Lichtwerk - Ieder mens is een Lichtwerker

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Lichtwerk - Ieder mens is een Lichtwerker

Bericht door Elisabeth » 10-11-2010 03:02

Afbeelding




Elk mens is een lichtwerker.
Wij bestaan uit licht, uit energie en beschikken daarom ook over de potentie een lichtwerker te worden.
Er is echter een onderscheid tussen de lichtwerker die zich daar van bewust is
en de onbewuste lichtwerker.
Wat is het verschil?


Een onbewuste lichtwerker is iemand die naar je glimlacht als jij die glimlach nodig hebt.
Of een vriend of vriendin die een hand op je schouder legt als je verdrietig bent.
Het is het geven van voorwaardelijke liefde en helemaal goed zoals het is.
Bewuste lichtwerkers doen dit ook, maar weten dat dit bijdraagt aan een betere wereld,
hun eigen heling en die van de ander.
Ze doen het vanuit onvoorwaardelijke liefde of zullen
er naar streven dit uit volledige overgave en onvoorwaardelijke liefde te doen.
Over deze laatste categorie, de bewuste lichtwerker, wil ik het hebben.


Om een bewuste lichtwerker, verder in dit stuk lichtwerker genoemd,
te worden, is een transformatie nodig.
Dat is een vaak moeilijk pad dat men gaat lopen en vaak wordt gemotiveerd door pijn.
Deze mensen lijden en hun lijden is ondragelijk.
Het kan ook voortkomen uit onrust en een gevoel dat er meer is.
Dit is een mildere vorm. In het proces van transformatie komen we vanzelf de vastgeroeste patronen
die ons klein houden en bang maken tegen.
Daar hoeven we niet zoveel voor te doen dan alleen de bereidheid te hebben
om deze patronen onder ogen te zien, met aandacht te bekijken
en te laten zijn voor wat het is.


Dat het in de praktijk vaak lastiger is, is gemakkelijk aan de hand van een voorbeeld aan te tonen.
Wij zijn als vogels in een klein kooitje.
De wereld beperkt zich tot de tralies van de kooi en biedt een bepaalde mate van (schijn)veiligheid.
We kunnen wel door de tralies heen kijken, we zijn bang voor wat daar buiten is.
Er gebeuren echter dingen in onze kleine kooi die we niet voorzien hadden.
Crises, een sterfgeval, een depressie of een manifesteren van een gave
waarop jij helemaal niet zat te wachten.
Het is onze natuur om vrij te zijn, net als die vogel ooit vrij was.
En zo maken we onze eerste schreden buiten die kooi.
We schrikken want alles is nieuw en lijkt bedreigend.
Daarom kiezen we er al generaties lang voor om terug te keren
naar de kooi en te leven in schijnzekerheid en het kleine bewustzijn.



In onze huidige tijd is de drang om uit de kooi te gaan echter veel groter.
Dat kan te maken hebben met een verhoogde trilling in de kosmos,
het Universum of omdat ons lijden ondragelijk wordt.
Volgens het in het vorige stuk uitgelegde hermetisch principe is daar weinig verschil in.
We worden echter als het ware onze kooi uitgeschopt.
Onze kooi wordt te klein, te beknellend.


Uit oude beknellende patronen breken, betekent het creëren van ruimte.
Ruimte voor nieuwe ideeën en idealen.
Het betekent een verruimd bewustzijn.
Een verruimd bewustzijn nodigt uit tot een eenheidsbewustzijn.
Het zijn allemaal vrij logische stappen, inzichten,
die je krijgt als je het proces van transformatie doorloopt.
Elke stap maakt je bang, maar op een gegeven moment ga je ook dit patroon herkennen
en stap je steeds makkelijker over je angst heen.
In het proces groeit ook je bewustzijn van jou als mens en er komt vrijheid
en onafhankelijkheid in plaats van slaafsheid en het herproduceren van oude patronen,
wat dan enorm saai gaat worden.
Het duurt even voordat je niets anders zou willen
dan het grote avontuur aangaan, maar het komt.



Dit bovenstaande is een individueel proces.
Natuurlijk worden gelijkgestemden opgezocht en gevonden
omdat ze jouw onzekerheid grotendeels kunnen wegnemen, maar het blijft vooral gericht op jezelf.
Na een tijdje, echter, ontstaat de behoefte om anderen te vertellen van jouw ervaringen.
Misschien eerst uit arrogantie, omdat jij ruimer denkt dan anderen, maar gaandeweg
het proces verliest het ego aan invloed en komt er (ook) ruimte
voor onvoorwaardelijke liefde en zorg.
Dit is het eenheidsbewustzijn of verbondenheid.

Ik heb vaak nagedacht over waarom lichtwerkers geassocieerd worden met licht.
Ik ben al een tijdje een lichtwerker en heb zodoende geleerd dat het te maken
heeft met jou als persoon. Kort gezegd: je wordt wat je gelooft.
Om je dit duidelijk te maken weer mijn leven als voorbeeld.


Hier verbind ik eenheidsbewustzijn met spiegelogie.
Spiegelogie gaat ervan uit dat alles en iedereen die jij ontmoet jou spiegelt.
Dus als jij er voor kiest de wereld als slecht te zien,
zul je allemaal assholes en andere klootzakken tegenkomen.
Ik heb geleerd dat het verder gaat.
Dit heeft te maken met het feit dat tijd en ruimte (3D) ook een patroon bleek te zijn
waarvan ik langzaam losweekte.
Ik zie mijzelf overal. Ik zie mijzelf van alle tijden en alle plekken, in alle situaties.
Er is geen verschil meer. De mensen die ik help zijn mij in een andere tijd of situatie.
Hoe kan ik ze dan weigeren als afnemer, cliënt of patiënt (ik werk als counsellor en healer)?
En mijn mentoren en leraren weerspiegelen mij ook.
Zij manifesteren het beste dat in mij zit.
Ook hen kan ik niet afwijzen.
Mijn groei is hun groei, mijn worstelingen zijn hun worstelingen,
mijn wijsheid is hun wijsheid. Ik zie mijzelf ook in wie ik niet ben,
maar waar ik wel voor had kunnen kiezen.
In het eenheidsbewustzijn bestaan geen beperkingen.


Als je je dit beseft, gaat er een (innerlijk) licht in je schijnen.
Je brengt licht in de wereld en dat is wat een lichtwerker doet.


Je vervult niet altijd de rol van lichtwerker.
Energie of licht stroomt van hoog naar laag.
Ik heb vaak gemerkt dat er sprake is van rolwisselingen.
Vroeger had ik daar moeite mee.
Ik was toch de lichtwerker?
Waarom voel ik me nu dan zo zwak en hulpbehoevend?
Waarom heb ik het licht van een ander nodig?
Waar zijn mijn kwaliteiten gebleven?
Dit is zowel een nederige als mooie les om te leren.
Het maakt ons ontvankelijk voor liefde en houdt onze eigen groei gaande.
Iedereen kan groeien, ook de meest wijze leraren van deze aarde, de heiligen en goeroes.
Momenteel leer ik mezelf in het dankbaar aanvaarden van alle hulp, alle licht, die ik nodig heb.
Zodoende kan ik ook een lichtwerker zijn.



Lichtwerkers maken bewust.
Ze verruimen onze kijk op de werkelijkheid en geven ons een gevoel van eigenwaarde.
Lichtwerkers zien in elk mens een mooi mens.
Zij zullen er alles aan doen de ander tot bloei te brengen.
Zij doen dit uit dankbaarheid voor de wijsheid, het licht dat hen zelf geschonken is,
vaak door anderen die hen zijn voorgegaan.
Zij respecteren de wetten van het Universum en vertrouwen op de perfectie van het Universum.
Zij stellen hun levens open om andere te helpen, of het nu over healing gaat,
aurareaden, counsellen of orakelen.
Alles is dan even waardevol, ook die hand op de schouder of die mooie glimlach.



Uiteindelijk zullen wij lichtwerkers (misschien weten de kristalkinderen het al) zien
dat we weinig verschillen van de lichtwezens; onze gidsen en engelen.

Afbeelding
Angela Wende
bron: angelawende.blogspot.com/




---------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding


http://www.stichtinglichtwerker.nl/vide ... erker.html
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Yves
Berichten: 586
Lid geworden op: 27-10-2010 19:21

Bericht door Yves » 10-11-2010 14:12

mooi :wink:

Liana
Site Admin
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03-10-2010 22:51

Bericht door Liana » 10-11-2010 14:42

Yves, dit zijn woorden van een mooi mens

die woorden pakte

Ik zuchtte en dacht alleen maar, dit bedoel ik nou altijd te zeggen/schrijven, ed.. maar.........het pakte niet zoveel mensen

Als dit mij pakt, moet het jullie ook pakken, dit is voor mij weer
een teken dat ik niet moet of hoeft te zoeken, maar dat het zoeken
mij leidt daar waar ik mag zoeken en zal vinden, als ik mijn ogen
ervoor openhoud... en reken maar dat die open stonden en wijd open
gingen staan

dus.....weet je het nu ook dat ook Jij een lichtwerker bent, en niet
die één waarvan jij het denkt, samen maken we dat licht sterker
niet alleen.. niemand

daarom hou ik van mensen, ik hou van jou

Elisabeth
Geniet vandaag zodat je de herinning van vandaag -- morgen -- kan herinneren

Yves
Berichten: 586
Lid geworden op: 27-10-2010 19:21

Bericht door Yves » 12-12-2010 13:00

Afbeelding

Gem
Berichten: 395
Lid geworden op: 05-03-2011 00:17

Bericht door Gem » 06-04-2011 20:00

Dank je wel....het is me nu een heel stuk duidelijker



Afbeelding
~I Believe in God, only I spell it Nature~

Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Slagroomtaart/Cream Cakes

Bericht door Elisabeth » 22-10-2011 18:46

Afbeelding



HEAVEN ™, brengt de Aarde dichter bij de Hemel


De Hemel is hier om te bereiken dat elke ziel op aarde weer bewust wordt:


* Onze verbinding met God


* Ons geloof in ons zelf




* Ons bewustzijn van onze gedeelde waardigheid naar God





* Vrede op aarde






Slagroomtaart


God zei :


Van Mijn hart naar dat van jou, van jouw hart naar het Mijne. Ditis de Waarheid van het Leven. Dit is liefde die We uitzenden enontvangen. Er is liefde en niets dan liefde.

Uit de volheid van Mijn hart ontstaat liefde. En Mijn hart is indat van jou. Erken deze waarheid en accepteer haar. Je moet de HeleWaarheid accepteren. Gedeeltelijke Waarheid kan alleen maargedeeltelijk zijn. Gedeeltelijke waarheid is niet goed genoeg.Gedeeltelijke waarheid kan niet de Hele Waarheid vervangen, deze HeleWaarheid die ondoorgrondelijk voor jou lijkt.

Je denkt: "Als wat God tegen me zegt waar is, waarom voel ik me danzo? Waarom voel ik mij onvervuld? Soms voel ik me rot. Zeker, veel vande tijd voel ik me lusteloos, niet in harmonie, in de problemen, opzijn best verbijsterd. Weerspiegelt mijn ongelukkig zijn mijn gebrekaan geloof in U en mijn gebrek aan geloof in mijzelf?"

Geloof is niet echt het juiste woord. Het is niet een kwestie vangeloof. Het is een kwestie van bewustzijn. Soms heb je het besef vande Waarheid van alles wat Ik zeg en toch ben je niet echt in staat hetvast te houden.

Geliefden, hoe vaak gaat er een rijmpje door je hoofd? Hoe vaakkijk je naar een reclame? Of hollen jouw eeuwenoude gedachten doorjouw delvende geest?

De tijd zal komen dat je volledig besef van Mij hebt. Het kanplotseling lijken te gebeuren of langzaam. Het kan geburen op jouwaandrang of zelfs schijnbaar tegen jouw wil. Hoe dan ook, jouwbewustzijn van Al Wat Is is geen geloof. Geloof is een idee. Ik benWerkelijkheid. We praten over Werkelijkheid.

Als er iets gebeurt, gebeurt het. We praten over een natuurlijkegebeurtenis. Als je Mij overal gaat herkennen, in elke mens, in alles,is het natuurlijk. Het is prachtig en het is natuurlijk. Als hetgebeurt, is het gemakkelijk. Het is gewoon de volgende stap.

In een bepaalde zin gebeurt er niets omdat Onze Eenheid altijd eenfeit was, alleen een feit dat je niet echt kon doorgronden. En nu hebje het doorgrond. Als doorgronden betekent dat je erachter bentgekomen, dan is doorgronden niet het juiste woord. Je ziet het. Jevoelt het. Je weet het. Precies zoals wanneer de lente komt, weet jehet is lente.

We zouden kunnen zeggen dat je een enorme bankrekening hebt. Je haderover gehoord, maar je had het nog niet gezien. Op een dag ga je naarde bank en je ziet jouw rekening. Je ziet al die nullen. De rijkdomwas altijd van jou, alleen had je het tot op een zekere dag nietgezien. Op die ene dag verandert jouw hele houding, want nu weet jedat je een machtige biljonair bent. Je was nooit iets minder. Maar ditalles moest bij jou dagen. Oh je, wat kijk je nu opgewekt. Wat is jouwstap snel. Wat is jouw hart vol. Je geest ook. Je hart en geest zijnbewust geworden.

Je nam jouw schijnbaar nieuwe staat niet van horen zeggen aan. Jezag het allemaal zelf. Jij die altijd hetzelfde was, bent nu anders.Vanuit besef voel je het verschil. Het was ervoor voor jou alsof jougezegd werd dat er een prachtige slagroomtaart voor je in de koelkaststond, alleen kon je de greep van de koelkast niet echt bereiken omhem te openen. Je koelkast had geen glazen deur. Je kon deslagroomtaart niet zien. Je kon hem niet ruiken. Je kon hem alleenbegeren. Tot je de deur van de koelkast open deed, was je niet instaat hem zelf te zien en de slagroomtaart die altijd de jouwe was opte slokken.

Als het op het bewustzijn aankomt waarover Wij praten, dat isaltijd vers. Het is altijd vitaal. Het is altijd mooi. Het is zo frisals een lentedag, en nu heb je deze lentedag voor de Eeuwigheid. Hijvervaagt nooit. Hij wordt nooit minder. Hij houdt nooit op. Alleslagroomtaarten in de wereld zijn van jou.










Vertaald door: Luus
www.heavenletters.org.









Cream Cakes


God said:


From My heart to yours, from your heart to Mine. This is the Truth of Life. This is love We send forth and receive. There is love and nothing but love.

From the fullness of My heart, love arises. And My heart is within yours. Recognize this truth and accept it. You have to accept the Whole Truth. Partial truth can only be partial. Partial truth does not fit the bill. Partial truth cannot substitute for the Whole Truth, this Whole Truth that seems unfathomable to you.

You feel: "If what God says to me is true, then why do I feel like this? Why do I feel unfulfilled? Sometimes I feel rotten. Certainly, a lot of the time, I feel lack-luster, out of sync, in trouble, at best, bewildered. Does my being unhappy reflect my lack of belief in You and my lack of belief in myself?"

Belief is not quite the right word. It is not a question of belief. It is a question of awareness. Sometimes you have the awareness of the Truth of all I say, and yet you haven\t been quite able to hold on to it.

Beloveds, how many times does a jingle go through your head? How many times do you watch a commercial? Or run your age-old thoughts through your excavating mind?

The time will come when you have full awareness of Me. It may seem to happen suddenly or slowly. It may happen with your urging or, seemingly, even against your will. No matter, your awareness of All That Is is not a belief. Belief is an idea. I am Reality. We are talking about Reality.

When something happens, it happens. We are talking about a natural event. When you come to recognize Me in every quarter, in every person, in everything, it is natural. It is wonderful, and it is natural. When it happens, it is easy. It is simply the next step.

In one sense, nothing happens because Our Oneness was always a fact, only a fact that you couldn\t quite fathom. And now, you have fathomed it. If fathom means you figured it out, then fathom is not the right word. You see it. You feel it. You know it. Just the way when spring comes, you know it\s spring.

We could say that you have an enormous bank account. You had heard about it, yet you hadn\t seen it yet. One day you go to the bank, and you see your account. You see all those zeroes. The wealth was always yours, only you hadn\t seen it until one day. On that one day, your whole posture changes, for now you know you are a mighty trillionaire. Never were you anything less. But all this had to dawn on you. Oh, My, how bright you look now. How quick your step. How full your heart is. Your mind too. Your heart and mind have become aware.

You didn\t take your seeming new state on hearsay. You saw it all for yourself. You, who were always the same, now are different. From awareness, you feel the difference. For you before, it was like you were told there is a magnificent cream cake for you in the refrigerator, only you couldn\t quite reach the refrigerator handle to open it. Your refrigerator did not have a glass door. You couldn\t see the cream cake. You couldn\t smell it. You could only crave it. Not until you opened the refrigerator door, were you able to see for yourself and gobble up that cream cake that was always yours.

When it comes to the awareness We are talking about, it is always fresh. It is always vital. It is always beautiful. It is as fresh as a spring day, and now you have this spring day for Eternity. It never fades. It never becomes less. It never ceases. All the cream cakes in the world are yours.
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie