*Heavenletters™, brengt de aarde dichter bij de Hemel

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Schepper van Vrije Wil/The Creator of Free Will ,

Bericht door Elisabeth » 28-10-2011 20:06

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












De Schepper van Vrije Wil


God zei :


Velen van jullie denken aan Mij als een Baas, iemand aan Wiensbevel je moet gehoorzamen. Je denkt aan Mij als een grootAutoriteitsfiguur, een Rechter, Iemand Die straft, een Criminalist dieerop uit is jou te pakken, jou op een overtreding te betrappenenzovoort. Beter aan Mij te denken als een Weldoener, geliefden.

Feit is dat Ik jouw Heilige Dienaar ben. Niemand dient jou zoals Ikdat doe. Niemand bedient jou op je wenken zoals Ik dat doe. Niemandluistert naar jouw hartslag zoals Ik dat doe. Mijn oor ligt aan jouwhart. Ik ben in dienst van jou. Ik sta onder contract bij jou. Ik benbij jou in dienstbetrekking.

Ik ben jouw Dienaar. Ik pak de kaarten die jij Mij uitdeelt en Ikdoe jouw bod. Je hebt het omgekeerd gehad. Je dacht dat je dat van Mijdeed. Ik ben jouw volgeling. Ik dien Allen. Ik heb erg veel om voor tezorgen en toch heb Ik nooit teveel te doen.

Jouw dienen is Mijn genoegen. Het is Mijn keuze. Ik kies ervoor joute dienen.

Soms bind jij als het ware Mijn handen door jouw visie. Je kunt hetzien alsof Ik jou af en toe een bot toegooi. Dat is niet zo. Ik geefjouw alles. De hele tijd.

Jullie regeren Mij, geliefden, zie je wat Ik bedoel?

Ik hou meer van jullie dan jullie van Mij houden, maar Ik hou geenpunten bij van jouw liefde. Ik geef je gewoon al Mijn liefde. Neemmeer van Mijn liefde. Geloof in Mij zoals Ik in jou geloof.

Er zijn tijden dat je het gevoel hebt dat je bedrogen wordt. Hetlichaam van een geliefde sterft en jij bent beledigd. Accepteer vooreens en altijd dat Ik jou nooit tegenwerk. Ik geef jou diamanten enrobijnen en smaragden van liefde, en jij kiest prullen van glas ofkiezelstenen en zegt dat ik niet van jou hou. Je kunt Mij persoonlijknemen, maar je kunt niet alles wat er in het leven gebeurt persoonlijknemen. Het leven is geen hinkelbaan. Ik kan de wereld niet als eenstuiterende bal opgooien. Alles in het leven is geen toss.

Ik schiep het Universum en Ik schiep jou. Ik gaf je vrije wil. Ikheb een domein. In zekere zin heb Ik de meest Vrije Wil van de Werelden toch betekent dat niet dat Ik altijd jouw wil volg. Ach, maarnatuurlijk, je denkt dat is wat een Dienaar wordt verondersteld tedoen. Je denkt dat het er niet toe doet wat jij Mij zegt. Je denkt datIk het moet doen. Jij wilt dat Ik naar boven ren en naar beneden en jegeeft Mij misschien tegengestelde opdrachten.

Ik sta tot jouw dienst en Ik sta ook tot de dienst van hetUniversum. Het lijkt dat Ik, de Schepper van Vrije Wil, niet altijdjouw wensen kan inwilligen op het moment dat jij dat vraagt. Ik beneen Vervuller van Dromen en toch lijkt het, niet altijd. Ik geef jouniet altijd het snoep dat je wilt of breng zelfs niet jouw geliefdennaar jou terug zoals jij zou willen.

Je begrijpt dat Ik onbeperkte visie heb en je kijkt maar zo ver.Dit betekent niet dat Ik jou niet gehoorzaam. Het is zo dat Ik nooitgeliefden van jou heb weggenomen.

Het is alsof je Mij vraagt borden af te wassen die al schoon zijn.Of het is alsof je een mens bent die niet kan zien en Mij vraagt eenstuk meubilair te zetten waar jij het wilt hebben en het is al op deplaats waar je het wilde hebben.

Ik bied geen excuses aan voor Mijn visie en jouw blindheid.

Laten We nu naar elkaar toe buigen zonder Onze hoofden testoten









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







The Creator of Free Will ,

God said:

Many of you think of Me as a Boss, someone Whose bidding you have to kowtow to. You think of Me as a great Authority Figure, a Judge, a Punisher, a Criminalist out to get you, find you in a misdemeanor and so on. Better to think of Me as a Benefactor, beloveds.

The fact is I am your Holy Servant. No One serves you as I do. No One is at your beck and call as I am. No One kneels before you as I do. No One listens to your every breath as I do. No One listens to your heartbeat as I do. My ear is to your heart. I am in service to you. I am indentured to you. I am in your employ.

I am your Servant. I take the cards you deal Me, and I do your bidding. You have had it backwards. You thought you did Mine. I am your disciple. I serve All. I have a lot to take care of, and, yet, I never have too much to do.

Serving you is My pleasure. It is My choice. I choose to serve you.

Sometimes you tie My hands, as it were, by your vision. You may see it that I throw you a bone every once in a while. It is not like that. I give you everything. All the time.

You rule Me, beloveds, do you see what I mean?

I love you more than you love Me, yet I do not tally points of your love. I simply give you all of My love. Take more of My love. Believe in Me as I believe in you.

There are times when you feel you are cheated. A loved one\s body dies, and you are offended. Accept once and for all that I am never opposed to you. I give you diamonds and rubies and emeralds of love, and you pick out baubles of glass or pebbles and say I don\t love you. You can take Me personally, but everything that happens in life you cannot take personally. Life is not hopscotch. I cannot toss up the world like a bouncing ball. All in life is not a toss-up.

I created the Universe, and I created you. I gave you free will. I have a domain. In one sense, I have the most Free Will in the World, and, yet, that does not mean I always follow your will. Ah, but, of course, you think that is what a Servant is supposed to do. You think it doesn\t matter what you tell Me. You think I have to do it. You want Me to run upstairs and downstairs, and you may give Me opposing orders.

I am at your service, and I am also at the service of the Universe. It appears that I, the Creator of Free Will, cannot always grant your wishes the instant you ask. I am a Fulfiller of Dreams and yet, it seems, not always. I do not always give you the candy you want or even return your loved ones to you as you would like Me to.

You do understand that I have unlimited vision, and you see only so far. This does not mean I disobey you. The thing is I have never taken loved ones away from you.

It is like you ask Me to wash dishes that are already clean. Or it is like you are a man who cannot see, and you ask Me to move a piece of furniture where you want it, and it is already in the place you wanted it to be.

I do not apologize for My vision and your blindness.

Now, let Us bend to each other without bumping Our heads.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

De Naam op de Envelop/The Name on the Envelope

Bericht door Liana » 29-10-2011 12:33

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












De Naam op de Envelop


God zei :


Ik plaats Mijzelf op het altaar van jouw liefde. Jij bent deoffergave die je aan Mij geeft. Wat anders heb je Mij te geven danjezelf? En welke andere offergave is jouw liefde waard? Ik accepteerjouw liefde en Ik gooi jouw liefde als een miljoen sterren uit naarhet Universum. Liefde is een stuiterende bal. Liefde gooit zichzelf open houdt ervan zichzelf te vangen. Liefde is de enige keuze die er is.Liefde stuitert en liefde draait rond en liefde is het maaksel en debetekenis van jou.

Jij hebt een eindeloos liefdesquotiënt. Wees de liefde die jebent. Breng haar in praktijk. Herinner je haar. Herinner je haar opelk moment. Soms vergeet je. Herinner je nu liefde en vergeet haarnooit.

Allereerst ben je een gever van liefde. Liefde is het koren dat jevan het kaf scheidt. Alles wat geen liefde is, is onbelangrijk. Liefdezelf is onontbeerlijk. Hoe dan ook, alle liefde moet wordenweggegeven. Ze kan niet behouden worden. Liefde hamsteren werkt niet.Liefde geven werkt hoewel je niet naar resultaten zoekt. De truc isdat je zuiver geeft. Liefde geven met de verwachting iets terug tekrijgen is gebrekkige liefde. Er zijn geen eisen aan de liefde die jegeeft. En er is geen vrijwaring.

Als je liefde geeft, moet je haar loslaten. Als je aan liefdevasthoudt, dan heb je haar niet gegeven. Je houdt haar boven iemandshoofd zoals je met een pendel zou doen.

Met liefde moet geen aarzeling samengaan. Je geeft liefde of jegeeft haar niet. Half gegeven liefde is geen geven. Liefde is nietbedoeld een hond aan een lijn te zijn. Wetten in de wereld kunnenbepalen dat je jouw hond aan een lijn moet houden. Wetten in de wereldmoeten geen liefde regeren. Concepten in de wereld moeten liefde nietregeren. Liefde is haar eigen baas. Geef liefde links en rechts.Strooi jouw liefde uit als zaden. Liefde is een zaad dat altijdvruchten draagt, maar je moet niet aan de vruchten denken. Laat liefdezichzelf zaaien uit vrije wil.

Zie liefde niet als een gok. Liefde is een gegeven. Liefde is eenuitgieten van wat Ik jou gaf om te geven. Ik roer jullie harten alssoep. Eens geroerd realiseer je je dat je in een soepkeuken bent en jeserveert de liefde die Ik namens allen geroerd heb. De liefde die Ikjou gaf is gewoon niet jouw persoonlijke liefde om van te kiezen, erwat van te houden, wat weg te geven, te beslissen aan wie of wanneer.Nee, alles is Mijn liefde. Mijn liefde is als een envelop die Ik jougegeven heb. De naam op de envelop is Iedereen. Het datumstempel op deenvelop is Vandaag.

Alle liefde in de wereld moet vandaag worden weggegeven. Wat zaldat een gerommel in de wereld maken. Er moet geen liefde voor laterbewaard worden. Er moet geen liefde opzijgezet worden voor slechteretijden. Alle liefde moet zich verzamelen rond de Meiboom van hetleven. Alle liefde is gemeenschappelijk. Je kunt geen liefde aan deeen en niet aan de ander geven. Je geeft liefde als een pakketje. Alleliefde aan allen. En dan laat je haar weer rondgaan.

Beschouw liefde als boter. Je bent er niet gierig mee. Je smeertdie boter royaal op het brood. Er is geen houden aan. Er hoeft geenboter bewaard te worden voor later. Er is alleen het smeren ervan. Endan, wat is het een traktatie die heerlijke boter te proeven. Dan likje het botermes af en jij, die Mijn liefde weggegeven hebt, wordtvolledig de essentie van Mijn liefde. Er zijn geen kleine daden.

Alle daden zijn een geven van liefde en liefde geven is iets grootsen dus, zoals je de boter van liefde deelt, wordt het leven op Aardegeleefd zoals het bedoeld is geleefd te worden.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.









The Name on the Envelope

God said:

I place Myself on the altar of your love. You are the offering you give to Me. What else do you have to give Me but yourself? And what other offering is worth your love? I accept your love, and I spin your love out to the Universe like a million stars. Love is a bouncing ball. Love throws itself, and love catches itself. Love is the only game in town. Love bounces, and love revolves, and love is the making and the meaning of you.

You have an endless love quotient. Be the love you are. Practice it. Remember it. Remember it at every moment. Sometimes you forget. Remember love now, and never forget it.

Foremost, you are a giver of love. Love is the wheat you separate from the chaff. Anything that is not love is dispensable. Love itself is indispensable. Just the same, all love is to be given away. It cannot be kept. Hoarding love doesn\t work. Giving love works although you are not looking for results. The trick is that you give flawlessly. To give love with expectation of return is love flawed. There are no claims to the love you give. And there are no disclaimers.

When you give love, you have to let go of it. When you hold on to love, you haven\t given it. You are holding it above someone\s head the way you might hold a pendulum.

Love is not to have hesitation go along with it. You give love or you don\t. Half-giving love is not giving. Love is not meant to be a dog on a leash. Laws in the world may govern that you must keep your dog on a leash. Laws in the world are not to govern love. Concepts in the world are not to govern love. Love is its own governor. Give your love right and left. Strew your love like seeds. Love is a seed that always bears fruit, yet you are not to think of the fruit. Let love seed itself of its own accord.

Do not consider love a gamble. Love is a given. Love is an outpouring of what I gave to you to give. I stir your hearts like soup. Once stirred, you realize that you are in a soup kitchen, and you serve the love that I have stirred on behalf of all. The love I gave to you simply isn\t your personal love to pick and choose from, to keep some, give away some, decide to whom or when. No, all is My love. My love is like an envelope I have given to you. The name on the envelope is Everyone. The date stamp on the envelop is Today.

All the love in the world is to be given away today. What a rumble in the world that will make. No love is to be saved for later. No love is to be put aside for a rainy day. All love is to gather around the Maypole of life. All love is communal. You can\t give love to one and not another. You give love as a package. All love to all. And then pass it around again.

Consider love butter. You are not stingy with it. You slather that butter on the bread. There is no holding back. There is no saving the butter for later. There is only spreading it. And then what a treat it is to savor that delicious butter. Then you can lick the butter knife, and you, who has given My love away, you become fully the essence of My love. There are no little acts.

All acts are a giving of love, and giving love is a great thing, and so, as you share the butter of love, life is lived on Earth as it is meant to be lived.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

De Naam op de Envelop/The Name on the Envelope

Bericht door Liana » 29-10-2011 12:34

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












De Naam op de Envelop


God zei :


Ik plaats Mijzelf op het altaar van jouw liefde. Jij bent deoffergave die je aan Mij geeft. Wat anders heb je Mij te geven danjezelf? En welke andere offergave is jouw liefde waard? Ik accepteerjouw liefde en Ik gooi jouw liefde als een miljoen sterren uit naarhet Universum. Liefde is een stuiterende bal. Liefde gooit zichzelf open houdt ervan zichzelf te vangen. Liefde is de enige keuze die er is.Liefde stuitert en liefde draait rond en liefde is het maaksel en debetekenis van jou.

Jij hebt een eindeloos liefdesquotiënt. Wees de liefde die jebent. Breng haar in praktijk. Herinner je haar. Herinner je haar opelk moment. Soms vergeet je. Herinner je nu liefde en vergeet haarnooit.

Allereerst ben je een gever van liefde. Liefde is het koren dat jevan het kaf scheidt. Alles wat geen liefde is, is onbelangrijk. Liefdezelf is onontbeerlijk. Hoe dan ook, alle liefde moet wordenweggegeven. Ze kan niet behouden worden. Liefde hamsteren werkt niet.Liefde geven werkt hoewel je niet naar resultaten zoekt. De truc isdat je zuiver geeft. Liefde geven met de verwachting iets terug tekrijgen is gebrekkige liefde. Er zijn geen eisen aan de liefde die jegeeft. En er is geen vrijwaring.

Als je liefde geeft, moet je haar loslaten. Als je aan liefdevasthoudt, dan heb je haar niet gegeven. Je houdt haar boven iemandshoofd zoals je met een pendel zou doen.

Met liefde moet geen aarzeling samengaan. Je geeft liefde of jegeeft haar niet. Half gegeven liefde is geen geven. Liefde is nietbedoeld een hond aan een lijn te zijn. Wetten in de wereld kunnenbepalen dat je jouw hond aan een lijn moet houden. Wetten in de wereldmoeten geen liefde regeren. Concepten in de wereld moeten liefde nietregeren. Liefde is haar eigen baas. Geef liefde links en rechts.Strooi jouw liefde uit als zaden. Liefde is een zaad dat altijdvruchten draagt, maar je moet niet aan de vruchten denken. Laat liefdezichzelf zaaien uit vrije wil.

Zie liefde niet als een gok. Liefde is een gegeven. Liefde is eenuitgieten van wat Ik jou gaf om te geven. Ik roer jullie harten alssoep. Eens geroerd realiseer je je dat je in een soepkeuken bent en jeserveert de liefde die Ik namens allen geroerd heb. De liefde die Ikjou gaf is gewoon niet jouw persoonlijke liefde om van te kiezen, erwat van te houden, wat weg te geven, te beslissen aan wie of wanneer.Nee, alles is Mijn liefde. Mijn liefde is als een envelop die Ik jougegeven heb. De naam op de envelop is Iedereen. Het datumstempel op deenvelop is Vandaag.

Alle liefde in de wereld moet vandaag worden weggegeven. Wat zaldat een gerommel in de wereld maken. Er moet geen liefde voor laterbewaard worden. Er moet geen liefde opzijgezet worden voor slechteretijden. Alle liefde moet zich verzamelen rond de Meiboom van hetleven. Alle liefde is gemeenschappelijk. Je kunt geen liefde aan deeen en niet aan de ander geven. Je geeft liefde als een pakketje. Alleliefde aan allen. En dan laat je haar weer rondgaan.

Beschouw liefde als boter. Je bent er niet gierig mee. Je smeertdie boter royaal op het brood. Er is geen houden aan. Er hoeft geenboter bewaard te worden voor later. Er is alleen het smeren ervan. Endan, wat is het een traktatie die heerlijke boter te proeven. Dan likje het botermes af en jij, die Mijn liefde weggegeven hebt, wordtvolledig de essentie van Mijn liefde. Er zijn geen kleine daden.

Alle daden zijn een geven van liefde en liefde geven is iets grootsen dus, zoals je de boter van liefde deelt, wordt het leven op Aardegeleefd zoals het bedoeld is geleefd te worden.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.









The Name on the Envelope

God said:

I place Myself on the altar of your love. You are the offering you give to Me. What else do you have to give Me but yourself? And what other offering is worth your love? I accept your love, and I spin your love out to the Universe like a million stars. Love is a bouncing ball. Love throws itself, and love catches itself. Love is the only game in town. Love bounces, and love revolves, and love is the making and the meaning of you.

You have an endless love quotient. Be the love you are. Practice it. Remember it. Remember it at every moment. Sometimes you forget. Remember love now, and never forget it.

Foremost, you are a giver of love. Love is the wheat you separate from the chaff. Anything that is not love is dispensable. Love itself is indispensable. Just the same, all love is to be given away. It cannot be kept. Hoarding love doesn\t work. Giving love works although you are not looking for results. The trick is that you give flawlessly. To give love with expectation of return is love flawed. There are no claims to the love you give. And there are no disclaimers.

When you give love, you have to let go of it. When you hold on to love, you haven\t given it. You are holding it above someone\s head the way you might hold a pendulum.

Love is not to have hesitation go along with it. You give love or you don\t. Half-giving love is not giving. Love is not meant to be a dog on a leash. Laws in the world may govern that you must keep your dog on a leash. Laws in the world are not to govern love. Concepts in the world are not to govern love. Love is its own governor. Give your love right and left. Strew your love like seeds. Love is a seed that always bears fruit, yet you are not to think of the fruit. Let love seed itself of its own accord.

Do not consider love a gamble. Love is a given. Love is an outpouring of what I gave to you to give. I stir your hearts like soup. Once stirred, you realize that you are in a soup kitchen, and you serve the love that I have stirred on behalf of all. The love I gave to you simply isn\t your personal love to pick and choose from, to keep some, give away some, decide to whom or when. No, all is My love. My love is like an envelope I have given to you. The name on the envelope is Everyone. The date stamp on the envelop is Today.

All the love in the world is to be given away today. What a rumble in the world that will make. No love is to be saved for later. No love is to be put aside for a rainy day. All love is to gather around the Maypole of life. All love is communal. You can\t give love to one and not another. You give love as a package. All love to all. And then pass it around again.

Consider love butter. You are not stingy with it. You slather that butter on the bread. There is no holding back. There is no saving the butter for later. There is only spreading it. And then what a treat it is to savor that delicious butter. Then you can lick the butter knife, and you, who has given My love away, you become fully the essence of My love. There are no little acts.

All acts are a giving of love, and giving love is a great thing, and so, as you share the butter of love, life is lived on Earth as it is meant to be lived.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Het Lied ben Jij/The Song Is You

Bericht door Elisabeth » 30-10-2011 13:42

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde











Het Lied ben Jij

God zei :


Ik zong een lied voor mijzelf en dat lied ben jij. Ik zing ditlied nog steeds. Ik zing een lied van Mijzelf en dat lied ben jij. Ikben behoorlijk muzikaal en behoorlijk creatief. Ik heb het grootsteplezier van de wereld, want Ik zing.

Ik zong de Schepping in het aanzijn. Ik verlevendigdeverlevendiging tot het genot van allen.

Als je werkelijk, werkelijk Mijn Wil wilt doen, geniet en lach danen heb plezier en zie dat ook anderen genieten en lachen en plezierhebben.

Nu vraag Ik jullie met liefde: Lieverds, waar zijn jullie mee beziggeweest?

Het zou lijken dat je zo hard als je kunt door het leven geholdhebt en met zo min mogelijk schade. Is dit juist? Is het leven ietsgeweest waar je doorheen moest? Soms drukken jouw stemmingen jeterneer. Goed, laat Mij jou optillen. Laat Mij jou aan het zingenkrijgen of op zijn minst neuriën. Neurie een ballade van liefde. Zingliefde. Wees liefde. Voer liefde op. Wervel liefde. Zend liefde uitnaar alle punten, het oosten, het westen, het zuiden en het noorden.Wees de radar die je bent.

Vertel geen verhaal dat begint met:
"Er was eens een tijd dat er geen liefde was. Ze was afwezig van mijnhart." Dat is niet een waar verhaal. Het is zelfs geen waar sprookje.Als dat verhaal waar voor jou klinkt, kom dan terug naar de Waarheiden vertel een ander verhaal. Vertel jezelf een ander verhaal. Jij bentdegene die van gebrek aan wat dan ook afgebracht moet worden.

Hier is een waar verhaal om jezelf te vertellen:
"Er was eens een tijd dat alles er op Aarde was en bovenal liefde. Godfluisterde tegen mij dat Ik bovenal liefde ben, dat Ik geheel en algoed ben en er alleen goed is. Op mijn reizen leek ik een anderverhaal te gaan vertellen. Ik kom plunderaars tegen en geloof inplunderaars en plunderen. Ik moet toegeven dat het mogelijk is dat hetBlauwborstje van Geluk in mijn eigen achtertuin woont. Het kan zijndat het Blauwborstje van Geluk in mijn hart fladdert, maar het heeftme niet bezocht de laatste tijd, of ik heb het tenminste niet geziende laatste tijd. God zegt dat ik het Blauwborstje van Geluk in mijnhart vermomd heb als een korhoen, dus had ik een Korhoen van Klagen inmijn hart. God zei dat is hoe het Blauwborstje van Geluk mijtoescheen, omdat ik zo dacht. God zei dat ik een onwaar beeld tekende.God zei dat ik een beeld van een korhoen tekende en hem Mijn Hart vanZwaarmoedigheid noemde. Ik jaagde het Blauwborstje van Geluk weg. Ikhield het Blauwborstje van Geluk in een kooi in een kast en wilde hetniet vrij laten vliegen. Een gekooid blauwborstje kan niet vliegen. Ikwerd een korhoen. Ik werd een luidruchtige klager. Wat klaagde ikluid.

"Toen kwam God naar mij toe met een verfkwast. Het kan eenkleurkrijtje geweest zijn of een magische viltstift. Hij had een grootvlakgom en gomde het beeld van een klagende korhoen in mijn hart uit.God tekende een prachtig beeld van een Blauwborstje van Geluk in mijnhart. God zei me dat dit beeld van een Blauwborstje van Geluk in mijnhart behoorde. Hij zei dat Hij dat beeld in ieders hart kopieerde endat er nu alleen maar Blauwborstjes van Geluk in ieder hart wonen.

"God zei dat Ik als een sjabloon ben, dat Ik een sjabloon benwaarop iedereen is gemodelleerd. Hij zei dat ik het grote genoegen ende verantwoordelijkheid heb dit Blauwborstje van Geluk vrij te laten,dat ik dit Blauwborstje in mijn hart moet houden terwijl iktegelijkertijd het Blauwborstje van Geluk bevrijd om hoog te vliegenen ver te vliegen en wijd.

"Gewoon wetende dat dit Blauwborstje bestaat en in mijn hartbestaat, ben ik een blije soldaat van geluk."









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.










The Song Is You

God said:

I sang a song to Myself, and the song is you. I am singing this song still. I sing a song of Myself, and the song is you. I am quite musical and quite creative. I have the most fun in the world, for I sing.

I sang Creation into being. I enliven enlivenment for the enjoyment of all.

If you really really want to do My Will, then enjoy and laugh and have a good time and see that others are enjoying and laughing and having a good time as well.

Now I ask you with love: Dear Ones, what have you been doing?

It would appear that you have been running through life as fast as you can and with as little damage as possible. Is this correct? Has life been something you get through? Sometimes your moods weigh you down. Well, let Me lift you up. Let Me get you singing, or, at least, humming. Hum a ballad of love. Sing love. Be love. Enact love. Swivel love. To all points, east, west, south, and north, emit love. Be the radar you are.

Do not tell a story that begins:

"Once upon a time, love was not. It was absent from my heart." That is not a true story. It is not even a true fairy tale. If that tale rings true to you, then come back to Truth and tell a different story. Tell yourself a different story. You are the one who needs to be dissuaded from lack of any kind.

Here\s a true story to tell yourself:

"Once upon a time, there was everything on Earth, and love most of all. God whispered to me that I am love most of all, that I am all good, and good alone is. In my travels, I seem to set out to tell a different story. I meet marauders, and believe in marauders and marauding. I have to admit it is possible that the Bluebird of Happiness resides in my own backyard. It\s possible that the Bluebird of Happiness flutters in my heart, yet he has not visited me lately, or, at least, I have not seen him lately. God says that I disguised the Bluebird of Happiness in my heart as a grouse, so I had a Grouse of Grousing in my heart. God said that is how the Bluebird of Happiness appeared to me because so I thought. God said I drew an untrue picture. God said I drew a picture of a grouse and called it my Heart of Heaviness. I shooed the Bluebird of Happiness away. I kept the Bluebird of Happiness in a cage in a closet and would not let him fly free. A caged bluebird cannot fly. I became a grouse. I became a squawker. How I squawked.

"Then God came to me with a paintbrush. It may have been a crayon or a magic marker. He had a big eraser, and he erased the picture of a grouse grousing in my heart. God drew a magnificent picture of a Bluebird of Happiness in my heart. God told me that this picture of a Bluebird of Happiness belonged in my heart. He said that he replicated that picture in everyone\s heart, and now Bluebirds of Happiness alone reside in every heart.

"God said that I am like a template, that I am a template upon which everyone is modeled. He said I have the great joy and responsibility of uncaging this Bluebird of Happiness, that I must keep this Bluebird in my heart at the same time as I free the Bluebird of Happiness to fly high and to fly far and wide.

"Just knowing that this Bluebird exists and exists in my heart, I am a happier soldier of fortune."

.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Sluit Nu Vrede/Make Peace Now

Bericht door Elisabeth » 31-10-2011 15:47

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Sluit Nu Vrede

God zei :


Je bent Don Quichote die tegen windmolens vecht. Als je vecht,bestaat de kans dat je met jezelf vecht. Je vormt je een denkbeeld vaneen gevecht dat je levert. Misschien heb je naar een gevecht verlangd.Je was klaar voor een gevecht en dus vond je een doel.

Gevechten worden door de mens veroorzaakt. Ze zijn niet van Mijnmakelij. Ik heb andere dingen te doen, zoals liefhebben en meerliefhebben en steeds weer liefhebben tot je Mijn liefde in je hoofdkrijgt. Jouw hart mist Mijn liefde niet. Jouw hart is gevuld met Mijnliefde en toch vindt jouw geest manieren om de liefde in jouw harttegen te spreken. De geest kan naar manieren zoeken. Dwaze geest.Dwaze ego-geest.

Het kan zijn dat je van een goed gevecht houdt. Je voelt jetriomfantelijk. Zelfs als je verliest, kun je je triomfantelijkvoelen, want jouw opponent is zo\n slechterik en jij bent zodeugdzaam. Je hebt misschien blauwe plekken en misschien grien je,maar je was toch beter. Het ego juicht jou toe.

Voel je deugdzaam zonder gevecht. Wees deugdzaam. Als je degene dieje als tegenstander ziet niet kunt liefhebben, heb dan iemand anderslief. Geef jezelf over aan liefde. Heb iemand ergens lief. Wees nooiteen verzaker van liefde. Laat jouw boosheid gaan. Er zit geen voordeelaan boosheid.

Het is waar, boosheid laat jou weten dat je leeft. Wees in plaatsdaarvan creatief en je zult weten dat je leeft.

Ik moet je vragen: "Welk doel dient boosheid?" Is het echt prachtigom vol irritatie te zitten? Is er talent voor nodig om boos te zijn?Wat is er zo prachtig aan dat je boosheid rechtvaardigt? Wees geenhandelaar in boosheid. Als je iets moet rechtvaardigen, rechtvaardigdan liefde. Wees een tuinman van liefde. Plant liever zaden van liefdedan zaden van boosheid. Plant bloemen van liefde en laat dekrijgsuitrusting van boosheid gaan.

Boosheid zuigt jouw energie weg. Ze kan jou voor een poosje driftigmaken, maar dan blijf je achter met maagzuur. As van boosheidmisbruikt jou. Boosheid is gewoon niet goed voor je. Het is voorniemand goed. Het is zelfverminking. Jij bent voor jouw boosheidverantwoordelijk. Het is jouw boosheid. Boosheid is een verspillingvan jouw tijd. Het is meer de moeite waard dat je met je duimen draaitdan dan je boos bent.

Het leven in de wereld is te kort om aan boosheid te besteden.Boosheid zal jou elke keer uitputten. Zelfs als jij denkt dat jegewonnen hebt, ben je energie kwijtgeraakt. Je hebt jezelf aanboosheid weggegooid. Boosheid behandelt jou oneerlijk. Hierop zijngeen uitzonderingen.

Boosheid is niet eervol. Ze is oneervol. Hoe terecht jouw boosheidook zijn mag, het is eigengerechtig. Trouwens, alle oorlogen zijnburgeroorlogen. Je kunt alleen maar met je broeder aan het vechtenzijn. Allen zijn jouw broeder of jouw zuster. Heb je niets beters tedoen dan boos te zijn? Heb je niets beters te doen?

Boosheid is met je voet tegen een muur trappen en jezelf verwonden.Uiteindelijk is boosheid tegen jezelf gericht. Je vecht zelfs niettegen windmolens. Je vecht tegen een beeld in de spiegel. Alletegenstanders vertegenwoordigen eenvoudig jou. Ze zijn jou.

Het is niet nodig dat je als winnaar te voorschijn komt. Het iszinloos. Je ziet goede mensen en slechte mensen. Je weet niet hoe hetleven van een ander is en wat hun perceptie van de wereld is. Ik maakvoor niemand een excuus en Ik maak geen excuus voor jou.

Vrede zij met jou, niet boosheid. Vrede zij met jou. Vrede zij metjou.

De vrede van God is binnenin jou. Je kunt hem vinden. Je kunt hemnu vinden. Vind hem. Sluit nu vrede.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.








Make Peace Now


God said:

You are Don Quixote who duels with windmills. When you battle, odds are that you are battling with yourself. You conceive a battle that you are fighting. You may have desired a battle. You were ready for a fight, and so you found an object.

Battles are manmade. They are not of My making. I have other things to do, like to love and love more and love again and again until you get My love into your head. Your heart is not lacking My love. Your heart is filled with My love, and yet your mind finds ways to contradict the love in your heart. The mind may look for ways. Foolish mind. Foolish ego mind.

It may be that you love a good fight. You feel victorious. Even when you lose, you may feel victorious because your opponent is such a bad guy and you are so virtuous. You may be bruised, and you may sniffle, yet you came out superior. Your ego cheers you.

Feel virtuous without a battle. Be virtuous. When you cannot love the one you see as an opponent, then love someone else. Give yourself over to love. Love someone somewhere. Never be a derelict of love. Let your anger go. There is not advantage to anger.

True, anger lets you know that you are alive. Be creative instead, and you will know that you are alive.

I have to ask you, what purpose does anger serve? Is it really wonderful to be all riled up? Does it take talent to be angry? What is so wonderful about your justifying anger? Be not an anger-monger. If you must justify something, justify love. Be a gardener of love. Plant seeds of love rather than seeds of anger. Plant flowers of love and let go of the armament of anger.

Anger zaps your energy. It may fire you up for a time, but then you are left with heartburn. Ashes of anger do a number on you. Anger simply isn\t good for you. It isn\t good for anyone. It is self-mutilation. You are responsible for your anger. It is your anger. Anger is a waste of your time. It is more worthwhile for you to twiddle your thumbs than to be angry.

Life in the world is too short to spend on anger. Anger will deplete you every time. Even when you think you have won, you have lost energy. You have thrown yourself away on anger. Anger short-changes you. There are no exceptions to this.

Anger is not honorable. It is dishonorable. No matter how righteous your anger may be, it is self-righteous. Besides, all wars are civil wars. You can only be fighting with your brother. All are your brother or your sister. Don\t you have something better you can be than angry? Don\t you have something better to do?

Anger is kicking your foot against a wall and wounding yourself. Ultimately, anger is directed to yourself. You are not even fighting windmills. You are fighting an image in the mirror. All opponents simply represent you. They are you.

There is no need for you to come out on top. It is meaningless. You see good guys and bad guys. You do not know what another\s life is and what their perception of the world is. I make no excuses for anyone, and I make no excuses for you.

Peace be with you, not anger. Peace be with you. Peace be with you.

The peace of God is within you. You can find it. You can find it now. Find it. Make peace now
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Het is Jouw Beslissing/Its Your Call

Bericht door Liana » 01-11-2011 14:26

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












Het is Jouw Beslissing

God zei :


Dankbaarheid is belangrijk. Dankbaarheid is een techniek. Drukvaak op die dankbaarheidsknop in jouw hart en kijk wat er gebeurt. Hoemeer dankbaarheid je hebt, hoe meer zul je hebben om dankbaar voor tezijn. Je zult grote erkentelijkheid hebben. Je zult haar meeraantrekken. Jouw gedachten zijn als magneten. Waar je ook aan denkt,je zult meer van de kwaliteit van jouw gedachten aantrekken. Gedachtenzijn er dertien in een dozijn. Voor hetzelfde geld kun je gedachtenhebben die jou baten in plaats van gedachten die jou terneerdrukken.

Dus als je een dag hebt dat je depressief bent, richt dan jouwgedachten op dat waarvoor je dankbaar bent en je zult niet langerongelukkig zijn. Welke gegronde reden je ook om je depressief tevoelen, dankbaarheid zal jou optillen. Dankbaarheid houdt jou open. Jegedeprimeerd voelen stopt jou precies daar. Als je je opgewekt wiltvoelen, denk dan aan al datgene waarvoor je dankbaar bent en denk danaan meer.

Jouw houding is een compilatie van jouw gedachten. Schakel jegedachten om en je houding is omgeschakeld.

Goed nieuws verheft je. Slecht nieuws drukt jou terneer. Soms zijnjouw gedachten gebaseerd op wat er op je afkomt en toch ben jij deeigenaar van jouw gedachten. Je laat ze toe in jouw geest, knuffeltze, of je trapt ze eruit. Kom tot een besluit, geliefden. Je kiest jeeigen je gedachten. Natuurlijk zou je verheffende gedachten kiezen inplaats van verzwakkende. Natuurlijk zou je dat en toch ontdek je somsdat je op de verzwakkende gedachten hamert.

Zeg Mij hoe je je voelt, en Ik kan jou de gedachten vertellen diein jouw geest geëchood hebben. Dat kun je jezelf vertellen. Als je inhet zuur ligt en je wilt uit het zuur, denk dan ongezuurdegedachten.

Als je bloemen plukt, kies je de bloemen die je zult plukken. Enals een veld niet de bloemen heb die je wilt, ga je naar een anderveld. Doe hetzelfde met je gedachten. Welke bloemen wil je in de vaasvan jouw geest zetten? Je hebt je keuze. In het geval van jouwgedachten wees pietluttig.

Wees dankbaar dat je leeft. Je zou een miljoen redenen kunnenhebben waarom je niet blij bent in leven te zijn. Vind nu vijf redenenwaarom je dankbaar bent. Wees geen ondankbaar mens. Dank God voor jeleven. Ondankbaarheid is egoïsme. Dankbaarheid is mild in haarootmoed. Wat jouw omstandigheden ook zijn, vind het licht vanbinnen enje zult verlicht worden. Hou jouw licht aan.

Hou jouw licht aan, zodat je helder bent en Ik jou overal kanontdekken. Hou jouw licht aan, zodat je de wereld voor anderenverlicht. Iedereen kan somber zijn. Daar is niets moeilijks aan.Precies zo kan iedereen opgewekt zijn. Waarom zou je ervoor kiezensomber te zijn als je ervoor kunt kiezen opgewekt te zijn? De redenendoen er niet toe. De redenen hoe duidelijk ze ook zijn, zijn nietteminexcuses. Ik zal je eerlijk zeggen dat er geen excuus voor je is datjezelf aanpraat minder te zijn dan je bent.

Jij bent een machtig menselijk wezen. Je hebt de macht jezelf neerte drukken en je hebt de macht jezelf op te trekken. Je hebt de machteen kop ambrozijn te drinken en je hebt de macht een kop bitterheid tedrinken. Bitterheid is vergif. Wat kies je om de wereld mee te vullen?Ambrozijn of bitterheid? Ambrozijn of zuurheid? Het is jouwbeslissing.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.









It\s Your Call

God said:

Gratitude is great. Gratitude is a technique. Press that gratitude button in your heart often, and see what happens. The more gratitude you have, the more you will have to be grateful for. You will have great gratefulness. You will be attracting it. Your thoughts are like magnets. Whatever you are thinking about, you will attract more of the quality of your thoughts. Thoughts are a dime a dozen. For the same money, you can have thoughts that benefit you rather than thoughts that pull you down.

So, when you have a day when you are down in the dumps, turn your attention on what you are grateful for, and you will no longer be down in the dumps. No matter what solid reason you have to feel down, gratitude will lift you up. Gratitude keeps you open-ended. Feeling down stops you right there. If you want to feel up, remember all that which you are grateful for, and then think of more.

Your attitude is a compilation of your thoughts. Switch your thoughts, and your attitude is switched.

Good news elevates you. Bad news depresses you. Sometimes your thoughts are based on what comes in on you, and, yet, you are the owner of your thoughts. You admit them to your mind, cuddle with them, or you boot them out. Make up your mind, beloveds. You are the chooser of your thoughts. Of course, you would choose uplifting thoughts rather than debilitating ones. Of course, you would, and, yet, sometimes you find yourself hammering the debilitating thoughts.

Tell me how you feel, and I can tell you the thoughts you have echoing in your mind. You can tell yourself. When you are in a pickle, and you want to be out of the pickle, think unpickled thoughts.

When you pick flowers, you choose the flowers you will pick. And if a field does not have the flowers you want, you go to another field. Do the same with your thoughts. Which flowers do you want to put into the vase of your mind? You have your pick. In the case of your thoughts, be fussy.

Be grateful that you are alive. You could have a million reasons why you are not glad to be alive. Now find five reasons why you are grateful. Do not be an ingrate. Thank God for your life. Ungratefulness is selfishness. Gratefulness is generous in its humility. No matter what your circumstances, find the light within and you will be lit. Keep your light on.

Keep your light on so that you are bright and I can spot you anywhere. Keep your light on so you light up the world for others. Anyone can be morose. There\s nothing hard about that. By the same token, anyone can be bright. Why would you choose to be morose when you can choose to be bright? Never mind the reasons. The reasons, no matter how evident they are, are, nevertheless, excuses. I will tell you frankly that there is no excuse for you to talk yourself into being less than you are.

You are a powerful human being. You have the power to pull yourself down, and you have the power to pull yourself up. You have the power to drink a cup of ambrosia, and you have the power to drink a cup of bitterness. Bitterness is poison. Which do you choose to fill the world up with? Ambrosia or bitterness? Ambrosia or sourness? It\s your call.
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Er Zijn Geen Kleine Daden/There Are No Little Acts

Bericht door Elisabeth » 02-11-2011 16:16

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde









Er Zijn Geen Kleine Daden


God zei :


Vandaag is jouw verjaardag. Elke dag word je opnieuw geboren. Je begint vandaag niet waar je gisteren gebleven was. Een nacht goed slapen is niet alleen slapen. Je werkt misschien wel hard terwijl je slaapt. In elk geval is degene die gisteravond naar bed ging niet dezelfde die vanmorgen opstaat. Op elk moment is er verandering en jij verandert. Het mooie daarvan is dat je kunt zijn zoals je wilt zijn. Je kunt gelukkig zijn. Het is alleen dat wat jij dacht dat jou geluk zou brengen, jou misschien helemaal geen geluk brengt.

Er zijn geen gesloten deals in het leven. Het leven marcheert verder en neemt jou met zich mee. Hoe groter de vooruitgang die je maakt, hoe groter de verantwoordelijkheid die daarmee gepaard gaat. Jij maakt voorwaardelijke overeenkomsten met het leven. Je vraagt het leven jou iets te geven wat je wilt en belooft dat je gelukkig zult zijn, en dan als je het krijgt ga je al door naar iets anders. Krijgen wat je wilt brengt jou niet noodzakelijkerwijs geluk.

Dit is een les die misschien nog niet echt tot je is doorgedrongen. Het leven draait niet om krijgen. Als je in de krijgen-modus bent, is jouw aandacht op jezelf gericht. In een geven-modus is jouw aandacht buiten jezelf. Geven zet uit. Krijgen trekt samen. Als je praat over geven, dan bewegen je handen van jezelf weg. Als je praat over krijgen, dan wenken jouw handen naar jou. Jouw handen vertellen een verhaal. Tenzij je uitgeeft, trek je in. Houd je handen voor je met de palmen omhoog en je biedt aan. Sluit je handen en je neemt het aanbod terug, en brengt het zo dichter bij je.

Je denkt dat het alleen maar prachtig zou kunnen zijn om te ontvangen. Stel je roem voor. Stel je een miljard dollars voor. Stel je overal bewondering voor. Je zou net zo tevreden of ontevreden kunnen zijn als je zonder roem, geld, bewondering geweest bent. Na een verandering in jouw situatie zit je nog steeds met jezelf. Wat jou gegeven wordt, is niet het maaksel van jou. Wat je geeft, is het maaksel van jou.

Als je oprecht gelukkig wilt zijn, vind dan een manier om te geven. Vind jouw weg. Hoe meer je voor anderen geluk creëert, hoe meer geluk je voor jezelf schept. Je zult buitelingen van vreugde maken.

Wij praten over oprechte gebaren vanuit jouw hart, niet maar gebaren van geven. Als je geeft en achteraf wrokkig bent omdat je geen applaus kreeg, dan geef je met één hand en neem je met de andere terug.

Als je jouw hart met geluk wilt beroeren, voeg dan geluk aan het leven van iemand anders toe. Strooi geluk op iemands hart op de manier waarop je zout op je eten strooit, en jouw eigen hart wordt op smaak gebracht.

Leer nieuwe manieren van geven. Een beetje geven doet heel veel. Een beetje hoffelijkheid. Zelfs een snuifje liefde verandert de teint van het leven van iedereen. Een lichtstraal is licht.

Tenzij je geeft, verwaarloos je. Aan een ander denken is goed. Een blik richten op het gezicht van iemand is goed. Iemand groeten is goed. Naar iemand luisteren is goed. Iemand antwoorden is goed. Neem de tijd om iemand aandacht te geven. Ergens op tijd komen is niet belangrijker dan aandacht geven aan degene die nu voor jou staat. Aandacht aan een ander geven om geen andere reden dan een beetje licht aan hun leven toe te voegen is het Universum dienen. Er zijn geen kleine daden. Alles wat je doet of zegt of geeft doet er veel toe. Het doet er voor jou toe, voor de zogenaamde anderen en het doet er voor Mij toe. Ik ben de Ontvanger van al jouw woorden en jouw tijd en jouw liefheid, en Ik dank je.











Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.









There Are No Little Acts

God said:

Today is your birthday. Every single day you are born anew. You do not begin today where you left off yesterday. A good night\s sleep is not only sleep. You may work hard during sleep. In any case, the person who goes to bed last night is not the same person who gets up this morning. At every instant, there is change, and you change. The beautiful thing is that you can be as you want to be. You can be happy. The only thing is that what you have thought will bring you happiness may not bring you happiness at all.

There are no closed deals in life. Life marches on and takes you with it. The greater gains you make, the greater responsibility comes along. You make conditional agreements with life. You ask life to give you something you want, and promise you will be happy, and then when you get it, you are already moving on to something else. Getting what you want does not necessarily bring you happiness.

This is a lesson that may not have quite gotten through to you. Life is not about getting. When you are in the getting mode, your attention is on yourself. In a giving mode, your attention is out of yourself. Giving expands. Getting contracts. When you talk about giving, your hands gesture away from yourself. When you talk about getting, your hands beckon toward you. Your hands tell a story. Unless you are giving out, you are pulling in. Hold your hands in front of you palms up, and you are offering. Close your hands, and you are taking back the offer, bringing it closer to you.

You think it could only be wonderful to receive. Imagine fame. Imagine a billion dollars. Imagine adoration all over the place. You would be as satisfied or dissatisfied as you have been without fame, money, adoration. After a change in your situation, you are still left with yourself. What you are given is not the making of you. What you give is the making of you.

If you sincerely wish to be happy, then find a way to give. Find your way. The more you create happiness for others, the more you create happiness for yourself. You will have somersaults of joy.

We are talking of true gestures from your heart, not just motions of giving. If you give and feel resentful afterwards because you did not gain applause, you are giving with one hand and taking back with the other.

If you want to stir your heart with happiness, add happiness to someone else\s life. The way as you pour salt on your food to season it, pour happiness on someone\s heart, and your own heart is seasoned.

Learn new ways of giving. A little giving goes a long way. A little courtesy. Even a pinch of love changes the complexion of everyone\s life. A ray of light is light.

Unless you are giving, you are neglecting. Giving thought to another is good. Giving a glance at someone\s face is good. Greeting someone is good. Listening to someone is good. Responding to someone is good. Take time to attend to someone. Getting some place on time is not more important than giving attention to the person before you now. Giving attention to another for no other purpose than to add a little light to their life is serving the Universe. There are no little acts. Everything you do or say or give matters a lot. It matters to you, the so-called others, and it matters to Me. I am the Recipient of all your words and your time and your sweetness, and I thank you.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Onmetelijkheid van de Schepping/The Vastness of Creation

Bericht door Elisabeth » 03-11-2011 17:36

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












De Onmetelijkheid van deSchepping

God zei :


Als er boven een hemel is, dag of nacht, zonnig of niet zonnig,bewolkt of onbewolkt, en je kunt ernaar opkijken, hoe kun je je danmoe voelen, bang, boos, verveeld, blasé, of welke van deverschillende manieren waarop je je kunt voelen? Ben je niet elke eniedere dag deelgenoot van iets verbazingwekkend prachtigs? Hoe kan eenhemel zo mooi zijn op zoveel verschillende manieren en jij je daarbijniet anders dan opgetogen voelen? Denk je eens in, sterren bij nacht,een maan, schaduwen. Wat voor soort spectaculaire God kan zulk eenwonder scheppen! Wat een voortreffelijke God ben Ik! Ik sta zelfsverbaasd over Mijzelf! Niettemin, wat zou er anders van Mij kunnenkomen dan schoonheid?

Ik installeerde een hemel, zodat je een glimp van de Onmetelijkheidvan de Schepping zou kunnen krijgen. Ik beklom een hoge ladder enplakte de sterren in de nacht. Of Ik leunde omlaag naar een wolk enliet de sterren de nachthemel in vallen. Of Ik zette kaarsen over hethele netwerk van de hemel en stak ze iedere nacht aan, zodat je zezien kunt en een idee kunt krijgen van grootsheid.

Hoe zit het met het land en de zee die Ik ontwierp toen Ik Zijn inhet manifeste in beweging zette? Zou de Eeuwigheid zelfs voor Mij langgenoeg kunnen zijn om iedere Handeling van de Schepping teomschrijven? En hoe zit het met het draaien van planeten en het opzijn kop staan van dit alles - de galaxieën en wat niet meer?

Laten We meer in detail treden als We de wonderen die Ik hebverricht overpeinzen. Een vlinder. Een libel! Vuurvliegjes! Kom op,wat heb je nog meer nodig om te weten en met zekerheid te weten, dater een God is die alles ontwierp. Uit schijnbare Nietsheid ontstondSchoonheid van zulke proporties dat We zulke Schoonheid alleen alsmiraculeus kunnen betitelen. Neem Me niet kwalijk, maar heb je ditallemaal niet meegerekend?

Ik zette haastig jouw ziel in elkaar en Ik doorvlechtte haar met deingewikkeldheden van een menselijk lichaam. Van de top van jouw hoofdtot het puntje van jouw tenen, schiep Ik binnen elk aspect van jouverbindingen van onverslaanbare verbondenheid - van ongelooflijkeverbondenheid, en toch vraag Ik je te geloven, nee, meer dan geloven,het wonder te accepteren waarvan ook jij deel uitmaakt.

Mijn meest wonderlijke schepping van alles ben jij. Niet metnonchalance gaf Ik jou heerschappij over ieder levend ding en dewereld zelf. Ik was niet zorgeloos noch had Ik het mis. Ik maakte jounaar Mijn beeld, zodat je kon zijn zoals Ik. Je moet accepteren dat jein je de neiging hebt te zijn zoals Ik ben en de wereld uit te voerenmet dezelfde schoonheid waarin Ik haar schiep.

Als de wereld nog niet naar jouw genoegen is, verlang dan, nuvolgend in Mijn voetstappen, zoals Ik verlang en voor je het weet zalde wereld zijn zoals jij verlangt. Verlangen is niet maar wensdenken.Verlangen is scheppen. Er is geen minuut waarin je niet, door jouwgedachten, door jouw ideeën, schept. Je kunt jezelf niet vanverantwoordelijkheid ontslaan.

Verantwoordelijkheid is hetzelfde als gelegenheid. Ik verwisselgeen woorden. Verantwoordelijkheid is dat je iets doen kunt.Verantwoordelijkheid is een grote kans. Verantwoordelijkheid is eenhuldebetuiging aan jouw kundigheid. Ze is een erkenning van wat waaris. Kun je of kun je niet een wereld scheppen net zo mooi als defysieke wereld die Ik schiep? Het leven in de wereld kan toch zeker deschoonheid evenaren die het jou op een gouden blad heeft opgediend?Natuurlijk kan de bestaande wereld haar geërfde schoonheid waarmaken,en jij bent het middel waardoor ze dat kan.








Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







The Vastness of Creation


God said:

When there is a sky above, day or not, sunny or not, cloudy or not, and you can look up at it, how can you feel tired, afraid, angry, bored, blasé, or any of the variant ways you may feel? Are you not privy to something amazingly wonderful each and every day? How can a sky be so beautiful in so many different ways and you be feeling anything but elated? Just think of it, stars at night, a moon, shadows. What kind of a spectacular God can create such wonder! What a superlative God am I! I am amazed even at Myself! Nevertheless, what could have come from Me but beauty?

I set up a sky so that you might have a glimpse of the Vastness of Creation. I climbed a tall ladder and pasted the stars in the night. Or I leaned down from a cloud and dropped the stars into the night sky. Or I set candles up all over the network of the sky and lit them every night so you may see them and have an idea of majesty.

What about the land and sea that I fashioned when I moved Being into the manifest? Could Eternity even be long enough for Me to describe every Act of Creation? And what about the spinning of planets and the topsy-turviness of it all -- the galaxies and what not? Let Us be even more finite as We ponder the wonders I have performed. A butterfly! A darning-needle! Fireflies! CÂ’mon, what more do you need in order for you to know, and to know without doubt, that there is a God who fashioned everything. Out of seeming Nothingness arose Beauty of such proportions that We can only entitle such Beauty as miraculous. Excuse Me, have you not taken all this into account?

I whipped up your soul, and I interlaced it with the intricacies of the human body. From the top of your head to the tip of your toes, within every aspect of you, I created connections of unbeatable connectedness – of unbelievable connectedness, and yet I ask you to believe, no, more than believe to accept the miracle that you are part of as well.

My most wonderful creation of all is you. Not with carelessness did I give you dominion over every living thing and the world itself. I was not careless nor was I mistaken. I made you in My image so that you could be like Me. You must accept that you have within you the proclivity to be as I am and to fulfill the world with the same beauty in which I created it.

If the world is not yet to your liking, then, following in My footsteps now, desire as I desire, and the next thing you know, the world will be as you desire. To desire is not just wishful thinking. To desire is to create. There is not one minute in which you are not, by your thoughts, by your ideas, creating. You cannot absolve yourself of responsibility.

Responsibility is the same as opportunity. I am not bandying words. Responsibility is that you can do something. Responsibility is a great opportunity. Responsibility is a tribute to your ability. It is a recognition of what is true. Can you or can you not create a world as beautiful as the physical world I created? Certainly life in the world can equal the beauty it served to you on a golden platter? Of course, the extant world can live up to its inherit beauty, and you are the means by which it can.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

De Grootheid Die Je Bent/The Greatness That You Are

Bericht door Elisabeth » 04-11-2011 13:56

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde












De Grootheid Die Je Bent


God zei :


Je bent aan het groeien. Dat betekent dat je opgroeit. Jouwpersoonlijke behoeftes zijn niet langer het belangrijkste in dewereld. Ik zeg je niet dat jij er niet toe doet. Ik zeg dat jij erheel veel toe doet. Je betekent voor het Universum en voor Mij zoveeldat je nu het vasthouden aan jouw persoonlijke behoeftes kuntloslaten.

Dit betekent vaak dat je zwijgt. Het is niet langer zo dringend datje jezelf uit, of liever, het is beslist noodzakelijk dat je jezelf opnieuwe manieren uit. Soms moet je je mond houden in het belang vanalle betrokkenen. Begrijp dat Ik jouw rol niet kleineer. Ik zeg je datje een grotere rol te vervullen hebt.

Toen Ik tegen Christus en de andere Grote Spirituelen in de wereldsprak, zeiden ze niet; "Maar God, ...." Ze zeiden niet: "Maar God, ikwil mijn persoonlijkheid niet achterlaten. Ik wil mijn irritaties opbepaalde mensen en bepaalde situaties richten. Ik wil mijzelf uiten enmijn persoonlijke behoeftes. Ik wil alles beslechten."

Als de Groten zo gesproken hadden, dan zou Ik tegen hen gezegdhebben:

"Loop nu weg. Loop nu weg van jouw behoefte iets op te lossen op demanier zoals jij gelooft dat het moet. Vanuit jouw beperktegezichtspunt heb je gelijk, maar je laat nu een klein zelf achter, ennu ga je verder. Klein zelf is zelfzuchtigheid. Je denkt dat jebepaalde behoeftes hebt die beantwoord, erkend, aanbeden moetenworden. Waarom, je hebt grotere vissen te bakken. Je hebt groterebehoeftes om voor te zorgen dan die van jezelf. Je hebt vrede tegeven. Je hebt nu een grotere vijver om in te leven. De vijverwaarvoor je bedoeld bent is het Hele Universum.

"Het is niet zo dat je hier bent om toe te geven. Je bent nu hierom over de horizon van het verleden en jouw gehechtheid daaraan teschrijden. Je moet een sprong nemen en met Mij meekomen als Mijnrechterhand en Groterheid in iedereen te voorschijn te halen. Dezeonvervulde behoeftes van jou doen er niet langer toe."

Tegen jullie zeg Ik nu hetzelfde.

Herinner je je de Hobbit die zijn knusse Hobbit huis en zijnontbijten en zijn comfort niet wilde verlaten? Maar wat er gebeurde isdat er een X op zijn deur werd gezet. Hij was uitgekozen om op eenavontuur te gaan. Ondanks zijn persoonlijke behoefte en aarzeling ginghij op het avontuur. Dit is hoe hij een held werd, niet door thuis teblijven en van het land te leven. Hij bleef niet thuis. Hij verliethet vertrouwde en ging het Onbekende binnen.

We zouden kunnen zeggen dat hij zijn kleine gebied verliet voor eenveel groter.

Dit hoeft niet te betekenen dat jij moet reizen, hoewel dat zoukunnen. Wat je achter je moet laten is het idee dat jouw persoonlijkewaarheid en jouw persoonlijke bevrediging en jouw persoonlijk egovóór de Heelheid van het grote Beeld moeten komen. Laat Me jou eraanherinneren dat deze stap voorwaarts jou niet wordt opgedrongen. Het iseen erkenning waartoe je komt. Het is jouw opklimmen van kleinheid. Jegeeft je ego op en kiest groter dan jezelf. Wat je doet is jouwbijzonderheid tegenover jezelf verliezen. Dit is hoe je groot wordt.

Het lijkt jou tegenstrijdig dat je groter groeit door jouw eigenbelangrijkheid los te laten. Waar We hier nu over praten is niet eennieuw concept voor jou. Het is onvermijdelijk. Om jezelf te vindenmoet je jezelf verliezen. Dat wil zeggen, jouw kleine zelf.









Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.






The Greatness That You Are

God said:

You are growing. That means you are growing up. Your personal needs are no longer the most important thing in the world. I am not telling you that you don\t matter. I am saying that you matter very much. You matter so much to the Universe and to Me that now you let go of holding onto your personal needs.

This often means that you keep quiet. It is not so urgent any longer that you express yourself, or, rather, it is imperative that you express yourself in new ways. Sometimes you have to hold your tongue in the interests of all concerned. Understand that I am not diminishing your role. I am telling you that you have a bigger role to fulfill.

When I spoke to the Great Spiritual Ones in the world, they did not say: "But, God...." They did not say, "But, God, I don\t want to leave my personality behind. I want to settle my irritations with certain people and certain situations. I want to express myself and my personal needs. I want to settle everything."

If the Great Ones had spoken so, I would have said to them:

"Walk away now. Walk away now from your need to have anything settled the way you believe it has to be. From your limited view, you are right, yet you are leaving your small self behind now, and you are going beyond. Small self is selfishness. You think you have certain needs that have to be responded to, acknowledged, revered. Why, you have bigger fish to fry. You have greater needs than your own to take care of. You have peace to give. You have a bigger pond to live in now. The pond you are meant for is the Whole Universe.

"It is not that you are here to concede. You are here now to stride across the horizon of the past and your attachment to it. You are to take a leap and come with Me as My right hand and bring out Greaterness in everyone. No longer do these unmet needs of yours matter."

I would say to you now the same.

Do you remember the Hobbit who did not want to leave his cozy Hobbit house and his breakfasts and his creature comforts? But what happened is that an X was put on his door. He was chosen to go on an adventure. Despite his personal requirement and reluctance, he went on the adventure. This is how he became a hero, not by staying home and living off the land. He did not stay at home. He left the familiar and entered the Unknown.

We could say that he left his small territory for a far greater one.

This does not have to mean that you must travel, although it may. What you have to leave behind you is the idea that your personal rightness and your personal satisfaction and your personal ego, have to come before the Wholeness of the Big Picture. Let Me remind you again that this step forward is not forced upon you. It is a recognition that you come to. It is your graduation from littleness. You give up your ego and choose greater than yourself. What you are doing is losing your specialness to yourself. This is how you become great.

It may seem contradictory to you that you grow greater by letting go of your singular importance. What We are talking about here now is not a new concept to you. It is inevitable. In order to find yourself, you must lose yourself, your little self, that is.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Verlichting Is God-Gegeven/The Greatness That You Are

Bericht door Elisabeth » 05-11-2011 12:41

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde










Verlichting Is God-Gegeven

God zei :


Ofschoon er vaak een scherpe lijn tussen onzelfzuchtigheid enjezelf kleineren loopt, moet je onzelfzuchtig zijn. Je vlakt jezelfniet uit en toch zet je niet jezelf altijd op de eerste plaats. Jemaakt geen drukte. Je hoeft niet altijd voor jezelf op te komen. Voorjezelf opkomen is vaak de lage weg nemen. Neem de hoge weg en jouwpersoonlijke voorkeuren zullen verminderen. Jouw persoonlijke rechtenhebben niet langer het belang dat ze eens hadden.

Je groeit ernaar toe meer aanwezig voor anderen te zijn. Nietvanuit bevrediging, niet om punten te scoren, maar vanuit jouw dienstaan Mij. Een ware leider dient. Hij dient niet zozeer zichzelf. Hijdient niet zichzelf eerst. Een echte leider kan aan de zijkant zitten.Hij ziet behoeftes en voorziet erin. Op zijn allerminst erkent hij denoden van anderen. Hij dient en toch is hij niet onderdanig.

Al jouw lessen in het leven brengen jou naar het punt waar jouwpersoonlijke behoeftes niet zo overweldigend zijn als ze eens waren.Hun urgentie is minder. Evenwicht neemt over. Je kleineert jezelfniet. Je stijgt hoger, dat is alles.

Je wordt meer in plaats van minder. Je maakt andere keuzen. Je laatliefde boven jouw rechten gelden. Je bent niet langer zo verlangenderkend te worden. Reactie domineert niet. Je handelt meer en reageertminder. Je hoeft niet langer voor jezelf op te komen. Je bent vanbinnen sterk genoeg dat je kunt luisteren. Je kunt jezelf meer opzijzetten, omdat je van binnen sterker bent.

Je vlakt jezelf niet uit. Je wordt gewoon minder door het egogedreven. Jouw verbannen ego zit op de achterbank. Hoe belangrijkerjij voor het Universum wordt, hoe minder belangrijk jouw eigenbelangis. Van bovenaf gezien is jouw visie groter. Jij wordt groter. Erheeft een verschuiving in jou plaatsgevonden.

Als je anders kijkt, dan kijk je gewoon anders. Het was geenprestatie. Je steeg gewoon naar een groter perspectief en jeverwelkomde het.

Niet langer wil je aan een mindere visie vasthouden. Niet langerkun je dat. Net zoals wanneer je lichaam naar een lengte van 1.80 mgroeit, passen jouw oude kleren niet meer. Je ruilt ze voor kleren diepassen. Het is niet zo dat je grote verdienste claimt voor jouw groei.Jouw groei was onvermijdelijk. Hoe erg je er ook naar verlangd maghebben, het komt vanzelf.

Zo staat het ook met jouw innerlijke groei. Hij ontstaat en jijwordt verheven. Je kunt hem verlangd hebben en toch heb jij hem nietlaten gebeuren. Als hij komt, komt hij.

Je kunt verlichting verlangen. Je kunt van alles proberen om het telaten gebeuren. Je kunt cursus na cursus nemen. Uiteindelijk is hetbeste wat je doen kunt verlichting ontvangen. Je kunt jouw groeiopmerken en blij zijn. Maar nooit is verlichting jouw werk.Verlichting is niet bedoeld een ego-versterker te zijn. Het is eengeschenk. Het behoort jou toe en toch is het God-gegeven.

Verlang meer begripvol te zijn. Verlang een gever te zijn. VerlangMijn boodschapper te zijn. Verlang Mijn boodschappen te ontvangen.Verlang een vertolker van Mijn Wil te zijn. Verlang van een hogereplaats te komen. Verlang aan de wereld bij te dragen. Verlang vrede inde wereld en vrede in je hart. Verlang nederig te zijn. Verlang Mijnverlangens. Verlang te zien. Verlang lief te hebben. Verlang te wetenwanneer te spreken en wanneer te zwijgen. Verlang bewijs van Mijnliefde te zijn. Verlang een inwilliger van Mijn wensen te zijn.Verlang een bewaarder van vrede te zijn. Verlang de wereld te zegenen.Verlang de Hemel aan te kondigen. Verlang de wereld alles te maken watze al lang wilde zijn. Verlang dat de wereld met liefde gevuldwordt.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.







The Greatness That You Are


God said:

You are growing. That means you are growing up. Your personal needs are no longer the most important thing in the world. I am not telling you that you don\t matter. I am saying that you matter very much. You matter so much to the Universe and to Me that now you let go of holding onto your personal needs.

This often means that you keep quiet. It is not so urgent any longer that you express yourself, or, rather, it is imperative that you express yourself in new ways. Sometimes you have to hold your tongue in the interests of all concerned. Understand that I am not diminishing your role. I am telling you that you have a bigger role to fulfill.

When I spoke to the Great Spiritual Ones in the world, they did not say: "But, God...." They did not say, "But, God, I don\t want to leave my personality behind. I want to settle my irritations with certain people and certain situations. I want to express myself and my personal needs. I want to settle everything."

If the Great Ones had spoken so, I would have said to them:

"Walk away now. Walk away now from your need to have anything settled the way you believe it has to be. From your limited view, you are right, yet you are leaving your small self behind now, and you are going beyond. Small self is selfishness. You think you have certain needs that have to be responded to, acknowledged, revered. Why, you have bigger fish to fry. You have greater needs than your own to take care of. You have peace to give. You have a bigger pond to live in now. The pond you are meant for is the Whole Universe.

"It is not that you are here to concede. You are here now to stride across the horizon of the past and your attachment to it. You are to take a leap and come with Me as My right hand and bring out Greaterness in everyone. No longer do these unmet needs of yours matter."

I would say to you now the same.

Do you remember the Hobbit who did not want to leave his cozy Hobbit house and his breakfasts and his creature comforts? But what happened is that an X was put on his door. He was chosen to go on an adventure. Despite his personal requirement and reluctance, he went on the adventure. This is how he became a hero, not by staying home and living off the land. He did not stay at home. He left the familiar and entered the Unknown.

We could say that he left his small territory for a far greater one.

This does not have to mean that you must travel, although it may. What you have to leave behind you is the idea that your personal rightness and your personal satisfaction and your personal ego, have to come before the Wholeness of the Big Picture. Let Me remind you again that this step forward is not forced upon you. It is a recognition that you come to. It is your graduation from littleness. You give up your ego and choose greater than yourself. What you are doing is losing your specialness to yourself. This is how you become great.

It may seem contradictory to you that you grow greater by letting go of your singular importance. What We are talking about here now is not a new concept to you. It is inevitable. In order to find yourself, you must lose yourself, your little self, that is.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie