*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Wees Evengoed Blij/ Be Happy Anyway

Bericht door Elisabeth » 17-09-2011 19:31

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Wees Evengoed Blij


God zei :


Wat is er zo moeilijk aan om het leven te nemen zoals het is? Wat zijn jouw bezwaren? Wat zijn jouw keuzes?

Je kunt ervoor gekozen hebben het leven soms maar niet altijd te nemen zoals het komt. Je kunt schelden op elke hindernis die voor je verschijnt. Je kunt schoppen en schreeuwen. Je kunt gaan liggen en de trein over je heen laten rijden. Je kunt een ijsje gaan eten in de hoop dat dit jou zal kalmeren. Je kunt gaan dansen. Je kunt iemand helpen. Je kunt een boek lezen. Je kunt een vriend voor jezelf zijn, of je kunt een aanstichter van verdriet zijn.

Hoe lang zou je een vriend willen houden die jou er constant aan herinnert dat het leven jou beetgenomen heeft, dat het spijkers op je pad gegooid heeft? Hoe lang zou je dit willen horen?

En toch, ben je niet dat soort vriend voor jezelf geweest? "Kijk uit, kijk uit", kan het thema van je leven geweest zijn. "Gevaar in aantocht. Wees voorzichtig".

Het is goed je aandacht van je problemen af te nemen. Het is zelfs beter je hoed even aan te raken voor je problemen en ze in perspectief te zien. Je kunt ze de focus van jouw leven laten zijn, of je kunt ze op hun plaats zetten en je richten op wat betekenis aan je leven geeft. Hindernissen zijn zeker niet de betekenis van je leven, noch zijn ze de hoofdzaak. Als jij je richt op dat wat jouw vreugde onderbreekt, dan richt je je niet op vreugde. Echt, lieverds, je op narigheid richten is als vergif innemen. Je voedt jezelf met bezoedelde gedachten. Problemen zijn niet bedoeld de reden van jouw bestaan te zijn. Problemen zijn niet bedoeld jou te omhullen. Het is niet de bedoeling dat je ze aanmoedigt.

Kijk naar het leven en zogenaamde problemen als naar het weer. Het weer verandert altijd. Wat jij goed of slecht weer noemt is een feit van het leven en het weer komt en gaat. Wie zou de huidige omstandigheden van het weer zijn dag laten verpesten, laat staan zijn leven? Toch kun jij dagelijkse bezorgdheid over veranderende omstandigheden jouw dag laten beheersen en hem vaak laten bederven. Geliefde, wees evengoed blij. Geliefde, fluit een vrolijk wijsje.

Uiterlijke omstandigheden, zelfs de wonderlijke omstandigheden, zijn niet het maaksel van jou. Ik maakte jou, en Ik maakte jou heel. Ik maakte jou niet om te knielen voor de gril van wat er gebeurt. Uiterlijke gebeurtenissen moeten jou niet vormen. Ik maakte jou al. Uiterlijk leven moet jou niet herscheppen. Je bent geen onzin.

Je bent Mijn kind en Ik maakte jou liefde. Ik maakte jou niet om maar een deel van de tijd liefde te zijn. Ik maakte jou niet uiterst afhankelijk van wat er om jou heen gebeurt. Wie anders dan jij heeft dat gedaan? Je kunt besloten hebben dat jij de jojo van de wereld bent en dus heb je ongunstige gebeurtenissen macht over jou gegeven. Je hebt ze de baas van jou gemaakt. Je hebt ze dictators gemaakt. Je hebt ze jouw stemmingen en gevoel van welzijn laten dicteren.

Heb je dat gedaan? Waarom zou je dat doen? Vanzelf? Heb je gedacht dat je geen keus had, dat hoe jij je voelt voor altijd aan de genade van iets buiten jou afhangt?

Neem vanaf deze dag een vakantie van getob en bezorgdheid. Getob en bezorgdheid helpen jou net zoveel als hoofdpijn. Ze helpen zelfs minder, want ze gaan nooit uit zichzelf weg. De werkelijke stand van zaken is dat ze van jou afhankelijk zijn. Getob en bezorgdheid kunnen niet zonder jou. Ze kunnen alleen overleven als ze jou zover krijgen dat jij jezelf met ze vermoeit en jouw leven aan ze overgeeft.

Wees vergevingsgezind met het leven. Stroomopwaarts of stroomafwaarts, overeenkomstig jouw kijk spreidt het leven zich voor je uit. Zegen je leven. Verander je geest en hou die bezig met gedachten die jou ergens brengen. Genoeg in kringetjes gedraaid.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.




Afbeelding





Be Happy Anyway

God said:

What is so hard about taking life in your stride? What are your objections? What are your choices?

You may have chosen to take life in your stride sometimes but not always. You can curse at every obstacle that appears before you. You can kick and scream. You can lie down and let the train run over you. You can go eat some ice cream in the hopes that this will calm you. You can go dancing. You can help someone. You can read a book. You can be a friend to yourself, or you can be an instigator of woe.

For how long would you want to keep a friend who constantly reminds you that life has bamboozled you, that it has thrown tacks in your path? For how long would you want to hear this?

And, yet, have you not been that sort of friend to yourself? "Watch out, watch out," may have been the theme of your life. "Danger ahead. Take caution."

It is good to get your mind off your troubles. It is even better to tip your hat at your troubles and see them in perspective. You can let them be the focus of your life, or you can put them in their place and focus on what gives meaning to your life. Surely, obstacles aren\t the meaning of your life, nor are they the substance. When you focus on what interrupts your joy, you are not focusing on joy. Truly, dear ones, focusing on troubles is like taking poison. You fuel yourself with tainted thoughts. Troubles are not meant to be your reason for being. Troubles are not meant to envelop you. You are not meant to foment over them.

Look at life and so-called troubles in life like weather. The weather is always changing. What you call good or bad weather is a fact of life, and weather comes and goes. Who would let the outer circumstance of the weather ruin his day, let alone his life? Yet you may have let daily preoccupation with changing circumstances rule your day and often ruin it. Beloved, be happy anyway. Beloved, whistle a happy tune.

Outside circumstances, even the wonderful circumstances, are not the making of you. I made you, and I made you whole. I did not make you to kneel at the whim of what occurs. Outer events are not to mold you. I already made you. Outer life is not to recreate you. You are not flim-flam.

You are My child, and I made you love. I didn\t make you to be love only some of the time. I did not make you utterly dependent upon what goes on around you. Who but you has done that? You may have decided that you are the yo-yo of the world, and, so, you have given untoward events power of you. You have made them the ruler of you. You have made them dictators. You have made them dictate your moods and sense of well-being.

Have you done that? Why would you do that? By default? Have you thought that you have no choice, that how you feel is forever at the mercy of something outside you?

From this day forward, take a holiday from fret and worry. Fret and worry are as helpful to you as a headache. They are even less helpful, for they will never leave on their own. The true state of affairs is that they are dependent on you. Fret and worry are nothing without you. They can only survive when they get you to tire yourself out with them and give your life over to them.

Be forgiving with life. Upstream or downstream, according to your view, life is spreading before you. Bless your life. Change your mind and occupy it with thoughts that get you somewhere. Enough of going around in circles.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Jij Bent Gods Droom Die Uitkomt

Bericht door Elisabeth » 18-09-2011 15:37

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Jij Bent Gods Droom Die Uitkomt



God zei :


Eén engel op Aarde is duizenden waard. Er zijn vele engelen op Aarde. Misschien ben jij er een. Wie op Aarde heeft er een goed idee van Wie Hij werkelijk is? Jij zou omrollen van vreugde als je maar een flauw idee had. Jij bent een fonkeling in Mijn oog en je bent meer.

Jij bent er waarvoor Ik er ben. Ik ben er voor jou. Ik, Die jou gemaakt heb, maakte jou voor Mijn genoegen. Zul je ook genoegen scheppen in wat Ik gesmeed heb? Het is echt eenvoudig, en toch vraag Ik je behagen te scheppen in de grootheid die Ik gesmeed heb. We kunnen zeggen dat Ik jou op het aambeeld legde, en Ik jou maakte zoals Ik wenste. Jij werd waar voor Mijn ogen. Jij was ambrozijn voor Mijn ogen. Door jou zijn Mijn dromen vervuld. Jij bent Mijn droom die uitkomt. Ik droomde jou en je werd wakker. Je bent bezig te ontwaken.

Wordt wakker, kinderen. Wordt wakker, langslapers, en kom uit bed en spring de wereld in en maak haar blij.

Ik maakte jou van klei en de wereld is de klei die jij kneedt. Ik gaf jou de wereld. Ik zette haar voor jou. De wereld is een geschenk dat Ik jou gaf. Accepteer wat Ik je heb gegeven en maak haar je eigen. Maak haar een Nieuwe Wereld. Maak haar een Nieuwe Wereld vrij van al datgene wat haar heeft weerhouden.

Jij vaart vandaag uit op de wereld. De wereld is jouw schip en jij bestuurt het. Je vaart op Hoge Zeeën. Vooruit. Vooruit. Kijk door je verrekijker en je zult de kusten van de Hemel zien helemaal niet ver van de Aarde. Van schip naar kust ga je. Je vaart op de Aarde en toch ben Ik de Oceaan waarop je vaart. Ik sta tot je dienst. Kom rij op Mijn rug. Beschouw Mij als een pony waarop je rijdt of een schildpad of denk dat Ik jou op Mijn schouders draag.

Jij bent Mijn opdracht. Ik riep jou op om Mij te dienen. En je dient Mij door de wereld. Jij bent Mijn ogen voor de wereld. En je bent Mijn handen. Je bent Mijn handen van liefde. En je bent Mijn ogen van liefde. Sla je ogen niet neer. Blijf omhoog kijken. Je zult Mij in jouw hart zien, want Ik woon hier. Ik woon in jouw hart. Ik woon blij in jouw hart. Eis Mij nu op. In liefde reizen Wij en We reizen nergens, want het is alsof we in liefde gecementeerd zijn, maar cement dat nog niet droog is. En dus, zwemmen We door een Oceaan van liefde. We zwemmen samen en Onze harten springen omhoog als vissen. Onze harten springen en springen. We springen uit Onze huid en worden zuiver geest die We altijd geweest zijn.

We hebben jouw ziel gestroopt. Je onthult haar bijna. Onthul natuurlijk je ziel eerst aan jezelf, en dan zul je alles zien.

Wat ben je een kracht in de wereld. Wat een kracht ben je in de Hemel. De twee zullen samenkomen. De twee komen in jou samen. Spoedig zullen de twee Eén zijn. Wat zullen We de mythische plaats waar We wonen dan noemen? Ik denk dat We hem Paradijs zullen noemen. Welkom in het Paradijs. Welkom in Mijn Thuis. Ik nodig je uit. Ik nodig je uit het jezelf gemakkelijk te maken in de woonplaats van Mijn hart. Hier is waar je zogezegd tot bezinning komt. Hier is waar je thuis bent bij jezelf. Binnenin jezelf ben je geland en je plaatst een vlag en verkondigt dat Mijn land het jouwe is.

Je slaapt nu misschien in een tent. Spoedig leg je jouw hoofd neer in het Paleis. Van schip naar kust naar Paleis. Dit neemt maar een ogenblik. Het neemt zelfs geen ogenblik. Wat is er korter dan een ogenblik? Tijdloosheid, geliefden, tijdloosheid. Welkom.











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






Afbeelding





You Are God\s Dream Coming True,


God said:

One angel on Earth is worth thousands. There are many many angels on Earth. You may be one. Who on Earth has enough of an idea of Who He really is? You would roll over in joy if you had but an inkling. You are a twinkle in My eye, and you are more.

You are what I am for. I am for you. I, who made you, made you for My delight. Will you also delight in what I have wrought? It is simple really, and, yet, I ask you to delight in the greatness I have wrought. We can say I put you on the anvil, and I made you as I willed. You became true before My very eyes. You were ambrosia to My eyes. Through you, My dreams are fulfilled. You are My dream come true. I dreamed you, and you woke up. You are in the process of waking.

Wake up, children. Wake up. Wake up, slug-a-beds, and rise from bed and leap into the world and make it happy.

I made you of clay, and the world is the clay you mold. I gave you the world. I set it before you. The world is a gift I gave to you. Accept what I have given you and make it your own. Make it a New World. Make it a New World free of all that which has held it back.

You set sail today on the world. The world is your ship, and you sail it. You sail on the High Seas. Avast. Avast. Look through your binoculars, and you will see the shores of Heaven not far from Earth at all. From ship to shore go you. You sail on Earth, and, yet, the Ocean you sail on is I. I am at your service. Come ride on My back. Consider Me a pony you ride on or a turtle or that I carry you on My shoulders piggy-back.

You are at My behest. I called you forth in order to serve Me. And you serve Me through the world. You are My eyes to the world. And you are My hands. You are My hands of love. And you are My eyes of love. Cast not down your eyes. Keep looking up. You will see Me in your heart, for I dwell here. I dwell in your heart. I dwell happily in your heart. Claim Me now. In love We travel, and We travel nowhere, for it is as if We are cemented in love, yet cement that has not yet set. And, so, We swim through an Ocean of Love. We swim together, and Our hearts leap like fishes. Our hearts leap and leap. We leap out of Our skins and become pure spirit which We have always been.

We have skinned your soul. You almost reveal it. Of course, reveal your soul to yourself first, and then all will you see.

What a power you are in the world. What a power you are in Heaven. The twain shall meet. The twain are meeting in you. Soon the twain will be One. What shall We call the mythical place We live in then? I think We will call it Paradise. Welcome to Paradise. Welcome to My Home. I invite you. I invite you to make yourself at home in the abode of My heart. Here is when you come to your senses, so to speak. Here is where you are at home with yourself. Within yourself, you have landed and put up a flag and announced that My land is yours.

You may sleep in a tent now. Soon you lay your head down in the Palace. From ship to shore to Palace. This takes only an instant. It does not even take an instant. What is shorter than an instant? Timelessness, beloveds, timelessness. Welcome.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Gods Geliefde - Gods Beloved,

Bericht door Elisabeth » 20-09-2011 15:16

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Gods Geliefde



God zei :


Als je denkt dat je je tot niemand kunt wenden, wend je dan tot Mij. Als je een dozijn plaatsen hebt om heen te gaan, wend je dan toch tot Mij. Ik wil nooit dat je dat wat je lijden noemt doormaakt. Ik wil niet dat je lijden van welke omvang ook doormaakt. Als je doormaakt wat je doormaakt, of het groot of klein is, doet jouw lijden evenveel pijn. Waarom lijden? Ik word niet voor niets de Grote Vertrooster genoemd. Wend je tot Mij. Wend je niet van Mij af. Gooi je handen niet op.

Neem je toevlucht tot Mij. Geef Mij een kans jouw hart te verlichten. Jouw hart is niet bedoeld zeer te doen. Jouw hart is bedoeld om samen te komen en te genieten. Voeg je bij Mij. Beloof trouw aan Mij. Kies Mij elke dag boven lijden. Kies Mij. Kies Mij nu.

Jullie lijden heeft geen zin. Het is toegeven, geliefden. Het is aan je neigingen toegeven. Sta op van het spijkerbed waarop je gelegen hebt. Zit rechtop. Sta rechtop. Hou op jezelf te kwellen. Je bent bezig geweest hete kolen op je voeten te gooien. Je bent bezig geweest jezelf te vertragen. Je bent bezig geweest jezelf in heet teer te verstrikken. Je bent je hart aan het branden geweest. Je zou in plaats daarvan van jezelf kunnen houden.

Sta op. Maak buitelingen. Spring. Spring uit het verleden en maak plaats voor nu. Een ogenblik geleden is het verleden. Bevrijd jezelf van het verleden van zelfs een ogenblik geleden. Sla niet met je hoofd tegen de muur. Verwijder je van onbeduidendheid. Word een hulpbron voor jezelf. Wees een hulpbron voor Mij.

Je kunt op Mij vertrouwen. Ik zou ook graag op jou vertrouwen. Ik zou graag hebben dat jij voor Mij werkt. Kun je jezelf voor korte tijd opgeven en Mij met blijdschap dienen? Jouw lijden dient niemand. Jouw frustratie dient niemand. En Ik vraag je Mij te dienen. Denk aan Mij. Geef jezelf enige verlichting.

Als aandacht voor een aspect van jouw leven jou hinder geeft, jou ongelukkig maakt, hopeloosheid, wanhoop enzovoort veroorzaakt, merk dan op dat het jouw aandacht is. Er zijn betere plaatsen om je aandacht op te richten. Haal je aandacht af van wat jou scheelt. Haal je aandacht weg. Klim nog een trede. Kijk uit een ander raam. Vind een ander uitzicht. Geef wanhoop op.

Als je niet van de straat houdt waarin je loopt, kies dan een andere straat. Als een straat gemerkt is met Lijden en een andere met Vergeet Jezelf Voor Een Poosje, welke straat kies je dan? Op welke boulevard van het leven zul je blijven? Is dit niet jouw keuze?

Kom bij Mij. Kom op zijn minst bij Mij. Open je hart voor Mij. Je hebt jouw hart wijd voor pijn en narigheid geopend. Is het zo moeilijk je hart voor Mij te openen? Is het zo moeilijk je problemen neer te leggen en bij Mij te komen zitten? We zullen even een slokje thee nemen. Niet alleen zul je jouw problemen vergeten, ze zullen niet langer bestaan. Als jij niet langer gekweld wordt, wat zijn jouw problemen dan? Ze bestaan alleen als jij dat zegt. Dit en dat mag er gebeurd zijn, maar het moet jou niet kwellen. Je bent bezig geweest jezelf te kwellen. Jij bent de lastpost geweest. Jij bent het die gebeurtenissen in het leven gesorteerd hebt en ze in een gleuf Narigheid genaamd gedaan hebt. Zet problemen opzij. Eis ze niet op. Laat ze van jouw lijst af. Laat ze gewoon gaan.

Je hebt Mij. Wat er ook in de wereld omgaat, je hebt Mij. Wat kan er aan de hand zijn, want Ik ben bij je. Ik houd je hand vast en Ik leid jou naar de Hemel. Kijk niet om. Kijk naar Mij. Ik houd jou in liefde. Blijf bij Mij. Dwaal niet van Mij af. Ik zal jou in evenwicht houden, want jij bent Mij geliefde.







Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






Afbeelding






God\s Beloved,


God said:

When you think you have nowhere to turn, turn to Me. When you have a dozen places to turn, still turn to Me. I never want you to go through that which you call suffering. I don\t want you to go through suffering of any dimension. When you are going through what you go through, whether big or little, your suffering hurts the same. Why suffer? I am not called the Great Comforter for nothing. Turn to Me. Turn not aside from Me. Do not throw up your hands.

Have recourse in Me. Give Me a chance to ease your heart. Your heart is not meant for aching. Your heart is meant for enjoining and enjoying. Join with Me. Pledge allegiance to Me. Choose Me over suffering any day. Choose Me. Choose Me now.

There is no point to your suffering. It is an indulgence, beloveds. It is self-indulgence. Get up from the bed of nails you have lain down on. Sit up straight. Stand up. Move away from self-torment. You have been throwing hot coals at your feet. You have been slowing yourself down. You have been entrapping yourself in hot tar. You have been burning your heart. You could be loving yourself instead.

Arise. Do somersaults. Leap. Leap out of the past and make way for now. A moment ago is the past. Unfetter yourself from the past of even a moment ago. Do not bang your head against the wall. Move away from futility. Become a resource to yourself. Be a resource to Me.

You can rely on Me. I would also like to rely on you. I would like you to work for Me. Can you give up yourself for a little while, and serve Me with happiness? Your suffering serves no one. Your frustration serves no one. And I ask you to serve Me. Think of Me. Serve yourself some solace.

When attention on an aspect of your life causes you discomfort, unhappiness, hopelessness, despair and so on, note that it is your attention. There are better places to put your attention. Take your attention off what is ailing you. Remove your attention. Climb another step. Look out from a different window. Find another view. Give up despair.

When you don\t like a street you walk down, choose another street. If one street is marked Suffering, and another is marked Forget About Yourself for a While, which street do you choose? What avenue of life are you going to stay on? Is it not your choice?

Come to Me. At the very least, come to Me. Open your heart to Me. You have opened your heart wide to woe and trouble. Is it so hard to open your heart to Me? Is it so hard to lay down your troubles and sit with Me? We will have a sip of tea for a while. Not only will you forget your troubles, they will no longer exist. When you are no longer troubled, where are your troubles? They only exist as you say so. This and that may have happened, yet they are not to plague you. You have been plaguing yourself. You have been the trouble-maker. It is you who has sorted events in life and put them in a slot named Trouble. Put troubles aside. Do not claim them. Leave them off your list. Just let them go.

You have Me. Whatever else transpires in the world, you have Me. What can the matter be, for I am with you. I hold your hand and I lead you to Heaven. Don\t look back. Look at Me. I am holding you in love. Stay with Me. Wander not from Me. I will keep you on an even keel, for you are My beloved.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Als Je Vandaag In de Hemel Was/ If You Were in Heaven

Bericht door Elisabeth » 20-09-2011 15:29

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Als Je Vandaag In de Hemel Was


God zei :


Stel je eens voor hoe het zou zijn als je vandaag in de Hemel was. Jouw hart zou licht zijn. Angst zou jou onbekend zijn.

Als je Al Wat Is bent, wat kan jou dan verteren?

Op dit moment, terwijl je je op Aarde waant, verteren jouw gedachten je. In de Hemel zouden jouw gedachten heel anders zijn. Liefde zou alles-verterend zijn. Je zou misschien helemaal geen gedachten hebben. Je zou je hart hebben dat met licht openbarst, en het licht van jou zou geen ruimte laten voor de willekeurige gedachten die op het ogenblik jouw leven uitmaken.

Je zou bezig zijn met liefde. Niet echt bezig zoals je bezigheid begrijpt. Laten We bezigheid vervulling noemen. Ja, vervulling is dichter bij de werkelijkheid. Je zou in een staat van oneindige vervulling zijn. In de Hemel zou jij zelf de verwezenlijking zijn van alles waarvan je op Aarde gedroomd hebt.

De Aarde is een landingsplaats. De Aarde is een voorbereiding voor de Hemel geweest, vreemd als dat mag lijken. De Hemel heeft geen voorbereiding nodig en toch bereid jij je erop voor. Jouw verlangens bereiden jou voor. Tegelijkertijd kan niets jou op de Hemel voorbereiden. De Hemel gaat alles wat je zou kunnen bedenken te boven.

In de Hemel ga je een kring van liefde binnen die zo bindend is dat hij je vrij maakt. Je bent nu vrij, alleen heb jij jezelf tegenover de wereld van gebeurtenissen gevangen gehouden. Op Aarde word je in beslag genomen. Hier komt de geest weer met al zijn donderende gedachten, die het kleed onder jou vandaan trekt, die jou de struiken in veegt, die jou links en rechts, heen en weer zwiept, jou elke richting opdraait, jou zelfs tegen jezelf keert in plaats van ten gunste van jezelf.

Het is alsof de Aarde de sportzaal is waar je heen gaat om te oefenen, overdreven te oefenen, want je gelooft dat inspannende sport de sleutel tot het leven is. Als de Aarde een sportzaal is, waar train je dan precies voor?

Maak de Aarde in plaats daarvan een kuuroord. Rust. Verjong je op de Aarde. Maak haar een vakantie op een lieflijk strand. Kijk naar de golven. Vaar erop. Lig in de zon. Bemerk dat dit eiland er is om jou te verwarmen. De Aarde is eerder een rustplaats dan een grillig oefenterrein.

Geliefden, de Aarde kan alles zijn wat je wilt. Tenzij je dat weet, heb je jouw Aardse leven toegestaan in gebreke te blijven. Wat als, in plaats van te denken zoals je op het ogenblik doet, je zou denken dat de Aarde een Paradijs was? Wat als je niet zo goed zou kunnen lezen, en je de naam van waar je bent verkeerd gelezen had? Wat een goede vergissing.

Wat als je leven in plaats van een roman de Ruwe Zeeën genaamd, wat als jouw leven een roman is genaamd de Hoge Zeeën?

Wat als je een kind bent op de basisschool, en de Aarde de pauze is waarin je op het schoolplein speelt?

Wat als het leven op Aarde de speelplaats is die voor plezier bedoeld is? Wat als alles wat je over de Aarde weet is dat het een speelplaats is? Wat als je anders dacht dan hoe je op het ogenblik denkt?

Wat als het leven op Aarde een repetitie is voor de Hemel? Wat als het leven op Aarde een overwicht aan vreugde is? Wat als vreugde jouw reden is om op dit eiland Aarde te zijn?

Wat als je op Aarde niet alleen maar vlees en bloed bent? Wat als je de geest van liefde bent? Wat als er geen ruimte is om in te drijven en geen tijd om dat in te doen? Ben je alleen jouw lichamelijkheid?
Je weet wel beter. Je weet dat er een Onmetelijkheid aan jou is. Leef in Onmetelijkheid, geliefden. Je bent in niets kleiners dan Onmetelijkheid omsloten, behalve dat je dat gedacht hebt.

Waar je toevallig op het ogenblik ook uithangt, je bent Onmetelijkheid. Onmetelijkheid kan geen kleinheid zijn, en jij bent Onmetelijkheid.






Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






Afbeelding




If You Were in Heaven Today,

God said:

Imagine what it would be like if you were in Heaven today. Your heart would be light. Fear would be unknown to you.

When you are All That There Is, what can consume you?

At present, as you imagine yourself on Earth, your thoughts consume you. In Heaven, your thoughts would be quite different. Love would be all-consuming. You might not have thoughts at all. You would have your heart bursting with light, and the light from you would leave no room for the random thoughts that presently make up your life.

You would be occupied with love. Not really occupied as you understand occupation. Let Us call occupation fulfillment. Yes, fulfillment is closer to the actuality. You would be in a state of infinite fulfillment. In Heaven, you yourself would be the fruition of all that you have dreamed of on Earth.

Earth has been a landing pad. Earth has been a preparation for Heaven, strange as that may seem. Heaven needs no preparation, and yet you prepare for it. Your desires prepare you. At the same time, nothing can prepare you for Heaven. Heaven is beyond anything you could think of.

In Heaven you enter a circle of love which is so binding that it sets you free. You are free now, only you have kept yourself in bondage to the world of events. On Earth you are preoccupied. Here comes the mind again with all its booming thoughts, sweeping the rug from under you, sweeping you into the brush, sweeping you right and left, back and forth, turning you every which way, even turning you against yourself rather than in favor of yourself.

It is like Earth is the gym you go to, exercise in, over-exercise in, for you believe that strenuous exercise is the key to life. If the Earth is a gym, what exactly are you training for?

Make Earth a spa instead. Rest. Rejuvenate on Earth. Make it a vacation on a gentle beach. Watch the waves. Ride them. Lie in the sun. Remark that this isle is to warm you up. Earth is a resting place rather than a fitful training ground.

Beloveds, Earth can be anything you want. Unless you know that, then you have allowed your Earth life to go by default. What if, instead of thinking as you presently do, you thought that Earth was Paradise? What if you couldn\t read so well as you do and you misread the name of where you are. What a good slip.

What if your life, instead of being a novel called the Rough Seas, what if your life is a novel called the High Seas?

What if you are a child in elementary school, and Earth is the recess where you play in the schoolyard?

What if life on Earth is the playground that is meant for fun? What if all you know about Earth is that it is a playground? What if you thought differently from how you presently think?

What if life on Earth is a rehearsal for Heaven? What if life on Earth is a preponderance of joy? What if joy is your reason for being on this isle of Earth?

What if on Earth you are not only flesh and blood? What if you are the spirit of love? What if there is no space to float in and no time to do it in. Is the turtle its shell? Are you only your physicalness? You know better. You know there is a Vastness to you. Live in Vastness, beloveds. You are encased in nothing smaller than Vastness except as you have thought.

Wherever you happen to be hanging out for the present, you are Vastness. Vastness cannot be smallness, and you are Vastness.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Het Beste Moet Nog Komen/The Best Is Yet to Come,

Bericht door Elisabeth » 21-09-2011 15:29

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde








Het Beste Moet Nog Komen


God zei :


Jij bent een rijk wandtapijt. Je weeft in en uit. Je bent niet maar een manier. Je bent vele manieren. Je bent meer dan gezien wordt. In de relatieve wereld is er altijd meer te ontdekken en over jezelf te ontdekken. Je ontdekt meer over jezelf als je alleen bent en je vindt meer uit over jezelf als je met anderen bent.

In het leven in de wereld ontdek je meer en meer over jezelf en wat je ontdekt is niet altijd wat je graag zou willen ontdekken. Dit is een aspect van een mens te zijn op Aarde. Zeker, je groeit zonder te kijken en soms moet het leven jou ergens op wijzen waardoor je verder groeit.

Het is niet altijd gemakkelijk voor je om ruimte voor groei in jezelf te zien en toch van jezelf te houden. Hou dan van jezelf om het groeien. Hou van jezelf om het over eerdere grenzen heen groeien. Hou van jezelf omdat je dichter en dichter naar Mij toe groeit. Beetje bij beetje kom je dichter bij Mij en soms opeens. Snel of langzaam, wees gewoon blij dat je dichter bij Mij komt. Je kunt niet naar Mij toe rennen door jouw bewuste keus, en toch lijk je soms naar Mij toe te snellen. Soms is het gemakkelijk en soms is het moeilijk. Jouw voortgang naar Mij toe is altijd beschikbaar, want Ik ben een magneet die jou aantrekt.

In het leven in de wereld word je ook door degenen met een hoger bewustzijn aangetrokken. Je wordt zelfs aangetrokken als het niet altijd duidelijk is wat hoger bewustzijn is. En er zijn keren geweest dat je naar degenen met een mindere staat van bewustzijn werd getrokken. Iets van waar jij je tijd aan besteedt is waar je gewend was te zijn en niet waar je nu bent. Ik wil dat je hoger stijgt.

Het is een goed idee hoger te willen stijgen en alles wat jou ervan weerhoudt hoger te stijgen achter je te laten. Het beste moet nog komen.

Zie het zo dat je in het leven vliegles neemt. Je zit in de cockpit. Je observeert en je leert. Je leert hoger te vliegen. Je leert solo te vliegen. Elk ogenblik op Aarde ben je aan het leren, leren, leren. En je verlangt ook. Misschien zijn dit twee stappen van vooruitgang. Verlangen en leren.

Wat is zonder verlangen de drijfveer voor jou om vooruit te gaan? Wat is de drijfveer voor jou om te leren te vliegen? En met Mij te komen vliegen.

Je vindt een weg in de wereld om jezelf te waarderen terwijl je tegelijk hoger springt. Hoe zie jij jezelf, zie ruimte voor groei, en weet toch wat een mooi wezen je bent. Misschien ben je mooi omdat je ruimte hebt om te groeien.

Er is moed voor nodig een mens op Aarde te zijn. Er is moed voor nodig om manieren te zien om te groeien en toch te weten dat je zoals je bent een perfect menselijk wezen bent, gewoon zoals je bent, misschien ongeschoren, misschien in een oude badjas, misschien met je duimen aan het draaien. Je bent bezig jezelf in elkaar te zetten. Geef jezelf eer.

Van jezelf houden betekent van jezelf houden. Van anderen houden is van jezelf houden. En als je anderen niet kunt liefhebben, wens hen dan goeds op hun reis en heb ze op afstand lief.

Een deel van loslaten in het leven is mensen loslaten die niet verheffend voor jou zijn en met wie je je niet prettig voelt als ze om jou heen zijn. Zie dit als een allergie. Maak er geen ophef over, en hou toch van jezelf, en als je moet blijf dan weg van dat wat jou aan het niezen maakt.

Dus het leven op Aarde is vol met hallo en vol met tot ziens. Het leven is vol met alles.











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.





Afbeelding





The Best Is Yet to Come,



God said:

You are a rich tapestry. You weave in and out. You are not just one way. You are many ways. You are more than meets the eye. In the relative world, there is always more to find out and to find out about yourself. You find out more about yourself when you are alone, and you find out more about yourself when you are with others.

In life in the world, you find out more and more about yourself and what you find is not always what you would like to find. This is one aspect of being a human being on Earth. Certainly, you grow without looking, and sometimes life has to point something out to you from which you grow further.

It is not always easy for you to see room for growth within yourself and still love yourself. Love yourself then for growing. Love yourself for expanding beyond earlier limits. Love yourself that you are growing closer and closer to Me. Little by little, you come closer to Me, and sometimes all at once. Fast or slow, simply be glad that you are coming closer to Me. You can\t race to Me by your volition, and yet, sometimes, you seem to speed to Me. Sometimes it is easy, and sometimes it is hard. Your progress toward Me is available always, for I am a magnet that pulls you.

In life in the world, too, you are drawn to those with higher consciousness. You are drawn even when it is not always clear what higher consciousness is. And there have been times when you were drawn to those with a lesser state of consciousness. Some of what you spend your time on is where you used to be and not where you are now. I do want you to rise higher.

It is a good idea to desire to rise high and to leave behind all that holds you back from rising high. The best is yet to come.

Consider that in life you are taking flight instruction. You sit in the cockpit. You observe, and you learn. You learn to fly higher. You learn to fly solo. In every moment on Earth, you are learning, learning, learning. And also you yearn. Perhaps these are two steps of progress. Yearn and learn.

Without desire, what is the impetus for you to move forward? What is the impetus for you to learn to fly? And to come fly with Me.

You are finding a way in the world to appreciate yourself at the same time as you leap higher. How do you see yourself, see room for growth, and still know what a beautiful being you are. Perhaps you are beautiful because you have room to grow.

It takes courage to be a human being on Earth. It takes courage to see ways to grow and still know that you are a perfect human being as you are, just as you are, perhaps unshaven, perhaps in an old bathrobe, perhaps twiddling your thumbs. You are assembling yourself. Give yourself credit.

To love yourself means to love yourself. To love others is to love yourself. And when you cannot love another, wish them well on their journey and love them from afar.

Part of letting go in life is letting go of people who are not uplifting for you and you do not feel good to be around them. Consider this as an allergy. Do not make a big thing of it, and yet love yourself and, when you must, stay away from what makes you sneeze.

So life on Earth is full of hellos and full of goodbyes. Life is full of everything.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

In Dienst van God/In Gods Service

Bericht door Liana » 22-09-2011 22:43

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











In Dienst van God

God zei :


Ik zeg "Kom bij Me", zelfs als Ik weet dat je hier bij Mij bent.Dit is wat een God doet. Hij houdt je in Zijn armen en zegt "Kom bijMe". En soms zegt Hij "Blijf hier bij Me". Soms zegt hij "Wees langetijd bij Me in een land van geen tijd". Soms zegt Hij "Je bent vooraltijd bij Me".

Hij zegt "Er is geen mogelijkheid van afscheiding". En dat is hethele verhaal. Er is geen afscheiding en er gebeurt werkelijk niets.Zijn is, maar het gebeurt niet. Het is eenvoudig. Het leven zoals jedat op Aarde leeft is een serie niet-gebeurtenissen die lijken tegebeuren. Dit is jouw ervaring. Er gebeurt iets, zelfs als er nietsgebeurt. Wat hou je van ervaringen, dat wil zeggen van die welke jewilt.

Verlangen is een brug die je bouwt vanuit gedachte naar zogenaamdeverwerkelijking. Van een versie van gedachte naar een andere. Van eenelektrische vonk in jouw zenuwstelsel naar een andere. Van een sprongnaar een andere. Er is verlangen en toch is er geen brug en tochreiken jouw gedachten overal en programmeren ze zichzelf.

Je bent als een schildpad op Aarde. Je draagt de Aarde als eenschild op je rug. Je weet niet wie je bent of wat je doet. Het doendat je doet is helemaal niets. Je denkt dat het doen is en dat isgenoeg, het te denken. Je bent geen apparaat. Je bent een conceptwaarvan je een tekening maakt.

Er gaat een optocht voor je voorbij en jij verbeeldt je dat je inde optocht bent. Het geheel van het leven op Aarde is een parade. Deene groep volgt de andere. Als olifanten die de staart van de olifantvoor hen vasthouden, loop je heen en weer en voel je enormeopwinding.

Er zijn geen werkdagen, toch is elke dag een werkdag. Er is geenvrij van werk. Er zijn alleen vakantiedagen, de ene na de andere. Erzijn dagen voor bezig-heid. Werk is een veronderstelling.

Levend op Aarde, leef je. Je leeft in een maalstroom van het leven.Het is een hele dans zoals je in- en uitgaat en op en neer envasthoudt aan nietsheid alsof die van jou was en jouw doel zou zijn.Je delft overal naar goud. Goud is overal, ofschoon jij jezelftoestaat het alleen in bepaalde aangewezen plaatsen te vinden. Jeklauwt naar goud alsof je honger had en goud een maal was.

Je kunt niets kopen. Je kunt het alleen verdienen. Je verdient alhet goede, of je het waard bent of niet. Je zet tin om in goud. Jekunt het Universum laten draaien met jouw gedachten en het elkerichting op gooien. Je kunt de sterren vangen en ze laten draaien. Jekunt jezelf in de zon warmen terwijl je op Aarde bent. Er is niets watje niet kunt doen en minder wat je niet gedaan hebt.

Je bent een wonderbaarlijk slapend Wezen op Aarde.

Stil word je wakker. Je aanschouwt jezelf en uiteindelijk zeg je,zoals je Mij hebt horen zeggen, "Wat mooi". Je zegt "Wat ben ik dieGod gemaakt heeft mooi, want God liet mij de wereld dienen. Het dringtnet tot me door dat God mij maakte om de wereld mooi te maken. Ik komhier net achter. Ik ben bezig tot de gedachte te ontwaken dat God mijhier voor een reden heeft neergezet, en ik ontdek die reden, niet voormijn voldoening, maar opdat ik God, verzadigd met liefde, ten hoogsteen ten volle kan dienen. Ik ben Gods verlangen. Ik heb dit besloten.Ik heb besloten dit te accepteren.

"En dus ben ik naar U toegekomen, God. Ik zal aan Uw voeten zitten.Ik sta op om naast U te gaan zitten alsof U mij bevoorrecht. Ubevoorrecht mij, zelfs als ik weet dat u allen bevoorrecht. Het ismijn geluk tot Uw dienst te staan."








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.




https://www.youtube.com/watch?v=KyvArDL ... r_embedded


https://www.youtube.com/watch?v=DBHpANr ... r_embedded





In God\s Service,


God said:

I say, "Come to Me," even as I know you are here with Me. This is what a God does. He holds you in His arms and says, "Come to Me." And sometimes He says, "Stay here with Me." Sometimes He says, "Be with Me for a long time in a land of no time." Sometimes He says, "You are with Me forever."

He says, "There is no possibility of separation." And that is the whole story. There is no separation, and nothing really happens. Being is, yet it doesn\t happen. It simply is. Life as you live it on Earth is a series of non-happenings that seem to be happening. This is your experience. Something is happening even as nothing is happening. How you favor experiences, those you want, that is.

Desire is a bridge you build from thought to so-called actualization. From one version of thought to another. From one electrical sparking in your nervous system to another. From one leap to another. There is desire, and yet there is no bridge, and yet your thoughts reach everywhere and program themselves.

You are like a turtle of Earth. You carry the Earth like the shell on your back. You don\t know who you are or what you are doing. The doing you do is nothing at all. You think it is doing, and that is enough, to think it. You are not apparatus. You are a concept you draw a picture of.

A parade passes before you, and you imagine you are in the parade. The whole of life on Earth is a parade. One brigade follows another. Like elephants who hold the tail of the elephant before them, you walk back and forth and feel tremendous excitement.

There are no work days, yet every day is a work day. There is no time-off from work. There are only holidays, one after the other. Days are for busy-ness. Work is a supposition.

Alive on Earth, you live. You live in a maelstrom of life. It is quite a dance how you go in and out and up and down and hold on to nothingness as if it were yours and your purpose. You mine for gold everywhere. Gold is everywhere, although you allow yourself to find it in only certain designated places. You pounce on gold as though you were hungry and gold a meal.

You can\t buy anything. You can only earn it. You deserve everything good whether you have earned it or not. You can transmute tin into gold. You can whirl the Universe with your thoughts and fling it every which way. You can catch the stars and spin them. You can warm yourself in the sun while you are on Earth. There isn\t anything you can\t do, and less that you haven\t.

You are a miraculous sleeping Being on Earth.

Silently you wake up. You behold yourself and finally you say, as you have heard Me say, "How beautiful." You say, "How beautiful am I whom God has made, for God made me to serve the world. It is just sinking into me that God made me to make beautiful the world. I am just figuring this out. I am waking up to that thought that God put me here for a reason, and I am finding out that reason, not for my satisfaction but so that I may serve God to the highest and fullest, replete with love. I am God\s desire. I just decided this. I just decided to accept this.

"And so I have come to You, God. I would sit at Your feet. You raise me up to sit beside You as though You favor me. You do favor me, even as I know you favor all. It is my happiness to be at Your service."
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Glanzend Licht/ Shining Light

Bericht door Liana » 23-09-2011 16:45

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Glanzend Licht

God zei :


Als je wrok in je hart voelt, dan ben je niet vrij, want wrok sleurt jou rond. Je bent aan de genade ervan overgeleverd. Wrok draagt jou over zijn schouders en stoot jou tegen zijn muren en bezorgt jou blauwe plekken.

Je hebt een hart dat is bedoeld voor liefde, geen wrok. Je hebt een hart dat bedoeld is voor zachtheid, geen hardheid. Dit is zelfs waar als iemand in haar eigen nood jou lijkt te verachten. Haar nood is besmettelijk en ze zou het graag op jou overbrengen. Het is een hete aardappel.

Je hoeft niet alles wat jou wordt aangereikt te accepteren. De ruwe kanten van iemand anders hoeven niet op jou te worden afgewreven. Neem niet de hardheid van hart van een ander over. Het hoort ook niet bij die ander, maar laten We voor het gemak zeggen dat het hen toebehoort. Ze zullen het uiteindelijk laten gaan. Het is aan jou het nu te laten gaan. Laat het nu voor altijd gaan. Je wilt toch vrij zijn? Geef dan wrok op.

Degene die wrok tegen jou koestert wil jou haar wrok geven in ruil voor jouw goedhartigheid. Ze wil van jou stelen. Je hebt iets wat zij wil. Het zou jouw goede naam kunnen zijn. Het zou jouw geluk kunnen zijn. Ze zal degene van wie ze wil stelen niet mogen. Sta jezelf niet toe op de plaats van de wip van een ander te zitten.

Steel jouw goedhartigheid niet van jezelf. Geef haar niet weg. Ze is kostbaar. Laat niemand jou van jouw tak naar beneden slaan. Laat ze ook niet over jou heen lopen. Je lijkt niet te weten hoe je zulke moeilijkheden in evenwicht moet brengen. Intussen val je naar beneden. Raap jezelf nu op.

Heb geen enkel gevoel van bitterheid naar een ander toe. Vergaar geen bitterheid. Hou haar niet dichtbij je. Je bent prachtiger als je weigert het oordeel van een ander over jou te accepteren dan als je vergeeft. Zet degene die wrok tegen jou koestert uit je hoofd. Laat ze gaan. Als iemand wrok tegen jou wil koesteren, laat ze dan. Het is hun zaak. Lelijke blikken hoeven jou niet te raken.

De enige die jouw gevoelens kan kwetsen ben jij zelf. Als er iemand ongevoelig of negatief naar jou toe is, hoef je niet in het vuur te branden.

Je wilt niet dat iemand jou opzij schuift, noch zou iemand dat moeten proberen. Bovenal laat niemand jouw gemoedsrust opzij schuiven. Zeg een ander niet flink de waarheid. Fragmenteer jezelf niet omdat iemand anders gefragmenteerd is. Snij jouw hart niet in kleine stukjes. Jouw hart is kostbaar voor Mij. Het is inderdaad Mijn hart. Zou je in Mijn hart steken?

Haal angst uit je hart.

"Maar hoe", zeg je, "hoe doe ik dat? Mijn hart is koppig. Het wil maar niet loslaten."

Jouw hart is bereid los te laten. Jouw hart wil loslaten. Het wil geen rommel verzamelen. Het is jouw onvermurwbare geest die niet wil loslaten. Bevrijd je geest en je hart zal van wrok ontslagen zijn. Bevrijd je hart van het verleden. Schud het los. Denk in plaats van aan kwellende gedachten die ad infinitum door je zijn heengegaan, aan andere gedachten.

Vind een manier om eraan te ontsnappen dat je over jezelf denkt alsof jou onrecht is aangedaan. Of erken het onrecht dat jou is aangedaan en loop ervan weg. Anders doe je jezelf onrecht aan. Je ondermijnt jezelf. Je veroordeelt jezelf tot wanhoop. Je mat jezelf af. Je eet vergif. Je kunt jezelf helpen. Drink niet die laatste druppel bitterheid. Gooi hem weg. Je bent groter zonder. Wees Mijn glanzend licht.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.





Afbeelding




Shining Light

God said:

When you carry resentment in your heart, you are not free, for resentment lugs you around. You are at its mercy. Resentment carries you over its shoulders and bumps you into walls and bruises you.

You have a heart that is meant for love, not resentment. You have a heart meant for softness, not hardness. This is true even when someone, in her own distress, seems to despise you. Her distress is contagious, and she would like to pass it on to you. It is a hot potato.

You need not accept everything that is handed to you. Another\s rough edges do not have to rub off on you. Do not latch on to another\s hard-heartedness. It doesn\t belong to the other person either, but for convenience, let\s say it belongs to them. They will dispense with it by and by. It is for you to dispense with now. Dispense with it now and forever. You want to be free, don\t you? Give up resentment then.

The person who resents you wants to give you her resentment in exchange for your good will. She wants to steal from you. You have something she wants. It could be your good name. It could be your good fortune. She will not like the person she wishes to steal from. Do not allow yourself to sit on the seat of the other person\s teeter-totter.

Do not steal your good nature from yourself. Do not give it away. It is precious. Do not let someone knock you down from your perch. Do not let them walk all over you either. You do not seem to know how to balance such difficulties. Meanwhile, you fall down. Now pick yourself up.

Do not give one resentment toward another. Do not amass resentment. Do not hold it close to you. You are more wonderful to refuse to accept another\s judgment of you than you are to forgive. Get the one who resents you out of your mind. Let them go. If someone wants to resent you, let them. It is their business. Dirty looks do not have to hurt you.

The only person who can hurt your feelings is yourself. When someone is unfeeling or negative toward you, you don\t have to burn in the fire.

You don\t want anyone to shove you aside, nor should anyone try. Most of all, do not let anyone shove aside your peace of mind. Do not give another a piece of your mind. Do not tell them off, not even in your mind. Do not fragment yourself because someone else is fragmented. Do not cut your heart into little pieces. Your heart is precious to Me. It is, indeed, My heart. Would you stab My heart?

Get anguish out of your heart.

"But how," you say. "How do I do it? My heart is stubborn. It won\t let go."

Your heart is willing to let go. Your heart wants to let go. It does not want to collect debris. It is your unrelenting mind that will not let go. Free your mind and your heart will be absolved of resentment. Free your heart from the past. Shake it loose. Think of other thoughts instead of the tormenting ones that have been going through your mind ad infinitum.

Find a way to escape thinking of yourself as wronged. Or, acknowledge that you have been wronged and walk away from it. Otherwise, you wrong yourself. You undercut yourself. You sentence yourself to despair. You override yourself. You eat poison. You can help yourself. Do not drink that last drop of bitterness. Toss it away. You are greater without it. Be My shining light.





Videos and Radio Interviews
http://www.youtube.com/watch?v=KyvArDLE0G0
http://www.youtube.com/watch?v=DBHpANr2tuo
http://www.godwriting.org/about-godwriting#radio
http://www.godwriting.org/about-godwriting#video
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Wat Kan er Groter Zijn dan God?/What Can Be Greater than God

Bericht door Elisabeth » 24-09-2011 13:32

Afbeelding



http://www.4shared.com/get/IqWBfURv/Bri ... ow__1.html = Film/Movie:




HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Wat Kan er Groter Zijn dan God?


God zei :


Wat is het precies waardoor jij je van Mij laat afleiden? Moet jedat? Moet je inmenging toestaan?

Denk even na over wat Ik jou aanbied. Waarom zou je iets jouwwaarneming van Onze vereniging laten verstoren? We zijn zo dichtbijelkaar. Laat Mij jou in jouw bewustzijn omsluiten en laat deze kringvan Mijn Aanwezigheid alles in de wereld wat jou onzeker zou makenafleiden.

Echt, kan ongerustheid van een of andere aard Mijn plaats innemen?Moet je ongerustheid toestaan Mij opzij te zetten? Natuurlijk is hetillusie dat Ik opzijgezet kan worden. Ik stel voor dat je deWerkelijkheid van Onze Eenheid erkent en niets in jouw verbeelding Onslaat scheiden.

Welk hard geluid kan Mij in Mijn Stilte storen? Wat kan Ons in OnzeStille Ontmoeting storen? Als er toch iets tussen Ons komt, dan moetjij het zijn die dat toestaat. Ik zou dat niet doen.

Een hard geluid, binnen of buiten, kan jouw bewustzijn schijnbaarvan Mij wegnemen. Je vergeet Mij even en je gelooft in iets anders. Jelaat iets op Mij voorgaan. Je laat iets de Eeuwigheid van Onze Eenheidwegnemen. Je laat iets jou uit Mijn armen tillen. Je laat iets jou aanhet schrikken maken. Het kan misschien een kei van oud gedachtegoedzijn. Het kan misschien een bliksemflits zijn.

Hoe komt het dat jij iets jou kan doen wegschrikken uit jouwherinnering van Mij? Wat kan zich met Mij meten? Het is alsof jedubbeltjes accepteert in plaats van Gouden Ogenblikken met Mij. Jebedot jezelf. Je laat iets tussenbeidekomen. Je laat angsttussenbeidekomen of opwinding tussenbeidekomen.

Wat Wij hebben is een kostbaar geschenk. Het is eeuwig Mijngeschenk aan jou. Natuurlijk is het ook een geschenk aan Mij.

Leg het geschenk van Mijzelf niet ergens neer en vergeet dan waarje het gelaten hebt. Sta niet op van de comfortabele plaats naast Mij,in Mijn hart. Als je gaat, dan ga Ik met je mee, en toch ben Ikafwezig in jouw bewustzijn. Wees je van Mij bewust. Blijf met Mijwakker. Herinner je Mij. Herinner je jou.

Ontwaak in Mij, vergeet Onze Eenheid niet. Vergeet niet vanwaar jekwam. Herinner je jouw afkomst. Het is een nobele afkomst. Je bent uitMij voortgekomen. Geloof meer in jouw spirituele DNA dan in debeperkingen van jouw fysieke DNA. Jouw spirituele DNA lijkt er meerop. Jouw spirituele DNA is ook in jouw fysieke spiraalvormige helixingebed. Het is altijd zo geweest.

De Stilzwijgende Stilte overtreft altijd de fysiekevertegenwoordiging.

Geliefden, wat kun je meer winnen dan Mijn Aanwezigheid? Als heterop aankomt, is er dan iets meer? Alleen in jouw verbeelding enwaarom zou jij je iets groters dan Mij verbeelden? Ik Die jou gemaaktheb, wat kan er groter zijn dan Ik? Ik zeg dit in alle nederigheid. Ikhoud Mij aan de Waarheid.

Er moet iets zijn dat jou bedot. Wat kan jou bedotten en waaroverkun jij voor de gek gehouden worden? Ik ben geen gek. Wat doet joudenken dat jij bedrogen moet worden? En niet alleen een keer bedrogen,maar steeds weer alsof bedot worden op een of andere manier jouwplicht is. Je hebt vrije wil. Je hebt de vrijheid om altijd inWaarheid en in jouw waarneming bij Mij te zijn.

Vereer Mij met jouw aanwezigheid. Sta fier aan Mijn zijde. Wij zijnvolkomen afhankelijk van liefde en toch moet zelfs liefde nietveronderstellen dat Wij, jij en Ik, iets anders zijn dan OppersteLiefde. Natuurlijk is liefde niet snobistisch. Liefde verwelkomt allenen allen liefhebben laat Mij er niet buiten. Laat Mij binnen. Laat Mijvoor altijd bij jou blijven, of tenminste voor een poosje.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.









What Can Be Greater than God


God said:

What is it exactly that you let distract you from Me? Must you? Must you allow interference?

Consider for a moment what I offer you. Why would you let anything disturb your perception of Our Union? We are so close. Let Me surround you in your awareness and let this circle of My Presence deflect anything in the world that would unsettle you.

Really, can worry of one sort or another, take My place? Must you allow worry to set Me aside? Of course, it is illusion that I can be set aside. I suggest that you acknowledge the Reality of Our Oneness and let nothing in your imagination put Us asunder.

In My Silence, what loud noise can disturb Me? In Our Silent Meeting, what can disturb Us? If something does come between Us, then it must be you who allows it. I would not.

A loud noise, inner or outer, seemingly takes your awareness away from Me. You forget about Me momentarily, and you believe in something else. You let something come before Me. You let something take away the Eternity of Our Oneness. You let something lift you out of My arms. You let something jar you. It may be a boulder of old thought. It may be a thunderbolt.

How is it that you can let anything startle you out of your remembrance of Me? What can compare to Me? It is like you accept dimes in lieu of Golden Moments with Me. You cheat yourself. You let something intervene. You let fear intervene, or excitement intervene.

What we have is a precious gift. It is eternally My gift to you. Of course, it is a gift to Me as well.

Do not lay the gift of Myself down somewhere and then forget where you left it. Do not get out of the comfortable seat beside Me, within My heart. When you leave, I go with you, and yet I am absent in your awareness. Be aware of Me. Stay awake with Me. Remember Me. Remember you.

Awake in Me, do not forget Our Oneness. Do not forget from when you came. Remember your lineage. It is a noble lineage. You are descended from Me. Believe in your spiritual DNA more than in the limits of your physical DNA. Your spiritual DNA is more like it. Your spiritual DNA is also embedded in your physical spiraling helix. It has always been so.

The Silent Stillness always exceeds the physical representation.

Beloveds, what more can you gain than My Presence? When you come down to it, is there something more? Only in your imagination, and why would you imagine anything greater than I? I Who made you, what can be greater than I? I say this in all humility. I stick to the Truth.

There must be something that fools you. What has fooled you, and what are you fooled about? I am no fool. What makes you think that you are to be deceived? And not only deceived once but again and again as though being fooled is somehow your duty. You have free will. You have the freedom to be with Me always in Truth and in your perception.

Honor Me with your presence. Stand tall at My side. We are beholden to love, and, yet even love, is not to presume that We, you and I, are anything but Love Supreme. Of course, love is not snobbish. Love welcomes all, and loving all does not leave Me out. Let Me in. Let Me stay with you forever, or, at least, a while.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Als Je van een Roos Houdt/When You Love a Rose

Bericht door Elisabeth » 25-09-2011 15:57

Afbeelding





http://www.youtube.com/watch?v=KyvArDLE0G0





HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Als Je van een Roos Houdt

God zei :


Je hoeft niet om een verloren liefde te treuren. Het is een droom die voorbijgaat. Wat heb je een geluk dat je eens die droom in je hart aan het bloeien gehad hebt. Je had de droom die in je hart vibreerde. Je had de droom die in je hart circuleerde. De droom werd aan jou gegeven, ook al was het maar voor even. In de wereld komt liefde en gaat liefde. Wees blij om gegeven liefde en ontvangen liefde. Koester elk moment ervan, en als een geliefde op zijn weg naar buiten aan jou voorbijgegaan lijkt te zijn, laat dan de liefde in je hart blijven. Bewaar de liefde. Waarom liefde aan je hart onthouden omdat er iemand op zijn reis een andere weg neemt?

Het pad van liefde kronkelt zoals het kronkelt. De wereld zelf is een voorbijgaande inbeelding. Er is geen kaart voor. Er is niets wat moet zijn.

Als een geliefde om een reden of geen reden aan jou voorbijgegaan is, hoeft de liefde in jouw hart niet te worden verwijderd. Bewaar de liefde, maar draag geen toorts. Je bent vrij te blijven liefhebben. Koester alle liefde die jou werd gegeven, ongeacht hoe lang of hoe kort ze werd gegeven. Zou je het iemand kwalijk nemen dat hij van je gehouden heeft? Laat de geliefde gaan. Bewaar de liefde in je hart zonder aan de geliefde vast te houden.

Als je van een roos houdt, ofschoon de roos een voorbijgaand iets is, kus dan de nu verwelkte roos gedag. Het gaat zo in het leven op Aarde. Een roos is niet bedoeld in bloei te blijven. Je neemt de roos niet kwalijk een roos te zijn. Je had je plezier met de roos. De roos gaf jou alles wat ze te geven had. Ze hield van je. Je kunt niet zeggen dat de liefde jou niet omgekeerd ook liefhad. Je kunt niet zeggen dat de roos verondersteld werd langer te blijven. Je kunt niet zeggen dat een geliefde altijd verliefd op jou moet blijven, net zo min als je kunt zeggen dat een roos in bloei moet blijven. Ik weet dat je die roos wilde en het lijkt dat geen andere roos het zijn kon. Dat was jouw roos. Kus die roos gedag.

Alles in de wereld gaat voorbij, wist je dat? Op de een of andere manier zal een geliefde weggaan. Of jij zult weggaan. Wat is het verschil? Omdat een geliefde jou verlaat hoef je niet de liefde in je hart te verdrijven. De zon komt op en de zon gaat onder. De zon is evengoed prachtig. De zon heeft jou niet bedrogen.

Omdat een baby niet voor altijd baby blijft, geeft jouw hart het niet op. Wat ben je dankbaar dat je je kostbare vlietende tijd met je baby gehad hebt. Moet je verdrietig zijn omdat een baby moet groeien of een vogel van liefde uitgevlogen is?

Wie kan het getijde van het leven of de seizoenen van liefde tegenhouden? Is het iemand kwalijk te nemen dat er seizoenen zijn? Er is lente en er is herfst. Er is zomer en er is winter. En toch is de winter een gezegende voorbereiding voor het bloeien van de lente en de zomer. Het ene seizoen volgt op het andere. Je hebt geen andere keuze dan de seizoenen te laten vertrekken zoals zij zullen doen.

Wie zegt dat jouw hart moet breken? Waar staat er geschreven dat je jouw hart moet pakken en het in tweeën breken zoals je met een stuk aanmaakhout zou doen? Niemand breekt jouw hart. Jij bent degene die jouw hart kan breken. Wat doet jou denken dat je dat moet? Het is geen goed idee je hart te breken. Houd je hart intact. Zie hoe groot je hart is. Zie hoe het alle liefde in de wereld en ook in de Hemel omvat.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.



http://www.4shared.com/get/IqWBfURv/Bri ... ow__1.html = Film/Movie:




When You Love a Rose

God said:

You do not have to mourn a passing love. It is a dream that is passing. How fortunate you are to once have had that dream blossom in your heart. You had the dream vibrant in your heart. You had the dream circulating in your heart. The dream was passed to you even if it were only for a while. In the world, love comes and love goes. Be glad for love given and love received. Cherish every moment of it, and if a loved one seems to have passed you on his way out, let the love stay in your heart. Keep the love. Why deny your heart love because someone is travelling another road?

The path of love weaves as it weaves. The world itself is a passing fancy. There is no map to it. There is nothing that must be.

If a loved one has passed you by for any reason or no reason, the love in your heart does not have to be removed. Keep the love, yet do not carry a torch. You are free to continue love. Treasure all love that was given to you, no matter how long or short it was given. Would you hold it against someone for having loved you? Let the loved one go. Keep the love in your heart without holding on to the lover.

When you love a rose, even though the rose is a passing thing, kiss the now faded rose goodbye. It is this way in life on Earth. A rose is not meant to stay in bloom. You do not blame the rose for being a rose. You had the moments of the rose. The rose gave you all it had to give. It loved you. You cannot say that the love did not love you back. You cannot say that the rose was supposed to stay longer. You cannot say that a loved one is always to stay in love with you any more than you can say that a rose must stay in bloom. I know you want that rose, and it seems that no other rose can do. That was your rose. Kiss that rose goodbye.

Everything in the world is fleeting, didn\t you know that? One way or another, a loved one will leave. Or you will leave. What is the difference? Because a loved one leaves, you do not have to oust the love in your heart. The sun rises and the sun sets. The sun is wonderful anyway. The sun has not betrayed you.

Because a baby does not stay a baby forever, your heart does not fall away. How grateful you are to have had your precious fleeting time with your baby. Must you be sad because a baby has grown or a bird of love has taken wing?

Who can stem the tide of life or the seasons of love? Is there someone to blame that there are seasons? There is spring, and there is autumn. There is summer, and there is winter. And yet winter is a blessed preparation for the flowering of spring and summer. One season follows another. You have no choice but to let the seasons depart as they will.

Who says your heart has to break? Where is it written that you are to take your heart and break it in two as you would a stick for kindling? No one breaks your heart. You are the only one who can break your heart. What makes you think you have to? It is not a good idea to break your heart. Keep your heart intact. See how big your heart is. See how it encompasses all the love in the world and in Heaven too.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Geloof in God/ Believe in God

Bericht door Elisabeth » 26-09-2011 19:53

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Geloof in God



God zei :


Op een bewolkte dag gaat het leven precies zo verder. Wat jullieaangaat, Mijn lievelingen, als de hemel donker voor je lijkt, laat dewolken dan niet je zicht verduisteren. Blijf evengoed doorgaan.

In het leven in de wereld is er niets gebeurd. Je kunt het gevoelhebben dat je een enorme verandering doormaakt, dat het leven zoals jehet kent uit elkaar valt, enzovoort, en toch gebeurt er niets. Het iseen veranderende wereld waarin je leeft. Alles is veranderd en toch iser niets veranderd. Vanuit jouw perspectief is alles veranderd.Niettemin kan het kleed niet onder jou vandaan getrokken worden. Eenswas je een deelnemer aan het leven met een bepaald kleed onder jevoeten. Nu ben je een simpele deelnemer aan het leven zonder hetbekende kleed onder je voeten. En jij bent jij, en zelfs als jeveranderd bent is er niets veranderd.

Als je twee eieren in een schaal doet en je klopt de eieren met eenvork, dan heb je nog steeds dezelfde twee eieren in de schaal. Wat ishet verschil? Een beetje roeren, dat is alles.

Wat zich ook lijkt te hebben voorgedaan, zie het zo dat je op eenladder bent geklommen. Je zakt niet. Integendeel, je stijgt. Je benteen ladder van het verleden aan het beklimmen. Je stapt op de sporten.Je bent een mijlpaal gepasseerd, zelfs als het een mijlpaal is die jeniet wilde. Je verlangde naar een duurzaamheid die niet bestaat.

Misschien zeg je: "Duurzaamheid bestaat voor anderen. Ze bestondeens voor mij".

Wees blij dan. Wees blij dat je zelfs gehad hebt wat nu isweggegaan.

Neem de filosofie over dat, hoewel er niets gebeurd is, ermisschien iets gebeurd is. Jouw gevoelens zeggen dat. Overweeg dan water gebeurd is, gebeurd in jouw voordeel. Er is iets goeds voor jou indeze verandering waartegen je je verzet. Je wilde dat alles doorgingzoals het was, hoewel je wist dat je op glibberig zand was. Nu weet jehet. Nu ben je geland, hoewel het jou lijkt op dor land te zijn. Hetland is niet dor. Je voelt je beroofd. Je hebt jezelf beroofd. Je hebtmisschien het gevoel dat je hier niet doorheen komt, wat het ook is,en natuurlijk kom je er door. Je hebt, zelfs voor jouw onverzadigbaregeest, erger dan dit meegemaakt.

Waaraan je gehecht was is een fantasie. Nietwaar? En dezeontreddering die je doormaakt is ook fantasie. Er is niets gebeurd. Wekunnen het zo zeggen:

"Ik, God, ben alles wat er is". Je zou kunnen zeggen dat Ik hetenige kind in het blok ben. Je raakt Mij nooit kwijt. Alles in dewereld kan lijken te veranderen. Je hebt altijd Mij. Kan Ik nietgenoeg zijn? Kan het niet genoeg zijn dat Ik bij je ben? We hebbensamen vele eonen gewandeld. Eigenlijk meer dan dat. We hebben door deEeuwigheid gelopen. Er is niets anders om door te lopen. Wie anders injouw wereld er ook bij je is of niet bij je is, Ik ben bij je.

Zou je Mij voor iemand anders ruilen? Zou je dat echt? Zou je echtiemand anders boven Mij verkiezen?

Als je aan iemand of iets moet vasthouden, hou dan aan Mij vast. Jehoeft zelfs niet vast te houden. Je zult precies zijn waar je bedoeldbent te zijn. Je zult aan Mijn zijde zijn en Ik aan die van jou.

Je kunt ophouden zoveel aandacht aan dat filmdoek te geven waar jeje ogen niet van af kunt houden. Herinner je Mij. Zie Mij voor jestaan. Sta op Mijn schouders. Je hebt dat kleed onder je voeten nietecht nodig. Je hebt zelfs geen vloer nodig. Je hebt alles wat je nodighebt, Heldere Ster. Je hebt Mij. Ik schijn in jouw hart. Ik schijn inhet hart van iedereen. Je hebt niets verloren. Er is geen verlies. Ikbegrijp heel goed dat je in verlies gelooft. Je gelooft zelfs in dood.Geloof in Mij. Zul je in Mij geloven?









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.





http://www.4shared.com/get/IqWBfURv/Bri ... ow__1.html = Film/Movie




Believe in God

God said:

On a cloudy day, life goes on just the same. As for you, My darlings, when skies seem dark for you, don\t let the clouds dim your view. Keep on going just the same.

In life in the world, nothing has happened. You may feel you are undergoing tremendous change, that life as you know it is falling apart, and so on, and yet nothing is happening. It is a changing world you live in. Everything has changed, and, yet, nothing has changed. From your perspective, everything has changed. Nevertheless, the rug cannot be pulled from under you. Once you were a participant in life with a certain rug under your feet. Now you are a simple participant in life without the familiar rug under your feet. And you are you, and even if you are changed, nothing has changed.

If you put two eggs into a bowl, and you whip the two eggs with a fork, you still have the same two eggs in the bowl. What is the difference? A little stirring, that\s all.

Whatever seems to have transpired, consider that you have climbed a ladder. You didn\t sink. On the contrary, you are rising. You are climbing a ladder of the past. You step on the rungs. You have passed a milestone, even if it is a milestone you didn\t want. You longed for a permanency that doesn\t exist.

Perhaps you say: "Permanency exists for others. It used to exist for me."

Be glad then. Be glad you had even what now has left.

Adapt the philosophy that, although nothing has happened, perhaps something happened. Your feelings say so. Then consider that what happened, happened for your benefit. There is something good for you even in this change you resist. You wanted everything to go on as it was, even though you knew you were on slippery sand. Now you know. Now you have landed, even though it seems to you to be on a barren land. The land is not barren. You feel bereft. You have berefted yourself. You may feel you can\t live through this, whatever it is, and, of course, you will. You have been through, even to your insatiable mind, worse than this.

What you were attached to is a fantasy. Wasn\t it? And this upheaval that you are going through is also a fantasy. Nothing has happened. We can put it this way:

"I, God, am all that there is." You could say that I am the only kid on the block. You are never going to lose Me. Everything in the world can seem to change. Always you have Me. Can I not be enough? Can it not be enough that I am with you? We have walked together for many eons. Actually, more than that. We have walked through Eternity. There is nothing else to walk through. Whoever else in your world is with you or not with you, I am with you.

Would you trade Me in for someone else? Would you really? Would you really choose another over Me?

If you must hang on to someone or something, hang on to Me. You won\t even be hanging on. You will be right where you are meant to be. You will be at My side, and I, at yours.

You can stop putting so much attention on that movie screen you can\t take your eyes off of. Remember Me. See Me standing before you. Stand on my shoulders. You don\t really need that rug under your feet. You don\t even need a floor. You have everything you need, Bright Star. You have Me. I am shining in your heart. I am shining in everyone\s heart. You have lost nothing. There is no loss. I understand very well that you believe in loss. You even believe in death. Believe in Me. Will you believe in Me?




Videos and Radio Interviews
http://www.youtube.com/watch?v=KyvArDLE0G0
http://www.youtube.com/watch?v=DBHpANr2tuo
http://www.godwriting.org/about-godwriting#radio
http://www.godwriting.org/about-godwriting#video
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie