*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Plaats reactie
Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Jouw Machtig Hart/ Your Mighty Heart

Bericht door Liana » 27-09-2011 16:51

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Jouw Machtig Hart


God zei :


Als je hartzeer voelt, wrijf dan een poosje met je rechterhand. Jehand heeft gedommeld. Nu zal hij wakker worden en je zult je sterkervoelen. Van Mijn hart naar jouw hand naar jouw hart. Nu is jouw hartweer rechtop. Nu heeft jouw hart zichzelf opgeraapt. Jouw hart is depolsslag van het leven en nu is jouw hart klaar voor meer. Zo is hetin het hart van de mens.

Verfris je hart met vrede. Jouw hart heeft geen opschudding nodig.Het is niet nodig dat je een indringer jouw hart in laat. Alles watminder dan liefde is in jouw hart is een indringer. Wrijf je hart metje rechterhand en je hart zal weer tot rust komen. De crisis isvoorbij. Jouw hart is hersteld.

Nu ben je weer klaar voor bergbeklimmen. Je klimt opnieuw met eenknapzak gevuld met liefde. Er is niets anders om met je mee te dragen.

Beklimming betekent het verleden achter je laten. Nu reis je licht.Nu ben je onbelast. Je bent licht en vrij en ongebonden. Alles wat jemet je meedroeg was een droom en nu zie je af van oude dromen waar jeaan vasthield. Nu ga je een simpele wereld binnen waar niets wordtuitgesteld. Nu blijf je in de pas met jezelf. Je bent niet vooruit ofachter. Je bent precies goed. Je marcheert met Mij en Wij zijn inharmonie.

Samen hebben We de bergtop bereikt. Wat een uitzicht is er. Watzijn We ver geklommen. Wat ben jij ver geklommen. Zulke hoogten heb jebereikt. Je hebt jezelf overtroffen. Door de eenvoudige daad vanloslaten heb je jezelf overtroffen. Je hebt wat vervlogen is vervlogenlaten zijn. Waar ging het verleden heen? Waar kwam het eigenlijkvandaan? Nu heb je geen bagage en nu heb je een vol hart. Nu is jouwhart boordevol met Mijn liefde. Je bent onderworpen aan Mijn liefde.Dit is meer dan een subjectieve ervaring. Het is Waarheid. Jij, Mijneigen ware liefde, bent naar Mij teruggekomen. Je ruimde de kasten vanjouw hart uit. Je bent gezwicht voor Mijn Wil.

De belofte van trouw die je gedaan hebt is nu vervuld. Je hield jerechterhand omhoog, dezelfde hand waarmee je over je hart wrijft,hetzelfde hart waarmee je jezelf aan Mij beloofde. Je beloofde jezelfplechtig aan de Waarheid. Liefde is de enige Waarheid. Al het andereis vals. Zonder Waarheid is zelfs liefde in de wereld vals. Als liefdebeperkt wordt, is ze vals.

Stem je af op Mij. De wereld is secundair. Ik ben eerst. Deteerling is geworpen.

Wat eens noodzakelijk voor je was is niet langer nodig. Het ishelemaal niet langer nodig. Dat is het probleem. Wat in de donkeretijden van jouw hart monumentaal was is niet langer vereist. Vroegerdacht je dat je in het tijdperk van mildheid was. Het was echt hettijdperk van onwetendheid waaraan je stevig met hand en tandvasthield. Dit aan illusie vasthouden put jou uit.

Als jouw machtig hart zich dodelijk gewond voelt, sla dan op hethartcentrum van jouw borst met je rechtervuist zoals de ouden gewendwaren te doen. Jouw hart zal opnieuw zijn hoofd opheffen en door hetwoud van jouw tranen zien dat de zon schijnt en dat ze schijnt voorjou. Kijk uit het raam van je ziel. Hoe belangrijk is nu het verwondenvan jouw hart? Hoe belangrijk is het dat je aan illusie vasthoudt?Waarom huilen om een voorbijgaand iets dat al voorbij is?











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.








Afbeelding






Your Mighty Heart

God said:

When you feel heartsore, rub your heart with your right hand for a while. Your heart has been dozing. Now it will waken, and you will feel stronger. From My heart to your hand to your heart. Now your heart is right-side up again. Now your heart has picked itself up. Your heart is the pulse of life, and now your heart is ready for more. So is it in the heart of man.

Refresh your heart with peace. Your heart does not need disturbance. There is no need for you to let an intruder into your heart. Anything less than love in your heart is an intruder. Rub your heart with your right hand, and your heart settles down again. The crisis is over. Your heart is restored.

Now you are ready for mountain-climbing again. You climb once again with a knapsack filled with love. There is nothing else to carry with you.

Ascension means leaving the past behind you. Now you travel light. Now you are unencumbered. You are light and fancy-free. Everything you carried with you was a dream, and now you dispense with old dreams that you hung onto. Now you enter a simple world where nothing is held over. Now you stay in step with yourself. You are neither ahead nor behind. You are just right. You are marching with Me, and We are in sync.

Together We have reached the peak of the mountain top. What a view there is. How far We have climbed. How far you have climbed. To such heights you have reached. You have outdone yourself. By the simple act of releasing, you have outdone yourself. You have let bygones be bygones. Where did the past go? Where did it come from anyway? Now you have no baggage, and now you have a full heart. Now your heart is replete with My love. You are subject to My love. This is more than a subjective experience. It is Truth. You, My own true love, have come back to Me. You have honored yourself. You have rid yourself of whatever held you back. You cleaned out the closets of your heart. You have succumbed to My Will.

The troth you pledged is now fulfilled. You held up your right hand, the same hand with which you rub your heart, the same heart with which you pledged yourself to Me. You pledged yourself to Truth. Love is the only Truth. All else is false. Without Truth, even love in the world is false. When love is limited, it is false.

Align with Me. The world is secondary. I am primary. The die has been cast.

What was once essential to you is no longer needed. It is no longer needed at all. That is the trouble. What was monumental in the dark ages of your heart is no longer required. Previously, you thought you were in the age of munificence. It was really the age of ignorance where you held on tightly with tooth and nail. This holding on to illusion wears you out.

If your mighty heart feels mortally wounded, then beat the heart center of your chest with your right fist as the ancients used to do. Your heart will once again raise its head and see, through the forest of your tears, that the sun is shining, and that it shines for you. Look out the window of your soul. How important is your heart-wounding now? How important is it that you hold onto illusion? Why weep for a passing thing that has already passed?





Videos and Radio Interviews
http://www.youtube.com/watch?v=KyvArDLE0G0
http://www.youtube.com/watch?v=DBHpANr2tuo
http://www.godwriting.org/about-godwriting#radio
http://www.godwriting.org/about-godwriting#video
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Taal van het Leven/The Language of Life

Bericht door Elisabeth » 28-09-2011 21:13

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












De Taal van het Leven


God zei :


Wie kan de windrichting veranderen? En toch zou je teruggaan enhem veranderen. Dat zou je doen als je kon. Je zou iets van jouwlevenservaring ongedaan maken en je zou in plaats daarvan andereervaringen toevoegen, en wat zou je dan hebben, geliefden? Je zou hetleven een collage maken en je zou je gedachten blijven veranderen overwat bewaard zou worden en wat verplaatst zou moeten worden. Je zou hetleven herschikken. Je zou het leven tenietdoen.

Je zou het bed waarin je gelegen hebt verwijderen. Je zou een filmstopzetten. Je zou hem terugspelen. Je zou hem verknoeien. Je zou dedoden opwekken. Dit is niet het leven dat je zou maken. Neem iets wegen je hebt het leven weggenomen.

Het doet er niet toe wat je wilde of niet wilde. Hebben wat je wiltzoals je het wilt is niet de betekenis van je leven.

Noch is lijden het doel van jouw leven, dus hou niet aan lijdenvast. Laat het leven zijn zoals het is en ga er op een andere maniermee door. Wees opgewekt. Geliefden, hoe weet je dat wat naar je hartwerd geslingerd en het zo verwondde niet werkelijk een boeket bloemenwas? Je voelde de dreun. Je dacht dat het een harde baseball was dienaar jou toegegooid werd, en dus leed je. Zelfs de meest tumultueuzezaken in je hart, al jouw worstelingen daar, zijn in werkelijkheidemmers met bossen bloemen. Bloem na bloem heeft jou bereikt en jedacht dat je steekwonden had. Denk opnieuw.

Zelfs hartzeer is een zegen voor je. Je weigert dat te geloven. Jekunt dat niet geloven. Geloof dan dat als het geen zegen voor jou is,het een zegen voor een ander is. Je huilt om het verlies van eengeliefde terwijl je geliefde zo gezegend was bij Mij te komen en hetlichaam achter te laten. En je zou de geliefde weer tot leven brengenals je kon.

Het zou je misschien helpen als je jezelf eraan herinnert dat ergeen oorzaak en gevolg is. Dit is maar Is-heid.

Ieder heeft zijn of haar eigen boek. Jij hebt dat van jou. Het isbeter dat ieder de hoofdstukken leest die voor hem zijn om te lezen.Je kunt niet de bladzijden van het boek van anderen voor hen omslaan.Je moet je boek rechtop houden en het laten zijn zoals het isgeschreven. En dus zegen je iedereen op zijn weg, zelfs als hetbetekent bij het kruispunt een andere weg te gaan. Zegen ook jezelf opjouw weg.

Als je bij een kruispunt komt, steek je het dan over. Diezelfde wegkan niet tweemaal gekozen worden. Je kunt niet in tijd of ruimteteruggaan. Je kunt alleen maar vooruitgaan.

Wat er ook gebeurt, het is een schat van het leven die je overkomenis. Wees niet langer een treurspeldichter.

Wat denk je dat er zou gebeuren als je wist, werkelijk wist, datalles wat er in het leven gebeurt een zegen is? Wat er zou gebeurenis, dat als je dat als zegening ziet, nou, er jou gauw genoeg meerzouden overkomen.

Wat is het dat je wilt? Woon in het huis van dat wat je wilt. Komuit die verbijstering die jou zegt dat je een verkeerde draai gemaakthebt. Drink elke druppel van het leven en geniet ervan.

Als je dorst hebt, drink dan. Drink aan de bron van het leven. Enals je treurig bent, drink dan aan de bron. Heb blijdschap in je hart,want je bent bezig het leven te leven. Je hebt leven. Je bent iemanddie het leven in de wereld ervaart.

Je weet dat het illusie is dat je met een ton stenen bent geraakt.Waar zijn de stenen die jou aanvielen? Ze zijn niet te zien. Je weetdat het illusie is dat je door een Mack truck geraakt bent. Waar is detruck die jou raakte? Het is illusie dat je erdoor geraakt bent.

Als het leven een taal zou zijn, dan lees je hem gewoon niet goed.Je hebt het niet begrepen. Geliefden, je neemt een spoedcursus in detaal van het leven. Je hoeft niet elk woord van je leven te begrijpen.Je moet het gewoon leven. Je bent de taal van het leven aan hetleren.







Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







The Language of Life,


God said:

Who can change the direction of the wind? And, yet, you would go back and change it. You would, if you could. You would undo some of your life experience, and you would add other experiences in their place, and then what would you have, beloveds? You would make of life a collage, and you would keep changing your mind as to what should be kept and what should be moved around. You would rearrange life. You would unmake life.

You would unmake the bed you have lain in. You would pause a movie reel. You would run it in reverse. You would botch it. You would wake the dead. This is not life you would be making. Take away anything, and you have taken away life.

Never mind what you wanted or didn\t want. Having what you want the way you want is not the meaning of your life.

Nor is the purpose of your life to suffer, so do not hold on to suffering. Let life be as it is, and go on with it differently. Be of good cheer. Beloveds, how do you know that what was hurled at your heart and so wounded it was not really a bouquet of flowers? You felt the thud. You thought it was a hard baseball thrown on you, and so you suffered. Even the most tumultuous matters in your heart, all your struggles there, are really buckets of posies. Flower after flower has reached you, and you thought you had knife wounds. Think anew.

Even heartbreak is a blessing to you. You refuse to believe that. You can\t believe that. Believe then, if not a blessing to you, a blessing to another. You weep for the loss of a loved one when your loved one was blessed to come to Me and leave the body behind. And you would restore the loved one to life if you could.

It might help you to remind yourself that there is no cause and effect. This is just Is-ness.

Each person has his or her own book. You have yours. It\s better that each person read the chapters that are his to read. You cannot flip the pages of others\ books for them. You have to hold your book right side up and let it be as it is written. And, so, you bless everyone on his way, even when it means going another way at the crossroads. Bless yourself on your way as well.

When you come to a crossroads, you cross it. There is no choosing that precise road twice. You cannot go back in space or time. You can only go forward.

Whatever befalls, it is a treasure of life that has befallen. No longer be a tragedian.

What do you think would happen if you knew, really knew, that everything in life that befalls is a blessing? What would happen is that, soon enough, what you perceive as blessings, well, more of them would befall you.

What is it you want? Dwell in the house of what you want. Get out of that maze that tells you that you made a wrong turn. Drink every drop of life, and relish it.

When you are thirsty, drink. Drink at the well of life. And when you are heavy-hearted, drink at the well. Have gladness in your heart, for you are living life. You have life. You are an experiencer of life in the world.

You know it is illusion that you have been hit with a ton of bricks. Where are the bricks that assaulted you? They are not to be seen. You know it is illusion that you have been hit with a Mack truck. Where is the truck that hit you? It is illusion that you have been hit with.

If life were a language, you are simply not reading it right. You haven\t understood it. Beloveds, you are taking a crash course in the language of life. You don\t have to understand every word of your life. You just have to live it. You are learning the language of life.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Als Je een Rivier Oversteekt/When You Cross a River,

Bericht door Elisabeth » 29-09-2011 15:44

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Als Je een Rivier Oversteekt

God zei :


Er is niets waarvan je afhankelijk bent behalve van Mij, en op Mij kun je rekenen. Je kunt denken dat je niet op Mij kunt rekenen omdat jouw hart door dit of dat gewond is. Denk nog eens. Denk nog eens. Ik ben altijd aan je zij. Ik verlaat jou nooit. Neem alsjeblieft gebeurtenissen in de wereld niet op als tekenen van Mijn genade of ongenade. Je bent groter dan alle gebeurtenissen in de wereld. Liefde is groter en Ik ben liefde. Jij bent dat ook. Te vaak vergeet je het. Je neigt ertoe een minder beeld van jezelf te hebben. Natuurlijk doe je dat, of je zou grotere vreugde in het leven vinden.

Je zou niet zoveel aandacht aan dingen schenken. Je zou niet zo trots zijn, noch zou je zo neerslachtig zijn. Je zou niet afhankelijk zijn van alles waarvan je op het ogenblik afhankelijk bent. Je zou minder op verwachtingen vertrouwen. Je zou ze hebben, maar jouw geluk zou er niet zo erg van afhangen.

