*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Liefde Die God Is / The Love That God Is

Bericht door Elisabeth » 06-11-2011 13:53

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












De Liefde Die God Is

God zei :


Laat Ons partners zijn in deze onderneming genaamd Leven op Aarde.Laat Ons naar vrede marcheren. Laat Ons vrede en verheffing voor allenbij Ons dragen.

Laat je armen zakken, geliefden. Als je moet verdedigen, verdedigdan vrede. Als je moet aanvallen, val dan het ego aan. Als je moetbezitten, bezit dan liefde en geef haar weg als de zegen die zeis.

Zoals Wij vrienden zijn, zo moet je vriendelijk zijn voor iedereen.Vriendelijkheid heeft waarde. Vriendschap heeft waarde. Vijandigheidheeft er geen. Wees voor vrede en liefde en broederschap. Eer de bandtussen allen en vlecht hem vrijelijk door het hele Universum. Laat ergeen plaats in de wereld zijn voor wrok. Bevrijd harten. Mogen alleharten op de Oceaan van het Leven en de Liefde varen. Laat jouw harteen zeilboot zijn die allen rustig naar de haven brengt waarin liefdeligt.

Laat jouw hart overspoeld worden door ontvankelijkheid. Laat jouwhart een antenne zijn die de Hemel bereikt en de Hemel naar de Aardebrengt. Laat jouw liefde een boom zijn waarvan de bovenste bladerennaar de Aarde vallen. Laat andere harten de bladeren van liefde die inalle seizoenen vallen doen herleven. Laat jouw liefde bloembollen zijndie uit de Aarde doorkomen en naar de zon groeien en als hyacinten ennarcissen openbreken. Bollen van liefde breken open in pracht tot hethele landschap met kleur gevuld is. De zoete geur van liefde bedekthet Universum en alles is mooi.

Net als muziek springt liefde naar de Aarde en stijgt op van deAarde. Waar liefde is, wat is er niet mooi? Liefde is een toverstok.Zwaai ermee en liefde zal zijn als golvend koren en vlaggen die in dewind wapperen. Liefde onthult zichzelf aan alle kanten. Liefde kweektzichzelf en liefde wordt het daglicht tot er alleen liefde bestaat,tot er alleen liefde gekend wordt en iedereen gedegen Mijn afgezantvan liefde is, en de hele wereld bedekt is door liefde, niemandprotesteert, en allen zijn in dienst van liefde. Alles wat op Aardegroeit is liefde. Liefde wordt gekend en wat valt er anders tekennen?

Laat alle huizen liefde zijn. Laat alle families liefde zijn. Laatalle scholen liefde zijn. Laat liefde de Aarde overnemen en trouw aanzichzelf zijn. Laat er geen spoor zijn van iets anders dan liefde.Laat liefde de enige werkelijkheid zijn om waar te zijn.

Laat liefde gezaaid worden en liefde onbelemmerd zijn en liefde hetlied van de Aarde zijn, gekend in alle talen, gekend op alle pleinen.Alles behalve liefde is een travestie. Zonder liefde is wat eroverblijft travestie.

Ziekenhuizen zullen leeg gemaakt worden. Het medicijn van keuze zalliefde zijn. Er zal geen hoofdpijn zijn omdat liefde allesoverwint.

Het ego zal aan liefde worden opgeofferd en zelfs het ego zal dezin van liefde zien en er niet om geven dat het ego zelf niet langerbestaat.

Alles zal in liefde worden omgezet tot alles liefde is en er nietsovergebleven is om in liefde om te zetten, en liefde zal dansen enzingen en zichzelf kennen. Liefde zal ongebreideld zijn waar nietsanders dan liefde is.

Liefde zal op radio en TV worden uitgezonden. Liefde zal invrijheid klinken. Allen zullen liefde kiezen zelfs als er niet tekiezen valt.

In elke hoek van de wereld zal liefde regeren. Liefde zal regerenin alle talen. Veel woorden zullen niet langer bestaan. Als liefdealles is, zal er geen behoefte aan woorden zijn die liefde nietvertegenwoordigen. Ze zullen verdwijnen en op het oppervlak van deAarde vergeten worden. Het aangezicht van de Aarde zal liefde wordenen liefde zal de enige spiegel zijn om in te kijken.

Daarom, jij die er lang naar gehunkerd hebt het Aangezicht van Godte zien, zult het Aangezicht van God overal zien, want er zal nietsanders zijn om te zien en niets anders om gezien te worden behalve deliefde die IK BEN.







Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






The Love That God Is

God said:

Let Us be partners in this enterprise called Life on Earth. Let Us march toward peace. Let Us carry peace with Us and upliftment to all.

Put down your arms, beloveds. If you must defend, defend peace. If you must assail, assail ego. If you must possess, possess love and give it away as the blessing it is.

As We are friends, so must you be friendly to all. Friendliness has value. Friendship has value. Enmity has none. Be for peace and love and brotherhood. Honor the bond between all and wind it freely throughout the Universe. Let there be no place in the world for resentment. Release hearts. May all hearts sail on the Ocean of Life and Love. Let your heart be a sailboat quietly bringing all to the harbor wherein love lies.

Let your heart be awash in receptivity. Let your heart be an aerial that reaches Heaven and brings Heaven to Earth. Let your love be a tree whose top leaves fall to Earth. Let other hearts rake up the leaves of love that fall in all seasons. Let your love be bulbs that erupt from the Earth and grow to the sun and burst as hyacinths and daffodils. In splendor, bulbs of love burst until the whole landscape is filled with color. The sweet scent of love covers the Universe, and all is beautiful.

Like music, love leaps to the Earth and rises from the Earth. Where there is love, what is not beautiful? Love is a magic wand. Wave it and love will be like waves of grain and flags blowing in the wind. Love reveals itself on all sides. Love cultures itself, and love becomes the light of day until love alone exists, until love alone is known, and everyone is solidly My emissary of love, and all the world is covered in love, no one protests, and all are in service to love. All that grows on Earth is love. Love is known, and what else is there to know?

Let all homes be love. Let all families be love. Let all schools be love. Let love take over the Earth and be true to itself. Let there be a trace of nothing else but love. Let love be the only reality to be true to.

Let love be sown, and love be untrammeled, and love be the song of Earth, known in all languages, known in all courts. Anything but love is a travesty. Without love, what remains is travesty.

Hospitals will be emptied. The drug of choice will be love. There will be no headaches because love surmounts all.

Ego will be sacrificed to love, and even ego will see the sense of love and not care that ego itself no longer exists.

All will be transmuted to love until all is love, and there is nothing left to transmute to love, and love will dance and sing and know itself. Love will be rampant where nothing else but love is.

Love will be broadcast on radio and TV. Love will ring in freedom. All will choose love even as there is nothing else to choose.

In every corner of the world, love will reign. Love will reign in all languages. Many words will no longer exist. When love is all, there will be no need for words that are unrepresentative of love. They will disappear and be forgotten upon the face of the Earth. The face of the Earth will be love, and love will be the only mirror to look into.

Therefore, you who have long yearned to see the Face of God will see the Face of God everywhere, for there will be nothing else to see and nothing else to be seen but the love that I AM.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Stijg op naar God /Rise to God

Bericht door Liana » 07-11-2011 22:40

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Stijg op naar God

God zei :


Bedenk dat waar je ook bent, op welke plaats of onder welkeomstandigheid, Ik bij je ben. Herinner je Mij en je een groter gevoelvan vrede hebben. Laat Mij een balsem voor jou zijn. Wat jou ook vanstreek maakt, het is beter je hart bij Mij te luchten dan bij iemandanders.

De reden hiervoor is dat Ik het aankan. Het kan Mij niet schelenwat je tegen Mij zegt. Jouw negativiteit is niet meer dan eenpingpongbal voor Mij. Ik zeg jouw negativiteit. Aan de andere kant benjij uiterst belangrijk voor Mij. Jij doet er heel erg toe voor Mij.

Als je je afreageert, zelfs als je dat maar in jezelf doet, danontvangt degene op wie je afreageert jouw gedachten en pakkendeemoties en is misschien niet in staat ermee om te gaan. Hij weetmisschien niet waar de negativiteit vandaan komt, maar hij zal denegativiteit voelen en zich ongemakkelijk voelen. Om wille van dewereld vraag Ik jou bij Mij af te reageren. En als je zonderafreageren kunt, zal dat een weldaad zijn voor jou en een weldaad voorhet Universum.

Je kunt het gevoel hebben dat er niemand naar je luistert. Ik zegje dat de hele wereld naar jou luistert. Het is jammer dat nietiedereen jou hun volle aandacht geeft. Als ze dat deden, als ze wistenhoe, als ze jou zagen zoals Ik jou zie, als ze jouw hartslag hoordenzoals Ik jouw hartslag hoor, dan zou je misschien niet de negatievegedachten en gevoelens hebben waarvan je nu het gevoel hebt dat je diemoet afreageren. En toch ben je evengoed verantwoordelijk voor allenegativiteit die je in jouw hart hebt bonken.

Als Ik jou was - en natuurlijk ben Ik dat - dan zou Ik niet wachtentot jouw waarde erkend werd. Anderen kunnen jou over het hoofd zien,jou buiten beschouwing laten. Ze geven jou misschien niet het belangwaar je recht op hebt, maar dat betekent niet dat jij hun zoveelbelang moet geven dat ze jouw dag verpesten of zelfs maar een momentvan jouw dag. Wat iemand anders van je denkt of niet van jou denkt isjouw tijd niet waard. Schud hun gedachten en emoties af. Richt je opiets anders. Richt je op iets wat jou zelfs maar een beetje gelukgeeft. Zelfs een beetje geluk is duizend keer meer waard dan een vatvol negativiteit. Negativiteit is negatief. Het is niets waard. Het iseen min. Je zou net zo goed vergif kunnen nemen als negativiteit vanjezelf of de negativiteit van iemand anders in jouw hart nemen. Kijkuit met wie je jouw tijd doorbrengt. Zoek naar mensen die groterdenken dan jij misschien denkt.

Ja, zeer zeker, ben Ik voor positief denken. Ik ben Zelf eenPositieve Denker. Zul je aandacht aan positief denken geven? Positiefdenken is geen gril. Het is een toepassing. Het is een plaats voor jouom naar op te klimmen. Het zal jou in de toekomst gaan helpen.

Je kunt altijd hoger stijgen en toch is hoger stijgen geen optie.Besluit voor eens en voor altijd dat je boven jouw vroegere denken uitzult stijgen. Jouw hoger stijgen is niet langer een optie voor jou.Het is een zekerheid. Maak het leven gemakkelijker en let op kansen omhoger te stijgen. Doe het voor Mij. Je zult er enorm bij winnen, maarstijg niet hoger om wille van gewin. Stijg hoger omdat Ik het jevraag. Stijg hoger, want er is een volgende stap voor je en dat ishoger stijgen. Ik verwijt jou niets, maar Ik juich jouw vasthouden aaneen minder podium niet toe. Dat Ik je vraag te veranderen betekentniet dat Ik jou nu niet respecteer. Ik respecteer jou zeer. Jij bezetMijn hart. Stijg met iedere slag van Mijn hart en dat van jou.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.


















Rise to God

God said:

Remember that wherever you are, whatever location or condition, I am with you. Remember Me, and a greater sense of peace will be yours. Let Me be a balm to you. Whatever is upsetting you, better to vent on Me than anyone else.

The reason for this is that I can take it. It doesn\t matter to Me what you say to Me. Your negativity is no more than a ping pong ball to Me. I said your negativity. You, on the other hand, are fully important to Me. You matter to Me deeply.

When you vent, even just within yourself, the individual you are venting on receives your thoughts and gripping emotions and may not be able to deal with them. He may not know from where the negativity comes, but he will sense the negativity and be discomfited. For the sake of the world, I ask you to vent on Me. And if you can do without venting altogether, that will be a boon for you and a boon for the Universe.

You may feel that no one is listening to you. I am telling you that the whole world is listening to you. It\s unfortunate that everyone doesn\t give you their full attention. If they did, if they knew to, if they saw you as I see you, if they heard your heartbeats as I hear your heartbeats, then you might not be having the negative thoughts and feelings you may presently feel bound to vent. And, yet, just the same, you are responsible for any and all negativity you have thumping in your heart.

If I were you - and, of course, I am - I wouldn\t wait for your worth to be recognized. Others may overlook you, discount you. They may not give you the importance you are entitled to, yet that doesn\t mean you are to give them such importance as to ruin your day or even a moment of your day. What someone thinks of you or doesn\t think of you isn\t worth the time of day. Shake off their thoughts and emotions. Focus on something else. Focus on something that gives you even a shred of happiness. Even a shred of happiness is worth ten thousands more than a barrelful of negativity. Negativity is a negative. It\s not worth anything. It is a minus. You might as well take poison as to accept negativity from yourself or take anyone\s negativity into your heart. Watch whom you spend your time with. Look for people who think grander than you may have been thinking.

Yes, very definitely, I am for positive thinking. I am a Positive Thinker Myself. Will you give attention to positive thinking? Positive thinking isn\t a fad. It isn\t an application. It is place for you to climb to. It will put you in good stead.

You can always rise higher, and yet rising higher is not an option. Decide once and for all that you will rise above your previous thinking. Your rising higher is no longer an option for you. It is a definite. Make life easier and note opportunities to rise higher. Do it for Me. You will gain tremendously, yet do not rise higher for the sake of gain. Rise higher because I ask it of you. Rise higher, for there is a next step for you and rising higher is it. I hold nothing against you, yet I do not applaud your clinging to a lesser platform. Because I ask you to change doesn\t mean I don\t honor you now. I honor you very much. You occupy My heart. Rise with every beat of My heart and yours.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Dit is Jouw motto/This Is Your Motto

Bericht door Elisabeth » 08-11-2011 12:34

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Dit is Jouw motto

God zei :


Als het ene ding jou niet dwarszit, dan is het wel een ander. Isdit niet zo? Als je met iemand samenwoont, ben je geërgerd. Als jealleen woont, ben je eenzaam. Jij bent het zelf met wie je vrede moetkrijgen.

Ik zeg niet dat vrede met jezelf krijgen gemakkelijk is. Ik zeg datje een manier moet vinden om jouw omstandigheden niet zo sterk op jouwgeest te laten indringen zoals je nu doet.

Het leven is niet altijd gemakkelijk. En toch geliefden, groei jeer naar toe makkelijk te worden, iemand die zich niet over veel zorgenmaakt. Je kunt in gevecht zijn terwijl je er tegelijk boven staat. Jekunt midden in het gevecht zijn en toch ben je er niet inverwikkeld.

Het leven wordt voor jou een boek dat je neerlegt. Tenzij je er vanhoudt, hoef je niet het hele boek te lezen. Je hoeft niet debijzonderheden in je op te nemen. Het boek kan op je koffietafelliggen en wat er in het boek gebeurt overstelpt jou niet. Je kuntmidden in een chaos zijn en niet de chaos in je opnemen.

Je hebt altijd graag jezelf willen zijn en je niet door anderenlaten beïnvloeden. Ik zeg je dat je jezelf bent. Je bent heel ergjezelf. Jij bent degene die dat niet echt in je heeft opgenomen.

Het is voor jou niet langer doenlijk dat je bij voorbeeld zegt:"Dat is hoe ik ben. Kleine dingen zitten me dwars. Grote dingen ook.Ik ben altijd gevoelig geweest voor mijn omgeving."

Verander jouw innerlijke omgeving. Wees gevoelig voor de gevoelensvan anderen. Als je het gevoel hebt dat je overbelast wordt, is wat jekunt doen de last van iemand anders verlichten, misschien zelfs degenedie zo op jou inwerkt. Wees dat wat je wilt dat de ander is. Jij,jijzelf, geef waarnaar je hunkert.

Jouw kans een ander te veranderen is klein. Een ander veranderen ismoeilijker dan jezelf veranderen. Hoe je jezelf verandert is hoe jetegen dingen aankijkt. Laat wat licht binnen. Trek de jalouzieën vanje hart op. Anderen of een ander is nonchalant met jouw gevoelens?Wees jij dan bedachtzaam met hun gevoelens.

Als anderen onbeleefd tegen jou zijn, wees jij dan beleefd tegenhen. Als anderen onbedachtzaam met jou zijn, wees jij dan heelbedachtzaam met hen. Zie dit als een spel dat je in het leven speelt,en dit is hoe je het speelt. De te volgen regel is beter te geven danje ontvangt. En als je niets van anderen ontvangt, geef hun dan degunst die je van hen zou willen.

Dit spel wordt genoemd: Niet Leer om Leer. Het wordt genoemd: GeenGrenzen. Het wordt genoemd: Liefde Geven Zelfs Als je Haar NietOntvangt. Het wordt genoemd: Fideel Zijn. Het wordt genoemd: EenVoorbeeld Stellen. Het wordt genoemd: Een Knoop Hoger Gaan. Het wordtgenoemd: Opgroeien. Het wordt ook genoemd: De Gouden Regel. Dit is devuistregel die je moet aanhouden. Volg hem nu. Zelfs als je er grotemoeite voor moet doen, doe het.

Geliefden, er is geen andere regel te volgen. Dood of gedood wordenis niet jouw motto. Uithalen is niet jouw motto. Verdedigen is nietjouw motto. Beledigen is de tegenstelling van jouw model. Kwetsen vooriemand anders het doet is niet jouw motto. Het laatste woord hebben isniet jouw motto. Zul je het motto accepteren dat Ik je geef? Vanafdeze dag is Liefde jouw motto.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






This Is Your Motto


God said:

If it\s not one thing that bothers you, it is another. Is this not so? When you live with someone, you are aggravated. When you live alone, you are lonely. It is yourself you have to come to peace with.

I do not say that coming to peace with yourself is easy. I am saying that you have to find a way to stop letting your circumstances infringe on your spirit as you do.

Life is not always a piece of cake. And yet, beloveds, you are growing to be the piece of cake, a person who doesn\t get bothered by so much. You may be in the fray at the same time as you are beyond it. You may be in the midst of the fray, and yet you are not embroiled in it.

Life for you becomes like a book you can put down. Unless you love it, you don\t have to read the entire book. You don\t have to absorb the details. The book can be there on your coffee table, and yet what occurs in the book doesn\t overcome you. You can be in the midst of chaos and not drink in the chaos.

You have always wanted to be your own person. I am telling you now that you are your own person. You are very much your own person. You are the one who hasn\t quite imbibed that.

It is no longer viable for you to say, for example, "That\s how I am. Little things bother me. Big things too. I have always been sensitive to my environment."

Change your inner environment. Be sensitive to the feelings of others. When you are feeling put upon, what can you do is to lighten the burden of someone else, perhaps even the person who is impinging upon you? Be what you want the other person to be. You, yourself, give what you crave.

Your chances of changing another person are slim. Changing another is harder than changing yourself. How you change yourself is how you look at things. Let a little light in. Pull up the blinds of your own heart. Others, or one other, is inconsiderate of your feelings? Then you be more considerate of their feelings.

When others are rude to you, then you are courteous to them. When others are inconsiderate of you, then you are very considerate to them. Consider this a game you play in life, and this is how you play it. The rule to follow is to give better than you receive. And when you receive nothing from others, then you give them the favor you would like from them.

This game is called: Not Tit for Tat. It is called: No Limits. It is called: Giving Love Even When You Don\t Receive it. It is called: Being a Good Sport. It is called: Setting an Example. It is called: Rising a Notch. It is called: Growing Up. It is also called The Golden Rule. This is the rule of thumb you are to go by. Go by it now. Even if you have to pull yourself up by your bootstraps, do it.

Beloveds, there is no other rule to follow. Kill or be killed is not your motto. Lash out first is not your motto. Defend is not your motto. Offend is the antithesis of your model. Hurt before someone else does is not your motto. Have the final word is not your motto. Will you accept the motto I give you? From this day forth, Love is your motto.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Indrukken van het Verleden/Impressions of the Past

Bericht door Elisabeth » 09-11-2011 13:07

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Indrukken van het Verleden

God zei :


Wie zijn jouw leraren? Van wie kies je om van te leren? Kies juist.

Er kan gezegd worden dat je van iedereen leert. Je imiteert iets van alles en iedereen naar wie je luistert. Soms leer je het tegenovergestelde van wat een ander portretteert en je zweert dat je niet bent als hij. En toch neem je soms de houding of hebbelijkheid van een ander over en verbaas je jezelf.

Je pikt ideeën op. Je pikt aspiraties op. Je pikt iets op van iedereen.

Je hebt indrukken van het verleden waarvan je je zelfs niet bewust bent, om niets te zeggen van de indrukken van het verleden waarvan je je goed bewust bent.

Je bent een mix van alle ervaringen die je gehad hebt, van wat je hebt waargenomen en gehoord, en toch ben je veel meer dan wat je hebt opgepikt. Er zijn ook ervaringen die je gehad hebt en waarvan je geen besef hebt. Je was je er nooit bewust van gewaar. Je hebt nu zulke ervaringen, misschien als je slaapt, misschien in de pauzes tussen woorden.

Je kunt je keren herinneren dat je je ervan bewust bent dat je ergens anders was. Je kwam bij en had geen idee waar je geweest was, en toch weet je dat je ergens geweest was. Voor even ging je uit de ervaring van toeval.

Er gebeurt meer in je leven dan waarvan je een idee hebt. En alles wat gebeurt is, dat jij je er niet bewust van bent dat het jouw maaksel is. Je kunt weigeren dit te geloven. Je kunt het ontkennen zoveel je wilt en toch ben je een reiziger naar vergeten plaatsen, zoals naar verre uithoeken van de wereld, zoals naar de Hemel, zoals naar waar Ik ben en waar Ik woon. Ja natuurlijk, Ik ben toch altijd bij je en daarom ben jij altijd bij Mij. En toch is dat soms moeilijk voor jou om vast te houden. We zijn nooit op afstand van elkaar. In jouw verbeelding kunnen We gescheiden zijn, maar niets is verder af van de waarheid. Ik ben de Waarheid en jij bent Mijn Waarheid, en de Waarheid heeft de overhand.

We weten dat het wereldse leven niet de overhand krijgt. Het is kortdurend terwijl Ik daarentegen spreek van Eeuwigheid en Mijzelf, de Oceaan waar je vandaan komt en waar jij verblijft en nooit weggaat. Het verschil is dat jij een menselijk lichaam draagt waarin je rond walst. Het is maar een lichaam. Waarom angst hebben als Wij altijd samen zijn en nooit gescheiden? Waarom vasthouden aan ideeën die jou niet van nut zijn en het Ene idee loslaten dat onmetelijk is, dat jouw hart verheft, dat alle vermeende moeilijkheden overstijgt?

Jij denkt dat je \s nachts droomt, maar het is als je wakker bent dat je droomt. Je gelooft meer in nachtdromen dan dat je in dagdromen gelooft. Je droomt nu. Je droomt dat Ik aan jou schrijf alsof Ik ergens anders zou zijn dan in jou, alsof Ik van jou gescheiden ben, alsof Ik ver weg van jou ben in een plaats Hemel genaamd, waarvan jij misschien niet zeker bent dat die zelfs maar bestaat.

De strekking is dat alles waarin je zo serieus in gelooft, alles wat duidelijk lijkt, klaarblijkelijk, bewezen, alles wat iedereen lijkt te geloven, de droom is. Je slaapwandelt. Je slaapwerkt. Je slaapbemint. Je slaapvreest. Je slaapverslaat.

Ontwaak nu tot Mij. Werp alles af wat je denkt dat je weet en ken Mij. Als je Mij kent, dan ken je jezelf. Je bent aan het treuzelen geweest zelfs als je aan het racen was. Blijf bij Mij op koers en je zult schatten kennen, en je zult een schat zijn voor alle dagtijd-slapers, en jij en zij zullen ontwaken en Mij vinden precies waar ik altijd geweest ben en waar jij altijd geweest bent maar wat je niet zien kon.











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







Impressions of the Past

God said:

Who are your teachers? Whom do you choose to learn from? Choose well.

It can be said that you learn from everyone. You imitate something from everyone or everything you listen to. Sometimes you learn the opposite of what another portrays, and you vow not to be like him. And, yet, sometimes you pick up another\s posture or mannerism and surprise yourself.

You pick up ideas. You pick up aspirations. You pick up something from everyone.

You have impressions from the past that you are not even aware of, to say nothing of the impressions from the past that you are well aware of.

You are a mix of all the experiences you have had, what you have observed and heard, and yet you are far more than what you have picked up. There are also experiences that you have had and have no awareness of. You never were consciously aware of them. You have such experiences now, perhaps during sleep, perhaps in the gaps between words.

You can recall times when you are aware that you have been somewhere else. You came to and had no idea where you had been, and yet you know you had been somewhere. For a while, you got out of the experience of happenstance.

There is more happening in your life than you have any idea of. And all that is happening that you are unaware of is the making of you. You can refuse to believe this. You can deny it all you want, and yet you are a traveler to unremembered places, like to far corners of the world, like to Heaven, like to where I am and where I dwell. Well, of course, I am always with you anyway, and, therefore, you are always with Me. And yet that is sometimes hard for you to hold onto to. We are never at a distance. In your imagination, We may be apart, but nothing is further from the truth. I am the Truth, and you are My Truth, and Truth prevails.

We know that worldly life does not prevail. It is short-lasting whereas I speak of Eternity and Myself, the Ocean from whence you come and where you abide and never leave. The difference is that you wear a human body which you waltz around in. It is only a body. Why have any fear when We are always together and never apart? Why hold onto to ideas that do not profit you and let go of the One Idea that is immeasurable, that lifts your heart, that transcends all perceived difficulties?

You think you dream at night, yet it is when you are awake that you are dreaming. You believe in night dreams more than you do in daytime dreaming. You are dreaming now. You dream that I am writing to you as if I were somewhere else than within you, as if I am apart from you, as if I am far away from you in a place named Heaven which you may be uncertain that it even exists.

The trend is that all that you believe in so seriously, all that seems apparent, obvious, proven, all that everybody seems to know, is the dream. You sleepwalk. You sleepwork. You sleeplove. You sleepfear. You sleepdefeat.

Awake to Me now. Throw off everything you think you know, and know Me. When you know Me, you know yourself. You have been dilly-dallying along even as you have been racing. Stay on course with Me, and you will know treasure, and you will be a treasure to all the daytime sleepers, and you and they will awaken and find Me right where I have always been, and where you have been all along but unable to see.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Teken de Wereld Doorvlochten metLiefdeskransen/Picture the..

Bericht door Liana » 10-11-2011 14:05

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde













Teken de Wereld Doorvlochten metLiefdeskransen

God zei :


Wat je ook doet, doe het met liefde. Doe het niet om jezelf tehandhaven. Doe het niet om machtig te zijn. Doe het niet om je tebewijzen. Wat het ook is dat je doet, doe het met liefde. Dit betekentdoe het met zorg. Dit betekent niet dat je niet duidelijk bent.

Zelfs als je iemand moet ontslaan, kun je het doen met mededogen inje hart. Je kunt alles met compassie doen. Je doet wat je moetdoen.

Steeds weer komen We erop terug dat je attent voor anderen moetzijn, niet met verwaarlozing van jezelf, maar met het doel het levenvoor een ander een beetje gemakkelijker te maken. Door dat te doenmaak je het leven voor jezelf gemakkelijker. Je maakt de wereld groteren je maakt een ander groter en je maakt jezelf groter.

Er zijn betere woorden dan groter maken. Misschien revitaliseren.Vernieuwen. Verversen. Opmonteren. Herstellen. Nieuwe versie maken.Verjongen. Bijvullen. Van richting veranderen. Vullen. Versterken.Veranderen. Verhogen. Zegenen. Ja, zegenen is een goed woord. Wat jeook doen moet, zegen het leven van een ander.

Je denkt misschien dat dit een moeilijke opdracht is. Het isgemakkelijker dan je denkt. Doe goed, maar wees geen weldoener. Voerrustig, onopvallend Mijn Wil uit, niet als een project, maar als eenmanier van leven. En zo doordring je de wereld met liefde. En zo benje partner van Mij. En zo maak je liefde de zichtbare erfgenaam in dewereld. Dit is hoe je liefde in de wereld zaait en liefde in de wereldin stand houdt. Je plant liefde in de wereld. Je strooit zaden vanliefde. Dit is natuurlijk om te doen. Het is onnatuurlijk je teonthouden van het verlevendigen van liefde, van het laten circulerenvan liefde, van jouw pad met liefde markeren, van een krans van liefdevan jouw leven maken.

Teken de wereld doorvlochten met liefdeskransen. Doe eenliefdeskrans rond ieders nek. Doe deze krans om de nek van zelfsdegenen die jou het leven moeilijk maken. Geef ze gewoon een krans enga vrolijk jouw weg. Laat rozenblaadjes van liefde achter waar je maargaat. Niemand hoeft te weten dat de blaadjes van liefde van joukwamen. Ze hoeven alleen de liefde te kennen en haar met hen mee tedragen.

Ik stuurde jou naar de Aarde als een zegen voor de wereld. Dit iswaarvoor je gemaakt werd. Je wilt jouw doel in het leven kennen? Ikzeg je nogmaals wat jouw doel is. Met je ogen, je gedachten, jespreken, stuur liefde rond. Laat met elke verrichting stilletjesgemakkelijke liefde vallen en laat haar daar. Je hebt geenontvangstbewijs nodig. Ik ben de Zender van Liefde en jij bent debezorger van liefde. Je wordt niet verheven omdat je liefde laatvallen. Je bent Mijn eenvoudige boodschapper. Wat valt er meer voorMij te zeggen?

Ik zal iets bedenken. Ik zal zeggen dat je Mijn Mooie Boodschappervan liefde bent. Jij bent het boeket bloemen dat Ik aan de wereldnaliet. Ik zocht jou Zelf uit. Ik koos goed uit. Ik weet wat Ik doe.Ik weet wat Ik deed toen Ik jou uit alle bloemen koos die tot Mijnbeschikking waren en jou plantte waar Ik jou plantte met Mijn eigentwee handen.

Je bent op Aarde om de wereld bij te staan en haar plooien glad testrijken en troost te geven aan alle andere bloemen die hetzelfde doelhebben als jij.

Je hebt geen pauzes van liefde geven nodig. Je hebt geenplaatsvervanger, geen afleiding nodig. Blaadjes van liefde achterlatenis wat je doet. Welke andere taken je ook op je neemt, wat jouw werkook is, hoe je ook naar je werk gaat, waar je ook gestationeerd bent,je moet liefde uitgeven. Aangezien je uit Mijn hart komt, wat anderskan echt jouw doel op Aarde zijn dan Mijn liefde te voelen en Mijnliefde overvloedig te verspreiden?









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






Picture the World Woven with Leis of Love


God said:

Whatever you do, do with love. Don\t do it to vindicate yourself. Don\t do it to be powerful. Don\t do it to prove a point. Whatever it is you do, do it with love. This means to do it with caring. This does not mean you are not clear.

Even if you have to fire someone, you can do it clearly with compassion in your heart. You can do anything with compassion. You do what you have to do.

Again and again we come to your being considerate to others, not at the neglect of yourself, but for the purpose of making life a little easier for another. In so doing, you make life easier for yourself. You enhance the world, and you enhance another, and you enhance yourself.

There are better words than enhance. Perhaps revitalize. Renew. Refresh. Brighten. Restore. Remake. Rejuvenate. Replenish. Redirect. Fill. Amplify. Change. Heighten. Bless. Yes, bless, is a good word. Whatever you have to do, bless another person\s life.

You may think this is a hard assignment. It is easier than you think. Do good, but do not be a do-gooder. Quietly, unobtrusively, further My Will, not as a project, but as a way of life. And so you imbue love to the world. And so you partner with Me. And so you make love the heir apparent in the world. This is how you sow love in the world and sustain love in the world. You plant love in the world. You strew seeds of love. This is natural to do. It is unnatural to abstain from enlivening love, circulating love, marking your path with love, making of your life a wreath of love.

Picture the world woven with leis of love. Place a lei of love around everyone\s neck. Place this lei around the necks of even those who make life difficult for you. Just hand them a lei and go merrily on your way.

Leave rose petals of love wherever you go. No one needs to know that the petals of love came from you. They just need to know the love and carry it along with them.

I sent you to Earth as a blessing to the world. This is what you were made for. You want to know your purpose in life? I am telling you once again what your purpose is. With your eyes, your thoughts, your speech, circulate love. With every transaction, drop off quiet easy love and leave it there. You do not require a certificate of receipt. I am the Sender of Love, and you are the deliverer of love. You are not aggrandized because you drop off love. You are My simple messenger. What more is there for Me to say?

I will think of something. I will say you are My Beautiful Messenger of Love. You are the bouquet of flowers I bequeathed to the world. I hand-picked you. I pick well. I know what I am doing. I knew what I was doing when I picked you from all the flowers at My disposal and planted you where I planted you with My own two hands.

You are on Earth to succor the world and to smooth its creases and give solace to all the other flowers who have the same purpose as you.

You need no breaks from giving love. You need no substitute, no diversion. Leaving petals of love is what you do. Whatever other tasks you take on, whatever your work, whatever you commute, wherever you may be stationed, you are to hand out love. Inasmuch as you come from My heart, what else really can your purpose on Earth be if not to feel My love and spread My love exceedingly?
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Stang van het Leven/The Perch of Life

Bericht door Elisabeth » 11-11-2011 18:27

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










De Stang van het Leven


God zei :


Op Aarde speel je niet in een spel met hoge inzetten. Je denkt datje dat doet. Soms voel je je wanhopig omdat je verliest. Het leven isbelangrijk, maar wat er in het leven gebeurt is niet van uiterstbelang. Je bent in staat vrees in het leven los te laten. Al diegebeurtenissen die zo serieus voor jou zijn - moet je ze zo serieusnemen? Het leven heeft zijn eigen manier om dingen te doen. Het pastjou niet je leven op Aarde te besteden aan het maken vantegenwerpingen.

Mekker alsjeblieft niet meer over wat er in het leven gebeurt.Vergeet het woord tragedie. Vergeet het woord vreselijk. Vergeet hetwoord ondraaglijk.

Je kunt niet veranderen wat al gebeurd is. Je kunt de uitwerkingveranderen die gebeurtenissen op jou hebben. Je hoeft je niet voor hethoofd te slaan. Je hoeft niet radeloos of overspannen te zijn. Jehoeft niet overweldigd te zijn. Je hoeft niet verslagen te zijn.

Zolang je in je lichaam op Aarde leeft, haal jezelf van wanhoop afen blijf doorgaan. Graaf geen kuil voor jezelf en hou jezelf daar nietin. Wat er ook op Aarde voorvalt, sta op. Blijf er niet hangen. Stamphet niet in je hoofd. Gebruik het niet als een deugdelijk excuus omniet aan het leven deel te nemen en het beter te maken, voor jezelf enook voor anderen. Ga niet op een spijkerbed liggen. Je kunt treurenopgeven. Hoe lang denk je dat je verondersteld wordt tegen wat hetleven gebracht heeft te protesteren?

Het is gewoon voor lichamen op Aarde om te sterven. Het is gewoondat gebeurtenissen waartegen jij bezwaar maakt plaatsvinden.Onmogelijk als het lijkt, zul ook jij op een dag niet in een lichaamop Aarde leven. Je zult van de stang van het leven vallen en het levenvoortzetten in andere dimensies. Al je pijn betekent niets, geliefden.Laat pijn los. Je hebt het niet nodig. Je hebt het niet nodigneergeslagen te worden door wat er gebeurt. Ergens op jouw weg in hetleven nam je de bewering voor waar aan, dat je gesloopt moet wordendoor wat er gebeurt. Wat je moet doen is ophouden je gesloopt,vertrapt, ellendig enzovoort te voelen door wat er voorvalt. Sta op.

Je hebt geen excuus voor ellende. O ja, de wereld zegt dat je dathebt. De wereld heeft zelfs voor systemen gezorgd om met ellende om tegaan. Niettemin is ellende zelf-opgelegd, geliefden. Als je jouwstelregels zou loslaten, dan zou je ook verdriet loslaten. Je zou jeer niet achter verschuilen. Je zou er geen troost bij zoeken. Je zouje niet gerechtigd voelen ellendig te zijn. Je zou het niet kiezen.

Hoe naar aspecten van het leven jou ook mogen lijken, je kunt erniet blijven. Je moet verder.

Het leven is niet bedoeld betreurenswaardig te zijn. Wat er in dewereld ook gebeurt is niet meer of minder dan het leven in de wereld.Het leven is meer dan wat jij denkt. Er is een grotere visie die jouten goede zal komen.

Goed, laten We het schikken. Wat betreft hetgeen jij in je levenondraaglijk vindt, geef de onverdraagzaamheid op. Als het op anderenaan komt, laat ze hun droefheid, maar droefheid is niet voor jou. Hetleven op Aarde met of zonder een geliefde moet niet jouw levenbepalen. Zolang je in het leven op Aarde bent, moet je gewoongehechtheid opgeven. Heb lief en wees niet gehecht. Een vorm is eenvorm. Het eindigen van een vorm van een geliefde maakt geen einde aande geliefde.

Als je je baan verliest, dan heb je je baan verloren. Dat is alleswat het betekent. Je verliest geen kansen, tenzij je de propagandagelooft dat banen schaars zijn en je geen andere zult vinden.

Er zit geen voordeel aan ontmoedigd worden. Er is altijd een nieuweweg voor jou. Denk niet dat het anders is.







Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






The Perch of Life

God said:

On Earth, you are not playing in a high-stakes\ game. You think you are. Sometimes you feel desperately that you are losing. Life is important, yet what occurs in life is not of the utmost importance. You are capable of letting go of terror in life. All the very events that are so serious to you - must you take them so seriously? Life has its own way of doing things. It does not behoove you to spend your life on Earth in making objections.

Please do not cluck any more about what occurs in life. Forget the word tragedy. Forget the word terrible. Forget the word intolerable.

You cannot change what has already occurred. You can change the effect events have on you. You do not have to beat your chest. You do not have to be distraught or overwrought. You do not have to be overcome. You do not have to be laid low.

While you are alive in your body on Earth, pick yourself up from despair, and keep going forward. Do not dig yourself a hole and keep yourself there. Whatever befalls on Earth, get up from it. Don\t linger there. Don\t imprint it. Don\t use it for a virtuous excuse from engaging in life and making it better, for yourself as well as others. Do not lie down on a bed of nails. You can give up grieving. How long do you think you are supposed to protest against what life has delivered?

It is commonplace for bodies to die on Earth. It is commonplace for events you object to to occur. Impossible as it seems, one day you, too, will not live on Earth in your body. You will fall off the perch of life and continue life in other dimensions. All your woe signifies nothing, beloveds. Let go of woe. You don\t need it. You don\t need to be knocked down by what occurs. Somewhere along your way in life, you bought the proposition that you have to be wracked by what occurs. What you have to do is to stop feeling wracked, downtrodden, miserable and so forth by what appears. Get up.

You have no excuse for misery. Oh, yes, the world says you do. The world has even provided systems for dealing with misery. Nevertheless, misery is self-imposed, beloveds. If you would let go of your precepts, you would let go of grief. You would not hole up with it. You would not take comfort in it. You would not feel justified to be miserable. You wouldn\t choose it.

However dismal aspects of life may seem to you, you cannot stay there. You have to move on.

Life is not meant to be regrettable. Whatever transpires in the world is no more nor less than life in the world. There is more to life than what you think of it. There is a bigger vision that will hold you in good stead.

All right, let\s compromise. In regard to what you find intolerable in your life, give up the intolerance. When it comes to others, give them their mourning, but mourning is not for you. Life on Earth with or without a loved one is not to determine your life. While you are in life on Earth, you simply have to let attachments go. Love and be not attached. A form is a form. The demolishing of a form of a loved one does not demolish the loved one.

When you lose your job, you have lost a job. That\s all it means. You do not lose opportunity unless you buy the propaganda that jobs are scarce and you won\t find another one.

There is no advantage in becoming disheartened. There is always a new way for you. Don\t think otherwise
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Door God Gegeven Kennis/God-given Knowledge

Bericht door Elisabeth » 12-11-2011 16:25

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Door God Gegeven Kennis



God zei :


Net zoals boomstronken en schalie lagen hebben, heb jij dat ook.Je bent veel-gelaagd. Ik spreek over jouw bewustzijn. Je hebtoppervlaktelagen en je hebt verborgen lagen. Van binnen heb je velelagen die geheim zijn voor jezelf. Je weet absoluut veel meer dan jezelf gelooft. In jou, in jouw Wezen, liggen allerlei soortenbewustzijn, maar er is iets in je dat jou ervan weerhoudt duidelijkalles wat je weet te erkennen.

Er is een manier waarop we aan jou zouden kunnen denken als eenwolvenkind. Je hebt een geheimzinnige laag in je die nietgedomesticeerd is en waarvoor je nog geen vocabulaire hebt. Soms lijkthet als een spel dat je speelt, waarbij je de waarheid die in jouligt, een beetje ervan diep begraven, een beetje dichter bij deoppervlakte, doorkruist. Je gaat maar tot zover en belet jezelf verderte gaan. Je bent bang om haar te betreden.

Jouw wijsheid gaat jouw jaren te boven. Je bevat de wijsheid vanhet Universum en toch heb je je maar beziggehouden met wat je weet.Het is alsof er een onzichtbare streep getrokken is en jij ondanks aljouw kracht niet over die arbitraire lijn wilt gaan. Je zou er in eenoogwenk overheen kunnen springen en toch veins je. Je hebt de Oceaanbereikt en toch kun je je niet bepaald verstouten het water in testappen.

Wat is het dat je vreest te verliezen als je onontgonnen watereninstapt? Natuurlijk zul je vroeger verlaten. Je zult droog landverlaten voor de getijden van de Oceaan. Waarom is dat beangstigendvoor je? Wat is er zo eng aan onschuld verliezen en nieuwe kennisverkrijgen, die belangrijker is dan wat er in boeken staat? Boekenzinspelen op deze supreme kennis waar je zo dichtbij bent. Je zou jehand kunnen uitstrekken en haar aanraken en toch ben je bang het kaalgetreden pad te verlaten waar iedereen op gelopen heeft. Je bent bangjezelf op te eisen. Je bent bang de vaste grond onder je voeten los telaten. Je bent bang het bos te verlaten en de zee in te lopen.

Als je eenmaal de Oceaan instapt zul je weten dat het water lekkeris. Je kunt niet verdrinken. Nou ja, alleen in vreugde kun jeverdrinken. Je wilt die complete vreugde, terwijl je haar tegelijkvreest. Je vreest het Onbekende, geliefden, terwijl je jezelf al dietijd onbekend voor jezelf houdt.

Je aarzelt je hand uit te strekken en een miljoen dollars tegrijpen. Je bent bang de rijkdom op te eisen die je bent. Misschienben je bang dat zodra de rijkdom aan jou wordt overhandigd, zeweggenomen zal worden of zal wegvliegen, of je bent bang dat op een ofandere manier jouw hand leeg zal blijven.

Het is te veel voor je om het goud op te eisen dat van jou is, datalleen maar weer zal verdwijnen. Echter, het goud waarvan Wij sprekenkan niet worden weggenomen. Als je het eenmaal ervaart, heb je het.Vanaf dan kun je naar believen de Oceaan induiken. Precies zo kun jedoor de wereld schrijden. Je kunt de hoogste berg beklimmen. Je kuntnaar de sterren reiken. Je kunt op de maan drijven. Je kunt de zon vandichtbij aanschouwen en jezelf en het hele Universum warmen. Vreesniet langer droog land te verlaten. Je kunt meer zijn dan een spoorvan jezelf. Je kunt vliegen. Je kunt zwemmen. Je kunt durven.

Je kunt grenzen achter je laten. Je kunt van grenzen weglopen. Jekunt door alles en alles heen kijken. Je hoeft jezelf niet langer voorde gek te houden. Je hoeft niet langer voor gek te spelen. Tenzij jetot de kennis stijgt die je werkelijk bent, heb je jezelf gefopt. Jehebt misschien iedereen gefopt. Tegelijkertijd weet iedereen welbeter. Jij weet wel beter. Je bent veel beter geaccrediteerd dan jezult toegeven.

Sta nu, vandaag, ervoor open dat de mogelijkheid van Grote Kenniszich aan jou aanbiedt en grijp haar. Grijp haar als iemand die naar dedoor God gegeven wijsheid smacht.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







God-given Knowledge

God said:

Just as tree trunks and shale have layers, so do you. You are many-layered. I am speaking of your consciousness. You have surface layers, and you have buried layers. Within, you hold many layers that are secrets to yourself. Absolutely, you know far more than you credit yourself with. Within you, within your Being, lie all kinds of awareness, yet there is something within you that prevents you from acknowledging clearly all that you know.

There is the sense in which we could think of you as a wolf-child. You have an uncanny layer of you that has not been domesticated and for which you have no vocabulary. Sometimes it seems like a game you play where you ford off the truth that lies within you, some deeply buried, some closer to the surface. You go only so far and prevent yourself from going further. You fear to tread.

You are wise beyond your years. You hold the wisdom of the Universe, and yet you have dealt with what you know. It is like an invisible line has been drawn, and, with all your might, you will not pass that arbitrary line. You could leap over it in a trice, and yet you dissemble. You have reached the Ocean and yet cannot quite dare to step into the water.

What is it you fear you will lose when you step into unchartered waters? Of course, you will leave yesteryear. You will leave dry land for the tides of the Ocean. Why is this scary for you? What is so frightening about losing ignorance and gaining a new knowledge more important than what lies in books? Books hint at this supreme knowledge that you are so close to. You could reach out and touch it, and yet you fear to let go of the worn path that everyone has walked on. You are afraid of claiming yourself. You are afraid to let go of your foothold. You are afraid to leave the forest and walk into the sea.

Once you step into the Ocean, you will know that the water is fine. You cannot drown. Well, only in joy can you drown. You want that complete joy at the same time as you fear it. You fear the Unknown, beloveds, when, all the while, you keep yourself unknown to yourself.

You hesitate to reach out your hand and grasp a million dollars. You are yet afraid to claim the wealth that you are. Perhaps you are afraid that the minute the wealth is handed to you, it will be taken away or fly away, or you fear that in some way your hand will be left empty.

It is too much to claim the gold that is yours only for it to disappear. However, the gold We speak of cannot be taken away. Once you experience it, you\ve got it. From then on, you can dive into the Ocean at will. By the same token, you can stride across the world. You can climb the highest mountain. You can reach the stars. You can ride on the moon. You can gaze closely at the sun and warm yourself and the entire Universe. No longer fear leaving dry land. You can be more than a vestige of yourself. You can fly. You can swim. You can dare.

You can leave limits behind you. You can walk away from limits. You can see through anything and everything. You no longer need to fool yourself. You no longer need to play the fool. Unless you rise to the knowledge that you truly are, you have fooled yourself. You may have fooled everyone. At the same time, everyone knows better. You know better. You are far more credentialed than you will concede to.

Now, today, allow the possibility of Great Knowledge offering itself to you, and grab it. Grab it as one who is starving for God-given wisdom.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Een met God en Iedereen /One with God and Everyone

Bericht door Elisabeth » 14-11-2011 21:19

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Een met God en Iedereen

God zei :


Je hebt de uitdrukking gehoord: "Verwar de boodschapper niet metde boodschap". Meestal gaat dit op als iemand slecht nieuws ontvangt.Het is niet de schuld van de postbode. Hij is de onschuldigeboodschapper van een boodschap.

Precies zo is de bezorger van prachtig nieuws ook een onschuldigebezorger van boodschappen. Jij moet niet in gretig verlangen naar depostbode uitkijken. Je moet naar niemand gretig verlangen. Je kuntgeven om, waarderen, maar onthoud wie de schepper van de boodschap isen wie de bezorger is van de boodschap. De bezorger overhandigt jou deboodschappen. Hij is niets meer zelfs als hij het beste nieuws in dewereld bezorgt.

Je negeert de postbode zeker niet. Je erkent gewoon dat hij eenboodschap voor jou in je brievenbus liet vallen. In het geval van Mijnboodschappen zou je net zo goed de brievenbus kunnen vereren alsdegene die Mijn boodschappen bij jou bezorgt. De bezorger moet wordengerespecteerd maar niet aanbeden omdat hij de bezorger is.

Er bestaat een neiging overdreven kwaliteiten toe te schrijven aandegenen die Mijn boodschappen afleveren. Hoezeer je de postbode ookwilt vereren, het is niet zo goed voor hem dat je hem vereert. Hijbezorgt slechts de boodschappen namens Mij. Hij heeft een leuke rol,maar het is een nederige. Ik ben in hem en Ik ben in jou.

Er is een gevoelen van waaruit je iedereen waardeert. Er is eengevoelen dat iedereen Mijn boodschapper is en iedereen Mij is.Iedereen levert boodschappen namens Mij af. Hou van de boodschappen enniet zozeer van de bezorger. Dit is raadzaam voor jou en dit israadzaam voor degenen die de boodschappen aan jou brengen.

De boodschap is bewonderenswaardig. De postbode kan een goedepostbode zijn, maar hij heeft de boodschappen die hij bezorgt nietgeschreven. Hij heeft ze niet bedacht. Hij levert de boodschappen af.

Er is een gevoelen dat we iedereen voor alles bedanken. Bedanken iseen ding. Een ander verheerlijken is een ander ding. Als je depostbode verheerlijkt, dan houd je zogezegd ook van het idee dichterbij de Troon te komen. Je bent al dichtbij de Troon.

Als je een filmster verandert in iets groters dan hij, de persoon,werkelijk is - als je hem een idool maakt - dan ben je aan hetfantaseren. Als je een spiritueel mens in een ideaal verandert, dankun je best net zo bezig zijn jouw dromen vaste vorm te geven.Vleierij is vleierij. Ze is niet echt. Ze is op een veronderstellinggebouwd.

In de wereld is een groot deel van verliefd worden je eigen filmschrijven. Het is fictie. Je beeldt je droom uit.

Op Aarde kan een mens een groot wijsgeer zijn, maar toch is hij eenmens. Een mens kan een groot Heilig Mens zijn, en toch is hij eenmens. Hij kan een perfect Heilig Mens zijn, en toch is hij een mens.Leer van hem. Waardeer zijn kennis. Waardeer zijn goedheid en zet hemniet op een voetstuk. Hij heeft zijn rol en jij hebt die van jou.

Hou van goedheid. Hou van intelligentie. Stel niemand boven jezelf.Omarm het geschenk dat een spreker geeft, maar verheerlijk de sprekerniet. Dien, help, geef, maar geef niet jezelf op. Geef je over aanMij, als je wilt. Ik Die jouw Ware Zelf ben, zelfs als Ik in iedereenaanwezig ben.

Als je het gevoel hebt dat je het beste, het meeste, hetallerhoogste van iets hebt, dan kun je bezig zijn jezelf om de tuin teleiden. Superlatieven zijn van de relatieve wereld en zijn dus eindig.De mens voor je is niet jouw ontdekking. Liefde is jouw ontdekking,liefde zonder iemand, inclusief jezelf, te binden.

Wees Een met Mij en Iedereen.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







One with God and Everyone

God said:

You have heard the expression: "Don\t confuse the messenger with the message." Most often this applies to when someone receives bad news. It\s not the mailman\s fault. He is the innocent messenger of a message.

By the same token, the deliverer of wonderful news is also an innocent deliverer of messages. You are not to be agog at the mailman. You are not to be agog at anyone. You can like, appreciate, yet remember who is the originator of the message and who is the deliverer of the message. The deliverer hands you the messages. He is not more even when he delivers the best news in the world.

Certainly, you don\t ignore the mailman. You simply acknowledge that he dropped a message for you in your mailbox. In the case of My messages, you might as well adore the mailbox as to adore the one who delivers My messages to you. The delivery man is to be respected yet not adored for being the delivery man.

There is a tendency to impart exaggerated qualities upon the ones who deliver My messages. As much as you want to adore the mailman, it is not so good for him that you adore him. He is just delivering the messages on My behalf. He has a nice role, yet it is a humble one. I am within him, and I am within you.

There is the sense in which you are to appreciate everyone. There is the sense in which everyone is My messenger, and everyone is I. Everyone delivers messages on My behalf. Love the messages and not the delivery man so much. This is advisable on your behalf, and this is advisable on behalf of those who deliver messages to you.

The message is admirable. The mailman may be a great mailman, yet he does not write the messages he delivers. He did not think of them. He drops the messages off.

There is the sense in which We can give thanks to everyone for everything. Thanking is one thing. Aggrandizing is another. When you aggrandize the mailman, you are also liking the idea of coming closer to the Throne, so to speak. You are already close to the Throne.

When you turn a movie star into something more than he, the person, really is - when you turn him into an idol - you are fantasizing. When you turn a spiritual person into an ideal, you may well be concretizing your dreams the same. Adulation is adulation. It is not real. It is built on a presumption.

Much falling in love in the world is writing your own movie. It is fiction. You project your dream.

On Earth, a man may be a great sage, yet he is a man. A man may be a great Holy Man, and yet he is a man. He may be a perfect Holy Man, and yet he is a man. Learn from him. Value his knowledge. Value his goodness, and don\t go crazy over him. He has his role, and you have yours.

Love goodness. Love intelligence. Do not put any man above yourself. Embrace the gifts a speaker gives, yet do not idolize the speaker. Serve, help, give, yet do not give up yourself. Surrender to Me, if you please, I Who am your True Self, even as I am present in everyone.

When you feel you have the best, the most, the most superlative anything, you may be leading yourself down a garden path. Superlatives are of the relative world, and so are finite. The man before you is not your discovery. Love is your discovery, love without tying anyone up, including yourself.

Be One with Me and Everyone.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Wat Er Ook Gebeurt Whatever Happens

Bericht door Liana » 16-11-2011 14:43

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Wat Er Ook Gebeurt



God zei :


Je kunt ervan op aan dat Ik van jou hou, maar je kunt niet demanieren waarop Ik liefheb tellen, want Ik heb lief op oneindig veelmanieren. Er is nooit een stopzetting van Mijn liefde. Er is nooit eenstoring. Er is niets wat Mijn liefde kan belemmeren. Niets kan haarblokkeren, haar hinderen, haar onderbreken. Niets kan Mij Mijn liefdelaten vergeten, haar misplaatsen, haar verliezen. Niemand kan Mijnliefde verschrompelen, haar ruw maken, haar afsnijden. Niemand kanhaar verbranden, haar verminken, haar bedekken, haar wissen, haarongedaan maken.

Natuurlijk kom je bij oorzaak en gevolg. Je gaat zo denken als:"Als God van mij zou houden, dan zou Hij dat niet laten gebeuren. Hijzou zorgen dat ik die baan kreeg, dat examen haalde, en mijn vrouwvoor altijd aan mijn zijde houden." En dus komt de twijfel van "als"in beeld. Je bent er zeker van dat als God van jou zou houden, Hijniet zou hebben toegestaan dat dit of dat zou gebeuren. Feit is dat Ikvan je hou. Ik hou oneindig veel van je. Dat Ik liefheb betekent nietaltijd dat je krijgt wat je wilt. Het betekent niet dat Ik jou altijdzal plezieren. Tegelijkertijd hoef je niet te lijden. Wat er ookgebeurt is slechts een kleine hobbel in de weg. Het is niet vooraltijd zoals je schijnbaar voelt.

Geliefden, jullie plezieren en jullie liefhebben is niet hetzelfde.Iemand van wie je houdt zal sterven. Zelfs jij. Vroeg of laat, zelfsjij. Iemand zal jou verlaten en iemand anders zal je niet verlaten.Melk zal gemorst worden en iemand zal een domme fout maken. Wat is nogmeer nieuw, geliefden?

Hoe dan ook het fundament van het leven is sterk. Het is hetsterkste van het sterke. Het is eeuwig en oneindig. Vergeleken met deEeuwigheid en Oneindigheid, is het moeilijkste harteleed in jouw levenhelemaal niets, een kleine echo, een korte piep. Ken de kracht waaropje gebouwd bent.

Elke dag van jouw leven leer je te onthechten. De dag blijft niet.Hij gaat weg. Vroeg of laat gaat alles weg of jij gaat weg. Hetlichaam heeft geen eeuwig leven, maar jij wel. Jij, het Wezen waaroverIk spreek, jij hebt eeuwig leven. Je zou niet kunnen sterven als jehet al zou proberen. Ik veronderstel dat We zouden kunnen zeggen datjouw geliefden om wie je rouwt OIA zijn, ontbreken in actie. Hoe danook ze zijn precies hier bij Mij, veilig en wel. Het is zelfs geenvraag of je ze terug zult krijgen. Je hebt ze nu. Je hebt hun liefdenu. Je hebt hun liefde nu meer dan ooit, omdat er geen aards leven isom hen ervan af te houden jou lief te hebben. Geen bekvechten meer.Het leven is goed. Het leven is erg goed. Het is niet nodig dat jelijdt door de natuurlijke loop van het leven.

Tegelijkertijd als het leven klaar staat je alles wat je vraagt tegeven, staat het leven niet klaar je alles te geven wat je vraagt. Hetleven is niet jouw verplichte dienaar. Net als jij heeft het leven eenleven van zichzelf. Het leven heeft zijn eigen manier om dingen tedoen. Het leven heeft zijn eigen timing. Het leven heeft zijn eigensysteem. Het leven zelf is niet gehecht. Jij bent gehecht en toch benje aan het leren los te laten. Het leven zal jou dat altijd leren.Gehechtheid is een belemmering. Loslaten is een zegen. Zegen jezelfmet loslaten. Je kunt het. Je moet het. Je zou het net zo goed nukunnen doen. Hou tenminste op met ertegen te vechten. Je hoeft niet zostevig vast te houden. Je hoeft helemaal niet vast te houden.

Je kunt niet vallen. Je kunt alleen maar stijgen








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







Whatever Happens

God said:

You can count on My loving you, yet you cannot count the ways I love, for I love in infinite ways. There is never a stoppage of My love. There never is an interference. There is nothing that can interfere with My love. Nothing can block it, stymie it, pause it. Nothing can make Me forget my love, misplace it, lose it. No one can shrink My love, rough it up, cut it. No one can burn it, maim it, cover it up, erase it, undo it.

Of course, you get into cause and effect. You get into such thinking as: "If God loved me, he wouldn\t have let that happen. He would have let me get that job, pass that test, and keep my wife by my side forever." And so the doubt of "if" enters the picture. You are sure that if God loved you, He wouldn\t have allowed this or that to happen. The fact is I do love you. I love you immeasurably. That I love does not always mean you receive what you want. It does not mean that I will always please you. At the same time, you don\t have to suffer. Whatever happens is just a short jog in the road. It is not forever as you seem to feel it is.

Beloveds, pleasing you and loving you are not the same. Someone you love will die. Even you. Sooner or later, even you. Someone will leave you, and someone else won\t leave you. Milk will spill, and someone will have a boo-boo. What else is new, beloveds?

Regardless, the foundation of life is strong. It is the strongest of the strong. It is eternal and infinite. Compared to Eternity and Infinity, the most difficult heartbreak in your life is nothing at all, a little blip, a little peep. Know the strength you are built on.

Every day of your life, you are learning unattachment. The day doesn\t stay. It leaves. Sooner or later, everything leaves, or you leave. The body does not have eternal life, yet you do. You, the Being I am speaking to, you have eternal life. You couldn\t die if you tried. I supposed we could say that your loved ones you mourn for are MIA, missing in action. Just the same, they are right here with Me, safe and sound. It is not even a question about whether you will have them back. You have them now. You have their love now. You have their love now more than ever because there is no Earth life to get in their way of loving you. No more squabbles. Life is good. Life is very good. No need for you to suffer from the natural course of life.

At the same time as life is at your beck and call, life is not at your beck and call. Life is not your indentured servant. Like you, life has a life of its own. Life has its own way of doing things. Life has its own timing. Life has its own spacing. Life itself is not attached. You are attached, and, yet, you are learning to let go. Life will always teach you that. Attachment is a hindrance. Letting go is a blessing. Bless yourself with letting go. You can do it. You have to do it. Might as well do it now. At least, stop fighting it. You don\t have to hold on so tight. You don\t have to hold on at all!

You can\t fall. You can only rise.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Vrije Wil Is van Iedereen/Free Will Belongs to Everyone

Bericht door Liana » 16-11-2011 14:48

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Vrije Wil Is van Iedereen



God zei :


Als je verzet loslaat, dan zal het leven gemakkelijker voor jezijn. Je hebt een lange lijst van wat je verwelkomt en een nog langerelijst van datgene waarvan je zeker bent dat je het moet wegduwen.Intussen komt het leven naar je toe, onbezorgd over wat je denkt dater wel of niet zou moeten zijn. Als wat je weigert te laten gebeurengebeurt, dan is er een botsing, geliefden.

Je maakt wat er zou kunnen gebeuren groter en je maakt de nasleepgroter. Wat er gebeurt veroorzaakt niet het onheil. Jouw weerstandveroorzaakt het onheil.

Lijden is relatief. Je hebt een zere teen en je kunt niet ophoudeneraan te denken. Dan stoot je je hoofd en jouw zere teen verdwijntnaar de achtergrond. Dit is hoe je jouw leven op en neer laat gaanovereenkomstig jouw perceptie van de incidenten die zich voordoen.Incidenten zijn incidenteel. Ze hebben niet het belang dat jij denkt.Incidenten houden jouw leven niet in evenwicht. Jij houdt je leven inevenwicht.

Jouw leven hangt van jou af en niet van wat er in het levengebeurt.

Je wilt het misschien liever niet horen of accepteren en toch benjij degene die bepaalt hoe jij het leven verwelkomt of je ertegenverzet. Het leven is onschuldig. Als er een schuldige is, dan ben jijde schuldige.

Je zou kunnen zeggen dat jouw leven wankel is. Als jouw levenwankel is, dan heb jij jouw evenwicht verloren. Maak een steunpunt inhet leven. Een storm komt en een storm gaat. Vanuit jouw gezichtspuntkomen geliefden en gaan geliefden. Vanuit jouw gezichtspunt is hetgoed voor geliefden om te komen en slecht voor hen om te vertrekken.

Als jouw leven een jojo is, dan ben jij het die het touwtjevasthoudt. Het leven doet zijn ding en jij doet jouw ding. Je moetniet zo strak aan het leven vasthouden. Je moet het leven vrij latenen het niet zo zwaar nemen. Niets is het maaksel van jou en niets ishet einde van jou. Ik maakte jou lang geleden. Ik maakte jou niet omte lijden. Dat deed Ik niet. Ik vraag je om te stoppen met jouwinterpretaties die jou aan lijden binden.

Je zult niet alles wat er gebeurt fijn vinden, maar dat betekentniet dat je moet vechten tegen wat er gebeurt.

Als geliefden zijn overleden, dan zijn ze overleden. Hun lichamenzijn gestorven. Hun lichamen zijn niet langer op Aarde. Beuk op jeborst en stamp met je voet en de lichamen van je geliefden hebben nogsteeds de Aarde verlaten. Laat hen met gemak gaan. Laat hen gaan.

Als geliefden ervoor kiezen ergens anders in de wereld te gaanwonen, laat ze dan gaan. Jij hebt het niet voor het zeggen. Als zenieuwe liefdes gevonden hebben moet jij hun leven niet beheersen.Terwijl je misschien wenst dat ze bij jou gebleven waren, ben je ookbevrijd. Vrije wil is van iedereen, niet alleen van jou. Ik gaf hemaan iedereen. Geef er niet zo om als de vrije wil van een ander nietmet die van jou overeenkomt. Als je sterk bezwaar maakt, is het dandat je hindernissen creëert, en het is dan dat je lijdt en ook lijdenvoor anderen kunt veroorzaken. Je kunt de anderen als schuldig zien enjezelf als onschuldig. Het is niet onschuldig oordelen te vellen. Hetis niet onschuldig.

Als je emotioneel lijdt, dan ben je schuldig aan emotioneel lijden.Je kunt zeggen dat je lijden zat bent en toch moet je er enig genoegenin scheppen of je zou er niet mee doorgaan. Winst en verlies zijnbeide relatief. Winst noch verlies bestaan, behalve als jij hetzegt.







Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






Free Will Belongs to Everyone

God said:

When you let go of resistance, life will be easier for you. You have a long list of what you welcome and a longer list of what you are sure you have to push away. Meanwhile, life comes to you heedlessly of what you think should or should not be. When what you refuse to have happen happens, then there is a crash, beloveds. What happens does not cause the crash. Your resistance causes the crash.

You magnify what might occur and you magnify the aftermath.

Suffering is relative. You have a sore toe, and you can\t stop thinking about it. Then you hit your head, and your sore toe takes a back seat. This is how you let your life go up or down according to your perception of the incidents that befall. Incidents are incidental. They do not hold the importance you like to think they do. Incidents do not hold your life in balance. You hold your life in balance.

Your life depends upon you and not what befalls in life.

You may not like to hear that or accept that, and yet you are the determiner of how you welcome or resist life. Life is innocent. If there is a culprit, you are the culprit.

You might say that your life is rocky. If your life is rocky, you have lost your balance. Get a toehold on life. A storm comes, and a storm goes. From your point of view, loved ones come and loved ones go. From your point of view, it is good for loved ones to arrive, and bad for them to depart.

If your life is a yo-yo, it is you who holds the string. Life is doing its thing, and you are doing your thing. You must not hold on so tightly to life. You must free life and not take it so hard. Nothing is the making of you, and nothing is the end of you. I made you long ago. I did not make you to suffer. I did not. I ask you to stop your interpretations that tie you to suffering.

You are not going to love everything that befalls, yet that does not mean you have to battle what occurs.

When loved ones have died, they have died. Their bodies have died. Their bodies are no longer on Earth. Beat your breast and stamp your foot, and your loved ones\ bodies still have left Earth. Let them go with ease. Let them go.

And when loved ones choose to move on somewhere else in the world, then let them go. It is not your call. If they have found new loves, you are not to control their lives. At the same time as you may wish they had stayed with you, you also have been freed. Free Will belongs to everyone, not just to you. I gave it to everyone. Do not mind so much when another\s free will does not line up with yours. When you object strongly, that is when you create barriers, and that is when you suffer and may cause suffering to others as well. You may see the others as guilty and yourself as innocent. It is not innocent to make judgments. It is not innocent.

When you suffer emotionally, you are guilty of suffering emotionally. You may say that you have had enough suffering, and yet you must take some delight in it, or you would not continue it. Gain and loss are both relative. Neither gain nor loss exist except as you say
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Plaats reactie