Hier is jouw affirmatie voor de maand maart 2011:

Plaats reactie
Elisabeth
Site Admin
Berichten: 6960
Lid geworden op: 03-10-2010 22:14

Hier is jouw affirmatie voor de maand maart 2011:

Bericht door Elisabeth » 07-03-2011 19:48

.

Hier is jouw affirmatie voor de maand maart 2011:



Ik ben bereid te veranderen




Extra affirmatie, in combinatie met bovenstaande:



Ik ben bereid om mijn bekende, vertrouwde patronen achter me te laten. Ik ben bereid om energie te steken in de ommekeer die ik wens in mijn leven


Korte uitleg van deze affirmaties: Ik weet niet of het voor jou ook geldt, maar ik ben best wel bang voor verandering. Ook, wanneer ik weet dat die verandering uiteindelijk beter zal zijn voor mij. Het is moeilijk om het bekende, het vertrouwde achter te laten. Daar is moed voor nodig.

Dat zien we nu in het groot in de wereld gebeuren. De mensen die in opstand komen tegen het regiem in hun land, zetten hun leven in de waagschaal. Maar de drang naar verandering, de hoop op verbetering, drijft hen tot het punt waarop ze moedig en krachtig genoeg zijn om hun energie aan die ommekeer te geven.


Schrap
Verandering vergt energie. Ik weet niet of het voor jou ook geldt, maar ik heb best wel een paar dingen in mijn leven die ik anders zou willen zien. Ik zou bijvoorbeeld graag meer geld verdienen, ik wil meer rust, ik wens dat mijn boeken en cd\s door veel mensen gelezen worden, ik wil verhuizen, ik wil een film maken... Maar ik wil eigenlijk dat al die dingen op magische wijze in mijn leven verschijnen of gebeuren - zonder dat ík daarvoor hoef te veranderen.

En ik weet niet of het ook voor jou geldt, maar ik zet me - soms bewust, soms onbewust - schrap tegen die interne verandering. Ik weet bijvoorbeeld dat ik nooit een film zal maken als ik me niet over mijn angst voor een grote financiële catastrofe heen zet - en toch ben ik tot nu toe niet bereid geweest die angst in mijzelf te confronteren en transformeren.

Maar als ik veranderingen in mijn leven wil bewerkstelligen, als ik veranderingen in de wereld wil bewerkstelligen, begint dat bij mijn eigen bereidheid zélf te veranderen. Zoals Gandhi al zei: "Wees de verandering die je in de wereld wilt zien."

En tegelijkertijd: de wereld verandert. Als ik niet mee verander, als ik wil behouden en conserveren, heb ik niet alleen geen aansluiting meer met de wereld om me heen, maar heb ik tegelijkertijd mijn eigen stagnatie veroorzaakt.


Moed
Ik keek de afgelopen weken naar de opstandelingen in de verschillende landen. Ik zag hun moed. En ik vroeg me af, als zij moedig genoeg zijn om het gezag in hun land te trotseren en hun eigen leven te riskeren voor de verandering die zij wensen in hun land, of ik ook zo moedig kon zijn om het gezag van mijn angst te trotseren en iets te doen wat eng is, voor de verandering de ik wens in mijn leven.

En toen ontdekte ik dat, nadat ik met deze affirmaties had gewerkt, die moed op magische wijze ineens in mij aanwezig was. Ik weet niet of het voor jou ook geldt, maar ik verheug me nu op verandering!

Visualisatie bij deze affirmaties: Zie, tijdens het opzeggen van deze affirmatie, voor je dat je aan het begin van een weg staat, en terwijl je een stap op die nieuwe weg zet, al het oude - je angsten, denkbeelden en patronen die jou niet meer dienen - van je afglijdt. Adem in voordat je de affirmatie uitspreekt, voel jezelf ontspannen en spreek de affirmatie uit terwijl je uitademt.




Tot volgende maand,
Edith Hagenaar
http://www.affirmatie.nl


Zeg de affirmatie(s) nu meteen een keer of 20 op, en herhaal \m iedere morgen 10 keer. Als je tijdens het opzeggen met je ogen de vorm van een lemniscaat (het oneindig-teken, oftewel een liggende 8 ) maakt, integreer je de affirmatie diep in je bewustzijn. Zit je vaak in het openbaar vervoer of in de file? Gebruik het als een prachtig moment om je affirmaties te herhalen!



© Copyright teksten: Edith Hagenaar

Het leven begint op het moment
waarop je je niets meer aantrekt
van wat anderen over je denken.

Gem
Berichten: 395
Lid geworden op: 05-03-2011 00:17

Bericht door Gem » 07-03-2011 19:56

Deze is zo actueel voor mij op het ogenblik
Er is echt verandering in mij nodig om beter/anders met de gebeurtenissen die mij overkomen om te gaan
~I Believe in God, only I spell it Nature~

Plaats reactie