Moet je lijden? Ik zeg van niet. Ik zeg dat lijden een keuze is. Ik zeg dat als je lijden kunt maken, je het ook ongedaan kunt maken. Je hoeft lijden niet voor waar aan te nemen. Lijden is niet een klein ding, maar je hebt er teveel van gemaakt. Je hebt lijden misschien gedragen als een vlag. Je houdt misschien van de littekens die je draagt. Je beschouwt ze misschien als een waardevolle verzameling scalpen.

Je zult dit niet graag horen, maar lijden is een zwakheid. Het is als op je duim zuigen. Het is medelijden met jezelf hebben. Lijden is een soort woedeaanval hebben. Het is woede met een aardig gezicht erop gezet. Lijden zegt jou dat je een slachtoffer van omstandigheden bent.

Kijk, als je een rivier oversteekt kom je er aan de andere kant uit. Jij bent jij ongeacht aan welke kant van de rivier je bent. Als je je moeizaam een weg door een wilde rivier baant en het lijden noemt, dan ben jij nog steeds jij. Aan de andere kant van de rivier, als je minder aan de lijdende rivier vastzit, dan ben je nog steeds jij. Voor of na lijden, jij bent jij.

Er is geen noodzaak voor ongelukkig maar wijs. Het is niet nodig dat je je de rivier van lijden in waagt. Moet je hem echt oversteken? Er is een einde aan lijden. Je komt erover heen of over het meeste ervan. Goed dan, kom er nu over heen.

In hemelsnaam, je hebt geleden vóór een gebeurtenis en tijdens en na een gebeurtenis en zelfs lang daarna. Laat lijden nu los. Het staat je niet. Hoe zwaarwegend de gebeurtenis die schijnbaar jouw lijden veroorzaakte ook zijn mag, verwijder hem. Doe die cape van lijden uit. Lijden is niet langer een spel dat je moet spelen.

Natuurlijk heeft lijden gemaakt dat je een taxatie maakt. Alle lijden is zelf-opgelegd. Je hoeft geen tragediedichter te zijn. Helemaal niet. Je bent meer waard dan lijden. Wees er klaar mee. Jouw leven hangt er niet van af. Maak andere keuzen.

Je mag je aan je lot overgelaten voelen. Oké, en nu is het aan jou om lijden op te geven. Je bent gedesavoueerd. Oké, je bent gedesavoueerd. Je bent in de steek gelaten. Oké, je bent in de steek gelaten. Hou nu op met jezelf erover op te jagen. Je bent bezig geweest jezelf aan je lot over te laten, te desavoueren en in de steek te laten. Geef deze woordenschat-stickers op. Trek ze eraf. Plak nieuwe stickers op. Ik bied je er een paar:

"Ik ben mooi. God houdt van mij. Ik ben machtig. Ik ben licht. Ik ben Gods mooie kind. Ik ben liefde. Ik word bemind. Ik ben onoverwinnelijk."




Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







When You Cross a River,


God said:

There is nothing you are dependent upon except for Me, and on Me you can depend. You may not think you can depend on Me because your heart has been hurt by this and that. Think again. Think again. I am always by your side. I never leave you. Please don\t take events in the world as signs of My favor or disfavor. You are greater than all the events in the world. Love is greater, and I am Love. You are too. Too often you forget it. You tend to have a lesser picture of yourself. Of course, you do, or you would find greater joy in life.

You would not make so much of things. You would not be so elated, nor would you be so crestfallen. You would not depend upon all that you presently depend upon. You would rely less on expectations. You would have them, yet your happiness would not depend upon them so much.

Must you suffer? I say not. I say that suffering is of your choosing. I say that if you can make suffering, you can undo it. You don\t have to take suffering at face value. Suffering is not a little thing, yet you have made too much of it. You may have been carrying suffering like a flag. You may like the scars you carry. You may consider them a worthy collection of scalps.

You will not like to hear this, yet suffering is an indulgence. It is like sucking your thumb. It is feeling sorry for yourself. Suffering is going on a rampage of sorts. It is anger with a pretty face put on it. Suffering tells you that you are a victim of circumstance.

Look, when you cross a river, you come out the other side. You are you no matter which side of the river you are on. When you forge a river of rough going and call it suffering, you are still you. On the other side of the river, when you are less attached to the suffering river, you are still you. Before or after suffering, you are you.

There is no need for sadder but wiser. There is no need for you to venture into the river of suffering. Do you really have to cross it? There is an end to suffering. You do get over it, or, mostly over it. Well, then, get over it now.

For Heaven\s sakes, you have suffered before an event, and during and after, and even long after. Let go of suffering now. It doesn\t become you. No matter how weighty the event that seemingly caused your suffering, remove it. Take off that cloak of suffering. Suffering is no longer a game for you to play.

Of course, suffering has made you take stock. All suffering is self-imposed. You don\t have to be a tragedian. Not at all. You are more valuable than suffering. Be done with it. Your life is not dependent upon it. Make other choices.

You may feel abandoned. Okay, and now it is for you to abandon suffering. You have been disavowed. Okay, you have been disavowed. You have been forsaken. Okay, you have been forsaken. Now stop beating yourself up about it. You have been abandoning, disavowing, and forsaking yourself. Do not put stickers on yourself like abandoned, disavowed, forsaken. Abandon these stickers of vocabulary. Pull them off. Put on new stickers. I offer you a few:

"I am beautiful. God loves me. I am mighty. I am light. I am God\s beautiful child. I am love. I am loved. I am invincible."
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Goedschiks of Kwaadschiks/Willingly or Unwillingly

Bericht door Elisabeth » 30-09-2011 17:04

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Goedschiks of Kwaadschiks



God zei :


Proef het leven ten volle. Luister naar zijn boodschappen. Hetleven steunt jou op elke manier. En als het leven jou in een moeilijkepositie lijkt te laten zitten, dan steunt het jou het allermeest. Hetleven geeft je een duw om op te staan en te komen van waar je gezetenhebt.

Als het leven je in de steek lijkt te laten is het zoals kinderensoms zwemmen wordt geleerd. Ze worden in het water gegooid en ze lerenzwemmen. Ze ontdekken dat ze zwemmen. Jij bent in de wateren van hetleven gegooid en bent nu bezig te leren zwemmen.

Het leven draait niet helemaal om lessen en toch leert het levenjou te zwemmen of je het wilt of niet.

Wees het leven dankbaar en alles wat je leert en alles wat jegeeft. Wees dankbaar.

Het leven zegent jou op elk ogenblik. Regen of zonneschijn. Hetleven zegent jou op elk ogenblik.

Je weet intussen dat Ik je ieder moment zegen. Zelfs bij wat joutragisch kan lijken, zegen Ik je nog steeds. Op de lange termijn zulje de zegen gaan zien in wat je nu als tragisch ziet. Op de kortetermijn doe je dat niet. Op de korte termijn is het helemaal een anderverhaal. Op de korte termijn neig je ertoe je op te winden en tezeggen: "Hoe kan dit? Hoe kan God dit mij aandoen? Hoe kan God ditlaten gebeuren?".

Je bent in een stroom van evolutie. Het is het beste met destroming mee te zwemmen en niet ertegen in.

Je hoeft niet zo erg tegen het leven en zijn hordes te protesteren.Het is het beste gewoon over de hordes heen te zwemmen en niet om tekijken. Onderzoek niet. Aarzel niet over diepere wateren te springen.Aarzel niet.

