wat je raakt, alles wat je triggert terug te brengen naar de strijd in jezelf. Want het is niet omdat jouw strijd keurig verborgen blijft omdat je hem niet meldt aan mensen, energetisch geen energie van strijd uitstraalt. Vele mensen die zogenaamd gelukkig zijn, die zogenaamd alles voor elkaar hebben – lijkt het – zijn vaak verwikkeld in een enorme innerlijke strijd. Deze strijd, de energie van deze strijd, voedt de strijdenergie. Dus denk niet dat je niet meedoet met alles wat jou raakt wat je ziet. Hoe wreed kun je zijn ten opzicht van jezelf? Als wreedheid om je heen je stoort, ga eens even contact leggen met jouw wezen, die heeft misschien ook nog wel het één en ander te klagen over jouw wreedheid naar jezelf. Hoe meer je in staat bent door welke technieken dan ook om rust te vinden in jezelf, in je mind, om tijdelijk de strijd te staken met ideeën, dwingende gedragspatronen, hoe gemakkelijker de strijdenergie versnipperd en versplinterd.

De mens zal steeds meer ontdekken en het zal ook steeds meer een voedingsbodem vinden, dat de rust in jezelf zit. Niet buiten je, dan verbind je je niet met de strijd buiten je, maar met de strijd in je. En hoe vaker je in staat bent om neutraal zonder strijd momenten te ervaren – bewust – hoe moeitelozer jij met je eigen strijd om kunt gaan. Want door technieken tot rust komen, wil niet zeggen dat je dat deel in jezelf wat in strijd is, veroordeelt. Nee, het mag er zijn en jij verlegt de focus – tijdelijk. Dus je ontkent je strijd niet. Je geeft je strijd de ruimte om je er niet mee te bemoeien. En voor je het weet is de strijd verdwenen. Want lieve mensen, wat zijn jullie toch een bemoeials met jullie problemen en met jullie ideeën! Hou nou eens op om je te bemoeien met je denkpatronen, die zo graag de aandacht vragen. Zeg gewoon: "Weet je, doe vooral, ik ga even fietsen. Leef je uit." En doordat je afstand neemt van jouw strijd, van jouw problemen, van jouw gepieker, kan het zomaar zijn dat als je terugkomt van je fietstocht, de problemen verzand zijn omdat er geen voedingsbodem was. Give it a try! Ga het proberen. Als je het heel moeilijk hebt met wat dan ook, ga symbolisch fietsen en zeg: "Daaag, ik kom straks wel even terug!" en voor je het weet, is het niet meer zo erg. Het lijkt nieuw, maar het is helemaal niet nieuw. Vroeger gingen mensen bidden. De kracht van vele culturen was om mensen tijdelijk hun problemen te laten vergeten. Dat was een bad van neutraliteit. Maar de mens wordt steeds sterker, wil de macht niet meer buiten zich leggen, maar in zichzelf. Dus, als je je eigen baas wil zijn, ben dan je eigen baas. Laat je geen wil opleggen, ga symbolisch even fietsen als de problemen teveel tijd innemen of teveel tijd vragen: neem vakantie, ga even weg en als je terugkomt, wie weet zijn ze gewoon verdwenen.

Dus het was vaak tijdverspilling om zoveel aandacht te geven aan je innerlijke strijd. Kijk naar kinderen die zo mooi ventileren dat ze af en toe niet goed in hun vel zitten. Ze kunnen vaak niet uitleggen wat hun dwarszit. Probeer dat dan ook niet te vragen. Het kan zomaar een zonnestorm zijn waar jij geen weet van hebt, waar dit kind enorm onrustig van wordt. Het helpt niet om erover te praten. Het helpt niet om het te benoemen. Wat wel helpt, is om dit kind tijdelijk afleiding te geven. We kunnen het zo goed voor onze kinderen vanuit liefde en vanuit mededogen. Doe het dan ook eens voor jezelf.




Het begrip \wezen\
Kunt u het begrip \wezen\ wat verduidelijken?

Van wie wil je het horen? Ik Oth, heb een totaal andere benadering en verwoording over \wezen\. Weet je, ik Era heb nog een andere vertaling van wezen. Ik noem het een wezen omdat het een zijnstoestand is en tegelijkertijd geen zijn. Het is een evolutie van zijn want zijn beweegt niet. Zijn is statisch en een woord kan niet vatten wat er bedoelt wordt met wezen. Jouw wezenlijke zelf heeft niets te maken met wat jij ziel noemt. Wij zijn blij dat je dit vraagt. Jouw ziel – de totaliteit van jouw ziel – kun je niet zijn, want je bent een afgespletenheid van een groter geheel. Vandaar dat wij het woord \wezen\ gebruiken. Het is niet te benoemen. Het is een deel wat het wezenlijke van jou – vertaalt – en dat is bijna niet te vatten in een woord. Er ontstaat altijd veel spraakverwarring door woorden. Dus laten wij het houden bij wezen en vul zelf in welk woord voor jou het best het woordje wezen vertaalt en geef jezelf de vrijheid om dit woord te veranderen als een ander woord beter past bij jou. Vandaar dat we ook niet het woord God genoemd hebben. Wij noemen het het Al en het Al kan vele namen hebben, zoals ik Era ook al vele namen gehad heb.

Kijk eens naar jezelf om even op je wezen terug te komen. Ga ervan uit en wij denken dat je ervan uitgaat, dat dit niet de eerste keer is dat jij op Aarde vertoefd hebt. Wie weet hoeveel namen je al gehad hebt, hoeveel stukjes van jouw wezen jij al naar de Aarde gebracht hebt door hier met dat deel van je wezen te leven en jouw energietrillingen te verbinden met de Aarde. Elk mens – maar dat laten we over aan Ellen, die kan dat beter gaan verwoorden, zij spreekt over streepjescode en dat neigt ernaar. Elk mens heeft een unieke streepjescode, dus ook jouw wezen. Om het nog ingewikkelder te maken, jouw wezen kiest tijdens je leven op Aarde een bepaalde streepjescode omdat die het best past bij jouw levensplan. Maar een andere keer kan het zomaar een andere streepjescode aannemen omdat het dan weer beter past. Stel je voor: je hebt honderd jaar geleden ook op Aarde rondgewandeld, dan had je andere kwaliteiten nodig. Vele uitvindingen en technieken hebben mensen nodig om dat naar buiten te brengen, die dat kunnen maken, die daar kundig in zijn. Dus zij hebben in hun streepjescode al een kwaliteit bij zich die misschien nog niet gebruikt is maar gebruikt gaat worden. Want vele uitvindingen komen naar de Aarde en dat heeft te maken met andere bronnen van energie die aangeboord gaan worden. En dan hebben we het niet over olie en dan hebben we het niet over wind. Want vele energiebronnen zijn als het ware machtposities geworden. Daar hebben wij al veel over gemeld en dan denk jij: "Ja, maar hoe zit het dan met het wezen?". Stel je voor ik Era zeg jou dat bijvoorbeeld de materie olie ook een wezen is. Alle vormen van materie die ontdekt worden of ontdekt zijn, zullen uiteindelijk herkend worden als wezens. Zo komt er een enorm bewustzijn bij en dat is wat wij bedoelen.



Er komt een bewustzijn bij
De mensheid gaat naar een andere tijd van een ruimer bewustzijn. Dan ga je dus beseffen: water heeft bewustzijn en niet meer zozeer: water is zuiver, water is vervuilend, water is genezend,... Water heeft een \bewustzijn\! Zand heeft een bewustzijn. Wind heeft weer een ander bewustzijn. Indianen en oude volkeren hebben al die materies een God gegeven. En dat is nog iets anders, want een God staat weer buiten de materie. Wij hebben het over dat aspect wat \de materie\ bezielt, levend maakt, als je het zo wil noemen.

Geen enkel mens kan op Aarde vertoeven alleen door zich te voeden met Aarde-energie, water, lucht en voeding. Er is nog bezieling nodig. Er is nog een energie nodig die ook opgenomen moet worden. Nou, dat is jouw wezen, die een bepaalde voeding nodig heeft, die dus als het ware mee mag doen. Als jij los van je spijsvertering je afvraagt wat jouw wezen voor voeding behoeft, zou je wel eens verbluffende antwoorden kunnen krijgen.

Dus, we gaan naar een verruimd bewustzijn:
- Wat wil mijn lichaam?
- Wat wil mijn gevoelsleven?
- Welk gevoel vraagt aandacht?
- Wat wil mijn vochthuishouding?
- Wat wil mijn denken?
- En wat wil mijn wezen?

Tel maar op. Dan zit je in meer lagen van zijn die allemaal belangrijk zijn, die allemaal een disbalans kunnen veroorzaken en hoe langer je met een disbalans rondloopt, dan kun je er op wachten dat er lichamelijke klachten gaan ontstaan.

Dus lieve mensen, als je geconfronteerd wordt met lichamelijke klachten, laat alle aspecten meespelen. Het zal steeds belangrijker worden en er zal ook steeds meer aandacht komen voor energetische vervuiling in jouw aura. En als je aanneemt en accepteert dat je een aura hebt, dat je een energieveld hebt, dat jouw chakra\s ook ademen – in en uit – dan zul jij steeds meer verantwoordelijkheid krijgen voor jouw aura. Alles wat slaapt heeft geen verantwoordelijkheid. Maar alles waar je je bewust van wordt, daar draag je dus steeds meer zelf de verantwoordelijkheid voor en hoe meer mensen dit belangrijk vinden, zonder het ander te ontkennen, hoe meer geneeswijzen en apparatuur er zullen komen die dit kunnen meten. Het begin ligt bij de mensen: bij het wensen, het accepteren en dan wordt het voor je het weet in de materie weerspiegeld.




De huidige reguliere gezondheidszorg en de nieuwe tijd
Lieve Oth, kunnen jullie iets zeggen over de huidige reguliere gezondheidszorg
in de nieuwe tijd en de nieuwe tijd in de reguliere gezondheidszorg?

Met heel veel plezier. Zeer veel oude kennis die keurig bewaard is in de Aarde, wordt weer levendig. Mensen gaan het zich weer herinneren, gaan zich weer interesseren in oude gebruiken, oude culturen, oude manieren van genezen. Maar helaas, de – laten we het hebben over kruiden – de kruiden van nu zijn niet meer de kruiden van toen. Zij hebben een andere samenstelling van energie.

De grootste vernieuwing zal dus zijn dat het element \energie\ toegevoegd wordt. Laat los welke naam het heeft. Houd het simpel. Stel je voor: het begrip huisarts. Tijd is kostbaar. Er is te weinig tijd, dus is het raadzaam dat je in weinig tijd veel informatie krijgt. Hoe krijg jij in weinig tijd veel informatie? Door heldere waar te nemen zouden wij zeggen. Dat is een enorme tijdswinst. En je zult misschien denken: "Dat is nog wel heel ver van mijn bed show". En dan zeggen wij: nee hoor. Kijk naar jezelf.

Als mensen zich meer bewust zijn van energie, bewust zijn dat ze meer zijn dan een lichaam en een mind, maar ook nog eens een wezen zijn, zullen zij magnetisch artsen en specialisten aantrekken die daarmee bezig zijn. Dus wederom: durf te zijn wie je bent, durf een wezen te zijn en je bent de voedingsbodem voor vele mensen die op zullen staan en precies datgene in de aanbieding hebben wat jij vraagt. En dan gaat het er dus niet om over welke specialisatie het gaat. Iedereen die zich bewust is van zijn eigen spiritualiteit, zal sneller geneigd zijn hulp te zoeken bij iemand die dat ook erkent. Stel, ze zijn nog niet te vinden, doe het dan met datgene wat je hebt, maar blijf het wel wensen. Want door het te wensen, zal het ontstaan. En je gaat nog glunderen van alle mogelijkheden die nu onmogelijk lijken, die mogelijk zullen worden. De oplossingen zullen zeer simpel zijn. Maar zoals je weet, dan moet het grote bastion van macht gaan wankelen en aangezien alles gaat wankelen wat met macht te maken heeft, zal ook dat gaan wankelen.




De zin van pijn
Era, Oth en Atha, veel mensen leren nog via pijn en verdriet.
Maar kan het ook anders? En hoe is het voor jullie om naar
het leed op Aarde te kijken?

Wij zien niet het leed op Aarde, wij zien de vernieuwing. En ja, vele mensen herkennen alleen maar signalen van pijn. Kijk naar jezelf. Stel je voor: jouw oor is als het ware uit balans. Wat moet het wel niet allemaal doen om de aandacht te vragen dat het uit balans is. Heel vaak is de enige manier dat het pijn gaat doen, dat het gaat irriteren. Elke pijn is een roep om aandacht en zolang de mens niet vrijwillig luistert naar zijn lichaam, naar zijn wezen, naar zijn emoties durft te kijken, naar de denkpatronen durft te kijken, zullen al die facetten eerst pijn en verdriet moeten veroorzaken om aandacht te krijgen. En wat is verdriet? Lieve mensen, verdriet is altijd tijdelijk. Pijn creëer je zelf. Weet dat het aandacht is, dus je hebt een keuze. Geef het de aandacht, geef het als het ware de liefde die het nodig heeft en laat je oordelen los.

Hoe meer je in staat bent om vaker bewust tijd uit te trekken voor jezelf en je eens af te vragen: "hoe gaat het met mij? Hoe gaat het met mijn lichaam? Hoe gaat het met mijn emoties? Hoe is het met mijn denken? Heb ik feeling met mijn wezen? Heeft mijn wezen mij iets te vertellen?" Ja, hoe minder fysieke ongemakken jij als fysieke ongemakken zult ervaren. Het is waar, probeer maar. Zoek het maar uit. Als je dan ook nog je aura erbij gaat betrekken, als zijnde iets zeer belangrijks: jouw energietoevoer, het huis van jouw verstoringen of het huis van je rijkdom, zul je nog sneller fysieke kwalen in harmonie kunnen brengen of in ieder geval zo kunnen balanceren dat je er minder last van hebt. En ja, dat zal de nieuwe methode worden om balans te vinden. Probeer voor jezelf het woordje gezondheidszorg uit te bannen. Maak er \balans\ van. Vele mensen die denken gezond te zijn, zijn zeer ziek, hebben kiemen van ziekte in zich. Oudere culturen wisten dit onmiddellijk op te sporen en zorgden er al voor dat de kiemen gebalanceerd werden voor het verstoringen kon veroorzaken. Maar dat kan alleen maar als je de totaliteit van een mens of van alle levende wezens gaat bekijken.

Wij zouden zeggen: genoeg stof om over na te denken. Probeer van Era te houden en je houdt van je wezen. Als je houdt van je wezen, ben jij verbonden met de Aarde en met de sfeer waar jij vandaan komt.

Voel de grote liefde van Oth, Atha en Era.

Oth-channeling door Ellen Rauh

Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Plaats reactie