Moola Mantra

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Moola Mantra

Bericht door Elisabeth » 07-08-2011 00:00

Afbeelding


Moola Mantra

http://www.4shared.com/get/CzU2RBiW/01_Nummer_1_1.html



OM
Zat Chit Ananda Parabrahma
PURUSHOTHAMA Paramatma
Sri Bhagavathi SAMETHA
Sri Bhagavathe Namaha
Deze mantra roept de levende God, vraagt bescherming en vrijheid van alle verdriet en lijden. Het is een gebed dat de grote schepper en bevrijder, die uit liefde en mededogen manifesteert, is dol op om ons te beschermen, in een aardse vorm. Dit Moolamantra heeft grote vrede en vreugde aan mensen over de hele wereld, die hebben gezongen, of zelfs naar geluisterd. Het heeft de kracht om degenen geest vervoer naar de stand van oorzaakloze liefde en grenzeloze vreugde. De kalmte die de mantra kan geven is om te ervaren, niet over gesproken. Geachte lezer, hier is de sleutel waarmee alle deuren ter spirituele schat kon worden geopend. Een instrument dat kan worden gebruikt om alle wensen te realiseren. Een medicijn dat geneest alle kwalen. De nectar die kunt instellen mens vrij! Alle voorspoed en sereniteit is van jou gewoon door zingen of luisteren naar deze prachtige Moolamantra.

Wanneer u de Moolamantra chant, zelfs zonder de betekenis ervan, die zich draagt macht. Maar als je de betekenis en de chant met dat gevoel in je hart weet dan stroomt de energie miljoen keer krachtiger. Daarom is het essentieel om de betekenis van de mantra wanneer je het gebruikt weet.

De Mantra is als het roepen van een naam. Net als wanneer je een persoon voor wie hij komt en je het gevoel geeft zijn aanwezigheid bellen, op dezelfde manier, wanneer u deze mantra chant, de Allerhoogste energie manifesteert overal om je heen. Daar het Universum Alomtegenwoordig, de Allerhoogste energie zich kan manifesteren overal en elk moment. Het is ook heel belangrijk om te weten dat de aanroeping vanuit nederigheid, respect en vanuit grote noodzaak, de aanwezigheid sterker maakt.

Vereenvoudigde betekenis van de mantra moola

OM - Wij doen een beroep op de hoogste energie van alles wat er is

Zat - De vormloze

Chit - Bewustzijn van het heelal

Ananda- Pure liefde, geluk en vreugde

Para Brahma - De Opperste Schepper

PURUSHOTHAMA -Wie heeft geïncarneerd in menselijke vorm om de mensheid te helpen begeleiden

Paramatma -komt die mij in mijn hart, en wordt mijn innerlijke stem wanneer ik vragen

Sri Bhagavate - de Goddelijke Moeder, de macht aspect van de schepping

Dezelfde tha- Samen binnen

Sri Bhagavate -De Vader van de schepping, die is onveranderbaar en permanent is

Namaha- Ik dank u en erkent deze presance in mijn leven. Ik vraag om uw begeleiding te allen tijde

(De hierboven simpilified versie werd geleverd door Felicity Barrington van Canada)

Volle betekenis


OM OM heeft 100 verschillende betekenissen. Er wordt gezegd \In den beginne was er het Opperste Woord en het woord creëerde alles. Dat woord is Om \. Als je diepe meditatie in stilte, hoor je de klank OM in. De hele schepping ontstaan uit de klank OM. Het is de oerklank of de Universele klank waardoor het hele universum vibreert. OM betekent ook het uitnodigen van de hogere energie. Deze goddelijke klank heeft de kracht om te creëren, handhaven en vernietigen, geeft leven en beweging aan al hetgeen bestaat.
Zat Chit Ananda
Zat De alles doordringende bestaan dat is vormloos, vormeloos, alomtegenwoordig, kenmerk minder, en de kwaliteit minder aspect van het heelal. Het is het ongemanifesteerde. Het wordt ervaren als de leegte van het heelal. We zouden kunnen zeggen dat het lichaam van het Heelal dat is statisch. Alles wat een vorm heeft en dat gevoeld kan worden, ontwikkelde zich vanuit dit ongemanifesteerde. Het is zo subtiel dat het buiten alle waarnemingen. Het kan alleen worden gezien wanneer het bruto geworden en heeft vorm. Wij zijn in het Heelal en het Heelal is in ons. Wij zijn het gevolg en het Heelal is de oorzaak en de oorzaak manifesteert zich als het effect.
Briefje De Pure Bewustzijn van het Heelal dat oneindig is, de alomtegenwoordige manifesterende kracht van het Universum. Uit dit alles is ontstaan dat wij de Dynamische energie of kracht noemen. Het kan zich manifesteren in welke vorm dan ook. Het is het bewustzijn dat zich manifesteert als beweging, als gravitatie, als magnetisme, enz. Het is ook manifesteren als de handelingen van het lichaam, als gedachte kracht. Het is de Allerhoogste Geest.
Ananda Gelukzaligheid, liefde en vriendschap aard van het Universum. Wanneer u een ervaring van de Opperste Energie in deze Creatie (za) en wordt een met het Bestaan ofwel het aspect van Puur Bewustzijn (Chit), kom je in een staat van Goddelijke Gelukzaligheid en eeuwig geluk (Ananda). Dit is de oorspronkelijke karakteristiek van het universum, dat is de grootste en meest diepgaande staat van extase is die je ooit ervaren kan wanneer je met jouw Hoger Bewustzijn.
Parabrahma Het Opperste Wezen in zijn Absolute aspect; iemand die voorbij ruimte en tijd. Het is de essentie van het Universum dat is met en zonder vorm is. Het is de Opperste schepper.
PURUSHOTHAMA Dit heeft verschillende betekenissen. Purusha betekent ziel en Uthama betekent de Allerhoogste, de Allerhoogste geest. Het betekent ook de Allerhoogste energie kracht welke ons begeleid vanuit de allerhoogste wereld. Purusha betekent ook Mens en PURUSHOTHAMA is de energie die incarneert in een Avatar die Mensheid helpt en begeleidt en nauw betrekking op de geliefde Creatie.
Paramatma De Allerhoogste energie die aanwezig is in ieder schepsel en in alle wezens, levende en niet-leven. Het is de bewoner of de Antaryamin die vormloos of in welke vorm dan gewenst. Het is de kracht die naar je toe komen wanneer je maar wilt en wanneer u maar wilt te begeleiden en te helpen.
Sri Bhagavathi Het vrouwelijke aspect, dat wordt gekenmerkt als de Allerhoogste Intelligentie in actie, de Kracht (de Shakti). Hiermee wordt verwezen naar de Moeder Aarde (de Goddelijke Moeder) aspect van de schepping.
SAMETHA Samen of in gemeenschap met.
Sri Bhagavathe Het mannelijke aspect van de schepping, dat onveranderbaar en permanent is.
Namaha Begroeting van of het zich onderwerpen aan het Universum dat Om is en heeft ook de kwaliteiten bezit van SAT Chit Ananda, dat alomtegenwoordig is, onveranderlijk en veranderlijk tegelijkertijd, de Allerhoogste geest in een menselijke vorm en vormloos, de bewoner dat kan begeleiden en helpen bij het vrouwelijke en mannelijke vorm met de Allerhoogste intelligentie. Ik zoek altijd Uw aanwezigheid en begeleiding de hele tijd.



http://www.youtube.com/watch?v=e57mD62c ... re=related


~*~**~~*~*

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Yves
Berichten: 586
Lid geworden op: 27-10-2010 19:21

Bericht door Yves » 13-08-2011 19:13

samanta..ik kreeg het woord samanta door , weet je nog?
en ikke..samanta..jaja,samanta fox zekers.. haha...

toen stuurde jij me de moola mantra... sametha...
wat \verbonden\ betekent.

:roll:

Yves
Berichten: 586
Lid geworden op: 27-10-2010 19:21

Bericht door Yves » 13-08-2011 19:30


Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Bericht door Elisabeth » 14-08-2011 16:59

Afbeelding



http://images.yosmia.multiply.com/song/ ... yFktw==/01 Nummer 1 1.m4a?nmid=479460924 als het zo niet lukt..


bovenste lukt alleen als je ingeschreven bent, bij deze de uitnodiging:

http://www.4shared.com/get/KQb8eHFg/01_ ... 1_1_2.html deze doet het wel


kijk dan even hier:
http://yosmia.multiply.com/music/item/231/Mantras

uitnodiging komt nog wel

dat weet ik nog... lekkere vriend, ben blij je weer tegen te komen op het forum, heb je gemist




Afbeelding

liefs..
Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Plaats reactie