*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Bericht door Elisabeth » 26-10-2010 15:00

Afbeelding


http://www.4shared.com/get/IqWBfURv/Bri ... ow__1.html = Film/Movie:


Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde














De Duikplank van Liefde

God zei :

Jij en Ik maken samen een wandeling, en We bevinden Ons waar We begonnen zijn. We zijn van nergens naar nergens gereisd in non-tijd, die het begin genoemd kan worden. Er is geen begin en er is geen eind. Er is geen start en stop. Er is. Er was nooit een niet. We zouden een miljoen mijl kunnen lopen en toch zijn er geen mijlen te lopen.
Wij blijven stil, maar dat betekent niet dat We Ons in stilstand bevinden. Wij zijn stilte die beweegt zonder beweging. We zijn als de zon die altijd buiten is en nooit naar binnen gaat en toch diep gaat. Wij zijn de Onmetelijkheid van de Eeuwigheid.
Je denkt alleen maar dat je een lichaam bent. Toen je een baby was, werden jouw kleine vingers en tenen gekust, en je ging geloven dat vingers en tenen de mate van jou waren. De grenzen werden bepaald. Je strekt je buitengewoon veel verder uit dan jouw lichaam, al die moleculen die jou belichamen. Je bent groter dan een lichaam. Je bent groter dan de hele bestaande wereld. Je bent Mijzelf die op zijn plaats komt.
Je gelooft zelf dat je een lichaam bent, maar je bent lichaamloos. Op dezelfde manier heb je een vocabulaire, je hebt een lijst woorden, maar waar zijn de woorden en waar bestaan ze? Zelfs als er encyclopedieën en woordenboeken zijn, zelfs als er woorden zijn waarvan je houdt, zelfs als Wij in woorden spreken, waar bestaan er woorden? Laat me er een zien. Betekenis is woordloos. Woorden zijn van tijd en ruimte, net zoals lichamen, en toch bestaan tijd en ruimte niet. Ze zijn een gebruik.
Wij spreken en wat we spreken is alsof we het zeggen. Deze hele wereld, waarin je bent ingeschreven, is als een groot "alsof het gezegd wordt".
Wat je praktisch noemt bestaat zelfs niet. Er is praktijk. Je brengt in praktijk dat je in een lichaam bent. Je doet een cursus in een mens in een lichaam zijn, en toch is het een cursusloze cursus. Je doet een cursus in het uitvinden van wie en wat je werkelijk bent en wat het leven is, en wat het leven buiten het kortstondige lichaam is.
Je verblijft niet op Aarde. Je lijkt op Aarde te verblijven, en toch bestaat de Aarde, deze Moeder Aarde waar je van houdt, niet. Ze lijkt te bestaan. Er zijn boeken over geschreven en toch is het allemaal een mythe, een mooie mythe, een heerlijke mythe, maar niettemin een mythe, een dimensie van de geest.
Je bent vele dimensies en toch ben je voorbij dimensie.
Ik ben praktisch. Ik ben de meest praktische Die er is, en toch heb Ik geen lichaam. Ik ben deel van jou en toch buiten het kader waarin je geneigd bent jezelf te zien. Ik ben onzichtbaar en toch ben Ik de Doener, en Ik voldoe aan jouw verzoeken zoals jij aan de Mijne mag voldoen. Op dit niveau is het allemaal gedachte.
Op een ander niveau is het allemaal liefde en je hart bloeit. Jouw hart barst door alle ingebeelde hindernissen heen. Ogenschijnlijk verloor je je hart zodat je het kunt vinden, ofschoon je hart natuurlijk nergens is heen gegaan, alleen in een soort afwachting totdat je klaar bent te starten, klaar om van de duikplank van liefde te springen. Je bent op het punt van je hart dat alles van zichzelf aan jou bloot geeft. Je zult in verwondering zijn over dit mooie hart dat jij en Ik delen, de mooie amaryllis van jouw hart. Het is alsof jouw hart nooit uitgekomen is. Een amaryllis bloeit zelden, maar Ons hart bloeit voor altijd, want Wij zijn Eeuwig.
Reik verder dan je bevattingsvermogen. Natuurlijk, dit is de les. Reik verder dan je bevattingsvermogen, want dat waarvan je gedacht hebt dat het je bevattingsvermogen was, is het helemaal niet.















Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.





http://www.youtube.com/watch?v=KyvArDLE ... r_embedded

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Bericht door Elisabeth » 26-10-2010 15:04

Afbeelding

Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde











Als Gods Liefde een Schip Zou Zijn



God zei :


Wat valt er anders te zeggen dan dat Ik jou liefheb. Vanaf het ogenblik dat Ik de eerste gedachte over jou had, toen je de twinkeling in Mijn oog was, was Mijn liefde voor jou en Mijn liefde werd de jouwe. Zo vast ben je in Mijn liefde ingebouwd. Ja, Ik kan gewoon zonder doel liefhebben. Ik kan gewoon Mijn liefde uitstralen, zelfs als er niemand is om haar naar toe te sturen. Ik schiep een ontvanger van Mijn liefde. ik schiep jou. Jij bent altijd Mijn oogappel geweest.
Je zou kunnen zeggen dat Ik een dienaar van Mijn liefde schiep, of zelfs een bediende van Mijn liefde. Ik, Liefde, schiep jou Liefde, een glimmende rode appel van Mijn liefde.
Je zou kunnen zeggen dat Ik in een spiegel wilde kijken en alle mogelijkheden van de dragers van Mijn liefde zien, de bodes van Mijn liefde. De Waarheid zij gekend, alles wat Ik kan zien, werkelijk zien, is liefde. Met betrekking tot al het andere, kan Ik naar je woorden luisteren en ze herhalen zodat je weet dat Ik luister, maar Ik ben niet in staat te zien wat jij ziet. Ik geloof je op je woord, geliefden, en dus zeg Ik tegen jou wat Ik jou tegen Mij heb horen zeggen. Ik herhaal jouw woorden, zodat je kunt weten dat Ik je hoor en naar je luister. Maar voor Mij, is al jouw angst onduidelijk. Ik neem wat je zegt aan als waar voor jou, maar wat jij voelt is vreemd voor Mij. Ik zak niet af naar jouw niveau en toch ben Ik als een vader die, voor een ogenblik, naar zijn kind bukt zodat zij elkaar in de ogen kunnen kijken.
Wat dat betreft zijn Wij hetzelfde, want jij bent ook in dezelfde positie om Mij op mijn woord te geloven. Mijn woord verandert nooit. Mijn blik verandert niet. Ik zie met het heldere zuivere daglicht, en toch wordt dit zuivere heldere licht voor jouw zicht verborgen. Zie je hoe We gelijk zijn? We zitten in hetzelfde schip, als het ware.
Je bent werkelijk groot in Mijn liefde. Je hebt jezelf bedrogen, en toch ben je een oprechte zoeker van de Waarheid.
Ik zie de Waarheid en jij ziet en spreekt illusie. Je gelooft in illusie. Je bent oprecht, maar verkeerd geïnformeerd. Je raadt naar de Waarheid. Je doet er een gooi naar en toch ontsnapt ze jou, telkens weer. Je herhaalt jezelf. Je maakt steeds weer dezelfde bewegingen. Op een dag, spoedig op een dag, zul je daar uitstappen van waar je jezelf gevangen hebt gehouden
Als Mijn Liefde een schip zou zijn, dan zouden We kunnen zeggen dat het goed op zijn koers blijft. Vol gas. Recht vooruit. Mijn liefde zou een cruiseschip zijn of een groot koopvaardijschip. Met alle respect, jouw liefde in de wereld uitgedrukt is meer als een lekke roeiboot. Je bent de roeispanen kwijt en de wind en het tij draaien jou rond, en dus draai jij als een klein papieren zeilbootje in de wind. Je bent je niet altijd van het anker van liefde bewust die de jouwe is. Ik ben jouw Anker.
Niettemin kunt je vasthouden aan de koers van liefde. Je kunt de verheven weg voor je nemen. Als je vrije keuze hebt, en je tussen liefde en niet liefde zou moeten kiezen, kun je liefde kiezen. Jij die kiest welke kleding je koopt of welke stropdas, kunt zeker liefde kiezen. Op zijn allerminst, kun je de andere keuze van geen liefde weerleggen.
Is het niet opmerkelijk? Jij die van liefde gemaakt bent koos er niet altijd voor haar te kiezen
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Bericht door Elisabeth » 27-10-2010 17:00

Afbeelding




Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel




De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde










Het Niet Kennen van de Werkelijkheid


God zei :

Je bent in Mijn leven gekomen. Ik ben in dat van Mijzelf gekomen. Jij bent alles wat Ik ben, alleen voel jij je verloren. Voel je in plaats daarvan nederig. Wie is de grootste Dienaar van allemaal? Nou, dat ben Ik. Ik dien nederig. Ik vraag je nederig te dienen als een vertegenwoordiger van de Grote IK BEN. Jou ontbreekt geen Heelheid. Er ontbreekt jou besef van Heelheid. Je worstelt met Heelheid, als het ware, en je houdt vast aan afgedreven zijn. Je voelt je als een klein ding midden in een grote Oceaan, terwijl je inderdaad de Oceaan bent waarin je zwemt. Ik ben de Heelheid en weet Wie IK BEN, terwijl jij een klein deeltje pakt van Wie je bent.
Je kunt het gevoel hebben dat je gered moet worden, terwijl er niets is om je van te redden, behalve jouw dwalende gedachten. Weten Wie je bent is een nederig iets. Daar komt geen arrogantie bij te pas. Als je de mate weet van Wie je bent, smelt jouw individualiteit en is niet langer zo duidelijk. Ik ben de Kracht en de Glorie en jij bent de Mijne. Wij zijn de Onze. Woorden, en vooral voornaamwoorden, houden Ons ervan af op hetzelfde blad te zijn. Zij houden ons van bewustzijn af. Er is geen U en Uw. Op een dag zul je hiertoe als de Werkelijkheid die het is, ontwaken.
Jouw individualiteit verdwijnt niet echt. Jouw vertrouwen erop verdwijnt. Het belang van jouw menselijke rol in het leven verdwijnt op hetzelfde moment dat het allerbelangrijkst wordt maar anders dan voorheen. Nu plaats je je hele hart in het leven op hetzelfde moment dat je zijn greep loslaat. Je kent Eenheid omdat je jouw Alleszijn kent. Het geheel is inderdaad de som van zijn delen en je ontdekt dat er geen delen in Heelheid zijn. In Heelheid is er Eenheid. Besef van Eenheid geeft jou een groot besef van vrijheid. Het geeft je vrijheid en vrijheid geeft jou erkenning van wat je nog niet hebt maar bent. Met dit besef word je onschuldiger en toch weet je alles wat er te weten is, en je vertrouwt op Mij Die alle vertrouwen in jou heeft.
Je hebt Mijn vertrouwen. Is dat niet iets moois wat je de ogen opent? Hoe dan ook, vol vertrouwen in Mij hebben is moeilijk voor je geweest, omdat je jezelf ziet als een zwerver ergens in de wildernis waar het moeilijk is uit te komen. Je bent al uit de wildernis. Analyseer niet langer. Er is niets te analyseren. Liefde is, geliefden, en wat valt er meer te zeggen?
Je hebt jezelf aan de rand van het leven teruggetrokken, terwijl je het leven zelf bent. Je bent een Wezen van Licht en je ziet je licht niet. Misschien richt je je op de schaduwen in plaats van op het licht. Je werd niet van schaduwen gemaakt, want er zijn geen schaduwen om van gemaakt te worden. Je bent de Heelheid van licht, maar je kunt jezelf een verschoppeling uit een geliefd land voelen. Je hebt Mijn hart nooit verlaten. Daarom heb je de Hemel nooit verlaten. Je bent als een schildpad die zijn eigen schild draagt en dat is het.
Je bent Welzijn, alleen ben je een Wezen die de kennis ontbeert van de Boom van Goedheid. Lieve hemel, wat zou Ik anders geplant hebben? Kom op zeg, zou Ik een boom planten die niet uit goedheid bestond? Alleen in jouw verbeelding zou Ik dat doen. Natuurlijk heb je aan verbeelding geen gebrek. Jouw verbeelding is voortreffelijk en je wilt liever niet van gedachten veranderen, alsof door van gedachten te veranderen je iets zou verliezen, terwijl er niets te verliezen is behalve het niet kennen van de Werkelijkheid.










Vertaald door: Luus
Copyright © 1999-2006 Heavenletters™
Heavenletters™ -- Mensen helpen dichter
bij God en Hun Eigen Hart te komen Gloria Wendroff, Stichtster The
Godwriting™ International Society of Heaven 703 E. Burlington Avenue,
Fairfield, IA 52556 Email
@heavenletters.org Bezoek
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Bericht door Liana » 28-10-2010 13:55

Afbeelding





Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde










Een Ster aan de Hemel



God zei :



Hallo, wie je ook bent. In waarheid ben je Mijzelf. Ik schiep jou. Door dat te doen maakte ik jou naar de beeltenis van Mijzelf. Niet een vals beeld, nee, helemaal niet, en ook geen zwak beeld. Zeker niet, maar je hebt een beeld op jezelf geprojecteerd dat niet in de buurt van het werkelijke beeld van jezelf komt. Natuurlijk zou ik geen zwak beeld maken, zeker niet een zwak beeld van Mijzelf. Waarom zou Ik? Tot welk nut? Zeker niet voor amusement. Dat zou zijn een grap met Mijzelf uithalen. Ik waardeer Mijzelf. Ik kleineer Mijzelf niet. Maar jij kleineert jezelf.
Je bent erg ver van de Waarheid van jezelf afgedwaald. Je neemt jezelf te serieus, en toch niet serieus genoeg. Misschien denk je dat je een grap bent, en dat de grap om Mij gaat. En toch zie Ik je niet lachen, of erg veel lachen, of genoeg lachen. Je neemt jezelf te serieus en misschien niet serieus genoeg.
Jezelf te serieus nemen is jezelf te belangrijk maken, dit alles zonder de diepte van jouw belang te vatten. Je overspeelt je rol en toch bagatelliseer je jezelf. Je bewondert jezelf niet echt. Je maakt er een goede show van. Je blaast jezelf op. Dan laat je de ballon op jezelf knappen, of de wereld doet het, want het is belachelijk van jou jezelf met trots op te blazen en de liefde waarin Ik jou houd over het hoofd te zien. Soms speel je de rol van liefde en toch zijn jouw hart en geest ergens anders. Je bent een hele toneelspeler. Je hebt jezelf overtuigd. Je buigt voor een beeld van jezelf dat niet waar is, terwijl je dat wat waar is over het hoofd ziet of bespot.
Misschien denk je zelfs dat Ik in een fantasiewereld leef, en dat jij in de werkelijke wereld leeft. Je kunt er zelfs zeker van zijn dat je meer dan Ik weet. Onwetendheid is zo. Onwetendheid trekt het gordijn over jezelf heen. Je zoekt naar de heldere toneellampen om op je te schijnen, als je al een ster in de Hemel bent.
Is het geen schande dat je je ware licht ontkent? Je wordt verblind door de toneellampen en bent niet zo onder de indruk van zonlicht. Toneellampen schijnen op jou en een paar anderen, terwijl de zon haar licht op allen schijnt. Je hebt de schijnwerper verlangd. Je hebt zelfs een paar ogenblikken onder de heldere lampen verlangd. En wat heb je dan, behalve voor even een vervaagd zicht? Je hebt zelfs geen kleurtje om te laten zien. Alles wat je hebt is een geringe herinnering van wat jouw dag in de zon genoemd wordt, maar wat werkelijk jouw dag onder de toneellampen was.
Je bent inderdaad een groot toneelspeler. Nu verzoek Ik je een Groot Menselijk Wezen te zijn, die verder dan zichzelf kijkt en er misschien naar zoekt de wereld te verlichten en licht op anderen te schijnen. Het is heet onder de schijnwerper, en het licht is kunstmatig. Laten We de zon introduceren die voor allen gelijk schijnt.
Jij bent een ster van het firmament. Is dat niet genoeg?
De Groten zochten geen roem. Hadden zij roem gezocht, dan zouden zij geen Groten zijn. De Groten waren er niet op uit in de schijnwerpers te staan.
Zij zouden net zo snel niet in de schijnwerpers geweest zijn. Zij zouden er de voorkeur aan gegeven hebben van het toneel af te zijn, terwijl ze jou voorstelden aan de werkelijke zon die de weg naar de Hemel verlicht en een voorspel speelt, een ouverture zingt, en jou aan jezelf laat zien. De Groten zochten niets, behalve Mijn licht te schijnen zodat jij het zien kunt. De Groten wilden dat jij meer had dan een flauw idee van de pracht van wie je werkelijk bent, werkelijk bent, werkelijk bent zonder uitvluchten, zonder verheerlijking.
Zij wilden dat je in de spiegel van jezelf kijkt, en zegt: "Dit ben ik, Gods Goddelijk schepsel geschapen voor de glorie van allen."
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Bericht door Elisabeth » 29-10-2010 17:29

Afbeelding



Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde







Onmetelijke Eeuwigheid

God zei :

Heilig ben jij, geboren in Mijn beeld. Mijn beeld is de Waarheid. Het is niet een reclamebeeld. Heilig ben jij, geboren in Mijn gelijkenis. Heilig ben jij, geboren als de morgendauw, dichtbij het gras en toch zo hoog als de Hemel. Laat geen gras onder je voeten groeien, geliefden. Geboren in Mijn Heiligheid, ben je geen surrogaat. Je bent de Waarheid van Mijzelf, maar lang uitgetrokken, omslachtig. Je bent de dageraad van Mijzelf, vergeten in een prachtige stroom omslachtig gemaakt in zijn vertrouwen op de fysieke wereld.
Zou de uitdrukking fysieke wereld zelfs maar gezegd kunnen worden als er niet een ander soort wereld was of misschien meer dan een? Je weet dat al. En dus zeg Ik de Werkelijke Wereld, en Ik bedoel wat Ik zeg. Jij bedoelt niet altijd wat je zegt. Je weet niet altijd wat je zegt.
Van vele werelden gesproken, er is jouw wereld van gisteren die herinnerd wordt en die niet twee broers of zussen zich precies hetzelfde herinneren. En er is de werkende wereld waar je je veel van de tijd toe wendt. Het is zo, dat iedereen in zijn eigen wereld leeft, en toch, en toch, is er Eén Wereld, en toch, en toch, is er de Hemel, een solide wereld waarvan nauwelijks gedroomd durft te worden, de wereld die de Ene en Enige Wereld is, de Wereld van Liefde, en Oneindige Liefde, voor altijd zichzelf aan het ontdekken en herontdekken, zoals Mark Twain de Mississippi ontdekte iedere keer als hij een bocht omkwam en aan de bel van zijn stoomschip trok.
Het geeft niet welke stroom je afging in het schijnbare gisteren of het pad dat je nam of denkt dat je de dag ervoor nam, hoewel er alleen Zijn is, volg je een spoor dat je het verleden noemt. Ofschoon je het je alleen verbeeldt, het volgt, erin opgaat, er is geen spoor te volgen, en toch volg je het. Hoewel, vandaag, op deze zogenaamde dag, kun je naar je hogere Zelf rijzen, je Zelf opgegaan in niets en toch behagen scheppend in wat er alleen maar lijkt te gebeuren. Je bent op een niet-eindigend pad, geliefden. Alle paden leiden naar Mij. Alle paden leiden naar de Hemel.
Je kunt alleen maar merken dat je ver van de Hemel bent. Je kunt het vermoeden. Je bent de pretendent tegen het leven in de wereld, deze slingerende stroom waarop je lijkt te drijven als een vlot dat van de winden van vandaag afhankelijk is. Je hebt afstand van de troon gedaan waarop je hoort te zitten.
Als je van je paard valt, klim je er weer op en rijdt weer.
Als je je verbeeldt dat je uit de Hemel valt, als je je verbeeldt dat je maar een menselijk wezen bent, een worstelend menselijk wezen, als je je verbeeldt dat je je Bron vergeet, als je je verbeeldt dat je je individuele ingebeelde worstelend zelf bent, als je daar intrapt - en oh, hoe goed, ben je daar ingetrapt, denk je dan niet dat je in staat bent jezelf opnieuw op de troon te zetten, die Ik zo graag en redelijkerwijs met je deel?
Wat als je je een staat van bestaan zou kunnen verbeelden zonder de fysieke wereld, die je Aarde noemt, en je in plaats daarvan je de Hemel, Vader of Moeder Hemel, herinnert en je je weer bewust verenigt met je Ware Zelf, Dat nooit afwezig is geweest maar altijd aanwezig? Wat als je de hele letterlijke wereld los laat, waarmee je jezelf hebt betoverd? Wat als je de betovering van gehechtheid los laat en verbreekt van dat wat maar ingebeelde oppervlakte is, en het in plaats daarvan los laat en jezelf naar de Hemel terugbrengt, waar je zelfs nooit een voet buiten hebt gezet.
Als je wakker wordt uit een slaapdroom, herinner je je natuurlijk dat je wakker bent in je eigen bed en dat je een droom had. Kun je niet wakker worden uit de wakkerdroom waar je nu in woont? Kun je niet wakker worden en weten dat je alleen maar droomde en opnieuw droomde over dat wat nooit werkelijk gebeurde, behalve in een ingebeelde slaaptoestand?
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 30-10-2010 15:27

Afbeelding




Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:

* Onze verbinding met God

* Ons geloof in ons zelf


* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God


* Vrede op aarde









Alle Ingebeelde Schepping

God zei :

Waar je lichaam ook is, je bent bij Mij. Of je in een vliegtuig vliegt of naar de maan vliegt of diep in de wateren van de oceaan duikt of de weg kwijt raakt bij een bergbeklimming, of je van het ene huis naar het andere verhuisde, of naar een ander land verhuisde, of op een bank in het park sliep of in een boom zit, je bent bij Mij. Dit is ons Heilig Verbond. Dit is hoe het is. Hoe dan ook, We zijn samen. Hoe kan dat zijn, maar toch is het zo.
We kunnen er op deze manier naar kijken: Er is Eén Ziel. Humeurige gedachten ontspruiten, de een na de ander. Ik, Die de Bron ben, blijf de Bron. Ik ga nooit weg. Het is zo wonderbaar Mij te zijn. Waarom en hoe zou Ik weg kunnen gaan?
Gedachten kwamen op van de Solide Waarheid. Een gedachte leidde tot een andere. We zouden kunnen zeggen, dat de gedachte gedachten op zichzelf afdwaalden. Fantastisch naïef dachten de eigenzinnige gedachten dat ze uniek waren, onafhankelijk van de andere gedachten die ronddwaalden, zelfs onafhankelijk van hun Schepper, daar buiten op een touw helemaal op zichzelf. Ze wisten niet hoe ze naar de plaats waar ze zichzelf bevonden waren gekomen. Ze wisten niet wat er van te denken, en dus dachten ze dat ze het Al waren, en toch waren de eigenzinnige gedachten werkelijk ingebeelde afwijkingen van waarlijk de Bron van Al. De eigenzinnige gedachten, die lichamen enzovoort gevormd hadden, vergaten hun ware natuur. Ze vergaten waar ze werkelijk waren - bij Mij natuurlijk - ze vergaten ook dat ze Mijn oorspronkelijke gedachte waren. Zij namen Mijn gedachten op de rug en gingen ermee vandoor alsof er een afscheiding was, alsof Gij en Ik werkelijk apart bestonden in plaats van de werkelijke stand van zaken, die is dat Wij Eén zijn, niet Eén Alleen, maar Eén in liefde met de hele ingebeelde Schepping, waarvan zij dachten dat die hen min of meer was aangepraat.
Schiep Ik deze ingebeelde jou, of schiep jij de ingebeelde jou? Ik zou zeggen: "Beide". Ik schiep de mogelijkheid van Menselijke Wezens, en jij ging er met het idee vandoor. "Joepie", zei je tegen je ingebeelde zelf, "Joepie, ik ben mij en niet iemand anders". Dit idee ontroerde je en het onthutste je.
Natuurlijk ben je jou en niet iemand anders vanuit het oogpunt van de schijnbare Aarde gezien. Dat is hoeveel jij, die er met de gedachte van jezelf vandoor ging, ervan kunt geloven. Jij die een soort onafhankelijkheid verklaarde, bent niet bepaald zeker over Mij of dat IK zelfs BEN. Dit is natuurlijk belachelijk, omdat IK de Grote IK BEN BEN, en jij rent rond de omtrek van waar je kwam en waar je nog bent. Je belichaamde jezelf en ging van het onderwerp van jezelf weg. Je intellect heeft het overgenomen en de hele wereld geloofde net als jij, behalve een vluchtige blik nu en dan van de Werkelijke Stand van Zaken.
Je bent niet in staat Mij, jouw Bron, te verlaten. Wat je gedaan hebt is je vereenzelvigen met fictie, soms fictie vanuit jouw oogpunt gezien mooi, en andere keren te afschuwelijk om over te denken. Zoals Ik zei, je kunt het niet geloven dat Wij, jij en Ik, Eén zijn, en toch kun je dat idee ook niet loslaten. Het komt terug om jou te kwellen, als het ware. De gedachte van Onze Eenheid is als een sirene die jou bekoort. Sirenes lieten Ulysses niet gaan om naar zijn vrouw en thuis terug te keren. In Ons geval, is de sirene de Waarheid die jou niet echt bij alle schoonheid en grootsheid van jouw Thuis wil laten weggaan.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Bericht door Liana » 31-10-2010 14:11

Afbeelding



Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde







Even Is er geen Andere Wereld

God zei :


Waar jouw lichaam toevallig is, is niet jouw stabiliteit. Het mag zo lijken. Je vindt het heerlijk iedere dag dezelfde deur in- en uit te gaan. Je vindt het heerlijk thuis te komen naar deze doos, die jou tegen de elementen beschermt en die je, of je huurder of eigenaar bent, jouw eigen noemt. Dit is jouw toevluchtsoord. Dit is waar je eet en slaapt en je gezin groot brengt.

Al die tijd woon je nergens behalve bij Mij.

Je woont in een wereld. Je zegt het woord wereld gemakkelijk genoeg. Je ratelt het woord wereld af zonder zijn betekenis te omarmen. Met Universum hetzelfde. Als je de betekenis van deze woorden zou inbrengen als je ze zegt, dan zou je verootmoedigd worden en veredeld tegelijk. Je woont in een WERELD. Je woont in een UNIVERSUM. Je woont in EEN WERELD. Je zou zo door deze woorden geraakt worden, zo overweldigd, dat je ze nauwelijks zou kunnen uitspreken. En toch ratel je de woorden af alsof ze helemaal niets zouden zijn.

Je mag zeggen: "Wat een wonderbaarlijke wereld". Je kunt zelfs een mooi lied met deze woorden zingen en toch heb je jouw hart van deze vier eenvoudige woorden afgescheiden. Je kunt zelfs je handen in de lucht gooien en onthutst zeggen: "Wat een wereld", als je bedoelt minder dan wonderbaarlijk.

Je woont in een wereld vol wonderen. Dat je erin woont en de wereld rondtrekt is zijn eigen wonder. Dat je in de Hemel woont zonder je daarvan bewust te zijn is fenomenaal. Je bent bij Mij. In dat geval, is dat je in de Hemel bent onontkoombaar, maar je ontkwam aan het prachtige onontkoombare en je hebt jezelf ergens anders gedirigeerd. Wat een prachtige geest toch doen kan.

Je leest een sprookje en terwijl je leest, geloof je het. Je gelooft in boemannen en goede feeën en allerlei magie. Even was je in sprookjesland. Even was er geen andere wereld.

Wat je het gewone leven noemt, is een buitengewoon sprookje in die zin dat, terwijl je daar bent, je er bent. Je leeft met de zinnen en even vergeet je dat er daar buiten een andere wereld is, vergeet je dat er de Hemel is en je kunt hem niet echt voorstellen. Je stelt je de wereld voor en zij overheerst jou. Je kunt je niet echt de Hemel voorstellen, en toch bestaat het woord Hemel, en het is de enige Werkelijke.

Natuurlijk ontmoeten de Hemel en de wereld elkaar. Er is de Hemel op Aarde en nu verheft de wereld zich. Er zal zelfs geen rand tussen hen zijn. Het licht in de wereld zal een andere vorm aannemen. Het zal duidelijker, helderder worden, want volgens jouw waarneming verandert de wereld.

Je gaat andere dimensies binnen. Er is geen ruimte en toch ga je nieuwe dimensies van waarneming in. Je begrijpt meer. Er is een verschuiving geweest. Als je je auto in een andere versnelling zet, dan laat je een nieuwe snelheid toe. Wat is de snelheid behalve tijd? Je haalt in op de snelheid van licht. Hoera, je haalt in op de snelheid van licht.

De versnellingen van het leven zijn al versteld. Je rijdt in die auto en natuurlijk ga je waarheen hij je brengt, waarheen hij jouw schijnbaar brengt. Hij brengt je hoger en toch was je altijd hoog. Goed, wat zou je in Mijn hart anders dan hoog zijn? Je bent gestegen. Je bent al waar Ik ben, en Ik ben nergens behalve in die niet-ruimte Hemel genaamd, en jij bent nergens behalve bij Mij. Je bent van Mij. Je bent niet perifeer. Je bent integraal. Wij zijn Eén Liefde.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 01-11-2010 14:39

Afbeelding



Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde






Gefeliciteerd, Je Begint Vandaag je
Leven

God zei :

Wat als alles in de wereld precies zo bedoeld is als het is? Zou dit kunnen? Zou het kunnen dat alle fouten die je in het verleden gemaakt hebt geen fouten waren, dat je, zonder het te weten, iets in gang gezet hebt dat nieuwe gezichtskringen zou openen? Zou dit kunnen? Wat is dit jammeren over jouw aandeel in het verleden, groot of klein? Ik zal je zeggen dat je over niets hoeft te jammeren, maar Ik veronderstel dat wat Ik zeg jou niet zal tegenhouden.
Aan de andere kant, tob je niet over elke spel- of typefout die je maakt, en dat moet ook niet. Je maakt geen ophef over elke spelfout. Goed, dus er was een spelfout en je hebt hem op tijd gecorrigeerd, of niet. Maar, ach, als de spelfout die je maakte gebeurde bij een schrijfwedstrijd voor het oog van anderen, dan kan het je nog steeds dwars zitten, hoe je zo\n fout hebt kunnen maken, werd weggestuurd, verdreven, en van het podium af moest, wat, ondanks je flinke uiterlijk, je van streek maakte. Steeds als je eraan denkt, raak je weer van streek. Je vraagt je af hoe anders jouw leven nu zou zijn als je de beste schrijver van je school, je stad, staat, land, wereld enz. zou zijn. Maar, geliefden, als je het goed beschouwt, hoe belangrijk is jouw winnen of, zoals je zou zeggen - en Ik niet zou zeggen - je verlies?
Natuurlijk zijn er andere vermeende verliezen die zwaarder wegen dan jouw spelling, het verlies van een ouder of ledemaat of het een of andere hartzeer. Laten we dieper hartzeer even opzij zetten.
Ik vraag je: Hoeveel spijt is werkelijk wrok? Ik veronderstel dat je kunt zeggen dat spijt waardiger is dan wrok. In beide gevallen, is er een overwicht van het verleden, je wenst het te helen, wenst dat je de laatst overgeblevene op het podium was geweest en al het donderend applaus had gekregen. Hoe dan ook, klap voor jezelf. Je bent de schrijfwedstrijd ingegaan. Je blunderde in het leven. Goed van jou, zeg Ik, Goed van jou.
Jij zelf bent veel dienstiger dan gebeurtenissen van het verleden. Wat je doet zo gauw je van het podium bent is veel belangrijker dan de spelfout die je maakte, en toch, klaag zelfs niet over je tranen en je gevoel van verslagenheid. Doe dat in de oude plunjezak van het verleden.
De raderen van het leven zijn altijd-draaiend. Het verleden liet jouw fout lang geleden los. Het verleden blijft niet over jouw fouten inzitten. Het verleden is tot nieuwe zogenoemde fouten en nieuwe zogenoemde successen overgegaan. Het verleden klemt zich niet aan zichzelf vast. Jij bent degene die zich vastklemt en los moet laten.
Wat zou het voor je betekenen als de betekenis van een gebeurtenis lang voorbij is en jij haar naar bed kunt brengen?
Zelfs als je een oorlogsveteraan bent en een groot held was, ook dat moment is voorbij en een ander moment in non-tijd vindt nu plaats. Dit is een geschikt moment. Het verleden is niet geschikt. Het is het verleden. Laat het verleden het lang-vergeten verleden worden. Het kan zijn dat jouw toekomst afhangt van jouw loslaten. Leer een nieuw lied, geliefden, en zing het.
Ongeacht wat het verleden geweest is, je bent nu op een centraal punt. Beschouw elk moment nu als een keerpunt, en keer. Je zult je leven omkeren. Hoe prachtig om het verleden los te laten en het te laten waar het hoort. Hoe prachtig nieuw licht in je leven te laten of beter nog, regelrecht het nieuwe licht in te lopen. Laat vandaag de dageraad van je leven zijn. Ik zie jouw licht boven de horizon. Gefeliciteerd, je begint vandaag je leven.












Vertaald door: Luus
Copyright © 1999-2006 Heavenletters™
Heavenletters™ -- Mensen helpen dichter
bij God en Hun Eigen Hart te komen Gloria Wendroff, Stichtster The
Godwriting™ International Society of Heaven 703 E. Burlington Avenue,
Fairfield, IA 52556 Email
@heavenletters.org Bezoek
www.heavenletters.org.

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 02-11-2010 15:29

Afbeelding



Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde








Je Vindt Uit Wat er Toe Doet

God zei :

In het leven op Aarde leert de persoon die je denkt te zijn wat belangrijk is, niet wat je misschien dacht dat belangrijk is, maar veel meer wat je ontdekt dat belangrijk is. Je vindt uit wat er toe doet. Steeds weer, vind je uit wat er toe doet.
Alles dient een doel. Jouw glanzende nieuwe auto dient een doel. De plaats waar je woont dient een doel. Je noemt de plaats waar je woont je huis. Je woont daar, maar het is niet je thuis. Je hebt een thuis dat je met je meeneemt, waar je maar gaat en met welk middel je ook reist, te voet of per bus, over zee of door de lucht. Waar Ik ben is jouw thuis. Het wereldse thuis is maar een onderdak. Een plaats om te wonen en een auto om in te rijden zijn niet de noodzakelijkheden die je dacht. Ze zijn inderdaad gemakkelijk, maar gemakken zijn maar gemakken.
Veel van de bestaande wereld besteedt zijn tijd aan decoratie. Dat is waar, is het niet? Ringen aan je vingers, belletjes aan je tenen. Een tatoeage hier, en een fonkeling daar. Een nieuw pak, een nieuwe kleur lippenstift. Soms zelfs zijn nieuwe mensen in je leven als een decoratie.
Veel van de bestaande wereld besteedt zijn tijd aan rapporteren. Jij ook. Je besteedt veel van het leven aan zeggen dat je op een cruise was, naar een baseballwedstrijd bent geweest, ging zwemmen, in welk goed restaurant je at en wat je at, naar welke winkel je ging, wat je kocht en hoe iemand anders het bewonderde, welke film je gezien hebt, welke televisieshow. Je besteedt ook tijd aan het rapporteren van je pijnen en de onrechtvaardigheden van de wereld. In plaats van het woord rapporteren kunnen We zeggen opscheppen. Waarom denk je dat je moet opscheppen? Wat is de heldendaad die je gedaan hebt? Alles wat voor een nieuw pak kopen nodig is, is geld. Wat heb je precies gedaan behalve geld uitgeven? Iedereen kan dat doen. Een aankoop is een aankoop.
Dit allemaal is deel van het leven en een rechtmatig deel van het leven. Deze Heavenletter is alleen om te zeggen dat, ofschoon al deze zaken overheersend in je leven kunnen zijn, al deze zaken niet het belang hebben dat de wereld zegt en dat jij ze geeft.
Natuurlijk ga je het dak van je huis repareren. Natuurlijk koop je een tafelkleed voor je tafel. Natuurlijk koop je nieuwe kleren. Maar het meeste hiervan is uiterlijk vertoon. Het meeste hiervan houdt jou aan de oppervlakkige kant van het leven en weg van het innerlijke.
Zoals je misschien geraden hebt, besteed meer tijd aan liefde aan en van. Wat deed je vandaag toen je iemand anders in gedachte had? Welke geschenk gaf je? Welke glimlach, verdiend of onverdiend? Welke zegening deelde je vandaag met de wereld? Ja, natuurlijk, Ik wil dat je de wereld een betere plaats voor de mensheid maakt om in te wonen. Een betere plaats in het bewustzijn. Ik zeg, laten We de geesten van de wereld verheffen. Laten we de wereld naar de Hoogste Hemel tillen. Laten We het leven op Aarde voor iedereen gemakkelijker maken. Dat is alles wat er voor nodig is.
Naar mate er meer liefde wordt gegeven en ontvangen, hoe meer licht er op de wereld schijnt, en de wereld wordt licht. De wereld wordt het heldere daglicht, en het weegt ook minder. Als de wereld minder weegt, stijgt ze op naar de Hemel. Een ballon doet dat. Waarom niet de Aarde?
Vandaag is jouw opdracht iemand op Aarde op te heffen. Je opdracht is het leven op Aarde zelfs een klein beetje beter voor iedereen te maken. Als er iemand de ploeg duwt, zet jij misschien ook je schouder aan de ploeg.
Of zwaai een kind hoog op en heb lief en heb lief en heb lief. Verras iemand en verras jezelf.









Vertaald door: Luus
Copyright © 1999-2006 Heavenletters™
Heavenletters™ -- Mensen helpen dichter
bij God en Hun Eigen Hart te komen Gloria Wendroff, Stichtster The
Godwriting™ International Society of Heaven 703 E. Burlington Avenue,
www.heavenletters.org.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Bericht door Liana » 04-11-2010 13:04

Afbeelding



Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God




* Vrede op aarde








Cinderella en de Prins

God zei :


Je stelt je hindernissen voor. Zeker, je loopt er tegen aan, maar als je niet het concept van hindernissen had, zouden zij dan bestaan? Er kunnen kuilen bestaan, maar zouden zij dan hindernissen zijn? Maar, als er een kuil voor je zou opdoemen, zou je best kunnen zeggen: "Oh, nee, een hindernis op mijn pad. Wat een ergernis."

We hebben veel gesproken over het loslaten van het verleden. Vandaag zullen We over een ander soort loslaten praten. We zullen spreken over het loslaten van de toekomst, of zelfs het heden. Ik vraag je het idee los te laten, dat iets moet zijn op een bepaalde manier zoals jij het opvat.

Natuurlijk wil je dat jouw pad glad is. Neem dan gelijkmatigheid als waarheid aan en niet ruwheid. Misschien dacht je, dat je in één dag kon komen waar je wilt, en het neemt zeven dagen om te komen waar je wilt, moet dat een probleem zijn? Moet je je ergeren over wat je ziet als een vertraging van zes dagen?

Als je dacht dat je een dag aan het strand zou hebben, en op een of andere manier blijken dat zeven dagen te zijn, dan zou je dat als een meevaller beschouwen.

Nogmaals wordt kenbaar gemaakt, dat hindernissen een gemoedstoestand zijn, geen werkelijkheid. Er bestaan hindernissen, maar ze bestaan als jij dat zegt. Kan het leven niet in orde zijn op welke manier het er ook uitziet?

Wat als de wereld oponthoud als een mooi iets zou beschouwen? Wat als je gefeliciteerd zou worden voor het nemen van meer tijd dan je dacht dat je nodig had? Wat als de laatste die binnenkomt in een race als winnaar beschouwd zou worden? Je zou het gevoel kunnen hebben dat de wereld op zijn kop stond. Maar is het geen tijd, dat het leven in de wereld zijn veronderstellingen veranderde en zichzelf op zijn kop zou zetten?

Geef Mij één goede reden waarom alles hetzelfde moet blijven, of alles, of wat dan ook overeenkomstig jouw voorspelling of voorliefde moet gaan. Het leven is geen uitgemaakte zaak. Het leven is zoals het zich voordoet. Als je zou willen dat het leven gladder verliep, ga er dan voor uit de weg. Wees geen hindernis. Protesteer niet.

Werk wordt vaak als een sleur beschouwd. Wat als werk gezien zou worden als het privilege dat het is? Wat als je je baan zag als een privilege? Wat als je je leven helemaal als een privilege zag? Zou de wereld niet veranderen? Zou jouw wereld niet veranderen?

Wat maakte dat de ongelukkige Cinderella, die in de as woonde, een Prinses werd? De Prins zag haar aan voor wat zij was en niet wat haar stiefmoeder had besloten dat zij moest zijn. Je kunt zeggen dat Cinderella het voordeel had een goede Fee om zich heen te hebben, die haar kleedde om er als een prinses uit te zien. Wat als Cinderella\s gedachten de Fee waren? Wat als jouw gedachten jouw Fee waren en de Waarheid van jou onthulden? Zouden jouw muisgedachten niet in koetsiers veranderen?

De Prins belette Cinderella niet de prinses te worden die zij werkelijk was. Hij liet wereldse gedachten los. Nadat hij met Cinderella gedanst had, had hij geen lijst van wat hij in zijn toekomstige bruid verlangde. Zijn enige eis was, dat de glazen schoen zou passen. Er zou gezegd kunnen worden, dat de Prins niet pietluttig was. Hij wilde gewoon de echte Cinderella.

Hoe pietluttig ben jij? Hoe accepterend of afwijzend ben je? De stiefmoeder en haar twee dochters waren strikt over hoe het leven moest zijn. Zij sneden zelfs hun voeten af om ze passend te maken, maar natuurlijk vruchteloos.

Zowel Cinderella als de Prins lieten los. Cinderella liet de as los en de Prins liet het protocol en conventie los. Wat zul jij loslaten?







Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Plaats reactie