Dagelijkse Meditatie Neale Donald Walsh

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 25-12-2011 13:52

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...

Dat de reden dat zovelen van de mensheid deze dag herdenken is dat zovelen van de mensheid zoeken om zoveel mogelijk liefde te geven en te ontvangen.

Gedurende deze heilige tijd, weet dat ALLE tijden heilig zijn, dat ELKE religie zijn waarheid houdt, dat ELKE traditie heilig is, en dat het in het simpel delen is van liefde dat we onze geloofsovertuigingen levend maken en onze dromen waar maken.

Laat deze Kerst dag ons herinneren dat Christus kwam om ons uit te nodigen liefde te geven aan de hele mensheid, en om de deur van God\s Koningkrijk te openen voor elke ziel.

Zalig Kerstfeest iedereen

Liefs, Je Vriend...

Afbeelding
Ik kom tot je in deze vorm, als reactie op jouw roepen.
p.18 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.368)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 26-12-2011 17:26

Afbeelding
Op deze dag in je leven, geloof Ik , dat God wil dat je het volgende weet...

Dat Kerstmis voorbij mag zijn maar dat de vreugde van dit seizoen eeuwig zal verdergaan. En zelfs daar nog voorbij.

Dit is de grote belofte van God: dat het geluk dat zoveel harten vulde gisteren zelfs nog meer harten zal vullen morgen.
En dat vrede en vreugde, welke Kerstmis is, voor altijd zal regeren -- en beschikbaar is voor iedere ziel, nu en altijd.

Dit zijn blije tijden. Dit is het goede nieuws: dat Christus elke dag wordt geboren, wat wij zijn, en dat God in elke persoon leeft doorheen de eeuwigheid. Het is van geen belang tot welk geloof je behoort. Liefde is het enige geloof.

Dus...Doe verder met Kerstmis.

Liefs, je vriend...

Afbeelding
De grote ironie in dezen is nu dat je zoveel belang hecht aan het woord van God, en zo weinig aan ervaring.
p.15 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.369)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 28-12-2011 12:28

Afbeelding
Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet....

Dat de geboorte van God\s zoon vandaag gevierd is

Ja, ik weet het, je denkt dat Kerstmis voorbij is. Die dag is voorbij gegaan. Maar de geboorte van God\s zoon - en God\s dochter -- wordt elke dag gevierd. Omdat elke dag op welke een kind geboren is, God\s kind geboren is.

Jij en Ik zijn evenveel God\s Verwekten als Jezus. En Jezus zou de eerste persoon zijn om je dat te vertellen. Inderdaad, hij was de persoon die ons dat vertelde.

De Christus is geboren in ieder van ons vandaag, en dit zijn blije boodschappen van komfort en vreugde. Kijk rondom! Het zal arriveren! Waarom, dit kleine briefje op zich kan het al zijn!

Liefs, je vriend


Afbeelding
Vreugde en heiligheid kunnen heel goed samengaan. Het zijn in feite dezelfde dingen, al zien velen dat anders.
p.197 uit Een Ongewoon Gesprek Met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.371)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 31-12-2011 14:37

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet...

...dat op deze Nieuwjaars Avond een mirakel kan gebeuren

Vanavond luidden we het oude buiten en verwelkomen we het nieuwe. En meer--veel meer-- kan veranderen dan simpel de datums op de kalender. Je kan deze nacht oplossen om je hele leven te veranderen...of enig aspect van je zelf en de ervaring die je kiest.

En zouden oude bekenden vergeten moeten worden, en nooit in gedachten gebracht moeten worden? Nee. Houdt oude vrienden bij je zijde, en die oude liefdes lief. Omdat ze je zullen helpen die veranderingen in je leven te maken die mirakels zullen produceren, als je het toelaat. Gelukkig, Gelukkig Nieuw Jaar ! !

Liefs, je vriend...


Afbeelding

Je wilt toeters en bellen? Ik zal zien wat ik voor je kan regelen.

p.65 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.374)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 01-01-2012 11:10


Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet

...dat elke dag een nieuw begin is

Een nieuwe cyclus begint vandaag, doch een nieuwe cyclus begint elke dag. Inderdaad, elk moment. Dus als je iets herkend op deze dag, herken dan wat het symboliseert: Het mirakel van de eindeloze verderzettende Cyclus van het
Leven.

Wat een grootse dag! Wat een tijd om feest te vieren! We beginnen Opnieuw Vandaag! We slaan de pagina om! En dus, laat los wat je verder niet meer wenst te dragen. Elke angst, elk verdriet, elke boosheid, elke afkeer, elke teleurstelling, elk klaaglied... laat het allemaal los. En nu, gebruik de speciaalheid van deze dag als een springplank, Laat ons verdergaan met leven!

Liefs, je vriend....


Afbeelding

Het is niet Gods opdracht de omstandigheden of voorwaarden van jou leven te scheppen of te vernietigen. God schiep jou naar het beeld en de gelijkenis van God. Jij hebt de rest geschapen.

p.23/24 uit Een Ongewoon gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.9)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 03-01-2012 18:23


Afbeelding
Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...
...dat liefde betekend dat je nooit sorry hoeft te zeggen.

Erich Segal zei dat en hij had gelijk. God houdt van jou, en dat is waarom je nooit "sorry" hoeft te zeggen tegen God. Als je van iemand houdt, verlciht ze dan van de nood om zich te verontschuldigen voor eender wat.

De nood voor een verontschuldiging is een signaal van een persoon die fout is over zichzelf. Je kan niet beschadigt worden door iemand anders, je kan je alleen verbeelden dat het kan. Het is allemaal in je hoofd. Het is allemaal in je gedachten hierover. Ga terug naar liefde en geef je nood op om anderen te vergeven voor iets.

Liefs, je vriend,...


Afbeelding
Ik heb altijd klaargestaan om je te helpen. Je hoeft de antwoorden niet in je eentje te vinden. dat heb je nooit gehoeven.

p.71 uit Een Ongewoon gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.11).

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 06-01-2012 09:24


Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet

...dat woorden je kunnen helpen iets te begrijpen, maar ervaring staat je toe te weten

Wissel nooit je eigen ervaring voor iemand anders zijn woorden over iets dat echt belangrijk is. Zoals God bijvoorbeeld. Of liefde. Of wat waar is van een ander.

Het is een simpel bewustzijn, maar het komt naar je vandaag op exact het juiste moment. Als je denkt over het waarom, zal je het weten.

Liefs, je vriend...

Afbeelding

Het leven is eeuwig. Jullie zijn onsterfelijk en gaan nooit dood. Jullie veranderen van vorm.

p.185 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.14)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 11-01-2012 10:54


Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet...

Dat op een bepaald moment het je kan dienen om te beslissen dat een bepaald project of onderneming kompleet is.

Uitmuntendheid zoeken is één ding, nooit iets \totaal\ bevredigend vinden is een ander. Het is zoals Ik voordien heb gezegd: perfectie is het onstakel van creatie en de vijand van prestatie.

Op een bepaald punt moet je zeggen, "dit is goed". En dit is "genoeg". als je dit niet kan doen, zal je nooit iets gedaan krijgen --- en dat is het tegenovergestelde van wat je wilt, is het niet?

Liefs, Je Vriend


Afbeelding

God verlangt alleen dat je jezelf rekent tot de personen van wie je houdt. p.129 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot dag p.(119).

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 14-01-2012 08:57

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik dat God wil dat je het volgende weet...

dat er geen zaak hopeloos is als ze juist is....

John W.Scoville zei dat, en hij had gelijk. Laat geen Juiste zaak zomaar ongeassisteerd door jou vooorbijgaan. Doe wat je kan. Denkl nooit dat wat je kan doen niet genoeg is. Elk klein beetje helpt. Om niets te doen is wat pijn doet.

Je weet exact waarom je deze boodschap kreeg vandaag. Dus waar wacht je op? Spring erin. Doe het nu! Nee, nee werkelijk NU...

De ziel - jouw ziel- weet ten allen tijde alles wat er te weten valt. Voor haar is niets verstopt of onbekend. Weten is echter niet voldoende. De ziel streeft naar ervaring.
p.31 Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.22)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 16-01-2012 20:00


Afbeelding

Op deze dag in je leven geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet...

Dat er ergere dingen gaande zijn dan de dingen die gaande zijn voor jou.

Als je denkt van niet, neem dan de krant.
Als je me niet gelooft, praat eens met wat vrienden.
Dit is niet het einde van de wereld.

Mijn moeder zei altijd, "Ook dit zal voorbijgaan". Ze zei ook,"Wanneer je 90 bent, hoe belangrijk denk je dat dit zal lijken?" Dan adviseerde ze me, "geef het dezelfde belangrijkheid vandaag."
Ik dacht juist om dit even door te geven...

Liefs, Je Vriend...


Afbeelding


Het eerste wat je over het universum moet begrijpen, is dat geen enkele omstandigheid \goed\ of \slecht\ is. Het is gewoon. Stop dus met het vellen van waarde oordelen.
p.82 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.24).

Plaats reactie