Dagelijkse korte bezinning - Neal Donald Walsh

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 15-02-2011 17:08

Op deze dag van je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet


dat er geen juiste manier is om iets te doen, er is alleen de manier waarop je het aan het doen bent

Wees nooit bang om iets te proberen omdat je niet mogelijk een fout maakt of iets niet juist doet. Succes in het leven komt van bereid te zijn verder te bewegen op onontgonnen terrein.

Herinner altijd: Het leven begint op het einde van je comfortzone.

Je zal geen seconde moeten denken waarom je dit bericht exact vandaag kreeg.

Liefs, je vriend


Er zijn mensen die zeggen dat je je verlangens moet overwinnen. Ik zeg je dat je ze gewoon moet aanpassen. De eerste aanpak lijkt op een rigoureuse diciplinering, de tweede op een vreugdevolle oefening.

p.101 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.54)

Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 17-02-2011 15:56

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...


Dat het niet nodig is jezelf te bewijzen aan iemand.

Doe je best. Dat is alles wat je van jezelf kan vragen. Als je je best deed en de dingen werkten niet goed uit, ben je niemand een excuus verschuldigd. Je je hoeft je ZEKER NIET slecht te voelen of erger, schuldig..

Stop jezelf op te boeien. Wat gebeurt is, is gebeurt. Jij bent de slechte hier niet, dat beloof ik je.
Het is juist wat gebeurde. En er is een ziele-reden voor, dat beloof ik je.

Liefs, je vriend


Je bent de diepste wijsheid en de hoogste waaheid, de grootste vrede en de edelste liefde. Je bent al deze dingen. En gedurende bepaalde momenten in je leven heb je jezelf als deze dingen gekend. Kies er nu voor jezelf altijd als deze dingen te kennen.

p.89 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.56)


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 23-02-2011 09:04

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet:


dat niet beslissen ook beslissen is


Iets laten gaan totdat het vanzelf beslist, is leven bij verstek. Je wil niet zo leven. Dus kies. Nu, op dit moment.

Stop met je zorgen te maken over wat je kan verliezen of hoe je kan winnen en volg juist je vreugde. Waar zegt jouw vreugde dat je moet gaan?

Liefs, je vriend



Dit is de oorzaak van elk probleem dat je in je leven ervaart, je denkt dat je het niet waard bent om door God te worden aangesproken. Lieve hemel, hoe kun je ooit verwachten Mijn Stem te horen als je je niet kan voorstellen dat je het waard bent om te worden aangesproken.

p.73 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.62)


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 26-02-2011 13:13

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...

Dat onafhankelijkheid de natuurlijke staat van je ziel is, en Vrijheid is een andere naam voor God.


Het Goddelijke is dat wat volledig vrij is, altijd. Niets vernauwt het, niets begrensd het, niets stopt het of verbiedt het of ontkent het op één of andere manier.

Jij bent exact hetzelfde. Jou ziel is niets meer dan de individuatie van Goddelijkheid... en het is absoluut niets minder. Handel alsof je goddelijk vrij bent vandaag --- en zie je leven veranderen.

Liefs, je vriend



Stel je bedoelingen dan niet langer ter discussie (dat de je zonder ophouden) en laten we doorgaan.

p.74 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.65)


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 02-03-2011 10:51

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je volgende weet...

Dat zonder te weten wie je bent en waarom je hier bent, het leven geen zin heeft.

Zoek dan, om de vragen te bestuderen. Werk om de grootste antwoorden te ervaren. Wie je bent is een Individuatie van Goddelijkheid. Waarom je hier bent is om dat te demonstreren.

Vandaag zal zich een perfecte kans aanbieden om dat te doen. Kijk. Luister. Voor het einde van deze dag heb je een kans om Goddelijk te zijn. Inderdaad, iemand rekent ook op jou.

Liefs, je vriend...


Als de mensen niet een aantal ondersteunende gedachten konden veranderen, zou de mensheid spoedig uitsterven.

p.150 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.70.)


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 04-03-2011 06:27

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...

dat de snelste manier om iets te leren het te leren is.

Wacht niet, daarom, wacht niet tot je er alles van weet of meester bent van wat je wenst te delen alvorens je het begint te delen.

De wereld heeft meer nodig van wat je wenst te leren. Dus leer. Deel het. Help anderen. En maak je niet zoveel zorgen over wat je niet weet. Maak je zorgen over wat je niet doet. Omdat je ons berooft terwijl je aan het wachten bent om een expert te worden.

Je weet exact waarom je dit bericht kreeg vandaag.

Liefs, je vriend...



Geen enkel gebed - en een gebed is niet meer dan een uitgesproken verklaring van wat zo is - wordt niet verhoord.

p.23 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.72).


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 15-03-2011 11:40

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet.

Dat je niet op aarde kwam om aardse bezittingen te verzamelen.

Wees niet bezorgd over je aardse bezittingen. Plaats je aandacht naar je hemels doel - en je zal vrede vinden terwijl je op aarde bent.


Je hoeft geen seconde na te denken waarom je dit bericht vandaag ontving.

Liefs, je vriend



Alles in het leven is heilig.

p.22 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.83)


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 16-03-2011 10:09

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet.

dat de gebeurtenissen op deze dag je dichter zullen brengen bij God.

Dat is waarvoor ze ontworpen zijn, en je zal ze ervaren door juist dat te doen als je jezelf hiervoor in staat stelt.

Het is allemaal een kwestie van je ogen te openen naar wat er echt aan het gebeuren is (in tegenstelling wat lijkt dat er aan het gebeuren is). Oordeel niet door uiterlijkheden.

Je weet exact waarom je deze boodschap ontving vandaag.


Doden kan nooit worden gerechtvaardigd als een manier om woede uit te drukken, vijandschap te uitten, \een kwaad recht te zetten\ of een overtreder te bestraffen.

p.147 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.84).


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 18-03-2011 19:09

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet...

dat rond hollen om alles te herstellen, of "klaar" te krijgen je niet meer goed zal doen

Beweeg resoluut, haast je niet. Er is een verschil. Haasten verwijdert ontknoping, dikwijls herplaatst met paniek of irranionaliteit of op zijn best niet goed doordachte keuzes.

Dus blijf verder gaan. Stop niet. Maar haast je niet. Hol niet rond. Zeker en vast brengt je daar elke keer.

Je weet exact waarom je dit bericht kreeg.

Liefs, je vriend...



Dit is mijn plan voor jou. Dit is mijn ideaal; dat ik door jullie wordt gerealiseerd.

p.40 uit Een Ongewoon Gesprek Met God, ontleend Van Dag tot Dag (p.86)


Afbeelding

dolfijntje
Berichten: 1436
Lid geworden op: 25-10-2010 18:04

Bericht door dolfijntje » 23-03-2011 10:28

Op deze dag in je leven, geloof ik, dat God wil dat je het volgende weet:

dat verraad van jezelf om de ander niet te verraden eveneens verraad is. Het is het hoogste verraad.

Je vermijdt verraad niet door jezelf te verraden, je kiest gewoon wie te verraden. In feite, is er niet zoiets als verraad. Er is alleen waarheid, uiteindelijk gesproken.

Dat is helemaal geen verraad. Dat is liefde. Voor een ander en voor jezelf. Kun je zoveel van je houden?

Je weet exact waarom je deze boodschap kreeg vandaag.
Liefs, je vriend....


Je gezondheid verbeterd bijna meteen zodra je stopt je ongerust te maken.

p.180 uit Een Ongewoon Gesprek met God, ontleend aan Van Dag tot Dag (p.91)



Afbeelding

Plaats reactie