Wat voor je ligt, ligt voor je. Je mag het niet leuk vinden, maarer wordt jou een grote sprong in bewustzijn aangeboden. Accepteer hemen ga verder. Ga vooruit. Er is niets anders te doen. Dat wil zeggenniets anders te doen wat jou dient.

Welke hindernis het leven jou ook opdient, het bevrijdt jou. Jewordt ergens van bevrijd. Het is beter vrij te zijn dan gebonden.Bevrijd jezelf van wat het ook is dat jou in het leven weerhoudt.

Het is in orde te veranderen. Goedschiks of kwaadschiks, dat moetje toch. Goedschiks of kwaadschiks, moet je meegaan met deveranderingen in het leven. Je kunt de veranderingen niet terugveranderen. Dit is geen verrassing. Zo is het altijd geweest. Wat kunje anders doen dan toestemmen. Haal het leven in. Sleep niet met jevoeten. Protesteren komt neer op met je voeten slepen. Koppigheid baatje niet. Wees ontvankelijk voor het leven.

Zeg: "Oké, God, ik zal ermee doorgaan. Ik zal vooruitgaan in hetleven. Ik ben verliefd op het leven en ik zie uit naar het volgendedeel. Dank U dat U mij voorbereidt op wat komen gaat. Dank U dat U mijde ogen en het hart opent. Dank U dat U mij helpt het leven als eengeschenk te zien. U schiep het zo. Ik weet dat ik in een spel ben. Ikben een van de karakters in een spel. En ik speel mijn rol. En tochkan mijn rol veranderen. Ik kan veranderen van een angsthaas in eengrote held. Ik hoef niet altijd hetzelfde karakter te spelen. Ik kande ramen van mijn leven openen. Ik kan mij van de ene scène naar eenandere verplaatsen. Ik kan met deuren slaan of ze zacht dichtdoen. Ikkan alles zijn wat U mij gegeven hebt. Dank U."









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.










Willingly or Unwillingly


God said:

Savor life to the fullest. Listen to its messages. Life is supporting you in every way. And when life seems to leave you in the lurch, then it is supporting you most of all. Life is nudging you to get up and out of where you have been sitting.

When life seems to let you down, it is like the way children are sometimes taught to swim. They are tossed into the water, and they learn to swim. They find themselves swimming. You have been tossed into the waters of life and are learning how to swim right now.

Life is not all about lessons, and yet life does teach you how to swim whether you want to or not.

Be grateful to life and all that you learn and all that you give. Be grateful.

Life is blessing you at every moment. Rain or shine. Life is blessing you at every moment.

You know by now that I am blessing you at every moment. Even with what may seem to be tragic to you, I am still blessing you. In the long haul, you will come to see the blessing in what you now see as tragic. In the short haul, you don\t. In the short haul, it is a different story altogether. In the short haul, you tend to wind up saying, "How can this be? How can God do this to me? How can God allow this to happen?"

You are in a stream of evolution. Best to swim with the tide and not against it.

You do not have to protest against life and its hurdles so much. Best just to swim over the hurdles and not look back. Don\t investigate. Don\t hesitate to leap across deeper waters. Do not hesitate.

What is in front of you is in front of you. You may not like it, yet you are being offered a generous leap in consciousness. Accept it and move on. Move forward. There is nothing else to do. Nothing else to do that serves you, that is.

Whatever obstacle life serves you, it frees you. You are freed from something. It is better to be free than bound. Unbind yourself from whatever has held you back in life.

It is okay to change. Willingly or unwillingly, you have to anyway. Willingly or unwillingly, you have to go along with the changes in life. You cannot change the changes back. This is not a surprise. It was always so. What else is there for you to do but go along? Catch up with life. Don\t drag your feet. Protesting amounts to dragging your feet. Stubbornness avails you not. Be amenable to life.

Say, "Okay, God. I will get on with it. I will walk forward into life. I am enamored with life, and I look forward to the next installment. Thank You for preparing me for what is to come. Thank You for opening my eyes and my heart. Thank You for helping me behold life as the gift You created it to be. I know I am in a play. I am one of the characters in a play. And I play my part. And, yet, my part can change. I can change from a scaredy-cat to a tall hero. I do not always have to play the same character. I can open the windows of my life. I can move from one scene to another. I can slam doors or close them quietly. I can be all You gave me to be. Thank You."
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Alle Relaties/ All Relationships

Bericht door Elisabeth » 01-10-2011 16:20

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Alle Relaties


God zei :


Je groeit. Je groeit met sprongen. Je maakt verbazingwekkendevooruitgang. Je koerst rond het Universum en dan begin je weer. Jeverduistert de wereld, geliefden. Je omcirkelt haar. Je houdt haar inje armen. Je bent zwanger van de wereld. Je bevalt van haar.

Lang heb je op de wereld vertrouwd, op het veranderlijke. En nuweet je dat de wereld van jou afhangt en van hoe je haar ziet.

Er zijn werelden in werelden. Er zijn lagen op lagen van de werelden zij overlappen elkaar. En jij bent de breister van de wereld. Allegaren is jou gegeven. En dus brei je de wereld. Brei goed.

Iedere relatie die je in de wereld hebt is als een verloving.Sommige verlovingen duren lang. Sommige kort. In sommige relatieswordt de trouwerij afgelast. In sommige relaties komt het tot eenhuwelijksfeest.

Ik spreek over alle relaties. Familierelaties.Vriendschapsrelaties. Relaties met zogenaamde vreemden. Zelfs als jeiets in de winkel koopt is er een relatie. Ogen wisselen blikken uit.De koop wordt gesloten. Er zijn glimlachen. Dit is het huwelijk.

Er zijn contracten. Er zijn stille contracten. Overeenkomstenkunnen veranderd worden. Gevoelens worden tenietgedaan en degrondregels worden veranderd. Wat veranderd is kan niet verborgenzijn. Het huwelijk vindt niet altijd plaats.

Geniet van de verloving. Verloof je met elkaar. Uiteindelijk trouwje jezelf, geliefden.

Je bent de bruid en de bruidegom. Je bent de winkelier en de klant.Je bent de leraar en de leerling. Je speelt de hele rolverdeling. Ditis jouw spel dat je verzonnen hebt.

Dit hele panorama van het leven is een huwelijk van harten, en nietiedereen leeft nog lang en gelukkig. Velen deden dat niet. Overweegdat het leven altijd nieuw is. Ieder moment is nieuw. Zelfs een oudeverloving begint opnieuw. Je bent niet hetzelfde. In de wereld staatniets stil. Alles is verandering en soms roert de verandering in jehart.

Luister naar wat Ik zeg. Verwelkom verandering, Verwelkom haar.Verandering is je vriend. Natuurlijk is verandering geen betrouwbarevriend, maar verandering is niettemin een vriend. Wees een vriend voorverandering. In de wereld, geliefden, in de oppervlakkige wereld isverandering het enige betrouwbare. De wereld flirt met je. De wereldverandert vaak van gedachten, dagelijks, van ogenblik tot ogenblik. Debestaande wereld is het kleed dat onder je vandaan getrokken wordt. Eris geen grond om op te staan. Voorbijgaand is de wereld.

Je kunt zeggen dat het leven in de wereld jou overvalt. Inderdaadde wereld nadert je en danst weg, om terug te keren of niet, net hoeze wil, misschien in een andere vermomming om jou te verwarren. Dewereld geeft een nieuwe voorstelling. En jij bent een van de spelersop het toneel.

Soms voel je je als een etalagepop. Beweeg jij je armen of beweegtiemand anders ze voor jou? Je wordt het toneel opgegooid waarop jeniet was voorbereid. Je kent je tekst niet. Je kunt alleen maarimproviseren. Je weet niet wat de andere acteurs op het toneel zullenzeggen. Niets wordt er uit het hoofd geleerd. Toch is het vaak weerhetzelfde oude stuk, misschien met een andere titel.

Wat angstwekkend is het in een lichaam op Aarde te zijn. De Aardeis ook een lichaam. Jij en de Aarde vertegenwoordigen veel meer danwat je ziet. Jij en de Aarde vertegenwoordigen veel meer dan je lijktte zijn.

Je bent op Aarde verloofd en toch ben Ik jouw Ware Verloofde. Wezijn in de Hemel verloofd waar Waarheid in Onze harten woont. Eensverloofd, zijn Wij voor altijd verloofd. Ik geef je een diamant zoenorm, dat het je duizelt. Ik geef je het leven in de wereld. Het isgeen toevalligheid. Zoek Mij op Aarde en je zult alles vinden waarnaarje gezocht hebt. Als je Mij vindt, dan vind je jezelf.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.





Afbeelding






All Relationships



God said:

You grow. You grow leaps and bounds. You are making astounding progress. You course around the Universe, and then you start again. You eclipse the world, beloveds. You encircle it. You hold it in your arms. You are pregnant with the world. You give birth to it.

Long have you depended upon the world, the changeable. And now you know that the world depends upon you and how you perceive it.

There are worlds within worlds. There are layers upon layers of the world, and they overlap. And you are the knitter of the world. All the yarn has been given to you. And so you knit the world. Knit well.

Every relationship you have within the world is like an engagement. Some engagements last long. Some are short. In some relationships, the wedding is called off. In some relationships, there is the celebration of the wedding.

I am speaking of all relationships. Family relationships. Friend relationships. Relationships with so-called strangers. Even when you are buying something at the store, there is a relationship. Eyes exchange glances. The purchase is made. There are smiles. This is the wedding.

There are contracts. There are silent contracts. Agreements can be changed. Feelings override, and the ground rules are changed. What has changed cannot be hidden. The wedding does not always take place.

Enjoy the engagement. Engage with one another. Ultimately, beloveds, you marry yourself.

You are the bride and groom. You are the storekeeper and the customer. You are the teacher and the student. You play the entire cast of characters. This is your play you have concocted.

This whole panorama of life is a wedding of hearts, and not everyone lives happily ever after. Many have not. Consider that life is always anew. Every instant is new. Even an old engagement starts again. You are not the same. In the world, nothing stands still. All is change, and sometimes the change churns in your heart.

Listen to what I say. Welcome change. Welcome it. Change is your friend. Of course, change is not a reliable friend, but change is a friend nevertheless. Be a friend to change. In the world, beloveds, in the surface world, change is the only reliable. The world flirts with you. The world changes its mind frequently, daily, moment by moment. The extant world is the rug pulled under you. There is no ground to stand on. Fleeting is the world.

You may say that life in the world blind-sides you. Indeed, the world sidles up to you, and dances away, to return or not as it wills, perhaps in another disguise to perplex you. The world gives a new performance. And you are one of the performers you witness on the stage.

Sometimes you feel like a mannequin. Do you move your arms, or does someone move them for you? You are thrown onto the stage for which you have not been prepared. You don\t know your lines. You can only ad lib. You do not know what the other actors on the stage will say. Nothing is memorized. Yet, often, it is the same old play again, perhaps with a different title.

How uncanny it is to be in a body on Earth. The Earth is a body too. You and the Earth represent much more than what you see. You and the Earth represent much more than you appear to be.

You are engaged on Earth, and yet I am your True Betrothed. We were betrothed in Heaven where Truth lives in Our hearts. Once betrothed, We are betrothed forever. I give you a diamond so huge, it is dazzling. I give you life in the world. It is not an accident. Look for Me on Earth, and you will find all that you have been looking for. When you find Me, you find yourself.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Wees Trouw aan Jouw Eigen Licht

Bericht door Elisabeth » 03-10-2011 20:13

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde








Wees Trouw aan Jouw Eigen Licht

God zei :


Iedere gespannenheid die je misschien hebt zegt jou dat jevasthoudt. Je houdt ergens aan vast. Er is iets waarvan je denkt datje het nodig hebt. Er is iets waarvan je vreest dat als je het niethebt je gebrek zult lijden. Je bent bang dat je niet veel waard zultzijn tenzij je het hebt.

Of het geld is of een geliefde van wie je je afhankelijk voelt, jebent intact. Je bent heel. Kom zover dat je in jezelf gelooft. Je benteen Goddelijk Wezen solide in Mijn hart. Kan dit niet genoeg zijn? MetThanksgiving wil je alle garneersels bij je kalkoen. Ik zeg je dat Wecompleet zijn. Al het andere waaraan je hebt vastgehouden zijngarneersels. Je kunt zelfs de versiersels meer waarderen dan deWaarheid.

Versiersels zijn niet noodzakelijk. Ze zijn leuk, maar nietonmisbaar. Er zijn twee wezenlijke bestanddelen. Ze zijn jou en zezijn Mij. Dat is het. We zitten er samen in voor de lange termijn. Wezijn de kalkoen en niet de garneersels. Je bent niet verplichtversiersels te hebben. Versiersels zijn uiteindelijk alleen maarversiersels. Geniet ervan als je ze hebt, en geniet net zo als je zeniet hebt. Niets buiten jou is de vorming van jou. Uiterlijke dingenkunnen je ondersteunen. Ze geven je een goed gevoel, niettemin zijn zeniet het maaksel van jou. Of ze geven je een slecht gevoel en tochhebben ze niets met jou van doen.

Je hebt niet alle dingen nodig waarvan je denkt dat je ze nodighebt. Je hebt ze niet nodig. Je kunt ze hebben, maar je hebt ze nietnodig. Jij en Ik zijn de schepping van jou. Jij hebt niet alleondersteuning nodig waarvan je het gevoel hebt dat je onzeker zou zijnzonder ze.

Vasthouden is gehechtheid. Gehechtheid moet losgelaten worden. Hetfysieke object dat je niet kunt loslaten kun je houden, alleen moet jejouw greep erop loslaten. Je hebt het niet nodig. Je kunt eropsteunen, maar je hebt het niet nodig. Hetzelfde geldt voor mensen.Houd degenen die jou lief zijn terwijl je ze tegelijkertijd loslaat.Jouw geliefden zijn vrije personen en dat ben jij ook. Vrijheid isbeter dan hechten. Als jij je hecht zal je hart gebroken worden. Watanders zou jouw hart breken? Vrijheid doet dat niet. Het is jouwgehechtheid die je moet breken, niet jouw hart.

Om vrij te zijn moet je anderen vrij laten. Hoe meer je anderen uitjouw greep loslaat, hoe vrijer je bent. Je wordt uit je eigen greepbevrijd.

Je hebt gehechtheid of je hebt het niet. Half gehecht is nog steedsgehecht.

Gehechtheid betekent niet liefde. Vasthouden betekent niet liefde.Als je gehecht zijn laat gaan dan kun je meer liefhebben. Als jegehecht bent dan kun je jouw gehechtheid liefde noemen, maar liefde isgeen gehechtheid. Gehechtheid is niet liefde. Gehechtheid is eenarmzalig excuus voor liefde.

Dus wat is al deze gehechtheid aan gehechtheid die je ervaart? Jemoet denken dat het een doel dient. Welk doel kan gehechtheid andersdienen dan jou van jezelf te scheiden? Als je je aan een ander hecht,dan verzaak je jezelf. Je houdt te sterk aan een ander vast. Je hebteen ander die je voorgeeft lief te hebben in een wurggreep. Als je jehecht zullen banden breken. Het is beter dat je nu gehechtheidafbreekt en kalme liefde vindt om daarvoor in de plaats te geven.

Als je gehecht bent word je wanhopig. Je wordt wanhopig in liefde.Je wordt afhankelijk van vasthouden als wat je moet doen loslaten isen onthecht worden. Je hebt het niet nodig op iemands rug te rijden.Je bent geen kind dat aan zijn moeders rok of been moet vasthouden.Als je gehecht bent dan moet je loslaten, zodat jouw geliefdenallemaal een zorgeloos wezen kunnen zijn in hun eigen licht en jij eenzorgeloos wezen in jouw eigen licht.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

God Zegt Nu

Bericht door Elisabeth » 04-10-2011 20:49

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










God Zegt Nu

God zei :


Ik hou een beker aan je lippen en Ik zeg: "Drink uit deze beker".Maar je bent bezig met andere zaken. Neem een ogenblik. Kom naast Mijzitten en drink uit deze beker die Ik je aanbied. Dit is een mooietijd die We zullen hebben. Zit knie aan knie met Mij en drink denectar die Ik je aanbied. Zou je weigeren? Je zou niet weigeren. Maarje kunt zo druk zijn met andere zaken dat je je niet van Mij bewustbent. Je kunt zelfs denken, dat je je klaar voor Mij moet makenvoordat Ik voor je verschijn. Je kunt denken dat je een nieuweverbeterde jij moet zijn voordat Ik met je neer zou zitten.

En Ik ben precies nu hier.

Je hoeft niet voor Mij neer te knielen. Ik nodig je uit voor Me tezitten en Mij naar jou te laten kijken. Laten We naar elkaar kijkenalsof We elkaar waren. We zijn Eén, dus als jij in Mijn ogen kijkt,zijn het jouw ogen die je ziet.

Je bent het allemaal zelf, maar dat is geweldig moeilijk voor jouom te geloven. Natuurlijk denk je dat je jezelf zo goed kent. Je benter zeker van dat er een brede kloof tussen Ons is, een impasse, eenbeproeving die je moet verduren, een wonder dat je moet verrichten,een reiniging, een voorbereiding, een inwijding, een techniek, eenopdracht vervullen, een huldebetuiging maken, een eerbetoon enzovoort.Het eerbetoon is bij Mij komen zitten en Ons vrienden te laten zijndie vertrouwelijk met elkaar omgaan.

Ja, Ik wil vertrouwelijk met je omgaan. Is dat zoveel gevraagd?Blijkbaar is dat zo, want je hebt allerlei redenen waarom nog evenniet. Je wacht op een betere jij die zich waardig voelt bij Mij tezitten. Of je je waardig voelt of niet, kom bij Me zitten en je zultspoedig jouw waardigheid kennen. Het is niet zo gedenkwaardig als jedenkt bij Mij te zitten. Het is het mooiste moment van allemaal entoch is het niet gedenkwaardig. Er wordt verwacht dat je bij Mij zultkomen zitten. Zelfs als je net binnenkomt van werken in de tuin, komgewoon bij Mij zitten. Als je handen nat zijn van de afwas doen, hetgeeft niet. Kom gewoon bij Mij zitten.

Doe het voor Mij. Je kunt je indenken hoe graag Ik je dichtbij Mijheb. Je zou kunnen zeggen dat Mijn hart pijnlijk naar het jouweverlangt. Je zou dat kunnen zeggen, maar het feit is dat jouw hartpijnlijk naar het Mijne verlangt. Als je Mijn hart zult verlichten,kom dan bij Mij om Mijnentwil. Je zult komen, weet je. Je kunt van eenonverwachte weg komen en toch zul je komen.

Je kunt van het plafond vallen! Je kunt in de bonenstaak klimmen!Je kunt naar Mij toe rennen. Je kunt langzaam naar Mij toe bewegen. Infeite zeg Ik: "Maak het vlug. Laten We bij elkaar zitten en alleschatten vinden."

Onderzoek de Hemel met Mij terwijl je nog de Aarde bewandelt. Komop. Wat zeg je? Wil je handen schudden?

Als je trilt, kom dan trillend bij Mij. Als je struikelt, kom danstruikelend bij Me. Als je schrijdt, schrijdt dan naar Mij toe. Als jehand over hand op een ladder klimt, klim dan hoofd over hand op eenladder naar Mij toe. Spring naar Mij toe. Stijg naar Mij op. Stijgenbetekent gewoon opstaan en naar Mij toe komen. Je hoeft niet eenspeciaal persoon te zijn. Je hoeft geen speciaal kleed te dragen.Alles wat je moet doen is naar Mij toe komen. Dat is wat Ik vraag. Kombij Mij. Kom bij Mij. Kom bij Mij.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

God Zit op Jouw Stoep

Bericht door Liana » 05-10-2011 18:18

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












God Zit op Jouw Stoep



God zei :


Er was eens een tijd dat je niet wist dat er schijnbaar twee vanOns waren. Je wist dat je Eén met Mij was. Je wist zelfs dat niet. Jewist dat je Eén was. En nu ga je naar die tijd terug. Je begint naardie tijd terug te gaan.

Natuurlijk was er geen tijd. Hij bestaat niet. Er was Eenheid inTijdloosheid. Toen de odyssee van tijd zich ontwikkelde, was het toendat Eenheid, als glas, in schijnbare stukken brak. Alleenversplinterde Eenheid niet. Eenheid was niet steeds Eenheid. Dit waseen fata morgana. Maar wat lijken fata morgana\s echt. Nee, fictie issterker dan Waarheid in de illusoire wereld. Dat zegt het zo ongeveer.

Thuiskomen betekent Thuiskomen bij jezelf. Intussen zoek je. Jezoekt naar een padloos pad naar jezelf. Net als de bluebird van geluk,ben je in je eigen tuin. Nou, je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Waarje nu bent, daar ben Ik.

Ruimte is ook een illusie, dus is er geen reizen. Er is geen reis.Het is allemaal verzonnen. Maar wat een heerlijk verzonnen iets ishet. Alleen al denken aan naar God zoeken is een reis. Het is eengeweldige reis! Je bent al die deugden aan het pakken om God te vindenen al die tijd zit Ik je drempel! Waar je ook heen reist, welke berg,welke grot, welke rivier, Ik zit op je drempel. Alle paden leiden naarMij. Intussen zijn er slechts illusoire paden en het is illusoir datje daarop reist.

Ik zit op jouw drempel terwijl Ik je overal vergezel. Je zoekternaar Mij te vinden terwijl Ik deel en partij van je ben. Je kunt Mijniet ontsnappen! Je kunt geen inch van Mij afwijken. Al jouw trucjesten spijt ben Ik aan jou vastgeplakt en jij aan Mij en toch zijn Wijin dit geplak vrij. Er zijn geen beperkingen aan Ons. Er is helemaalgeen afstand. En er is ook geen tijd waarin Wij kunnen reizen.Waarheen en terwijl bestaan niet. Slechts woorden, woorden die zich ineen leven op Aarde ontwarren, alleen om geholpen te worden in eenillusoire terugkeer naar de Hemel. De Hemel is niet denkbeeldig.Alleen jouw terugkeer is dat. Alleen door te doen alsof was je ooitergens anders. Alleen in het doen alsof was je ergens, want de Hemel,ofschoon werkelijk, is niet bepaald een plaats. Ze is een onbelemmerdeZijnheid waar de wateren zuiver zijn en liefde goud is. Het is vandeze Staat van Zijn dat je nooit afdwaalt.

Je bent niet in de eenzame kamer waarin je denkt te zijn. Je bentzelfs niet aan het typen. Je doet zelfs niets! In de wereld zoals jehaar kent, moet je iets doen, dus typ je. En, als je aan het breienwas, zou je de niet-bestaande tijd met breien doorbrengen. Als je aanhet koken of eten was, nou, dit zijn twee dingen om te doen terwijl jeop Aarde bent en iets moet doen. We zouden kunnen zeggen dat je eenweg plaveit naar jezelf. Alle wegen leiden niet naar Rome. Ze leidennaar Mij. Ik besta overal, over zee of over land, en waar Ik ben is deHemel. En waar Ik ben, ben jij. Ik voel jou in Mijn hart. Ik houd jouhier in Mijn hart ter bewaring. Niets kan jou gebeuren. Alleen opAarde weef je een lang verhaal op een continuüm van liefde. Er isgeen afkomen van dit continuüm. Je bent er altijd op geweest. En jebent hier om te blijven wat je ook denkt dat er op Aarde speelt. Er isniemand anders dan Eén van Ons. Zo is het, en daar moet je het meedoen. Kom en stap met Mij naar voren en Wij - dat wil zeggen, Ik, zalliefde uitgieten.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Degene Die Glimlacht/The One Smiling,

Bericht door Elisabeth » 06-10-2011 21:32

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Degene Die Glimlacht


God zei :


Het woord ontdekking betekent dat je iets blootlegt wat uit het zicht verborgen was. Misschien verborg je het verborgene voor jezelf. Misschien wist je om te beginnen alles, bedekte het met een kleed en nu kijk je naar wat je voor jezelf verborgen had. Je begint alles te kennen. Niets was er voor jou verborgen tot je het voor jezelf verborg en toen jezelf het plezier van ontdekking gaf.

Niet langer aanvaard je zelfs maar een reden om iets uit het zicht te verbergen.

Je bent Columbus die het Nieuwe Land ontdekte. Je schiep de niet-verhaalde ontdekte uitvindingen. Je kende ze altijd. Ze waren altijd in jouw zicht opgesteld. Nu vind je gewoon wat jij zelf ergens neerzette en waarvan je deed alsof je het was vergeten.

Je bent geen nieuweling, helemaal niet.

Je verborg Paaseieren en deed alsof je niet wist waar je de eieren gelegd had. Nu scharrel je rond en je vindt ze. Met grote verrassing en genoegen vind je ze.

Feit is dat er niets voor jou verborgen is. Je speelt een spel alsof je niet zou kunnen zien wat je altijd geweten hebt. En dan speel je een spel alsof je onverwachts datgene tegen zou kunnen komen wat je voorgaf te verbergen. Dit moet wel zo zijn.

Er is gezegd dat er niets nieuws onder de zon is. Je verlangde zo dat er iets nieuws zou zijn dat je het wegborg om het later te ontdekken. Jij bent degene die verbergt en je bent de zoeker.

Net als een hond die een bot begraven heeft, graaf jij op wat je in een nis van je geest verborgen hebt. Je verborg iets voor je hart. Het is jouw hart dat oplicht als je een ontdekking doet.

Je kunt zelfs je licht onder de korenmaat verborgen hebben. Wat beleef je een genoegen als je op jouw licht stuit! Eerst een flauw licht, nauwelijks waarneembaar, en dan voor je het weet is alles wat je zien kunt licht en het is licht dat van jou uitgaat dat je ziet. Je buigt over naar het licht en noemt het Mijn.

Eens deed je alsof je in een grot zonder licht was en toen ontdekte je dat je je eigen licht had meegebracht. Je was het vergeten. Een zaklamp die je vergeten was zit in je zak. Tenzij je weet dat ze daar is, is het niet aannemelijk dat je haar eruit zult nemen en haar op de wereld schijnen. En toch ben jij degene die licht op de wereld moet schijnen.

Schaduw is verzonnen. Licht is het enige wat er is. Licht is licht. Je hebt geen contrast nodig. Dat is een mythe. Als je liefhebt, dan ben jij het licht dat je zoekt.

Mijn licht is licht en jij bent Mijn licht dat de Aarde afzoekt terwijl je zoekt naar jezelf. In wiens ogen kijk je nu als het niet die van jezelf zijn?

Laat er niet gezegd worden dat Ik, God, niet gezien kan worden. Natuurlijk word Ik gezien. Ik word gezien door jou. Jij bent als de camera of je bent de operateur die Mijn licht schijnt, alleen ben je misschien een operateur geweest die aan het wiel in slaap valt.

Je zult gauw genoeg durven zijn zoals Ik jou gemaakt heb. Je zult andere dingen vergeten en de Waarheid herinneren. Je zult een Banier van Waarheid zijn die door het firmament schijnt. Je zult je herinneren dat je de zon in je zak hebt en je zult haar er als een spiegel uithalen, en naar jezelf kijken en kijken naar wat Ik gewrocht heb en wat jij met Mij wrochtte.

Dit is een gunstige gebeurtenis. Dit is de dag van beschouwing. Dit betekent dat Ik veronderstel dat je zult ontwaken en Mij naar jou zien glimlachen, en dat je weet dat jij licht op jezelf schijnt, en Jij bent Degene Die glimlacht.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






The One Smiling,



God said:

The word discovery means that you uncover something that has been hidden from view. Perhaps you hid the hidden from yourself. Perhaps you knew everything to begin with, covered it up with a cloth, and now you peek at what you had hidden from yourself. You began knowing everything. Nothing was hidden from you until you hid it from yourself and then gave yourself the delight of discovery.

No longer do you even assume a reason to hide anything from view.

You are Columbus who discovered the New Land. You created the untold discovered inventions. You always knew them. They were always lined up in your sights. Now you merely find what you yourself put somewhere and pretended you had forgotten.

You are not a novice, no, not at all.

You planted eggs for an Easter hunt, and pretended you didn\t know where you had put the eggs. Now you scrimmage around, and you find them. With great surprise and delight, you find them.

The fact is that nothing is hidden from you. You play a game as if you could not see what you have always known. And then you play a game as if you could unexpectedly come across what you pretended to hide. This must be so.

It has been said that there is nothing new under the sun. You so desired that there be something new that you hid it away in order to discover it later on. You are the hider, and you are the seeker.

Like a dog who has buried a bone, you dig up what you have buried in some recess of the mind. You hid something from your heart. It is your heart that lights up when you discovery make.

You have even hidden your light under a bushel. What delight you take when you come upon your light! At first, a faint light, hardly perceptible, and then, before you know it, all you can see is light, and it is light emanating from you that you see. You bow down to the light and call it Mine.

Once you pretended that you were in a cave without light, and then you discovered you brought your own light with you. You had forgotten. A flashlight that you have forgotten is in your pocket. Unless you know it is there, it isn\t likely you will pull it out and shine it on the world. And, yet, you are the one to shine light on the world.

Shadow is all made up. Light is the only thing there is. Light is light. You do not need a contrast. That is a myth. When you love, you are the light that you seek.

My light is light, and you are My light scouring the Earth looking for yourself. Whose eyes are you looking into now if not your own?

Let it not be said that I, God, cannot be seen. Of course, I am seen. I am seen through you. You are like the camera, or you are the projectionist who shines My light, only you may have been a projectionist who falls asleep at the wheel.

You will, soon enough, dare to be as I made you. You will forget other things and remember Truth. You will be a Banner of Truth shining across the firmament. You will remember that you have the sun in your pocket, and you will pull it out like a mirror, and look at yourself and look at what I have wrought and which you wrought with Me.

This is an auspicious occurrence. This is the day of reckoning. This means that I reckon you will wake up and see Me smiling at you, and know that you are shining light on yourself, and you are the One smiling.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

God Vóór Alles /God Before All

Bericht door Elisabeth » 07-10-2011 21:54

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde







God Vóór Alles

God zei :


Naarmate Ik meer in jouw bewustzijn kom, besta je niet meer zoerg. Naarmate jij je Mij meer herinnert, herinner jij jezelf minder.Ik bedoel dat je dat ego-zelf van je minder herinnert, degene die alhet racen en rondrennen doet, degene voor wie zoveel uitermatebelangrijk is, want natuurlijk naarmate jij Mij meer begint teherinneren, herinner je Jouw Grotere Zelf meer.

Wat altijd zo belangrijk voor je was is niet langer zo belangrijk,niet zo dringend, niet zo overweldigend, niet zo aantrekkelijk, nietzo noodzakelijk, niet zozeer een ster in jouw leven. Mijn bestaankrijgt de overhand. Jouw bestaan is er tevreden mee meer op deachtergrond te dienen. Het kan je niet zoveel schelen wie jou opmerkt,wie rekening met je houdt, wie jou ziet als uiterst belangrijk, wiejou vleit, wie grote aandacht aan jou besteedt. Geliefden, het isjammer dat meer dat niet doen, maar aanbeden worden staat niet zo hoogop jouw lijst. Ik sta hoog op jouw lijst en jij bent er meer dantevreden mee dat de aandacht op Mij gericht is.

Als Ik zogezegd \s morgens opsta, want Ik ben altijd opgestaan, danwacht je op Mij en sta je met Mij op. Je loopt met Mij mee, blij inMijn schaduw te lopen, blij dat Ik de eerste ben. Je bent er blij om,in Mijn voetstap te volgen, Mij bij te houden, jezelf aan Mij toe tekennen, en dit is hoe je jezelf gaat vinden. Vergeet jou, herinner jeMij.

Je vestigt jezelf in het Hemels Koninkrijk door jouw kleine zelf opde achtergrond te plaatsen. Je hebt niet langer behoefte aan roem ofzelfs erkenning. De erkenning die er voor jou toe doet is de Mijne, endan, naarmate We verder gaan, hoef jij niet langer jezelf te erkennenin de mate waarin je dat eens deed of zelfs helemaal niet zo erg meer.

Wie was die mens die altijd al jouw tijd en aandacht in beslag nam?Wie was die mens met wie je altijd rondhing en mee roddelde en iets ophad aan te merken en voor alles liet komen? Wie was die mens die jekende en met wie je gewend was uit te gaan en voor al het andere lietkomen?

Ah, nu is die mens teruggeweken. En nu heeft die mens plaats voorGod gemaakt, het pad voor God geschoond, rozenblaadjes op het pad voorGod gestrooid, blij het pad voor God te vegen, uit te vinden dat alsje God volgt, als God jou vooruit is, God jou ook volgt. En dan wonderboven wonder, verenig je je en jij en Ik zijn Eén en lopen rechtop engroot over de horizon.

Wie en wat anders valt er te weten? Die persoonlijkheid waarvan jeeens dacht dat die alles was? Misschien dacht je dat je het gemiauwvan de kat was. Nu kun je je zelfs niet herinneren wat je gewend waste denken over dat kleine zelf waar je zo in opging. Waarschijnlijkwas dat toen je gewend was de massa te volgen. Nu volg je Mij. Ditplaatst jou in een prachtige positie. Oh ja, een volger zijn als jeMij volgt. Een leider voor de wereld zijn als je Mij volgt.

Dan, zoals Ik zeg, versmelten Wij in Eenheid. Je begrijpt dat ditaltijd het geval was, dat We Eén zijn, alleen had jij jezelfverblind. Je ging zo op in de soap-opera dat je vergat dat het maareen show was. Je bleef naar het scherm kijken en veronachtzaamde water achter het scherm was.

Nu ben je, door je hoofdrol te vergeten, inderdaad een stergeworden. Sterren stralen. Dat is hun lievelingsbezigheid. Sterrenscheppen er genoegen in te stralen en toch is het niet voor zichzelfdat ze stralen. Ze stralen voor Mij. Daarom stralen ze voor allemaal.Ze lijken op Mij. Af en toe wordt die gelijkenis gezien, niet dat jedaarom geeft op de manier die je gewend was. Nu is het God vóóralles.













Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.










God Before All


God said:

As I come more into your awareness, you donÂ’t exist quite so much. As you remember Me more, you remember yourself less. I mean you remember less that ego self of yours, the one who does all the racing and running around, the one to whom so much is all-important, for, of course, as you begin to remember Me more, you remember Your Greater Self more.

What used to be so important to you is no longer so important, not so urgent, not so overwhelming, not so prepossessing, not so essential, not so much a star in your life. My existence takes the ascendant. Your existence is happy to serve more in the background. It doesnÂ’t matter so much to you who notices you, who takes you into account, who considers you of the utmost importance, who adulates you, who pays great attention to you. Beloveds, it is a pity that more do not, yet being adored is not so high on your list. I am high on your list, and you are more than happy for attention to be on Me.

When I rise in the morning, so to speak, for I am ever risen, you are waiting for Me and rise with Me. You walk along with Me, happy to be walking in My shadow, happy for Me to be first. You are happy for this, following in My footsteps, keeping up with Me, attributing yourself to Me, and this is how you come to find yourself in My light. Forget you, remember Me.

You establish yourself in the Kingdom of Heaven by putting your little self in the background. You no longer have a call for fame or even acknowledgment. The acknowledgement that matters to you is Mine, and, then, as We go along, you no longer have to acknowledge yourself to the degree that you once did or even much at all.

Who was that person who used to take up all your time and focus? Who was that person you used to run around with and gossip with and find fault with and put before all else? Who was that person you used to know and hang out with and put before all else?

Ah, now that person has receded. And now that person has made way for God, cleared the path for God, strewn rosebuds on the path for God, happy to sweep the path for God, finding out that as you follow God, as God is ahead of you, God is also following you. And, then, wonder of wonders, you blend, and you and I are One walking tall on the horizon.

Who or what else is there to know? That personality that you once thought was everything? Perhaps you thought you were the catÂ’s meow. Now you canÂ’t even recall what you used to think about that little self you used to be so wrapped up in. Probably that was when you used to follow the crowd. Now you follow Me. This puts you in a wonderful position. Oh, yes, a follower be when you follow Me. A leader be to the world when you follow Me.

Then, as I say, We blend into Oneness. You understand that this was always the case that We are One, only you blinded yourself from view. You were so caught up in the soap opera, you forgot it was only a show. You kept looking at the screen and neglecting what was behind the screen.

Now, by forgetting your starring role, you have indeed become a star. Stars shine. ThatÂ’s their favorite thing to do. Stars take delight in shining, and, yet, it is not for themselves that they shine. They shine for Me. Therefore, they shine for all. They resemble Me. Once in a while, the resemblance is seen, not that you care about that the way you once used to. Now it is God before all.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie