Dagelijkse Meditatie Neale Donald Walsh

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 07-12-2011 15:18


Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet....

Dat je angsten je voorheen al gestopt hebben, maar je nu niet hoeven te stoppen.

Nu... als je aan je angsten toegeeft, waar zal dat je laten. Juist waar je nu bent? En als dat is waar je wil zijn, waarom is dan de andere optie zelfs maar een klein beetje opwindend voor je?

Liefs, je vriend....

Afbeelding

Vooruit, doe wat je werkelijk het liefste doet! Doe niets anders!
p.178 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.350)


dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 08-12-2011 10:13

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet....

Dat het ok is om fouten te maken. Fouten zijn onze vrienden-- zij helpen ons groeien.

Eigenlijk, is het onmogelijk om een fout te maken in werkelijke termen, sinds alles wat we fouten noemen ons eigenlijk voordeel brengt.

Dus marcheer vooruit met al de kracht en dringende noodzaak van het Nu. Maak je geen zorgen over \fouten\.
Eerder, maak je zorgen over angst te hebben er geen te maken.

Liefs, je vriend....

Afbeelding

Al jullie heilige geschriften - van elke godsdienstige overtuiging en traditie die jullie hebben geschapen - bevatten de duidelijke aansporing: wees niet bevreesd. Je denkt toch niet dat dit toeval is?

p.61/62 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.351).

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 09-12-2011 10:16

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet...

Dat dromen je in de toekomst krijgen en een beetje opwinding toevoegen aan het heden.

Robert Conklin zei dat, en hij had gelijk. Dus, droom erop los, en droom dikwijls, en droom groots. En laat nooit niemand je uit je dromen spreken.

Wat is je droom vandaag? Is het groot genoeg, dapper genoeg, om je ziel vast te houden. Oh, Ik oet je vergeten te vertellen zijn dat je dromen de container van je ziel zijn.
Dat is, zij zijn de voorraad plaats van God. Dus droom groots, ja, omdat hoe groter je droomt hoe meer van God je binnen laat!

Liefs, Je Vriend...

Afbeelding
De ironie van het leven is dat zodra voor jou wereldse rijkdom en succes niet meer belangrijk zijn, de weg open is voor hen om naar je toe te stromen.

p.170 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.352)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 14-12-2011 19:43

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...

dat beter voor jezelf zorgen niet enkel een zaak is van goede gezondheid, het is een maatregel van spirituele evolutie.

Sommige mensen zorgen beter voor hun auto dan ze doen voor hun lichaam. Meeste mensen in feite, geven weinig aandacht aan hun lichaam totdat er iets verkeerd gaat. Doch, waarom creeeren zij die situatie?

Kijk naar wat je eet. Hoeveel en hoe dikwijls sport je? Wanneer was je laatste check-up? Behandel je je fysieke voertuig alsof het Goddelijk is? Goed voor jou als het zo is. Als niet..... waarom niet?

Liefs, je vriend......

De eerste wet is dat je kunt zijn, doen en hebben wat je maar kunt inbeelden. De tweede wet is dat je dat aantrekt waarvoor je bang bent.
p.59 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.357)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 15-12-2011 19:38

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet....

Dat geluk nooit ontleent wordt door macht over anderen

Thomas Jefferson maakte die observatie en hij had gelijk. Zoek, daarom, kracht met, nooit macht over.
Dit includeert mensen in de wereld, mensen in je huis en eender wie die misschien in je bed ligt...

De beste manier om kracht te ervaren is om ze weg te geven. Maak iemand krachtig en je wordt twee keer zo krachtig als je daarvoor was. Maak iemand anders geliefd en je zal je twee keer zo goed voelen. Het wordt niet beter dan dit en het is allemaal zo simpel.

Liefs, Je Vriend

Afbeelding

Het lijden heeft niets te maken met gebeurtenissen, maar met iemands reactie daarop.
p.106 Uit een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.358)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 16-12-2011 12:56

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet:

dat het doel van een relatie mogelijk niet is wat je denkt

Als je opgewonden bent over het vormen van een relatie gebaseerd op wat het lijkt dat je kan krijgen eerder dan op wat je kan geven, ben je volledig op verkeerde voet gestart, en kan je op weg zijn naar een grote teleurstelling.

Het doel van alle relaties is om een heilige kontext te creeeren binnenin welke je de volheid kan uitten van wie je bent. En wie je bent is een ervaring die je hebt alvorens je een relatie start, niet omwille dat je een relatie aanging.

Liefs, Je Vriend....

Afbeelding

In een hooglijk bewust persoon gaat de beslissing van de ziel vooraf aan de actie van het lichaam.
p.178 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.359)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 19-12-2011 13:47

Afbeelding
Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet...

dat alle verandering, verandering ten goede is...

Er is niet zoiets als verandering \ten slechte\. Verandering is het proces van het Leven Zelf, en dat proces kan \evolutie\ genoemd worden. En evolutie beweegt alleen in één richting: voorwaarts en toewaarts verbetering.

Daarom, kan wanneer verandering ons leven bezoekt, je zeker zijn dat dingen uitdraaien voor het betere. Het kan er niet zo uitzien het eigenlijke moment dat de verandering arriveert, maar als je een tijdje wacht en geloof hebt in het proces, zal je zien dat het waar is.

Liefs, Je Vriend...

Afbeelding
Er is nooit iets heiligs gerealiseerd door ontzegging. Nochtans kunnen verlangens veranderen zodra een glimp wordt opgevangen van andere, grotere werkelijkheden.

p.196 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.362).

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 20-12-2011 11:07

Afbeelding
Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet...

dat de redding van deze menselijke wereld nergens anders ligt dan in het menselijke hart, in de menselijke kracht om te reflecteren, in de menselijke zachtmoedigheid en menselijke verantwoordelijkheid

Vaclay Havel zei dat en hij had gelijk. Sommige mensen zeggen dat onze redding bij God ligt of bij God\s zoon, doch is het niet het menselijke hart niet de plaats waar zulke Goddelijkheid gevonden is?

Daarom, open je hart, en open NAAR je hart, dat je zijn roep kan horen om te reflecteren zachtmoedig te zijn en om verantwoordelijk te zijn.

Liefs, je vriend...

Afbeelding
Wat je werkelijk ervaart, maak jij uit. Het kan zijn wat je gepland hebt te ervaren of het kan iets anders zijn, afhankelijk van wat je kiest.

p.169 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.363)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 23-12-2011 19:38


Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof Ik, dat God wil dat je het volgende weet...

Dat er een licht is welk nooit kan gedoofd worden
Het zit binnenin je. Jij bent het

Laat je licht op de wereld schijnen opdat de wereld zal weten Wie Jij Werkelijk Bent -- en zijn mensen zullen weten waarom Zij dat eveneens zijn, door het Licht van Jou voorbeeld.

De duisternis van onze wereld verwacht jou, niet om je te verzwelgen, maar om veranderd te worden door jou. Gedurende dit Seizoen Van Het Licht, wordt Zijn Bron voor al diegenen die zoeken naar Vreugde.

Liefs, Je Vriend


Afbeelding

Niemand doet iets wat hij of zij niet wil doen.
p.179 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.366)

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 25-12-2011 13:52

Afbeelding

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...

Dat de reden dat zovelen van de mensheid deze dag herdenken is dat zovelen van de mensheid zoeken om zoveel mogelijk liefde te geven en te ontvangen.

Gedurende deze heilige tijd, weet dat ALLE tijden heilig zijn, dat ELKE religie zijn waarheid houdt, dat ELKE traditie heilig is, en dat het in het simpel delen is van liefde dat we onze geloofsovertuigingen levend maken en onze dromen waar maken.

Laat deze Kerst dag ons herinneren dat Christus kwam om ons uit te nodigen liefde te geven aan de hele mensheid, en om de deur van God\s Koningkrijk te openen voor elke ziel.

Zalig Kerstfeest iedereen

Liefs, Je Vriend...

Afbeelding
Ik kom tot je in deze vorm, als reactie op jouw roepen.
p.18 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.368)

Plaats reactie