Jennifer Hofmann: Wie stal mijn waarheid?

Plaats reactie
dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Jennifer Hofmann: Wie stal mijn waarheid?

Bericht door dolfijntje » 19-05-2011 11:34

Wie stal mijn waarheid?

Onze waarheid is alles wat we geloven wat waar is over ons en zonder waarheid zouden we niet kunnen bestaan. We moeten de waarheid belichamen dat we het verdienen om te leven, blij te zijn en vrede te hebben om het te kunnen hebben. Maar terwijl we denken dat onze waarheid waar is,komt onze werkelijke test wanneer we deze gedachten in weten en aktie moeten zetten. Als we dat niet doen wordt onze waarheid een mogelijkheid afhankelijk of het kan gevalideerd worden of niet. En in die waaier van mogelijkheden wordt onze waarheid optioneel, iets wat we wel of niet geloven afhankelijk van de omstandigheden. Heeft iemand onze waarheid gestolen? Eigenlijk niet, het ontbreekt ons aan iets dat ons helpt gefocusd te blijven op onze waarheid.

Zonder geloof wordt onze waarheid een optie, een mogelijkheid en een potentieel. Maar het is iets ingewikkelder dan dat, afhankelijk van waar onze waarheid op gebaseerd is. Elk van ons is een mengeling van spirituele en materiële waarheden.
Onze spirituele waarheid spreekt vanuit ons hoogste potentieel, grootste mogelijkheid, maximale vreugde, liefde en vrede. Maar hebben we die dingen? Dikwijls niet en het is niet omdat de waarheid ervan niet bestaat maar het is omdat we gegrond zijn in materiële waarheid, waar we denken dat het optioneel is en kan gebeuren wanneer we geluk hebben,met de juiste persoon, op de juiste plaats op de juiste tijd en gezegend zijn. Niemand steelt onze waarheid; we hebben juist te weinig geloof om het waar te houden.

We behouden onze waarheid door te geloven dat het is. En alles dat gebeurt wat veroorzaakt dat we het in twijfel trekken is een test voor onze bereidheid om aan onze waarheid vast te houden.
De materiële wereld zegt niet: "jou waarheid is niet waar", het zegt "wil je dat dit waar is of niet?" en voorziet ons dan met de optie om akkoord te gaan of niet. Niemand steelt onze waarheid, we geven het weg door onze eigen machteloosheid, twijfel en onzekerheid. We willen dat het anders is maar we willen ook deel zijn van de groep. En als deel zijn van de groep betekend je waarheid op te geven, zijn we soms bereid om dat te doen. Als onze waarheid het risico betekend afgewezen te worden, moeten we kiezen of "waar zijn" (welke verschillend is van gelijk hebben) het waard is.

Niemand steelt onze waarheid, we geven het weg gebaseerd op wat we willen van anderen. Als we geliefd willen zijn en we denken dat een aspect van onze waarheid dat in de weg staat, zullen we die waarheid opgeven. Wanneer een ervaring ons verteld dat wanneer we achter iets aangaan wat we willen er ons iets slecht overkomt, zoals ik in mijn kindertijd ervaarde, zullen we elke expressie blokkeren van onze waarheid die ons in staat stelt krachtvol te zijn. En als iemand ons afwijst vanwege onze waarheid ontzeggen we onszelf eerder dan ons af te vragen of zij eerlijk zijn of niet.
De waarheid is de fundatie van onze energie, ons zijn, dromen en mirakels. Zolang we onze waarheid stevig vasthouden, zullen we krachtvol leven en onze waarheid gebruiken als een herinnering aan onze goddelijkheid en de ontvouwende realiteit van liefde, vreugde, vrede en overvloed dat ons godelijk geboorterecht is en dan voor ons kan manifesteren.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Bericht door Liana » 19-05-2011 14:55

dank je wel loly, mooi artikel

Liana
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 19-05-2011 17:20

ggd :lol:

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Bericht door Liana » 19-05-2011 18:26

wat betekent ggd?
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Plaats reactie